Lisätään vielä oireilujen listaan moottorin "huojuva" käyntiääni, joka ei kuitenkaan näy kierroslukumittarissa kierrosten hyppimisenä. Eli vain ääni ja resonointi jonka tuntee penkissä istuessa perstuntumalla ja jalalla polkimissa. Ääni/resonointi esiintyy niin autolla paikallaan seistessä, kuin liikkeellä ollessa, kytkin pohjassa tai veto päällä. Resonoinnin määrään vaikuttaa vain moottorin kierrosluku, joista n. 2000 kierrosta/min ja reilu 3500 kierrosta/min on tasoja, joissa ilmiö esiintyy voimakkaampana.Opel Insignia kirjoitti: ↑23 Elo 2019, 09:00Keroivatko mikä perässä hajonnut?Bore kirjoitti: ↑22 Elo 2019, 18:02 Länsiautolta tuli viesti että finntakuu kuittaa lystin, omavastuu 150€. Mun käsityksen mukaan mun pitäisi maksaa omavastuun lisäksi 10% kokonaishinnasta mutta en pistä yhtään vastaan mikäli ei tarvitse. Koko lysti ilman takuuta olisi uuden perän ja kaikkien haldexiin liittyvien osien jälkeen jäänyt 4500€.
Oliko niin että oireet ei poistunut vaikka Haldexin esipainepumpun sulakkeen irrotti?
Sain saman diaknoosin paikallisella Länsiautolla. Perustivat siihen että kun em. sulakkeen irrotti, niin oireet poistui. En uskonut ja uusin esipainepumpun, jolloin oireet (liikkeelle lähdössä erityisesti kaartaessa ryminä ja pamahtelu) poistui, mutta vain hetkeksi ja parin viikon päästä hiljalleen tuli takas. Nyt olen "äimän käkenä".
Auton muita oireita joita ei edellisen yhteydessä korjattu: huollata jousitusjärjestelmä (vikakoodi viittaa kiihtyvyysanturiin, oikea etu, huolla ajovalojen automaattinen suuntausjärjestelmä (vikakoodi viittaa ajovalojen korkeudensäätötunnistimeen), huolla kaarreajojärjestelmä (järjestelmätuntuiso toimivan normaalisti, mutta sytyttää vikavalon, joka sammuu itsestään viimeistää auton sammuttaessa. Toisinaan vikavalo jää tilan jossa syttyy ja sammuu yhtä mittaa). Lisäksi toisinaan peruutustutka herjaa, mutta siellä ilmeisesti taas kerran yksi tunnistin hajonnut. Niitä mennyt parikin vuodessa.
Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
-
- 'Kadett'
- Viestit: 33
- Liittynyt: 14 Helmi 2015, 22:11
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Ei osannut ukko sanoa tiskin takana tarkemmin kun ei ollut se kuka tota hoitaa. 30 kilsaa sillä on ainaki ajeltu tän käynnin aikana joka hieman ihmetytti mutta en jaksa alkaa valittamaan kun melkein ilmaisen perän saa...
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Haldex kytkimen kestävyys/ ajotapa-comfort, inkku country-tourer vm.2014; olen ajanut comfort-nappi aktiivisena noin vuoden, jolloin haldex/perä ei ole niin suurellä %-osuudella aktiivisena, autolla ajettu 195tkm. Vaikuttaako haldex-kytkimen kestävyyden paranemiseen, ei luulisi ainakaan heikentävän sitä? Vaihatin haldex öljyt ja suodattimen (oli tosi likainen)190tkm, 72tkm oli edellisestä haldex-huollosta (60tkm välein vois olla sopiva). Hyvin vetää lumellakin "mukavuus"-asetuksella.
