Mikähän mahtaa olla vialla, kun Corsan meno on ollut nykivää auton hankinnasta
lähtien (5v) ja mennyt kokoajan huonompaan suuntaan.
Alkuun nykiminen oli lähes huomaamatonta, mutta nykyisin auto riuhtaisee
epämiellyttävästi jos ensin ajetaan tasakaasulla ja aletaan rauhallisesti lisäämään kaasua, tai kaasua kevennettäessä tai nykyisin jopa ajettaessa tasakaasulla.
Autoa on käytetty kaksi kertaa huollossa ja vaihdettu suuri määrä osia ja erilaisia sensoreita, mm sytytykseen liittyvät osat
kaikki paitsi ECU, mutta vika ei vain poistu.
Auto on muuten kunnossa, ainoa vika tuon nykimisen lisäksi on moottorin lämpötilamittari joka näyttää noin 15-astetta enemmän
kuin pitäisi, lämmöt on kuitenkin normaalit erillisellä mittarilla testatessa. Voisiko tuo viallinen lämpöanturi olla
yhteydessä tähän nykimiseen?
Tyhjäkäynti vaeltaa lämpinäkin niin että, vaihdekeppi tärisee (moottori ei käy tasaisesti).
Autoa käytettiin joku aika sitten Motonetissä testerillä, joka antoi seuraavat koodit
P0505
P0100
P0120
P1510
Auto on Opel Corsa 1.0l 12V (3syl) vm 99 ajettu n.100tkm.
Bosch Motronick M 1.5.5 sequential multipoint fuel injection
omaa pohdintaa:
Tuo nykäisy on niin terävä, että vaikea kuvitella sen johtuvan polttoaineen saannista ja koska nykimistä tapahtuu myös tasakaasulla, en oikein usko kaasuvivuston aihettamaan ongelmaan. Onkohan mahdollista, että sytyksen osissa olisi esim tulpissa tai tulpan johdoissa tmv olisi häikkää (viallisia), vaikka nämäkin kertaalleen vaihdettiinkin uusiin?
Onko mitään ideoita, mistähän homma mahtaa kiikastaa?
Kiitoksia!
Nykivä Corsa 1999 (1.0l 12V 3syl)
Re: Nykivä Corsa 1999 (1.0l 12V 3syl)
Kaasuläppä uusittu?
Re: Nykivä Corsa 1999 (1.0l 12V 3syl)
Egrän kanssa on tuon mallin kanssa ollut ongelmia,,kannattaa puhdistaa tai tulpata jos onnistuu
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.