Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Viesti Kirjoittaja TJT »

ovc2z22yh kirjoitti:
japa kirjoitti:
ovc2z22yh kirjoitti:Käytettynä nuo 4x4:set merkistä riippumatta kannattaa kiertää kaukaa, harva niitä edes oikeasti tarvii.
Tosta olen kyllä eri mieltä. Muutama Subaru ollu ja voimansiirto vikoja ei ole ollut, muita kylläkin. 8)
Poikkeus vahvistaa sääntöä, mulla joskus normi Leone pakokaasunkierrätyksellä eikä koskaan EGR murheita ja katsurit kehu aina päästöjä. Pellit vaan jotenkin alko haihtua ympäriltä :lol:
Itse luovuin 4x4 calibrasta 320tkm ajettuna ja nelikko siinä oli edelleen ehjä :) Nykyisessä subarussa 280tkm ja rapiat mittarissa, eikä voimansiirrossa mitään vikoja.

Tarpeellisuudestakin voi sen verran sanoa, että en olisi lauantaina sohjoisella mäkisellä pikkutiellä kuvitellutkaan vetäväni hevostraileria vetovammaisella autolla ;)
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
HjJO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 10 Marras 2013, 19:42

Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Viesti Kirjoittaja HjJO »

Kyllä eilen illalla tuli taas katseltua Subarun sivustoja ja niin myös jo monesti aiemminkin.

Mikä lie tämä uuden Opelin GKN Twinster neliveto.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Viesti Kirjoittaja Robertx »

MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
HjJO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 10 Marras 2013, 19:42

Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Viesti Kirjoittaja HjJO »

Näinpähän tässä ollaan samalla asialla jälleen.
Tulinhan tuossa edellä lähes maininneeksi syntyneestä tilanteesta huollossa.

Tuosta ensimmäisestä linkistäsi löytyy mielestäni kuva 5 tältä sivulta:
http://www.motor-talk.de/forum/defekte- ... st36859845
Joten voin ainakin seurata, että oikeisiin kohtiin mennään. :)

Itsehän en voi enkä osaa asialle tehdä mitään, pitäisi olla auton huoltamonosturikin.
Vakaasti aion paikassa tai toisessa huollon Haldexille teetättää.
Palaan myös tänne kävi kuin kävi.
Luin kannanottosi uudestaan ja antoi ajatusta jälleen kerran.
Houkutuksenahan tässä on uuden Insignian eri tyyppinen neliveto.
Huollettavaa siinäkin tulee olemaan, ja samalla lisähuolta ei ainoastaan taloudellisesti. Näin pohdiskelen.
exvag
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Marras 2013, 17:25

Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Viesti Kirjoittaja exvag »

Peräöljyn ja tasauspyörästön öljyn vaihto +jarrunesteen vaihto + manuaalivaihteiston ja haldexin öljynvaihto yhteensä 590,00 € Varkauden Laakkosella viime syksynä vm. 2010 OPC Insigniaan. Ajokilometrit 94000 km
HjJO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 10 Marras 2013, 19:42

Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Viesti Kirjoittaja HjJO »

Useita huoltokohteita ja kovin edullisesti.
Asentajalla täytyy olla vahva kokemus työstään.

Oliko tarvikkeet liikkeen puolesta vai oliko jotain hankkimiasi?
Paljonko oli hintaa Haldex-suodattimella, jos se vaihdettiin.

On turhan kaukana, muutenhan siellä pitäisi työ teetättää.
Laakkonen myy näköjään myös Opelit, joten se on sitten merkkihuolto.
exvag
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Marras 2013, 17:25

Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Viesti Kirjoittaja exvag »

Ei ollut mitään omia osia eikä öljyjä.
Sudatinta ei vaihdettu, ei ainakan ole laskuerittelyssä.
Haldex-öljyn uusiminen laskussa 142,50€
Vaihtoa varten OPC-mallissa joutuu irroittamaan pakoputken
Huollossa on Opel huippuammattilainen, joka hoitaa vain Opel-huollot.

PS. Taisin jossain mainitakin, että sain kaikki 4 peruutustutkan anturia takaa
goodwill-työnä uusittua Laakkosen "piikkiin".
HjJO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 10 Marras 2013, 19:42

Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Viesti Kirjoittaja HjJO »

Hyvä on huolto siellä ja höveliä toimintaa.

Ihan tyytyväinen olen toki myös täällä olevaan huoltoon. Myös hyvää tahtoa on, ja ollut.
Olen alustavasti sopinut ensi kuulle Haldexin huollon.
Tässä autossa on opc-lisukkeita auton helmassa, tuli niillä. Lisukkeista on riesaa autoa huollossa nostettaessa.
Miten käynee tuossa pakoputken kanssa ja ei kai siinä vetoakselia tarvinne irroittaa.
Noista tarvikkeista kysyin, koska olen vienyt niitä mukana huoltoon.
Mielenkiinnolla seuraan toimenpiteen, kun on mahdollista olla paikalla.
Tässä (2012 malli) ovat toimineet tutkan anturit, mutta kaistavahti ei enää reagoi oikealle puolelle, keskiviivaan kyllä.