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
En usko sillä asetuksella olevan väliä, kaasujalalla on varmasti, mutta kuinka paljon, niin tuskin merkittävästi.jahelena kirjoitti: ↑29 Elo 2019, 06:37 Haldex kytkimen kestävyys/ ajotapa-comfort, inkku country-tourer vm.2014; olen ajanut comfort-nappi aktiivisena noin vuoden, jolloin haldex/perä ei ole niin suurellä %-osuudella aktiivisena, autolla ajettu 195tkm. Vaikuttaako haldex-kytkimen kestävyyden paranemiseen, ei luulisi ainakaan heikentävän sitä? Vaihatin haldex öljyt ja suodattimen (oli tosi likainen)190tkm, 72tkm oli edellisestä haldex-huollosta (60tkm välein vois olla sopiva). Hyvin vetää lumellakin "mukavuus"-asetuksella.
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
En ainakaan äkkiseltään löytänyt tältä foorumilta aiheeseen sopivaa ohjeistusta, jolla näitä Insignian nelivetovaivoja ja rikkoontumisia voitaisiin välttää. Tietoja on kyllä ripotellen siellä täällä mutta voitaisiin kerätä perusjutut yhteen viestiin/ketjuun. Moniakin syitä rikkoontumisiin voi olla ja onkin, mutta yksi perusjuttu jolla näitä rikkoutumisia voitaisiin välttää on järjestelmän huolto käytön mukaan. Keräsin tällasen perusohjeistuksen, korjatkaa jos olen ymmärtänyt jotain väärin tai on jotain mitä unohtui.
Haldex:
- Öljyksi käy esim. VAG G055175A2 (https://www.motonet.fi/fi/tuote/590059/ ... ex-oljy-1l) joka edullisempi kuin Opelin oma (93165387). Öljytilavuus 330ml? (onko määrä oikea? toisaalta löytyi määräksi myös 450ml)
- Öljyn vaihtosuositus 3v/60tkm. Opelin ''suosituksen'' huoltamatta jättämisestä voi siis unohtaa ja VAG-puolelta (ja Volvo?) tulee suositus 60tkm. Osa vaihdellut tyyliin 30tkm öljyt ja 60tkm öljyt sekä suodatin+tiiviste. (https://www.haldexparts.com/20986573-sa ... asket.html)
https://insignia-drivers.uk/threads/216 ... eplacement
Perä:
- Alkuperäinen öljy ilmeisimmin ACDelco Dexron LS 75W-90 / Opel 93165388 (ei mainintaa LS-lisäaineistuksesta mutta merkkiliikkeen mukaan sisältyy eikä sitä tarvitse erikseen lisätä). Suositus on, että käytettäisiin orkkis öljyjä, mutta esim. MOTUL Gear LS 300 75W-90 ja RAVENOL LS SAE 75W-90 -öljyiltä löytyy orkkisnumeroita taulukosta.
Öljytilavuus 0,6l. Vaihtosuositus voisi olla sama haldexin kanssa (60tkm)?
https://insignia-drivers.uk/threads/215 ... oil-change
Jakovaihteisto:
- Alkuperäinen Opel 93165383.
- Öljytilavuus 0,6l. Vaihtosuositus tälle ilmeisimmin kaikkein väljin, ei niin kriittinen mitä aiemmat.
https://insignia-drivers.uk/threads/215 ... oil-change
Haldex:
- Öljyksi käy esim. VAG G055175A2 (https://www.motonet.fi/fi/tuote/590059/ ... ex-oljy-1l) joka edullisempi kuin Opelin oma (93165387). Öljytilavuus 330ml? (onko määrä oikea? toisaalta löytyi määräksi myös 450ml)
- Öljyn vaihtosuositus 3v/60tkm. Opelin ''suosituksen'' huoltamatta jättämisestä voi siis unohtaa ja VAG-puolelta (ja Volvo?) tulee suositus 60tkm. Osa vaihdellut tyyliin 30tkm öljyt ja 60tkm öljyt sekä suodatin+tiiviste. (https://www.haldexparts.com/20986573-sa ... asket.html)
https://insignia-drivers.uk/threads/216 ... eplacement
Perä:
- Alkuperäinen öljy ilmeisimmin ACDelco Dexron LS 75W-90 / Opel 93165388 (ei mainintaa LS-lisäaineistuksesta mutta merkkiliikkeen mukaan sisältyy eikä sitä tarvitse erikseen lisätä). Suositus on, että käytettäisiin orkkis öljyjä, mutta esim. MOTUL Gear LS 300 75W-90 ja RAVENOL LS SAE 75W-90 -öljyiltä löytyy orkkisnumeroita taulukosta.
