2001 2.6 Vectra B P0150
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 4231
- Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
- Paikkakunta: Joensuu
2001 2.6 Vectra B P0150
Aika kiusallista!!
Eli on tullu viime aikoina p0150 eli lohko 2 ensimmäinen lambda hidas toiminta. (2.6 vectra) Naki opcomilla myös live datassa. No, laitoin uusi lambda pari viikkoa sitten.. sama koodi tuli takaisin noin 3-400km jälkeen. Tänään sitten tein koe, vaihdoin molemmat lohkon eka lambdat paikseen.. just tarkistin opcomilla ja näyttää aika lailla sama, eli lohko 2 eka lambda toimii vielä hitaampi kuin lohko 1
Voi sanoa 100% varmuudella ettei vika oo lambda anturista sitten. Missä vika? Imu vuodot ei ole. O.k, ei vielä oo ehtinyt koodi tulla takaisin kun vasta tunti sitten poistin sen (p0150) mutta epäilen että tulee se vielä. Tässä video tuosta oppimista jossa näkee selvästi...
http://s944.photobucket.com/user/iryoby ... sort=3&o=0
Eli on tullu viime aikoina p0150 eli lohko 2 ensimmäinen lambda hidas toiminta. (2.6 vectra) Naki opcomilla myös live datassa. No, laitoin uusi lambda pari viikkoa sitten.. sama koodi tuli takaisin noin 3-400km jälkeen. Tänään sitten tein koe, vaihdoin molemmat lohkon eka lambdat paikseen.. just tarkistin opcomilla ja näyttää aika lailla sama, eli lohko 2 eka lambda toimii vielä hitaampi kuin lohko 1
Voi sanoa 100% varmuudella ettei vika oo lambda anturista sitten. Missä vika? Imu vuodot ei ole. O.k, ei vielä oo ehtinyt koodi tulla takaisin kun vasta tunti sitten poistin sen (p0150) mutta epäilen että tulee se vielä. Tässä video tuosta oppimista jossa näkee selvästi...
http://s944.photobucket.com/user/iryoby ... sort=3&o=0
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
Re: 2001 2.6 Vectra B P0150
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=185624
http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm
Vertaile op cmilla bank 2 lambda 1 ja bank 2 lambda 2 jännitteitä ja katso näyttääkö lmbdan 1 jännitteen ollessa korkea tilaksi kokoajan rich.
Imuvuoto tekisi laihan seoksen.
Pakopuolen vuoto sotkee toiminnan pahasti.
Jos lambdan jännite on todellinen , niin voisi jäädä joku ruiskutussuutin vuotamaan.
http://www.aa1car.com/library/o2sensor.htm
Vertaile op cmilla bank 2 lambda 1 ja bank 2 lambda 2 jännitteitä ja katso näyttääkö lmbdan 1 jännitteen ollessa korkea tilaksi kokoajan rich.
Imuvuoto tekisi laihan seoksen.
Pakopuolen vuoto sotkee toiminnan pahasti.
Jos lambdan jännite on todellinen , niin voisi jäädä joku ruiskutussuutin vuotamaan.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 4231
- Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 2001 2.6 Vectra B P0150
Yritin ottaa akukengat irti tunnin ajan. Ei auttanut, just opcomilla näkee samat oireet ja p0150 tullu, tyhjä käynnillä not present sitten kierroksella intermittent, taas takaisin tyhjä käynnillä ja not present.
Bank 2 1 lambda 20-900mV nousee/laske mutta pitkä aikavälillä verrattuna bank 1 seos täsmä laiha-rich jännite mukaan.
Bank 2 2 lambda 200-850mV välillä, vaihtelee jopa hieman enemmän kuin bank 1 2 lambda
Liittyykö asia mutta huomasin tuossa fuel trim puolella..
Short term bank 1 5 - -20%
Short term bank 2 25 - -25% ja 'jumittaa' 0% vähän ajan sen jälkeen kun oli kierroksella
Pari kk sitten oli muuten öljy vuoto juuri bank 2 koppasta ja jonkin verran öljyä löytyi 2 cylinderin tulpan reiästä. Putsattu pois, ei ollu sytytys katkoksia eikä mitään mutta tuli mieleen että oisko vaikka puola tai tulpa vaurioitunut?
Kiitos jos/kun jaksaa lukea ja jopa vastata tiedän voi joskus olla vähän rasittavaa lukea mun Suomen kielen kirjoittaminen hehe.
Bank 2 1 lambda 20-900mV nousee/laske mutta pitkä aikavälillä verrattuna bank 1 seos täsmä laiha-rich jännite mukaan.
