Omassa '10 Insigniassa tuli 210tkm täyteen niin päätin itsekin alkaa tuota Haldexia ihmettelemään. Käytettynä ostettu peli, joten pelotti mitä sieltä löytyy, mutta positiivisena yllätyksenä sisältä löytyi kirkkaat öljyt. Kun nyt kerran olin jo suodattimen(Volvo 31325173) ja öljyn (VAG G060175A2) jo hankkinut niin päätin laittaa silti vaihtoon varmuuden vuoksi.
Haldex siis auki, vanhat öljyt + suodatin ulos, uusi suodatin sisään, Haldex kiinni ja tarkastusreiästä uudet öljyt sisään. Hetki ajoa ja sen jälkeen vielä vähän lisää öljyä sisään. A lá
https://insignia-drivers.uk/threads/216 ... eplacement
Tämän jälkeen ilo alkoikin kun nosturilta kotiin ajaessa sain tuon C0407-64 virheen päälle. Takaisin nosturille siis ja lisää öljyä sisään kun taso oli laskenut uudelleen, mutta samaa virhettä pukkaa n.5km ajon jälkeen.
Tähän asti kokeiltuna:
-Öljyn vuodatus ulos Haldexia kokonaan avaamatta ja VAG G055175A2 öljyä tilalle Haldexin tarkastusreiästä
-Huohottimen kautta kokeiltu vielä lisätä tuota öljyä n. 100ml, mutta osa tuli ulos paineella kun irroitin öljypumpun letkun.
Olisiko ideoita mitä kokeilla seuraavaksi?
Peräöljyt ovat vielä paikoillaan, eli tiiviste vaikuttaisi olevan OK. Yleismittarilla kun kokeilin niin pumppu antoi muutaman ohmin vastusta, eli ei ole ainakaan kokonaan kuollut.
Kannatti lähteä taas korjaamaan toimivaa