Z18XER vectra nokkapyörä nakutus!
- koodarikake
- 'Kapitän'
- Viestit: 65
- Liittynyt: 07 Syys 2008, 14:35
- Paikkakunta: suonenjoki
Z18XER vectra nokkapyörä nakutus!
Nytt iski ongelman... Rupes vectra nakuttamaan kuin diiseli konsanaan ja tutkittii sitä tuossa niin kuuluu nakutus imupuolen nokkapyörältä. Kierroksia kun nostaa nakutus vaimenee mutta ei häviä kokonaan. Onko kellään ollut tuollaista ongelmaa ja jos on niin mitä osia vaihtaneet? Meinaan lähinnä että kannattaako nuo molemmat pyörät vaihtaa vai riittääkö se imupuolen pyörä pelkästään? Jakopään hilut samalla tietty... Varmahan en ole että se pyörä kappaleina on joten jos jollain kokemusta/vinkkiä nii neuvot olisi tarpeen!
Opel vectra B cd -96 ex
Opel vectra A gls -92 exä
erehdyin ja ostin III golffin (myyty tosin jo)
opel vectra a (matta vihreä turtles)
Opel vectra c -06 wnb "opc" =)
Opel vectra A gls -92 exä
erehdyin ja ostin III golffin (myyty tosin jo)
opel vectra a (matta vihreä turtles)
Opel vectra c -06 wnb "opc" =)
Re: Z18XER vectra nokkapyörä nakutus!
Yksi vaihtoehto on tuo , että nokka-akselin asennonsäädön solenoidin öljynsuodatin on tukossa tai murtunut, jolloin säätö ei toimi.
Kenttäapuohje: 2511
Vika: Moottori A/Z/16/18XER - Helinää; joskus tallentuu vikakoodi P0011 tai P0014; SVS-merkkivalo palaa
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-H 2008...2009,Zafira-B 2008...2009,Insignia 2009,Vectra-C 2008,Signum 2008 Z16XER| Z18XER,Z16XER| Z18XER,A16XER| A18XER,Z18XER,Z18XER
Valitus: Helinää sylinterikannen/nokka-akseleiden alueelta; joskus SVS-merkkivalo palaa ja ECU:hun tallentuu vikakoodi P0011 tai P0014.
Syy: Nokka-akselin asennonsäädön solenoidin suodatinpanos murtuu ja tukkii öljykanavan.
Tuotanto: Muutetut solenoidit parannetuin suodatinpanoksin otetaan käyttöön pian.
Apuohje:
Huomio: A18XER-moottorilla varustetun Insignian tapauksessa katso
myös TSB 2487.
Jos asiakas reklamoi seuraavista:
- TC P0011 --> poista nokka-akselin asennonsäädön solenoidi (imupuoli)
- TC P0014 --> poista nokka-akselin asennonsäädön solenoidi
(pakopuoli)
Tarkasta kumpikin suodatinpanos tylpällä työkalulla. Katso kuva I,
nuolet.
Solenoidi, jonka suodatinpanos on murtunut, pitää vaihtaa.
Huom. Korjaustöiden jälkeen opitut arvot (ECU:n valinta ja
ohjelmointi F5) on nollattava.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 13 - Ei toimintaa/huono toiminta,14 - Melu ja tärinä
Vikakoodi: P0011,P0014
Kenttäapuohje: 2511
Vika: Moottori A/Z/16/18XER - Helinää; joskus tallentuu vikakoodi P0011 tai P0014; SVS-merkkivalo palaa
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-H 2008...2009,Zafira-B 2008...2009,Insignia 2009,Vectra-C 2008,Signum 2008 Z16XER| Z18XER,Z16XER| Z18XER,A16XER| A18XER,Z18XER,Z18XER
Valitus: Helinää sylinterikannen/nokka-akseleiden alueelta; joskus SVS-merkkivalo palaa ja ECU:hun tallentuu vikakoodi P0011 tai P0014.
