z22yh korkeapainepumppu ongelmat

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
wenski
'Senator'
'Senator'
Viestit: 449
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 20:09
Paikkakunta: ulvila

Re: 2.2 Direct petti, taas

Viesti Kirjoittaja wenski »

pitää varmaan itsekin ruveta odottelemaan koska tuo pumppu sanoo sopimuksen irti :D . jakopäähän pomppas jo 40tkm sitten. tosin itse en viitti tuollaisista suurta stressiä ottaa. olen käsittänyt sen tosiasian että autot ovat täynnä tekniikkaa ja väkisinkin se joskus hajoaa, myös muilla merkeillä kuin opelilla :) . :) on paljon suurempiakin asioita mistä kantaa huolta ja jos autosta ottaisin stressiä niin en omistaisi autoa lainkaan.
vectra farmari 2.2 direct -04
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Re: 2.2 Direct petti, taas

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

X20XER kirjoitti:bensapumppu 834e :lollis:

tolla rahalla sais jo kasan kunnon pumppujakin :D
:lollis: :worship: :lollis:

Kuinka paljon nuo kunnon pumppusi nostaa painetta?

j.h

Tuskin kumminkaan Directiin riittävästi...
Jaakko-
'Senator'
'Senator'
Viestit: 774
Liittynyt: 25 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 2.2 Direct petti, taas

Viesti Kirjoittaja Jaakko- »

onhan nuita pumppuja tullu purettua. ei niistä mikää osa mee rikki, mutta kulumista niissä näkyy ja siksi ei jaksa tuottaa korkiaa painetta enää.
masu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 02:00

Re: 2.2 Direct petti, taas

Viesti Kirjoittaja masu »

Jaakko- kirjoitti:onhan nuita pumppuja tullu purettua. ei niistä mikää osa mee rikki, mutta kulumista niissä näkyy ja siksi ei jaksa tuottaa korkiaa painetta enää.
Osaatko sanoa onko tuon osan hinnalle jotain perustetta? Ei kai se kovin monimutkainen ole? Niitä on valmistettu tietysti yhtä monta kuin tuota moottoriakin ja sitten vielä varmasti aika reilusti varaosiks. Käsittääkseni kova menekki laskee osan hintaa, mutta ilmeisesti tässä nyt ei ole niin käynyt, koska "GM ei tiedä kyseiseen osaan liittyvistä ongelmista". Vai onko tuo halpa verrattuna johonkin muuhun korkeapainepumppuun? Ei ole hajuakaan mitä ne muissa autoissa maksaa...
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
masu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 02:00

Re: 2.2 Direct petti, taas

Viesti Kirjoittaja masu »

wenski kirjoitti:jakopäähän pomppas jo 40tkm sitten. tosin itse en viitti tuollaisista suurta stressiä ottaa. olen käsittänyt sen tosiasian että autot ovat täynnä tekniikkaa ja väkisinkin se joskus hajoaa, myös muilla merkeillä kuin opelilla :) .
Stressiä ja stressiä, minua henkilökohtaisesti ärsyttää tämä nykyään menneillään oleva beta-kulttuuri, jossa tuotteet testataan kuluttajien rahoilla. Riippumatta alasta (tietotekniikka, elektroniikka, mekaniikka, rakennustekniikka, jne jne) hyvin toteutettu testaaminen on erittäin arvokasta ja voi osoittautua koko kehitysprosessin kalleimmaksi osaksi. Valitettavan usein tästä sitten säästetään ensimmäisenä ja markkinoille tungetaan tuotteita, jotka selvästi eivät siihen ole valmiita. Sitten ne paukkuu ja leviää, uusiin läppäreihin vaihdetaan emolevyjä, televisiot lopettavat toimimasta viidessä päivässä, kännykkä buuttaa itseään ja korkeapainepumput räjähtävät järjestelmällisesti ennen aikojaan. Tähän lisätään vielä tuotannon teettäminen halvoissa maissa, materiaaleissa säästäminen ja voiton maksimointi. Sana laatu on historiaa. Samaa soopaa kaikki ja niin kauan kun kuluttajat tämän hyväksyvät eikä pistä valmistajia tiukoille ohjaamalla kulutustaan sama jatkuu. Seuraava auto, jonka ostan oletettavasti uutena tai liisaan, ei tule olemaan GM:n. Mulle on ihan turha valehdella päin naamaa, että he eivät tiedä tuossa osassa olevasta ongelmasta.

Autoissa tämä nykyinen kehityssuunta näkyy siinä, että uusia malleja mainostetaan aina dynaamisina, uudet voimakkaat moottorit, enemmän tehoa, paremmat ajo-ominaisuudet. Kaikki nämä ovat tunteisiin viittaavia ominaisuuksia. Kukaan ei mainosta, että vanhat viat korjattu, huoltaminen tehty helpommaksi ja halvemmaksi, entistä halvemmat varaosat ja parempi toimintavarmuus.

