3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Heips.
Pihaan olisi tulossa otsikon mukainen B omppu ja kysyisin vinkkejä öljypohjan vaihtoon.
Öljypohja on halki siitä peltisen öljypohjan yläpuolelta. Näissähän oli kaksiosainen öljypohja?
Konetta pitää ilmeisesti nostaa ainakin? Oliko muuta huomioon otettavaa?
Tarjota saa öljypohjaa jos jollain on vaikka rikkinäinen moottori nurkissa.
Kiitos etukäteen.
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega öljypohjan vaihto

Viesti Kirjoittaja noonakki »

öljypohja lähti lopuksi irti ja selvis todellinen vika. Kankihan sieltä oli tullut läpi. Olisko kellään konetta ilman apulaitteita ja vaikka ilman kansia?
Avatar
Paska Omena
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 3301
Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: 3.0 MV6 Omega kanki läpi, mistä kone..

Viesti Kirjoittaja Paska Omena »

Tuola rompetorilla lienee myynnissä. Tai jos ei löydy niin pistä sinne ostoilmoitus.

Minkälainen vikadiagnoosi siihen oikeen on tehty kun todettu että yhtäkkiä ihan itekseen on vaan öljypohja menny kyljestä halki?
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega kanki läpi, mistä kone..

Viesti Kirjoittaja noonakki »

Jaa a paha mennä sanomaan. Edellinen omistaja kyllä sanoi että kiveen on ajettu. Tai niin hänelle on kerrottu. Veikkaan kyllä että on ollu vähä enemmän kierroksia koneessa. Ei sielä oikein ollut sellasia jälkiä että kivi olis tölviny.. Myyjä sanoi että moottori sammui heti kun kolahti.
Mutta auto nyt maksoi mulle 100€ ja mukana tuli bensa eberi kaukosäädöllä niin saan siitä jo omani pois jos kuntoon en saa autoa.. Rompetoria on tullu jo selattua ja jotain lohkoja löytyy mutta olis paras kun löytyis raakakone kansien kans tai ilman..
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 3.0 MV6 Omega kanki läpi, mistä kone..

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Onhan noita MultiVika6 Omegoja purettu niin helkkaristi et varmasti löytyy moottori. Koko autojakin saa parilla sadalla. Tori.fi ja nettiauto ja nettivaraosa yms laulamaan.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
noonakki
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 49
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:54

Re: 3.0 MV6 Omega kanki läpi, mistä kone..

Viesti Kirjoittaja noonakki »

dodiin.. ehjä lohko olis hankittuna ja ajattelin laittaa samalla kiertarin laakeriliuskat uusiksi kun se nyt on muutenkin palasina.. Mistä vaan löydän uudet pultit kiertareille?
Kannenpultit nyt saa mätänetistä mutta mistä kiertarin pultit?

Niin joo ja tuli tutkittua tuota hajonnutta moottoria. Kaikki kiertarin laakerin ihan paskana. Epäilys on suuri että öljypumppu sanonut sopimuksen irti ja käynyt ilman öljynpainetta pitemmän aikaa ja sen takia hajonnut. Yhdestä kiertarista puuttu liuskat kokonaan ja muissa oli kuin foliota :D
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kannattaa uusia kaikki laakerit kun eivät ole kalliita.
Glyco hyviä.
Plastigue nauha maksaa parieuroa niin saa välykset mitattua.

Sait ehjän lohkon mukana kampiakselin?

Ja itse etsin pultteja myös R4 koneiseen huonoin tuloksin. Vakiot kestää vakiossa käyttää helposti kahteen kertaan välyksen mittauksen kera. ARP pulttisarjaa saa varmasti. Hintaa vain lienee v6 reilusti toista sataa euroa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Eipä niitä tavata ikinä vaihtaa.

Ja sehän on perus settiä että 2.5/3.0 kutosesta loppuu kiertokankien laakerit. Syytä en tiedä.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Juho M-P kirjoitti:
Ja sehän on perus settiä että 2.5/3.0 kutosesta loppuu kiertokankien laakerit. Syytä en tiedä.
Ei vaan kestä sitä sikapoljentaa, niinkuin näillä ajetaan. V6 on tehty rauhalliseen lipumiseen.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Korjauskäsikirjasta saa momentit.
Esim xx nm xxastetta + xx astetta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19314
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Timonen »

1,2sorsa kirjoitti:Kannattaa uusia kaikki laakerit kun eivät ole kalliita.
Glyco hyviä.
Mistä löytyis X30XE runkolaakerit ja mihin hintaan? Fixus-liike myi ei-oota; 3 eri tukkurilta ei löytynyt. eBayssä oli joku King-merkkinen halpissarja.

Alkuperäisiä saa vielä ersatzteilesta, mutta hinta on kova!

96,47€ + (2 x 78,94€) + 28,00€ = 282,15€.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Timonen kirjoitti:
1,2sorsa kirjoitti:Kannattaa uusia kaikki laakerit kun eivät ole kalliita.
Glyco hyviä.
Mistä löytyis X30XE runkolaakerit ja mihin hintaan? Fixus-liike myi ei-oota; 3 eri tukkurilta ei löytynyt. eBayssä oli joku King-merkkinen halpissarja.

Alkuperäisiä saa vielä ersatzteilesta, mutta hinta on kova!

96,47€ + (2 x 78,94€) + 28,00€ = 282,15€.
Alvadi ei anna laittaa ostoskoriin.
Skruvat eioo.
Nimark ei löydy.
Biltema ei oo saabbiinkaan.

Kiertokangen laakerit std 39,90 motonetissä tilattavissa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
hukka
OCF Member 2019
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Loka 2010, 17:54
Paikkakunta: iisalmi

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hukka »

En usko että motonet saa tai ainakaan mulle ei ole tullut kun tilasin joskus 5v sitten eikä ole kuulunut
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ameriikasta kannattanee tilata
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
jtg
'Senator'
'Senator'
Viestit: 700
Liittynyt: 15 Joulu 2003, 02:00

Re: 3.0 MV6 Omega uutta konetta kasailemassa, kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja jtg »

www.rockauto.com ja katto cadilac cateran osia.
Vastaa Viestiin