Öljytilavuus 0,6l. Vaihtosuositus voisi olla sama haldexin kanssa (60tkm)?
https://insignia-drivers.uk/threads/215 ... oil-change
Jakovaihteisto:
- Alkuperäinen Opel 93165383.
- Öljytilavuus 0,6l. Vaihtosuositus tälle ilmeisimmin kaikkein väljin, ei niin kriittinen mitä aiemmat.
https://insignia-drivers.uk/threads/215 ... oil-change
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Wag on nykyään ollut muutaman vuoden 3v ilman kilometri rajaa haldeksille. Maahantuojan koulutuksessa suosittelivat vaihtamaan paljonajaville useammin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Miten tämän kans kävi??JJ kirjoitti: ↑19 Marras 2018, 14:56 Mitäköhän on tehtävissä kun omassa Saabissa herjaa seuraavaa: RDCM C0408 61. Lukolla varust. tasauspyör. kytkmen solen.venttiilin piiri, juuttunut. Oireilee siten, että hetken ajon päästä heittää "service XWD" koodin. Lämpimäksi ajaessa sitten ei niin usein tuota tule. Venttiili tukossa vai mikä? öljyt sekaisin? Perä vaihtoon? Tässä mun Saabissahan on käytännössä sama perä kuin noissa Insignioissa ja NG9-5 Saabissa.
Tulipa nimittäin kehuttua ooppelia vähän liikaa kun se päätti alkaa kommunikoimaan ajotietokoneen kautta. Huolla awd / taka-akseli.
Vikakoodin antoi:
C0408
- Takavetokytkimen magneettiventtiili
- Avoin virtapiiri
- Satunnainen
Esipainepumppu vaihettu alle vuosi/28tkm sitten. Ei ole oireillu aiemmin mitenkään..
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Jos viittaat tuohon minun viestiin, niin eikös tuo ole eri valmistajan alkuperäistä vastaava öljy? Käynee sinne muutkin vastaavat peräöljyt+lisäaine ellei se jo sisälly itse öljyyn.
EDIT: Kysyin tänään merkkiliikkestä, niin tokihan siellä sanoivat että ei kannata laittaa kuin orkkis öljyä perään.
https://insignia-drivers.uk/threads/215 ... oil-change
Tuolla maininta ''korvaavista'' öljyistä, esim. Motul ja Ravenol ( https://www.ravenol.de/en/products/usag ... 5w-90.html) jota myydään suomessa alle 20e/l. Merkkiliikkeessä taisi olla päivän tarjous orkkis peräöljylle 124e/l. Hintaeroa siis löytyy.
Käytin tänään tuota takavetokytkimen venttiilin liitintä irti ja huomasin, että sen johtoja oli joskus aiemmin jatkettu. Johdot oli heikohkossa kunnosa ja liittimissä hapettumaa. Toteutettiin asia paremmin ja liitin takaisin kiinni. Auto pukeilla ja ainakin siinä joka nurkka pyöri mukana, eikä enää herjannut vikailmoituksia. Täytynee antaa ajoa tuolle vielä, jotta voi todeta vian olleen liittimen johdoissa, toisaalta siihen tuo vikakoodikin kyllä viittasi.
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Noniin omaankin nyt vaihdettu öljyt ja vähän ehditty ajaakkin. Vein lopulta liikkeeseen kun 1-2h tunnin työhinta kuulosti järkevältä verrattuna lattialla itse vaihtamiseen. Jakovaihteistoon ja perään laitettiin GM tavaraa, jotka sai saabin kautta järkevään hintaan. Haldexiin suodatin, tiiviste elekmalta ja öljyt wagilta. Muuan kilometriä öljynvaihdon jälkeen antoi ilmoituksen ja vikakoodin C0407, haldexilla havaittu luistoa ja satunnainen. Tätä koodia ei herjannut ennen öljyjen vaihtoa, joten vein takaisin liikkeeseen jossa lisättiin vähän öljyä haldexiin ja tämän jälkeen ajeltu ilman ilmoituksia ja vikakoodeja.