Bank 2 2 lambda 200-850mV välillä, vaihtelee jopa hieman enemmän kuin bank 1 2 lambda
Liittyykö asia mutta huomasin tuossa fuel trim puolella..
Short term bank 1 5 - -20%
Short term bank 2 25 - -25% ja 'jumittaa' 0% vähän ajan sen jälkeen kun oli kierroksella
Pari kk sitten oli muuten öljy vuoto juuri bank 2 koppasta ja jonkin verran öljyä löytyi 2 cylinderin tulpan reiästä. Putsattu pois, ei ollu sytytys katkoksia eikä mitään mutta tuli mieleen että oisko vaikka puola tai tulpa vaurioitunut?
Kiitos jos/kun jaksaa lukea ja jopa vastata tiedän voi joskus olla vähän rasittavaa lukea mun Suomen kielen kirjoittaminen hehe.
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
Re: 2001 2.6 Vectra B P0150
Tuon perusteella ymmärrän, että oikeasti käy rikkaalla... oletuksena, että se kakkoslambda toimii oikein.
http://www.autoserviceprofessional.com/ ... you?Page=2
Saa kierroksilla liikaa bensaa ja sitten yrittää säätää määrää pienemmäksi... noin tuon fuel trimmin tulkitsen... en ole täysin varma , olenko oikeassa.
Tulpat tietty kannattaa tarkistaa, jos mahdollista... musta tulppa saattaa kertoa vikapaikan. Oletettavasti tulpat sytyttävät kaikki, kun ei tule missfire vikakoodia.
Jaksoin molemmat. Nostan hattua, kun kirjoitat suomeksi... ja vieläpä täysin ymmärrettävästi.
http://www.autoserviceprofessional.com/ ... you?Page=2
Saa kierroksilla liikaa bensaa ja sitten yrittää säätää määrää pienemmäksi... noin tuon fuel trimmin tulkitsen... en ole täysin varma , olenko oikeassa.
Tulpat tietty kannattaa tarkistaa, jos mahdollista... musta tulppa saattaa kertoa vikapaikan. Oletettavasti tulpat sytyttävät kaikki, kun ei tule missfire vikakoodia.
Jaksoin molemmat. Nostan hattua, kun kirjoitat suomeksi... ja vieläpä täysin ymmärrettävästi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 4231
- Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 2001 2.6 Vectra B P0150
Toivottavasti tämä nyt korjattu...
Sylinteri 2 suutin vuoti... suutin vaihdettu ja opcom mukaan lambda nyt toimii parempi/nopeampi. Ainakin muutama päivää ollu ja vika valo ei tullu (vielä?) Seurataan.
Sylinteri 2 suutin vuoti... suutin vaihdettu ja opcom mukaan lambda nyt toimii parempi/nopeampi. Ainakin muutama päivää ollu ja vika valo ei tullu (vielä?) Seurataan.
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
Re: 2001 2.6 Vectra B P0150
Oletettavasti korjattua sait. Hyvä niin. Suuttimen vuoto ihan ymmärrettävästi sotkee seoksensäädön.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 4231
- Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 2001 2.6 Vectra B P0150
Jeps, vikavalo ollu melkein 8 viikkoa poissa ennen kuin sytyi... koodi luettu, sama prkle 0150 ja lambda hidas toiminta
oisko taas joku suutin vai mitä nyt..... en ymmärrä miks nyt lähes 2kk ok ja taas sama...
oisko taas joku suutin vai mitä nyt..... en ymmärrä miks nyt lähes 2kk ok ja taas sama...
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
Re: 2001 2.6 Vectra B P0150
Nyt on ollut ainakin etelä - Suomessa lähes 2 kuukautta melkoisen kuivaa ja juuri nyt poikkeuksellisen kosteaa. Oisko jossain liittimessä kosteutta, mikä sitten vaikuttaa.
Toki tuon aiemman vian toistuminen jonkun toisen suuttimen kohdalla ei ole mahdottomuus, jos / kun et vaihtanut kaikkia suuttimia.
Toki tuon aiemman vian toistuminen jonkun toisen suuttimen kohdalla ei ole mahdottomuus, jos / kun et vaihtanut kaikkia suuttimia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 4231
- Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 2001 2.6 Vectra B P0150
Kosketus häiriö itse mielessä..
