Vectra opc vedot kateissa.
Vectra opc vedot kateissa.
Morjens, olen selaillut topicceja aiheesta mutta en ole oikein löytänyt vastausta ongelmaan.
Vikana siis tuossa 255hp z28net moottorilla varustetussa opc:ssä on vetojen puuttuminen kaasu pohjassa kiihdytettäessä. Pintakaasulla vetää ihan mukavasti, mutta kun pedaalin painaa pohjaan esim. ohituksessa 6-vaihteella (manuaali aski) niin vetoja ei ole juurikaan minkään vertaa. Autossa on BSR:n ohjelma ja ohituksen pitäisi mielestäni noilla 285hp/480nm tehoilla mennä aika kivuitta niin kuin pitäisi ihan vakio softallakin mennä. Entinen 2.0t jaksoi ohitukseen kiihtyä 6:lla paljon paremmin.
Aikaisemman omistajan toimesta autoon on laitettu ahtopainemittari. Paineet on nyt bsr:n ohjelmalla siellä 0.6-0.7 tietämillä, aikaisemmin ne oli 0.8. Ahtopaineen säätöventtiili vaihdettiin opelin huollossa minkä jälkeen nuo paineet tipahti 0.8:sta nykyiseen. Vakiona paineet max. 0.5bar.
Tasakaasulla ajettaessa kiekkamittarin viisari tekee kokoajan pientä edestakaista liikettä ja kiihdyttäessä toisinaan tuntee myös nykimistä.
Huollossa epäilivät jotakin puolaa (tulpat vaihdettu n.7tkm sitten 120tkm huollossa) mutta vikakoodia en vielä ole puolilta saanut. Olisiko mitä mahdollisia muita vaihtoehtoja mistä nuo ongelmat voisi johtua. hain noista ahtopaineista infoa netistä, niin jossain törmäsin 0.6bar arvoon vakionakin. Mutta voiko noihin alhaisiin ahtopaineisiin olla syyllinen se että jokin pytty ei polta joka kerralla ja pakokaasun tuotto on siten huonompi? Sama ongelma selittäisi sen nykimisen? Vai voisiko merkkihuollossa vaihdetut tulpat olla sekundaa? Toisinaan myös pysähdyksissä kaasuteltaessa paukkuu putkessa.
Pitäisikö vika vaan ajaa pihalle vai olisiko kellään hyviä ideoita mistä lähteä vikaa etsimään?
Vikana siis tuossa 255hp z28net moottorilla varustetussa opc:ssä on vetojen puuttuminen kaasu pohjassa kiihdytettäessä. Pintakaasulla vetää ihan mukavasti, mutta kun pedaalin painaa pohjaan esim. ohituksessa 6-vaihteella (manuaali aski) niin vetoja ei ole juurikaan minkään vertaa. Autossa on BSR:n ohjelma ja ohituksen pitäisi mielestäni noilla 285hp/480nm tehoilla mennä aika kivuitta niin kuin pitäisi ihan vakio softallakin mennä. Entinen 2.0t jaksoi ohitukseen kiihtyä 6:lla paljon paremmin.
Aikaisemman omistajan toimesta autoon on laitettu ahtopainemittari. Paineet on nyt bsr:n ohjelmalla siellä 0.6-0.7 tietämillä, aikaisemmin ne oli 0.8. Ahtopaineen säätöventtiili vaihdettiin opelin huollossa minkä jälkeen nuo paineet tipahti 0.8:sta nykyiseen. Vakiona paineet max. 0.5bar.
Tasakaasulla ajettaessa kiekkamittarin viisari tekee kokoajan pientä edestakaista liikettä ja kiihdyttäessä toisinaan tuntee myös nykimistä.
Huollossa epäilivät jotakin puolaa (tulpat vaihdettu n.7tkm sitten 120tkm huollossa) mutta vikakoodia en vielä ole puolilta saanut. Olisiko mitä mahdollisia muita vaihtoehtoja mistä nuo ongelmat voisi johtua. hain noista ahtopaineista infoa netistä, niin jossain törmäsin 0.6bar arvoon vakionakin. Mutta voiko noihin alhaisiin ahtopaineisiin olla syyllinen se että jokin pytty ei polta joka kerralla ja pakokaasun tuotto on siten huonompi? Sama ongelma selittäisi sen nykimisen? Vai voisiko merkkihuollossa vaihdetut tulpat olla sekundaa? Toisinaan myös pysähdyksissä kaasuteltaessa paukkuu putkessa.
Pitäisikö vika vaan ajaa pihalle vai olisiko kellään hyviä ideoita mistä lähteä vikaa etsimään?
Vectra opc
ex. Omega MV6
ex. Civic Type R
ex. Vectra C 2.0t
ex. Omega MV6
ex. Civic Type R
ex. Vectra C 2.0t
Re: Vectra opc vedot kateissa.
Vakio tulpat(vakio kärkivälillä) ja väsähtäneet puolat ja siihen lisäksi tehonlisäys vakiosta varmaankin vaikuttaa yhdessä tehottomuuteen.Edelliset tulpat on mahdollisesti olleet ei vakiot tai sitten vakiot joihin pienennetty kärkiväliä(joka auttaa jos kipinä loppuu kesken)
Mutta,miksi ihmeessä käytät kutosta ohitusvaihteena?
Ei ainakaan Suomen nopeusrajoituksilla ole ollenkaan järkevää,rasittaa autoa/voimansiirtoa todella paljon liian pienillä kierroksilla kiihdyttäminen/väännättäminen(varsinkin tuommonen isohko moottori+pieni ahdin yhdistelmä)
Mutta,miksi ihmeessä käytät kutosta ohitusvaihteena?