Varmistin merkkiliikkeeltä tarviiko tuo GM:n 93165388 peräöljy lisäainetta (LS) ja vastaus oli että ei, toimii sellaisenaan.
Varmistin merkkiliikkeeltä tarviiko tuo GM:n 93165388 peräöljy lisäainetta (LS) ja vastaus oli että ei, toimii sellaisenaan.
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Perässä oleva solenoidi/magneettiventtiili ilmeisesti rikki, jumissa tai tukossa. Uusi maksaa noin 500 euroa. Vaihto vaatii perän irroittamisen tai sen verran alas laskemisen, että sen saa vaihdettua. Tuleeko kuntoon sillä, en tiedä. Myin auton eteenpäin. Elämäntilanne muuttui juuri tuolloin, mutta työmäärään nähden olisin varmasti hommannut kokonaan uuden perän.Wlle kirjoitti: ↑07 Loka 2019, 17:43Miten tämän kans kävi??JJ kirjoitti: ↑19 Marras 2018, 14:56 Mitäköhän on tehtävissä kun omassa Saabissa herjaa seuraavaa: RDCM C0408 61. Lukolla varust. tasauspyör. kytkmen solen.venttiilin piiri, juuttunut. Oireilee siten, että hetken ajon päästä heittää "service XWD" koodin. Lämpimäksi ajaessa sitten ei niin usein tuota tule. Venttiili tukossa vai mikä? öljyt sekaisin? Perä vaihtoon? Tässä mun Saabissahan on käytännössä sama perä kuin noissa Insignioissa ja NG9-5 Saabissa.
Tulipa nimittäin kehuttua ooppelia vähän liikaa kun se päätti alkaa kommunikoimaan ajotietokoneen kautta. Huolla awd / taka-akseli.
Vikakoodin antoi:
C0408
- Takavetokytkimen magneettiventtiili
- Avoin virtapiiri
- Satunnainen
Esipainepumppu vaihettu alle vuosi/28tkm sitten. Ei ole oireillu aiemmin mitenkään..
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Omaan Opeliinkin ilmaantui palstalla tutuksi tulleita ilmoituksia...
Eli auto on Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 4x4 6AT, vm. 2012,
- Ecotec DPF 4x4 118kw
- Mittarilukema 168 775km vian ilmenemishetkellä
Auto ilmoitti kesken ajon "huolla taka-akseli" ja heti perään "huolla AWD".
Varsinaisia mittarivaloja ei syttynyt, vaan nämä ilmoitukset inforuudulle.
Päätin soittaa tienpäältä Opel Assistanceen ja kysyä neuvoja. Apuja sieltä ei oikein saanut. Vain ympäripyöreitä lauseita, tyyliin "voi jatkaa matkaa, ei ehkä tapahdu mitään lisävaurioita", "kannattaa huoltaa pikimiten", "ei kokemusta, eikä asiantuntemusta asiaan". Omaan vakuutukseen kuuluu hinauspalvelu sekä sijaisauton käyttö, joten päätin hyödyntää tämän. Auto siis kuljetettiin lähimpään merkkikorjaamoon, joka tässä tapauksessa oli Timosen Auto Joensuu.
Seuraavana päivänä korjaamolla tarkastettu vikakoodi: C0407-64 AWD öljypumpun moottori - luistoa havaittu.
Huollossa ehdotettiin, että nelivedon pumppu voidaan vaihtaa, mutta takuuta vian korjaantumiselle ei anneta. Ja suositeltiin että koko perä vaihdettaisiin. Hinta-arvio tuolle olisi osineen ja töineen noin 4500 euroa.
Ko. auton ongelmista lukeneena olen jo tehnyt autooni "Technical Service Bulletin 2942". Jolloin ajattelin että välttyisin ko. ongelmilta. Tämä huolto on tehty 7.6.2017 (ml. 97 469 km, 772€), PP-Auto, Salossa.