Kysyisin vielä tehtiinkö autoosi ensimmäinen Haldexia koskeva huolto.
Ilmeisesti et ollut paikalla, jotta olisit nähnyt Haldex-öljyn likaisuuden.
Olisikohan huoltaja päätellyt, ettei suodatinta tarvitse vaihtaa.
exvag
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 03 Marras 2013, 17:25

Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Viesti Kirjoittaja exvag »

Ensimmäinen haldex-huolto oli.
Sehän ei kuulu varsinaisesti Opelin huolto-ohjelmaan , mutta huoltaja suositteli sitä.
Manuaalivaihteiston ja haldexin öljyt olivat huoltajan mielestä vielä "käyttökelpoiset" vaihteistoöljyt jopa kirkkaat.
HjJO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 10 Marras 2013, 19:42

Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Viesti Kirjoittaja HjJO »

Eihän se kuulu ohjelmaan ja sitä onkin ihmetelty.
Huoltaja on fiksusti toiminut.

Pitää pohdiskella vielä, että kannattaako suodatinta koko vaihdattaa vaan pelkkä öljy.
Autolla on pian viisivuotta ikää, mutta ajettu vain vähän yli 26000.
Kiitokset vastauksista.
HjJO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 10 Marras 2013, 19:42

Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Viesti Kirjoittaja HjJO »

Perehdyin asiaan ja löysin hyvän saksankielisen ohjeen kuvineen tästä:
http://www.insignia-freunde.de/board8-o ... eue-infos/
Sen mukaan kardaaniakselia (josko lie ihan oike sana) ei ole pakko irroittaa (Opelin ohje esittää niin...) vaan työn voi tehdä vähemmälläkin vaivalla kuten tekstissä ja kuvissa kerrotaan.
Pitää perehtyä ohjeeseen ennen huoltoon menoa.
HjJO
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 240
Liittynyt: 10 Marras 2013, 19:42

Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Viesti Kirjoittaja HjJO »

Uskoisinpa, että täältä löytyisi kokemusta ja näkemystä neliveto Insignian alustarakenteesta.

Ensi kuussa teetätän haldex-huollon, jossa vaihdetaan suodatin ja öljy.
Olen koettanut perehtyä asiaan saksalaisten forumien kautta. Edellisen viestin linkistä löytyy toisen sivuston ohje.
Laitan siltä sivulta liitteeksi kuvan, josta näkyy avattavia ja poistettavia pultteja.
Ohjeen mukaan keltaisella ympyröityjä piäsi avata n. yksi sentti ja vihreällä merkityt pitäisi ottaa pois (toinen "vihreä on kappaleen vastapuolella).
Toiselta forumilta sain juuri päinvastaisen neuvon: keltaiset pois ja vihreitä avataan.
Näiden toimenpiteiden jälkeen pitäisi "rakennetta" saada siten alaspäin ja sivuttain siirtymään, että Haldexin öljykannen pultit (10) voitaisiin helposti avata.
Linkistä löytyy loputkin kuvat.

Miten näkisitte asian. Onko molempi tapa oikea vaiko vain toinen.

Kuva
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Viesti Kirjoittaja TJT »

HjJO kirjoitti: Miten näkisitte asian.
Itse näkisin asian niin, että on taas pikkaisen monimutkaiseksi tehty yksinkertainen asia.
Eikö siihen kikkulaan ole voitu laittaa proppua, josta öljyt lasketaan pihalle ja toinen mistä laitetaan uudet sisälle?

Joo sorry meni vähän OT puolelle, mutta itseäni ainakin vituttaa että vekottimet rakennetaan puolitahallaan sellaisiksi, ettei yksinkertaisimmastakaan huollosta selviä ilman ylimääräistä kikkailua.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Viesti Kirjoittaja Robertx »

On kytkimessä tarkistusproppu, josta se täytetään. Liekö onnistuisi öljyjen imu pumpulla pois tarkistuspropun aukon kautta ?
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
qrx
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Huhti 2007, 22:35
Paikkakunta: Kokkola

Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki

Viesti Kirjoittaja qrx »

Tossa aikaisemmin Robertx laittoi hyvät ohjeet kuinka vaihto tehdään. Siellähän on molemmille öljyille omat tyhjennys ja täyttö/tarkastus roput. Se on sitte asentajasta ja sen työkaluista kiinni tarviiko mitään irroittaa pois edestä kun sivuluukun aukaisee suodettimen vaihtoa varten. Youtubessa on monenlaista ohjetta asian tekemiseen. Mulla on yks perä tossa irrallaan jos siitä kuvia haluaa.
omansa saa särkee
Vastaa Viestiin