Ei ainakaan Suomen nopeusrajoituksilla ole ollenkaan järkevää,rasittaa autoa/voimansiirtoa todella paljon liian pienillä kierroksilla kiihdyttäminen/väännättäminen(varsinkin tuommonen isohko moottori+pieni ahdin yhdistelmä)
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Vectra opc vedot kateissa.
Eipä tullut nuo tulpat ollenkaan mieleen, että aikaisemmat olisi voineet olla jotkin toiset tulpat jotka mahdollisesti toimineet paremmin. Huollossa mitä ilmeisemmin laittaneet alkuperäis tulpat. Tosin eipä se vakio softallakaan toimi sen paremmin ja paineet nousee maksimissaan sinne 0.5bar nurkille. Tuota tulppien kärkivälin muuttamista vois kokeilla, ensin vaan käytävä hakemassa imusarjaan uudet tiivisteet.
Ja ehkäpä tuo kutonen on tosiaan vähän turhan raaka vaihde ohitukseen.
Ja ehkäpä tuo kutonen on tosiaan vähän turhan raaka vaihde ohitukseen.
Vectra opc
ex. Omega MV6
ex. Civic Type R
ex. Vectra C 2.0t
ex. Omega MV6
ex. Civic Type R
ex. Vectra C 2.0t
Re: Vectra opc vedot kateissa.
Näistä on kuulemani mukaan noita puolia vaihdettu, varsinkin jos on eri softa kun alkuperäinen käytössä.
Vectra C2 2.8T Sport Caravan
Omega B2 2.2 Selection
EX Omega B2 2.2 Classic Caravan
EX Vectra B1 1.8 CD Caravan
EX Omega A 2.0 Irmscher
EX Kadett E 1.3GLS
Omega B2 2.2 Selection
EX Omega B2 2.2 Classic Caravan
EX Vectra B1 1.8 CD Caravan
EX Omega A 2.0 Irmscher
EX Kadett E 1.3GLS
Re: Vectra opc vedot kateissa.
^Ihan mielenkiinnosta kyselen tyhmiä mutta kuinka se softaaminen vaikuttaa puolan kestoon, siis mikä siinä rasittaa puolaa enemmän mitä vakio softa?
Re: Vectra opc vedot kateissa.
^^Karkeasti,mitä enemmän voimaa (ahtopainetta)sitä enemmän vaaditaan sytkävermeiltä seoksen syttymiseen.Ongelmat esiintyy yleensä vääntöhuipun paikkeilla taikka sitten korkeilla kierroksilla.
Ei se softaaminen sinäänsä puolaa rasita,alkava vika vaan tulee selkeämmin ilmi.
Ei se softaaminen sinäänsä puolaa rasita,alkava vika vaan tulee selkeämmin ilmi.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: Vectra opc vedot kateissa.
Ok nyt selkiää mullekkin
Re: Vectra opc vedot kateissa.
Mitkä ovat ns. vakiotulpat tähän Z28NET? Itsellä pygii kun laittaa vähän lanttua pohjaan, vaihteella kuin vaihteella. Kevyesti kaasuttaen voi ajaa kierrokset loppuun, normiajossa toimii myös moitteitta. Mutta jos lähtee avaamaan reippaammin niin alkaa pätkimään.
Re: Vectra opc vedot kateissa.
Ohjelmoituun 2.8t:n osta denso IKH 24 tulpat. On 0.7mm kärkivälillä eikä tarvi säätää.
Vectra OPC 320/530 <arden blue mica>
Re: Vectra opc vedot kateissa.
Ihan orkkis versio on eli siihen tulpat
Re: Vectra opc vedot kateissa.
NGK PLFR6C-10G Tätä tulppaa NGK:lta myös tarjottiin. Uskon että käy myös.
Re: Vectra opc vedot kateissa.
Lainaan vanhaa keskustelua..
Missähän mahtaa olla vika kun tuntuu että autosta on vedot kadoksissa kylmänä? Mitään vikakoodeja ei tule ja lämmetessään tuntuu että kaikki toimii ongelmitta. 2.8T softattuna n. 300hp automaattilootalla kyseessä. @Teppo entinen pirssi, jos satut lukemaan niin osaisitko sanoa?
Missähän mahtaa olla vika kun tuntuu että autosta on vedot kadoksissa kylmänä? Mitään vikakoodeja ei tule ja lämmetessään tuntuu että kaikki toimii ongelmitta. 2.8T softattuna n. 300hp automaattilootalla kyseessä. @Teppo entinen pirssi, jos satut lukemaan niin osaisitko sanoa?
Re: Vectra opc vedot kateissa.
Asiaa googletettua tuli vastaan automaattilaatikon luistaminen kylmänä, voisiko yksinkertaisesti johtua siitä? Hetken kun ajelee niin ongelma katoaa. Jos kyse on tuosta, tarvitseeko sille tehdä mitään? Eka automaattivaihteinen kyseessä, niin myös "ongelmat" ovat uusia.Matso kirjoitti: ↑11 Huhti 2020, 17:13 Lainaan vanhaa keskustelua..
Missähän mahtaa olla vika kun tuntuu että autosta on vedot kadoksissa kylmänä? Mitään vikakoodeja ei tule ja lämmetessään tuntuu että kaikki toimii ongelmitta. 2.8T softattuna n. 300hp automaattilootalla kyseessä. @Teppo entinen pirssi, jos satut lukemaan niin osaisitko sanoa?
Re: Vectra opc vedot kateissa.
2,8 t:ssä yleensä 5 puola hajoaa ja aiheuttaa pätkimistä.Laatikon luistoon auttaa öljyn vaihto usein miten.