Onkohan palstalla tietoa seuraavista kysymyksistä:
- Jos vain kylmästi jatkaa ajamista ilman huoltoa ja perä/ AWD hajoaa kokonaan ajossa, niin vaurioittaako hajoaminen jotain muuta? Millaiset vauriot todennäköisesti tulee? Eli onko tuolloin edessä tuo suolainen 4500 euron remontti vai paukkuuko lisäksi vielä jotain muuta?
- Voisiko pelkkien Haldex-/ peräöljyjen vaihto auttaa? Onko järkeä aloittaa pienistä paloista vai vaihtaa kaikki kerralla?
- Kuinka monella teistä ongelmat ovat poistuneet kokonaan öljynvaihdoilla tai vaihtoehtoisesti pumpun vaihdolla?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Eli auto on Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 4x4 6AT, vm. 2012,
- Ecotec DPF 4x4 118kw
- Mittarilukema 168 775km vian ilmenemishetkellä
Auto ilmoitti kesken ajon "huolla taka-akseli" ja heti perään "huolla AWD".
Varsinaisia mittarivaloja ei syttynyt, vaan nämä ilmoitukset inforuudulle.
Päätin soittaa tienpäältä Opel Assistanceen ja kysyä neuvoja. Apuja sieltä ei oikein saanut. Vain ympäripyöreitä lauseita, tyyliin "voi jatkaa matkaa, ei ehkä tapahdu mitään lisävaurioita", "kannattaa huoltaa pikimiten", "ei kokemusta, eikä asiantuntemusta asiaan". Omaan vakuutukseen kuuluu hinauspalvelu sekä sijaisauton käyttö, joten päätin hyödyntää tämän. Auto siis kuljetettiin lähimpään merkkikorjaamoon, joka tässä tapauksessa oli Timosen Auto Joensuu.
Seuraavana päivänä korjaamolla tarkastettu vikakoodi: C0407-64 AWD öljypumpun moottori - luistoa havaittu.
Huollossa ehdotettiin, että nelivedon pumppu voidaan vaihtaa, mutta takuuta vian korjaantumiselle ei anneta. Ja suositeltiin että koko perä vaihdettaisiin. Hinta-arvio tuolle olisi osineen ja töineen noin 4500 euroa.
Ko. auton ongelmista lukeneena olen jo tehnyt autooni "Technical Service Bulletin 2942". Jolloin ajattelin että välttyisin ko. ongelmilta. Tämä huolto on tehty 7.6.2017 (ml. 97 469 km, 772€), PP-Auto, Salossa.
Onkohan palstalla tietoa seuraavista kysymyksistä:
- Jos vain kylmästi jatkaa ajamista ilman huoltoa ja perä/ AWD hajoaa kokonaan ajossa, niin vaurioittaako hajoaminen jotain muuta? Millaiset vauriot todennäköisesti tulee? Eli onko tuolloin edessä tuo suolainen 4500 euron remontti vai paukkuuko lisäksi vielä jotain muuta?
- Voisiko pelkkien Haldex-/ peräöljyjen vaihto auttaa? Onko järkeä aloittaa pienistä paloista vai vaihtaa kaikki kerralla?
- Kuinka monella teistä ongelmat ovat poistuneet kokonaan öljynvaihdoilla tai vaihtoehtoisesti pumpun vaihdolla?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Itse suosittelisin,perää sen kummemmin tuntematta, vaihtamaan Haldex öljyt ja suotimen .Itse vaihdoin edelliseen inkkuun vm-12.Ennakoitavasti Haldex öljyt 120 tkm kohdalla. Ja olihan siellä paljon mustaa töhnää.Jos sulla ei vastaava ole tehty , niin voihan siellä olla suodatin tukossa ? Samallahan sen sitten näkee onko ,perä ja Haldex öljyt menneet sekaisin. kun sellaistakin on joillakin tapahtunut ? Haldexpartilta saa ,öljyt,tiivisteen ja suotimen ,alle sadan € !JJ kirjoitti: ↑17 Marras 2019, 19:25 - Jos vain kylmästi jatkaa ajamista ilman huoltoa ja perä/ AWD hajoaa kokonaan ajossa, niin vaurioittaako hajoaminen jotain muuta? Millaiset vauriot todennäköisesti tulee? Eli onko tuolloin edessä tuo suolainen 4500 euron remontti vai paukkuuko lisäksi vielä jotain muuta?