Syy: Nokka-akselin asennonsäädön solenoidin suodatinpanos murtuu ja tukkii öljykanavan.
Tuotanto: Muutetut solenoidit parannetuin suodatinpanoksin otetaan käyttöön pian.
Apuohje:
Huomio: A18XER-moottorilla varustetun Insignian tapauksessa katso
myös TSB 2487.
Jos asiakas reklamoi seuraavista:
- TC P0011 --> poista nokka-akselin asennonsäädön solenoidi (imupuoli)
- TC P0014 --> poista nokka-akselin asennonsäädön solenoidi
(pakopuoli)
Tarkasta kumpikin suodatinpanos tylpällä työkalulla. Katso kuva I,
nuolet.
Solenoidi, jonka suodatinpanos on murtunut, pitää vaihtaa.
Huom. Korjaustöiden jälkeen opitut arvot (ECU:n valinta ja
ohjelmointi F5) on nollattava.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 13 - Ei toimintaa/huono toiminta,14 - Melu ja tärinä
Vikakoodi: P0011,P0014
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- koodarikake
- 'Kapitän'
- Viestit: 65
- Liittynyt: 07 Syys 2008, 14:35
- Paikkakunta: suonenjoki
Re: Z18XER vectra nokkapyörä nakutus!
Juu sihdit oli kunnossa imu puolella ja pako puolella noissa säätimissä... Ei kai se auta ku tilata sr pyörä ja rupee koettaa jos nakutus lakkais... Aika suolasen hintanen vaan onpi jos ei oo vika siinä 219€
Opel vectra B cd -96 ex
Opel vectra A gls -92 exä
erehdyin ja ostin III golffin (myyty tosin jo)
opel vectra a (matta vihreä turtles)
Opel vectra c -06 wnb "opc" =)
Opel vectra A gls -92 exä
erehdyin ja ostin III golffin (myyty tosin jo)
opel vectra a (matta vihreä turtles)
Opel vectra c -06 wnb "opc" =)
Re: Z18XER vectra nokkapyörä nakutus!
Ok. Sitten ei ole juuri vaihtoehtoja... ei ainakaan tule mieleen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- koodarikake
- 'Kapitän'
- Viestit: 65
- Liittynyt: 07 Syys 2008, 14:35
- Paikkakunta: suonenjoki
Re: Z18XER vectra nokkapyörä nakutus!
No niin elikkä nytt on taas vectra kunnossa ja kuulostaa sille miltä pitääkin! tosiaan se nokkapyörä oli romuna ja ei toiminut enää se öljynpaine ennakko säätö enää ollenkaan...
Tilasin tuon nokkapyörän www.autonvaraosat24.com sivulta tuli nopeasti sieltä (4 arkipäivää) ja säästin paikalliseen varaosa myymälään verrattuna 100€... mietin jo ostaessa tuota autoa että miksi se sillee vähä nykii tai tahmii välillä kiihdyttäessä mutta olen ajellut tähän asti sillä siinä uskossa että ominaisuus tuo nykiminen... Mutta nytt kun tuli tuo nakutus homma ja sain vaihdettua uuden nokkapyörän ja jakopäänrempan tehtyä loppui kokonaan nykiminen ja tuntuu kuin olisi puuttuvat hevoset tullut takasin... Kiihtyy paremmin kuin ennen ja käyntiin laittaessa ei kuulu yhtään rallatusta jota kuului siis aikasemmin aina startatessa jonka luulin olevan ominaisuus ooppelissa auton vaihto into taas siirtyi kun ooppeli pelaa paremmin kuin koskaan aikasemmin minun omistuksessa ja pieni vinkki muille jotka vaihtaa joskus nokkapyörää että siellä ei ole mitään kiilaa nokkapyörässä/nokka-akselin päässä että jaon saa menemään perseelleen helposti... Me käytettiin venttiilikoppa auki ja sieltä saatiin katottua jako kohdalleen...
