b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.
Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.
Hyvä kun selvis!
Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.
Kuitenkaan tuota samaa viestiä korjaantumisesta ei oo tarpeellista spämmätä jokaiseen mahdolliseen viestiin jossa on mainittu P0340, se ei palvele ketään jos koko etusivu vain täyttyy noilla. Varsinkin kun todellisuudessa akun irti pitäminen ei mitään korjaa. Vika poistuu kun se on korjattu. Sekä nokan- että kampuran antureita on tullut useita vaihdettua, ja proseduuri vaihdon jälkeen on hyvin yksinkertainen: Auto käyntiin, vikavalo ei pala. Jos vika on todella korjattu, näin se menee.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.
Sieltä Motonetistäkin saa kyllä ihan alkuperäisosiakin. Niistä vaan on se GM:n logo poistettu ja myydään jonkun pakkaajan laatikossa. Kuten ilmeisesti tuossa anturissakin.nikkari_83 kirjoitti:motonetissa sanottiin että juu alkuperäis osa....
hiukan vaan rupes hämäämään kun oli anturista"poltettu" merkki niin et ei saanu selvää..
varmaan joku kiinan tuonti,tiedä sitä kun kaikki teksti uupuu anturista.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
- PolarSeaBlue
- OCF Member 2024
- Viestit: 689
- Liittynyt: 14 Syys 2007, 13:14
- Paikkakunta: Siuntio
Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.
Kun kävin hakemassa sieltä Astraan bensansuodattimen, siinä oli ihan GM:n logokin tarrassa.Paska Omena kirjoitti: Sieltä Motonetistäkin saa kyllä ihan alkuperäisosiakin. Niistä vaan on se GM:n logo poistettu ja myydään jonkun pakkaajan laatikossa. Kuten ilmeisesti tuossa anturissakin.
4x Astra (G, 2x H & K): B16SHT, 2 kpl Z18XE & Z20LEH + Insignia A14NET
Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.
Huolto-osat tuntuu olevan aina pakettia myöten GM-kamaaPolarSeaBlue kirjoitti:Kun kävin hakemassa sieltä Astraan bensansuodattimen, siinä oli ihan GM:n logokin tarrassa.Paska Omena kirjoitti: Sieltä Motonetistäkin saa kyllä ihan alkuperäisosiakin. Niistä vaan on se GM:n logo poistettu ja myydään jonkun pakkaajan laatikossa. Kuten ilmeisesti tuossa anturissakin.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.
Oe osista wahler ja bosch löytyy usein gm numeroita.ascona_c kirjoitti:Huolto-osat tuntuu olevan aina pakettia myöten GM-kamaaPolarSeaBlue kirjoitti:Kun kävin hakemassa sieltä Astraan bensansuodattimen, siinä oli ihan GM:n logokin tarrassa.Paska Omena kirjoitti: Sieltä Motonetistäkin saa kyllä ihan alkuperäisosiakin. Niistä vaan on se GM:n logo poistettu ja myydään jonkun pakkaajan laatikossa. Kuten ilmeisesti tuossa anturissakin.
Off topikiksi menee kun mainitsen että useista kokemuksista huolimatta topran on paskaa vaikka pakkaaja onkin....
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
- nikkari_83
- 'Senator'
- Viestit: 363
- Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36
Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.
ennen kun anturia lähdettiin asentamaan niin siinä oli joku numero/kirjain sarja ja kun googlasin sen niin kyllä se siemensin anturi on.
tuntuu vaan hiukan älyttömältä et miks siemens teksti oli sulatettu näkyvistä.
eilen kävin konttorilla ja hylky tuli kolmesta asiasta mutta tänään uusi yritys,nyt kun nee hommat on nyt korjattu.
ja anturi toimii edelleen
tuntuu vaan hiukan älyttömältä et miks siemens teksti oli sulatettu näkyvistä.
eilen kävin konttorilla ja hylky tuli kolmesta asiasta mutta tänään uusi yritys,nyt kun nee hommat on nyt korjattu.
ja anturi toimii edelleen
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.
Joskus KAM (Keep Alive Memory) data (opitut arvot) kannattaa ja pitääkin hardresetoida (= virta pois ECU:lta). Esim. jakopää/kansi/moottori-rempan/vaihdon jälkeen nokka/kampi-akselin asentotunnistimen vanhat opitut arvot eivät välttämättä enää toimi (uusi tunnistinkaan ei toimi), myös tarvike tunnistimen toimimattomuus voi johtua samasta syystä.shamrock kirjoitti:Kuitenkaan tuota samaa viestiä korjaantumisesta ei oo tarpeellista spämmätä jokaiseen mahdolliseen viestiin jossa on mainittu P0340, se ei palvele ketään jos koko etusivu vain täyttyy noilla. Varsinkin kun todellisuudessa akun irti pitäminen ei mitään korjaa. Vika poistuu kun se on korjattu. Sekä nokan- että kampuran antureita on tullut useita vaihdettua, ja proseduuri vaihdon jälkeen on hyvin yksinkertainen: Auto käyntiin, vikavalo ei pala. Jos vika on todella korjattu, näin se menee.
Joskus taas ei haluta menettää opittuja (eikä radio yms.) arvoja, esim. pelkässä akunvaihdossa KAM muistin datan voi varmistaa vaikka 9V pikkuparistolla esim. tupakansytyttimen kautta (huom. -led+--+paristo).
Re: b-vectran nokka-akselin asento tunnistimen ongelma.
Voiko tää oikeasti toimia? Mulla kiinni x20xev Omegassa toinen orkkis anturi ja edelleen jenga jää 4500rpmään??
Pitää siis kokeilla,kenkä irti ja venaamaan..
Pitää siis kokeilla,kenkä irti ja venaamaan..
ovc2z22yh kirjoitti: ↑26 Helmi 2017, 13:34Joskus KAM (Keep Alive Memory) data (opitut arvot) kannattaa ja pitääkin hardresetoida (= virta pois ECU:lta). Esim. jakopää/kansi/moottori-rempan/vaihdon jälkeen nokka/kampi-akselin asentotunnistimen vanhat opitut arvot eivät välttämättä enää toimi (uusi tunnistinkaan ei toimi), myös tarvike tunnistimen toimimattomuus voi johtua samasta syystä.shamrock kirjoitti:Kuitenkaan tuota samaa viestiä korjaantumisesta ei oo tarpeellista spämmätä jokaiseen mahdolliseen viestiin jossa on mainittu P0340, se ei palvele ketään jos koko etusivu vain täyttyy noilla. Varsinkin kun todellisuudessa akun irti pitäminen ei mitään korjaa. Vika poistuu kun se on korjattu. Sekä nokan- että kampuran antureita on tullut useita vaihdettua, ja proseduuri vaihdon jälkeen on hyvin yksinkertainen: Auto käyntiin, vikavalo ei pala. Jos vika on todella korjattu, näin se menee.
Joskus taas ei haluta menettää opittuja (eikä radio yms.) arvoja, esim. pelkässä akunvaihdossa KAM muistin datan voi varmistaa vaikka 9V pikkuparistolla esim. tupakansytyttimen kautta (huom. -led+--+paristo).
Vectra C 2.0T GTS - 06
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95
Meriva 1.8 - 04
Ostakaa Astra G 1.6i -99
Tulleita ja Olleita Corsa B 1.4i -94, Omega B 2.0i 16V -95