Kaikki suutimet oli vaihdettu kerralla , toki ei ollu uusia mutta käytetyt/toimivasta autosta.. melko 100% varma ettei mahd kosketus häiriö ole juuri anturin ja ensimmäisen liitin kohdalla mutt pakko olla jossain 'syvempi'
Kaikki suutimet oli vaihdettu kerralla , toki ei ollu uusia mutta käytetyt/toimivasta autosta.. melko 100% varma ettei mahd kosketus häiriö ole juuri anturin ja ensimmäisen liitin kohdalla mutt pakko olla jossain 'syvempi'
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 4231
- Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 2001 2.6 Vectra B P0150
Niin ja syyty vika valo näyttävästi helpommin/nopeammin maantiellä ajoissa kuin kaupungin
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
Re: 2001 2.6 Vectra B P0150
Ok. Kytkentäkaavion mukaan lambdan virtapiirissä seuraava liitin on ecun liitin... ei ole välillä liittimiä.
Maantieajossa lambdan pitää reagoida nopeammin, joten se selittäisi tuon.
Kannattaa silti vielä tarkistaa ja puhdistaa lambdalle tuleva liitin, etenkin se johtosarjan puoli ja mahdollisuuksien mukaan siihen tulevat johtimet.
Maantieajossa lambdan pitää reagoida nopeammin, joten se selittäisi tuon.
Kannattaa silti vielä tarkistaa ja puhdistaa lambdalle tuleva liitin, etenkin se johtosarjan puoli ja mahdollisuuksien mukaan siihen tulevat johtimet.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 4231
- Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 2001 2.6 Vectra B P0150
Ok kiitos.
Löytyykö tiedät mikä pinni/numero se on tuolla eculla?
Joo pitää puhdistaa kunnolla vaikka contact kleenerilla
Löytyykö tiedät mikä pinni/numero se on tuolla eculla?
Joo pitää puhdistaa kunnolla vaikka contact kleenerilla
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
Re: 2001 2.6 Vectra B P0150
http://www.vectra16v.com/slp/slp_vectra_b_mj01.pdf
Tuon dokumentin sivulla 44 on Y26SE koneen ecun kytkentäkaavio. Pitäis olla sama Z26SE - koneessa (Edit: eihän tuollaista Z26SE konetta B-Vectrassa ole ollutkaan). Jos dokumentti ei aukea , kopioi osoiteriville, maalaa hiirellä ja paina enter.
Ensimmäiset lambdat liitinpinneissä 28 ja 60 , sekä 44 ja 12. Kytkentäkaavio ei kerro, mikä lambda on bank 1 , mikä bank 2. Liitinnumero X72.
Hitaus voisi teoriassa johtua huonosta lambdan lämmityksestä. Sitä vastaan kuitenkin sotii se , että vika ilmenee nopeammin maantieajossa... silloin kuitenkin pakokaasut lämmittävät lambdaa enemmän.
Toki kannattaa myös lämmitysvastusten maaliittimet samalla puhdistaa , eli pinnit 50 ja 18.
Tuon dokumentin sivulla 44 on Y26SE koneen ecun kytkentäkaavio. Pitäis olla sama Z26SE - koneessa (Edit: eihän tuollaista Z26SE konetta B-Vectrassa ole ollutkaan). Jos dokumentti ei aukea , kopioi osoiteriville, maalaa hiirellä ja paina enter.
Ensimmäiset lambdat liitinpinneissä 28 ja 60 , sekä 44 ja 12. Kytkentäkaavio ei kerro, mikä lambda on bank 1 , mikä bank 2. Liitinnumero X72.
Hitaus voisi teoriassa johtua huonosta lambdan lämmityksestä. Sitä vastaan kuitenkin sotii se , että vika ilmenee nopeammin maantieajossa... silloin kuitenkin pakokaasut lämmittävät lambdaa enemmän.
Toki kannattaa myös lämmitysvastusten maaliittimet samalla puhdistaa , eli pinnit 50 ja 18.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Yhteyshenkilö
- Viestit: 4231
- Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
- Paikkakunta: Joensuu
Re: 2001 2.6 Vectra B P0150
Kiitos paljon
Ilmoitetaan kun jotain uutta kerrottavaa
Ilmoitetaan kun jotain uutta kerrottavaa
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
Re: 2001 2.6 Vectra B P0150
Ole hyvä.
Ok.
Tuon saman dokumentin sivulla 42 on Y26SE - koneen ecun kytkis , jossa ovat ruiskutussuuttimet... niillä on liitin X28 ecun ja suuttimien välissä. Kenties se kannattaa puhdistaa myös.
Ok.
Tuon saman dokumentin sivulla 42 on Y26SE - koneen ecun kytkis , jossa ovat ruiskutussuuttimet... niillä on liitin X28 ecun ja suuttimien välissä. Kenties se kannattaa puhdistaa myös.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i