Tuossakin Vectrassa on perällä vaimentimen pönttöjen päällä alumiinilevystä tehdyt suojat. Nämä levyt on kiinnitetty auton pohjassa kiinni olevilla pulteilla ja teräsprikoilla. Kuka tietää miten käy, kun alumiini ja teräs ovat kosketuksissa tarpeeksi kauan? Kaikki, paitsi Opel. Se alumiini syöpyy ja pian ne reiät siinä alumiinilevyssä on niin isot, että koko levy tippuu siihen änkkärin päälle. Rämisee muuten tosi kovaa.

Tulihan taas avauduttua... :)
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: 2.2 Direct petti, taas

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Onhan tuosta ainakin tuollainen tieto Opelilla. Aina ei siis välttämättä ole pumppu viallinen.

Field Remedy: 1614
Subject: High-pressure pump, fuel pressure regulator - Defective (P1191 set)
Models: Engines: Option:
Signum 2003...2004 Z22YH None
Complaint: MIL on. P1191 set in ECU. 1. High pressure pump defective. vehicle not driveable. 2. Fuel pressure regulator defective, vehicle runs in emergency operating mode.
Cause: High pressure pump or fuel pressure regulator valve defective
Production:

Remedy:
In case of customer complaint proceed as follows to verify the faulty part:
1. Check fuel feed pressure at high-pressure pump with
manometer (engine running)
Is primary feed pressure less than 3,4 bar ?
Yes: Low pressure fuel feed failure -> check fuse, relay, intank module.
No:
2. Measure fuel pressure in the high pressure rail at idle by
using Tech 2 Datalist.
Is fuel pressure in the high pressure rail less than 600 kPa?
Yes: High-pressure pump defect, replace.
No:
3. Pull off connector (two-core) of the fuel pressure regulator.
Measure the voltage of the regulator at 3000 RPM (standing vehicle)
with TECH 2.
Is Voltage greater than 1,2 V ?
Yes: Fuel pressure regulator defect, replace.
No:
Defect is not clearly allocable to one component. Coordinate further
activities with ETAC or your local Tech centre.
FunctionalGroup: J - Engine,L - Fuel- and Exhaust System
Complaint Group: 06 - Failure Code Setting by Control Unit
Trouble Code: P1191
peramies
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Kesä 2009, 16:19

Re: 2.2 Direct petti, taas

Viesti Kirjoittaja peramies »

Itellä samaa vikaa -04 aut. farkussa... Kattelin noita pumppuja Englannista ja kotiovelle tuotuna hinta n.410€...
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: 2.2 Direct petti, taas

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

markkuk kirjoitti:ja sitten ku olisit ajanu saabilla saman pätkän, niin olisit vaihtanu bensapumpun, kampiakselin asentotunnistimen, sytkäkasetin ja tehny n+1 huohotinpäivitystä ja pelännyt koneen täystuhoa. ai niin joo, saabeissahan on kans jotakin fibaa jakoketjussa...

itsellä siis 9-5 tällähetkellä ajossa..
onneksi tuota moottoria ei ole opelissa.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
gts2003
'Senator'
'Senator'
Viestit: 385
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 18:58

Re: 2.2 Direct petti, taas

Viesti Kirjoittaja gts2003 »

Jartsa kirjoitti:
markkuk kirjoitti:ja sitten ku olisit ajanu saabilla saman pätkän, niin olisit vaihtanu bensapumpun, kampiakselin asentotunnistimen, sytkäkasetin ja tehny n+1 huohotinpäivitystä ja pelännyt koneen täystuhoa. ai niin joo, saabeissahan on kans jotakin fibaa jakoketjussa...

itsellä siis 9-5 tällähetkellä ajossa..
onneksi tuota moottoria ei ole opelissa.
Ooppelin omat inssit on niin päteviä että ne on osannu säätää nää myllyt/elektroniikan jo niin heikoiks että ei tarvii konsernin muilta insseiltä jeesii :thumbsup:
Onko ooppelilla kiva ajaa? En ole aivan vakuuttunut laadusta.... enkä kyllä muustakaan... mutta silti ajan edelleen ooppelilla...
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: 2.2 Direct petti, taas

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

gts2003 kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:
markkuk kirjoitti:ja sitten ku olisit ajanu saabilla saman pätkän, niin olisit vaihtanu bensapumpun, kampiakselin asentotunnistimen, sytkäkasetin ja tehny n+1 huohotinpäivitystä ja pelännyt koneen täystuhoa. ai niin joo, saabeissahan on kans jotakin fibaa jakoketjussa...

