Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
vectraTBO kirjoitti:Ja plus rahti koska nouto ei ollu mahdollinen=1300e. Edullinen kyllä, lopetin huutamisen siihen kun hinta ylitti uudet jakopään osat. Multa löytyy edelleen toi 117tkm ajettu projektimotti 400e hintaan jos joku tarvii
kyllä tuo motti himottais edelleen,mutta pitkän matkan päässä.
Ja ollu taas kuluja tässä lomalla turhan paljon
Nyt kun on noita Inkkuja tullut katteltua niin taitaa se 2.8 jakopään kipuraja olla siinä +100tkm kohdilla. On kyllä taas erittäin heikko suoritus GM:ltä noi 2.8 ketjut.
"Hello for sale is our beautiful Insignia OPC with full equipment. The car has received new control chains and new exhaust manifolds 7 months ago, plus all belts and attachments new cost 5800 euros. (Invoice available)"
Osaa ne näköjään Saksassakin rahastaa tuosta jakorempasta. Miksihän tohon on pakosarjatkin vaihdettu
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Menee vähän ohi aiheen mutta kun liittyy jakopään ongelmiin niin menköön eli kyllä se jakoketjun kesto on onnen kauppaa merkistä riippumatta. Muijalla on 2012-mallinen Peugeot RCZ joka vietiin syksyllä 50tkm takuuhuoltoon. Remppakaveri soitti että huollon jälkeen tekemällään koeajolla huomasi moottorista kuuluvan omituista ääntä jonka paikansi jakopäähän. Tarkastivat sen ja jakoketju oli venynyt. Ihmettelivät merkkihuollossa tapausta suuresti. Kaikki huollot tehty ohjelman mukaan ja samassa merkkiliikkeessä. Maahantuojan tiedon mukaan kyseiseen moottoriin on vastaavilla kilometreillä vain yhteen moottoriin jouduttu ketju vaihtamaan. No maahantuoja otti tapahtuman piikkiinsä ja vaihtoi jakoketjun tarvikkeineen eikä veloittaneet hommasta mitään. Halpaa olisi ollut vaikkei takuuseen olisi mennytkään. 660 Euroa plus työtunnit. Hyvin hoidettu homma maahantuojalta koska varsinainen takuu autosta mennyt umpee reilu vuosi sitten. Ollaan silti tehty huollot takuuohjelman mukaan.Oma talli kun on täynnä pyörän turbo-projektin takia.
Eli vaikkei auton takuuohjelman mukaisia huoltoja enää vuosiin ole tarvinnut tehdä merkkiliikkeessä niin tämän tapauksen jälkeen tuli mieleen että oisiko maahantuoja ollut halukas korvaamaan kustannuksia jos aikaisemmat huollot olisi teetätetty jossain muualla kuin Peugeot-liikkeessä. Mene ja tiedä.
Kettunen kirjoitti:Jollainhan oli täälläkin sarjasta putki revennyt?
Mulla oli revennyt se jousto-osa joka menee ahtimelta sarjaan, ja taisi olla opelvisiollakin sama putki hajonnu. Muttei mun mielestä itse pakosarjat ole kellään täällä revennyt?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Jenkit ovat erittäin hyviä tekeen jakoketjulla pyöriviä kansinokkakoneita. Parhaimmillaankin saavat ainaseksi sekundaa. Työntötankoja ne osaa tehä. Jotenkin.
Pitää muistaa että siellä auto on todellinen kulutushyödyke jota vaihdetaan usein. Kestävyys on toissijainen asia.
Ja tekeehän ne noita Australiassakin. Siellähän siirryttiin 40-luvun työntötankomoottoreista kansinokkiin JO 2000 luvulla...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)