Tilasin tuon nokkapyörän www.autonvaraosat24.com sivulta tuli nopeasti sieltä (4 arkipäivää) ja säästin paikalliseen varaosa myymälään verrattuna 100€... mietin jo ostaessa tuota autoa että miksi se sillee vähä nykii tai tahmii välillä kiihdyttäessä mutta olen ajellut tähän asti sillä siinä uskossa että ominaisuus tuo nykiminen... Mutta nytt kun tuli tuo nakutus homma ja sain vaihdettua uuden nokkapyörän ja jakopäänrempan tehtyä loppui kokonaan nykiminen ja tuntuu kuin olisi puuttuvat hevoset tullut takasin... Kiihtyy paremmin kuin ennen ja käyntiin laittaessa ei kuulu yhtään rallatusta jota kuului siis aikasemmin aina startatessa jonka luulin olevan ominaisuus ooppelissa auton vaihto into taas siirtyi kun ooppeli pelaa paremmin kuin koskaan aikasemmin minun omistuksessa ja pieni vinkki muille jotka vaihtaa joskus nokkapyörää että siellä ei ole mitään kiilaa nokkapyörässä/nokka-akselin päässä että jaon saa menemään perseelleen helposti... Me käytettiin venttiilikoppa auki ja sieltä saatiin katottua jako kohdalleen...
Opel vectra B cd -96 ex
Opel vectra A gls -92 exä
erehdyin ja ostin III golffin (myyty tosin jo)
opel vectra a (matta vihreä turtles)
Opel vectra c -06 wnb "opc" =)
Opel vectra A gls -92 exä
erehdyin ja ostin III golffin (myyty tosin jo)
opel vectra a (matta vihreä turtles)
Opel vectra c -06 wnb "opc" =)
Re: Z18XER vectra nokkapyörä nakutus!
Hyvä, että vika löytyi ja auto tuli kuntoon
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Z18XER vectra nokkapyörä nakutus!
Tämmönen vaihtoohje löyty http://astraclub.ru/threads/107008-Заме ... ала-Z18XER
Oma katiska kans kalkattaa kylmänä pari sekuntia jos se enskesään kestäis ja vaihtais sit, jos ei koko auto vaihdu
Oma katiska kans kalkattaa kylmänä pari sekuntia jos se enskesään kestäis ja vaihtais sit, jos ei koko auto vaihdu
Zafira B 1.8, ST200 Mondeo
Re: Z18XER vectra nokkapyörä nakutus!
Lopettakaa ne 30tkm öljynvaihtovälit ja longlife öljyt niin loppuu nuokin ongelmat. Halvin korjaus on kunnon huolto.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Z18XER vectra nokkapyörä nakutus!
Eiköhän näihin kuitenkin 15tkm välein vaihdeta öljyt? ainakin omaan on vaihdettu.. max 10tkm ajaisin ite, mutta minkäs teet ku ei oo varaa uutena ostaa.
Zafira B 1.8, ST200 Mondeo
Re: Z18XER vectra nokkapyörä nakutus!
Ei 15tkm, vaan 30tkm. Jos raaskii tiheemmin vaihtaa niin iso palvelus itelleen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- koodarikake
- 'Kapitän'
- Viestit: 65
- Liittynyt: 07 Syys 2008, 14:35
- Paikkakunta: suonenjoki
Re: Z18XER vectra nokkapyörä nakutus!
Joo kyllä itekki vaihtanu öljyt aina 10-15t välein...
Opel vectra B cd -96 ex
Opel vectra A gls -92 exä
erehdyin ja ostin III golffin (myyty tosin jo)
opel vectra a (matta vihreä turtles)
Opel vectra c -06 wnb "opc" =)
Opel vectra A gls -92 exä
erehdyin ja ostin III golffin (myyty tosin jo)
opel vectra a (matta vihreä turtles)
Opel vectra c -06 wnb "opc" =)