Calibra turbon lämpö ongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Kordari94
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 15 Syys 2015, 23:13

Calibra turbon lämpö ongelma

Viesti Kirjoittaja Kordari94 »

Kalikka alkanu nostaan lämpöjä :oops: + lämpömittari soutaa/on soutanut jo ennen lämpö ongelmia.. jäähyn nesteet vaihtumassa parin päivän kuluessa ja termari n. 2vuotta vanha. Missä mahtaa veden lämpötilamittari sijaita? Minkä asteinen termari olisi hyvä ilmastoidulle c20let turbolle? Kaikista mahdollisista vaihtoehdoista kaikki tipsit ja kommentit on tervetulleita!? :worship: niin ja flektit pelaa! :thumbsup:
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9278
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Calibra turbon lämpö ongelma

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Paljonko mittari näyttää? Pyöriikö flektit?
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
Kordari94
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 15 Syys 2015, 23:13

Re: Calibra turbon lämpö ongelma

Viesti Kirjoittaja Kordari94 »

ascona_c kirjoitti:Paljonko mittari näyttää? Pyöriikö flektit?
Ekan ja tokan viivan välissä ja siitä pomppaa sinne 100-110 yleensä kun autoa seisottaa jolloin flektit myös rävähtää päälle..
Kordari94
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 15 Syys 2015, 23:13

Re: Calibra turbon lämpö ongelma

Viesti Kirjoittaja Kordari94 »

Viime ajon jälkeen havaitsin myös että nestesäilöön yläpäähän tuleva ohkasempi letku (vasen) räkii nestettä pihalle letkun ja säiliön välistä.. tukossa?? :o
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Calibra turbon lämpö ongelma

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Kordari94 kirjoitti:Viime ajon jälkeen havaitsin myös että nestesäilöön yläpäähän tuleva ohkasempi letku (vasen) räkii nestettä pihalle letkun ja säiliön välistä.. tukossa?? :o
Oletko vielä tyhjäkäynnillä käyttänyt konetta niin, että sulla on paisuntasäiliön korkki auki? Kupliiko siellä? Ei pitäisi. Jos kuplii, niin kansipahvi rikki luultavasti. Se selittäisi tuon rajun lämpöjen nousun.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vastaa Viestiin