itsellä siis 9-5 tällähetkellä ajossa..
onneksi tuota moottoria ei ole opelissa.
Ooppelin omat inssit on niin päteviä että ne on osannu säätää nää myllyt/elektroniikan jo niin heikoiks että ei tarvii konsernin muilta insseiltä jeesii :thumbsup:
Niin no,saabilta tuo 2.0T on tullut C-Vectraan,mutta ei ole sama kuin 9-5.ssa vaan sama kuin 9-3 SS/SC
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Re: 2.2 Direct petti, taas

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

masu kirjoitti:
mannion kirjoitti:Ois pitäny ottaa se Saabin 2.0l turbo... noilla parin tonnin rempoilla ois kyllä maksanu sen eron mitä tuo vanhempikantainen Saabin moottori olis vieny bensassa enemmän.
Eikös noihin Saabin turbokoneisiinkin ole tehty täysiä koneremontteja varsin matalilla kilometreillä :no:

j.h
gts2003
'Senator'
'Senator'
Viestit: 385
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 18:58

Re: 2.2 Direct petti, taas

Viesti Kirjoittaja gts2003 »

Jartsa kirjoitti:
gts2003 kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:
markkuk kirjoitti:ja sitten ku olisit ajanu saabilla saman pätkän, niin olisit vaihtanu bensapumpun, kampiakselin asentotunnistimen, sytkäkasetin ja tehny n+1 huohotinpäivitystä ja pelännyt koneen täystuhoa. ai niin joo, saabeissahan on kans jotakin fibaa jakoketjussa...

itsellä siis 9-5 tällähetkellä ajossa..
onneksi tuota moottoria ei ole opelissa.
Ooppelin omat inssit on niin päteviä että ne on osannu säätää nää myllyt/elektroniikan jo niin heikoiks että ei tarvii konsernin muilta insseiltä jeesii :thumbsup:
Niin no,saabilta tuo 2.0T on tullut C-Vectraan,mutta ei ole sama kuin 9-5.ssa vaan sama kuin 9-3 SS/SC
Olisivat ees sen saabin nyt haudanneet niin oltais ees yhestä paskasta päästy :lovin:
Onko ooppelilla kiva ajaa? En ole aivan vakuuttunut laadusta.... enkä kyllä muustakaan... mutta silti ajan edelleen ooppelilla...
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: 2.2 Direct petti, taas

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Noh, ainakin yhteistyö GM:n kanssa päättyi mitä ilmeisimmin, eikä ole enää taloudellisena rasitteena Saab.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
hartsap
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Espoo

Re: 2.2 Direct petti, taas

Viesti Kirjoittaja hartsap »

gts2003 kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:
gts2003 kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:
markkuk kirjoitti:ja sitten ku olisit ajanu saabilla saman pätkän, niin olisit vaihtanu bensapumpun, kampiakselin asentotunnistimen, sytkäkasetin ja tehny n+1 huohotinpäivitystä ja pelännyt koneen täystuhoa. ai niin joo, saabeissahan on kans jotakin fibaa jakoketjussa...

itsellä siis 9-5 tällähetkellä ajossa..
onneksi tuota moottoria ei ole opelissa.
Ooppelin omat inssit on niin päteviä että ne on osannu säätää nää myllyt/elektroniikan jo niin heikoiks että ei tarvii konsernin muilta insseiltä jeesii :thumbsup:
Niin no,saabilta tuo 2.0T on tullut C-Vectraan,mutta ei ole sama kuin 9-5.ssa vaan sama kuin 9-3 SS/SC
Olisivat ees sen saabin nyt haudanneet niin oltais ees yhestä paskasta päästy :lovin:

Saab on tuonut todella paljon osaamista ja tietämystä Opelille ja GM:lle. Turbo osaaminen tulee pääosin Saabilta. Patentit siirtyy kaupan myötä. Heti ottaisin omaan Vectraan Z20NET moottorin :D
MaJal
'Senator'
'Senator'
Viestit: 348
Liittynyt: 28 Touko 2009, 21:51
Viesti:

Re: 2.2 Direct petti, taas

Viesti Kirjoittaja MaJal »

masu kirjoitti: Tuossakin Vectrassa on perällä vaimentimen pönttöjen päällä alumiinilevystä tehdyt suojat. Nämä levyt on kiinnitetty auton pohjassa kiinni olevilla pulteilla ja teräsprikoilla. Kuka tietää miten käy, kun alumiini ja teräs ovat kosketuksissa tarpeeksi kauan? Kaikki, paitsi Opel. Se alumiini syöpyy ja pian ne reiät siinä alumiinilevyssä on niin isot, että koko levy tippuu siihen änkkärin päälle. Rämisee muuten tosi kovaa.

Tulihan taas avauduttua... :)
Ei tuota kyllä tiedä ford tai subarukaan. :peukku:
Vectra 2.0 -89
Sekalaisia romuja
Vastaa Viestiin