- Voisiko pelkkien Haldex-/ peräöljyjen vaihto auttaa? Onko järkeä aloittaa pienistä paloista vai vaihtaa kaikki kerralla?
- Kuinka monella teistä ongelmat ovat poistuneet kokonaan öljynvaihdoilla tai vaihtoehtoisesti pumpun vaihdolla?
- iso.kunkku
- OCF Member 2024
- Viestit: 4472
- Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
- Paikkakunta: Kannus
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Miten se oireilee? Paukkuu? Tuskin se suoraan laulusta ilman varotteluja hajoaa.
Lue tämä ketju, paljo tietoa ja ratkasuja aiheesta.
Loppujen lopuksi hyvin harva joutunu vaihtaan koko perän ainaki mitä itse muistelen.
Lue tämä ketju, paljo tietoa ja ratkasuja aiheesta.
Loppujen lopuksi hyvin harva joutunu vaihtaan koko perän ainaki mitä itse muistelen.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Kannattaa aloittaa haldexin öljynvaihdolla (+suodatin ja tiiviste) ja putsata paikat kunnolla. Oman kokemuksen mukaan haldex on ilmeisen tarkka öljyn määrästä. Samalla tarkastaa onko jälkiä mahdollisista öljyvuodoista haldexilla, se selittäisi esimerkiksi liian vähäisen öljynmäärän. Ilmeisesti ajettu 70tkm edellisen huollon jälkeen niin muutenkin huolto olisi paikallaan.
Jos ei auta niin sitten vasta pumppu vaihtoon, pumpun voi testatakin https://www.elekma.com/haldex-esipainepumpun-mittaus
Jos ei auta niin sitten vasta pumppu vaihtoon, pumpun voi testatakin https://www.elekma.com/haldex-esipainepumpun-mittaus
Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Re: Insignia 4x4 Perä tai haldex rikki
Hei,
Olen etsinyt sopivia öljyjä tuntuu, että niitä on haastava löytää. Haluaisin kulla foorumilaisten mietteitä mistä olette öljyt hommanneet? ja onko alla olevat vaihtoehdot oikeita kyseiseen käyttötarkoitukseen.
Haldex-öljyksi olen löytänyt:
Febi HALDEX-KYTKIMEN ÖLJY
https://www.fixusnet.fi/fin/haldex_kytk ... 318-51584/
https://partsfinder.bilsteingroup.com/f ... ebi/101171
Jakovaihteistö-öljy?
Febi vaihteistoöljy SAE 75W-90 (GL-5)
https://www.ak24.fi/fi/tavarat/tekniset ... l-75w90-1l
https://partsfinder.bilsteingroup.com/f ... febi/32590
Yleisesti ottaen kyseisiä öljyjä on ollut haastava löytää varaosa/tarvikeliikkeistä valmistajan koodeilla.
Olen etsinyt sopivia öljyjä tuntuu, että niitä on haastava löytää. Haluaisin kulla foorumilaisten mietteitä mistä olette öljyt hommanneet? ja onko alla olevat vaihtoehdot oikeita kyseiseen käyttötarkoitukseen.
Haldex-öljyksi olen löytänyt:
Febi HALDEX-KYTKIMEN ÖLJY
https://www.fixusnet.fi/fin/haldex_kytk ... 318-51584/
https://partsfinder.bilsteingroup.com/f ... ebi/101171
Jakovaihteistö-öljy?
Febi vaihteistoöljy SAE 75W-90 (GL-5)
https://www.ak24.fi/fi/tavarat/tekniset ... l-75w90-1l
https://partsfinder.bilsteingroup.com/f ... febi/32590
Yleisesti ottaen kyseisiä öljyjä on ollut haastava löytää varaosa/tarvikeliikkeistä valmistajan koodeilla.