C20XE liian korkea öljynpaine
C20XE liian korkea öljynpaine
Eli ihan uus kone, jossa kaikki palikat koneistettu ym. Koneessa myös SBD:n pumpunrattaat ja nylon-venttiili.
Nyt autolla ajettu 50km ja penkitetty.
Öljynpaine on tyhjäkäynnillä kylmänä 4bar, lämpimänä ( öljynlämpö 80-90c)3,5bar. Mutta kun painaa kaasua niin kierroksilla menee viisari pohjaan ja hieman ilmenee vuotoa takapään stefasta.
Tähän mennessä tutkittu:
- Kesäöljy Kendall Racing Green 20W50 vaihdettu Kendall GT1 10W40. Ei vaikutusta.
- Öljyn seassa ei ollut mitään ihmeellistä.
- Suodatin vaihdettu Mahleen
- Nylon venttiilli liikkuu hyvin pumpussa.
Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa?
Nyt autolla ajettu 50km ja penkitetty.
Öljynpaine on tyhjäkäynnillä kylmänä 4bar, lämpimänä ( öljynlämpö 80-90c)3,5bar. Mutta kun painaa kaasua niin kierroksilla menee viisari pohjaan ja hieman ilmenee vuotoa takapään stefasta.
Tähän mennessä tutkittu:
- Kesäöljy Kendall Racing Green 20W50 vaihdettu Kendall GT1 10W40. Ei vaikutusta.
- Öljyn seassa ei ollut mitään ihmeellistä.
- Suodatin vaihdettu Mahleen
- Nylon venttiilli liikkuu hyvin pumpussa.
Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa?
Astra GSi ryhmä-F
Re: C20XE liian korkea öljynpaine
Sisäänajoöljyjä?
Mistä tietää että öljy on hyvää jos sillä on huonot luokitukset tai niitä ei juuri ole?
(sori offtopic)
Mistä tietää että öljy on hyvää jos sillä on huonot luokitukset tai niitä ei juuri ole?
(sori offtopic)
Re: C20XE liian korkea öljynpaine
Onkai siinä paineenrajottimessa jotaki vikaa jos kerta öljynpaineet nousee tappiin asti.
Re: C20XE liian korkea öljynpaine
Mihin asti mittari yltää? 5 bariako?
Mulla C20LET:issä mittari näyttää 30 tkm sitten remontoidulla koneella ja Z20LET:in öljypumpulla aina kierroksilla 5 baria,muut arvot samat kuin sulla.Aivan normaalia.
Jos sulla on sähköinen mittari,niin tarkista että näyttää oikein.Vanhemmiten ainakin VDO:n mittari näyttää ajoittain n.1baria todellista suurempaa painetta,neula painuu "tappiin asti" todellisen paineen ollessa n. 5 baria.(itsellä kokemusta 2 mittarista,jotka teki tuota).Itsellä tuo ongelma poistui vaihtamalla mittari uuteen.
Mulla C20LET:issä mittari näyttää 30 tkm sitten remontoidulla koneella ja Z20LET:in öljypumpulla aina kierroksilla 5 baria,muut arvot samat kuin sulla.Aivan normaalia.
Jos sulla on sähköinen mittari,niin tarkista että näyttää oikein.Vanhemmiten ainakin VDO:n mittari näyttää ajoittain n.1baria todellista suurempaa painetta,neula painuu "tappiin asti" todellisen paineen ollessa n. 5 baria.(itsellä kokemusta 2 mittarista,jotka teki tuota).Itsellä tuo ongelma poistui vaihtamalla mittari uuteen.
Re: C20XE liian korkea öljynpaine
Hmm, mitä on sisäänajoöljy?Obelixii kirjoitti:Sisäänajoöljyjä?
Mistä tietää että öljy on hyvää jos sillä on huonot luokitukset tai niitä ei juuri ole?
(sori offtopic)
Astra GSi ryhmä-F
Re: C20XE liian korkea öljynpaine
Vika oli VDO:n mittarissa, joka menee pohjaan kun paine nousee yli 4,5bar. Testasin mekaanisella mittarilla.
Case Closed!
Case Closed!
Astra GSi ryhmä-F
Re: C20XE liian korkea öljynpaine
Sulla oli siis sama vika kuin allekirjoittaneella...hyvä että selvis noin helposti !
Vanhemmiten noi VDO:n öljynpainemittarit rupeaa tekemään aika ajoin juurikin tota jostain syystä...mut sit ei muuta kuin uutta mittaria kehiin!
Vanhemmiten noi VDO:n öljynpainemittarit rupeaa tekemään aika ajoin juurikin tota jostain syystä...mut sit ei muuta kuin uutta mittaria kehiin!
Re: C20XE liian korkea öljynpaine
nestevaimennetut metallikuoriset teollisuusmittarit ovat työni puolesta hyväksi havaittuja. Niitä saa monenmoisella asteikolla. 1/4" lieriö putkikierre.
Re: C20XE liian korkea öljynpaine
Ja ovat myös usein halvempia kuin nämä tingentangeli mittarit.reiskaar kirjoitti:nestevaimennetut metallikuoriset teollisuusmittarit ovat työni puolesta hyväksi havaittuja. Niitä saa monenmoisella asteikolla. 1/4" lieriö putkikierre.
Omega ? Turbo Omega 4000 24v BMW 325 M-Tech 2
Re: C20XE liian korkea öljynpaine
Tuossa nylonpaineenrajoitin venassa oli ainakin erilainen jousi mitä vakiossa. Ja ohjeissa käskettiin säätää/tarkastaa paine kierroksilla. Oliko tämä tehty vaikka ongelma ilmeisesti ratkesi jo?
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: C20XE liian korkea öljynpaine
Sama vika XE:ssä. Pelannut ok mutta tänään lämpimän koneen startattua nosti paineen 4bar ja kierroksia antaessa 6bar mittari (mekaaninen teollisuusmittari) meni pohjaan. Tämä oire meni ohitse ja uusiutui taas kun käynnisti uudelleen lämpöisenä. Hetken tosiaan kova paine ja sitten tasoittui sinne neljän paikkeille.
Mittarin mukaan paine oli myöskin korkealla ollessa epätasainen eli olisko se mäntä säätimestä tsekattava, muistaakseni sbd:n muovinen. Vai mistä kii. Öljynä aika kura kuumaan kesäajoon eli gm 5w-30. Saispa hydrot hiljaisemmaksi vaikka uudet ja kammen takastefakin hikoaa läpi. En kyllä ihmettele sitä kun tiivistesarjan stefa oli akseliin päin löysä. Ja kammen pintaan kulunut pari uraa, outoa, vissiin ajettu kuralla ja pitkään.
Mittarin mukaan paine oli myöskin korkealla ollessa epätasainen eli olisko se mäntä säätimestä tsekattava, muistaakseni sbd:n muovinen. Vai mistä kii. Öljynä aika kura kuumaan kesäajoon eli gm 5w-30. Saispa hydrot hiljaisemmaksi vaikka uudet ja kammen takastefakin hikoaa läpi. En kyllä ihmettele sitä kun tiivistesarjan stefa oli akseliin päin löysä. Ja kammen pintaan kulunut pari uraa, outoa, vissiin ajettu kuralla ja pitkään.