Opel Calibrassa on tyhjäkäyntiongelmia. Moottori on 2.0l 8-venttiilinen, auton vuosimalli on 1993.
Eli - etenkin kostealla kelillä moottori tuntuu yskivän, ja kun yrittää lähteä liikkeelle esimerkiksi pakittamalla taikka ykkösvaihteella, auto saattaa joskus sammua.
Olen kuullut että samanikäisissä Calibroissa lambda-anturi on joskus ollut syypäänä moisiin ongelmiin. Onko kenties muita mahdollisuuksia? Auton pakoputkessa vaimentajan tienoilla on reikä, vähän reissussa rähjääntyi.
Muuten auto pelaa erinomaisesti, tehot ovat tallella, ei syö öljyä eikä lämmöt ole radikaalin korkealla.
Tämän enempää en itse osaa spekuloida, ei meinaan ole autoista kuin pientä perustietämystä.
Calibra -93 tyhjäkäyntiongelma
Re: Calibra -93 tyhjäkäyntiongelma
Milloin tuohon on vaihdettu tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi + pyörijä, suodattimet viimeksi?
Tyhjäkäyntisäädinkin voi olla puhdistamisen tarpeessa.
Tuo C20NE on tosi helppo huoltaa!
Tyhjäkäyntisäädinkin voi olla puhdistamisen tarpeessa.
Tuo C20NE on tosi helppo huoltaa!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa