Astra-h 2005 z16xep nykii
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
En ole siis ole ainut nykivän Astra H omistaja. Täytyy itsellä käyttää myös piuhan päässä, että näkee kuinka monta vikakoodia ja minkälaisia se tuo astra antaa. Täytyy sitten puhistaa tuo egr-venttiili siltä osin kuin pystyy ja toivoa, että se riittäisi eikä imusarjoihin tarviisi kajota. Nyt olen ajellut pistoke irti muutaman päivän, niin nykimistä en ole havainnut. Ainut tympeys on se, että käynnistyksen yhteydessä kaasua täytyy antaa reilun kahden tonnin verran 2-3 sekuntia, jotta auto ei sammu. Tämän jälkeen tyhjäkäynti tasaantuu alle tonniin eikä koita sammua.
Parin muuta kyssäriä tähän ketjuun. Pitääkö lähellekään paikkaansa tuo ohjemanuaalin valtavan pitkä jakopäänhihnan vaihtoväli, 150 000 tkm? Toiseksi, mitä öljyä Astra H ohjaustehostin haluaa?
Parin muuta kyssäriä tähän ketjuun. Pitääkö lähellekään paikkaansa tuo ohjemanuaalin valtavan pitkä jakopäänhihnan vaihtoväli, 150 000 tkm? Toiseksi, mitä öljyä Astra H ohjaustehostin haluaa?
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Eipä se tuo nettikauppa ole aina se halvin. Sain naapuripitäjän kaupasta 86€:oon. Huomenissa hakemaan !
Astra H 1.6 Wagon/Sedan ''08/09
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Nyt on tosiaan tovi tullut ajeltua egr-pistoke irti ja testasin tänään "pedalointitestillä" noiden vikakoodien lukua. Sain seuraavat koodit:
ECN 040063
ECN 140505
Mitähän nuo koodit suomeksi tarkoittaa? Joskohan tuo alkaisi nykimisvian syy selvitä.
ECN 040063
ECN 140505
Mitähän nuo koodit suomeksi tarkoittaa? Joskohan tuo alkaisi nykimisvian syy selvitä.
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
No nii..reippaassa -25 asteen pakkasessa tuli tuo puolakasetti vaihdettua ja vikahan oli siinä! Auto pelaa kuin pitääkin ja vikakoodit nollattu...Kiitos hengessä mukana olleille!!
Astra H 1.6 Wagon/Sedan ''08/09
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
ECN040063 = P0400
P0400 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Open Valve) B-032
P0400 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Closed Valve) B-032
P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive Detected B-032
Egr-venttiilin toimintavika liittyen siihen , miten pakokaasut pääsevät sylintereihin.
ECN140505 = P1405
P1405 - Exhaust Gas Recirculation Sensor Circuit High
P1405 - Exhaust Gas Recirculation Sensor Circuit Low
Egr-venttiilin asennonosoittimen vika.
Hyvä, että ongelma ratkesi puolakasetin vaihdolla.
P0400 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Open Valve) B-032
P0400 Exhaust Gas Recirculation Circuit Range/Performance (Closed Valve) B-032
P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive Detected B-032
Egr-venttiilin toimintavika liittyen siihen , miten pakokaasut pääsevät sylintereihin.
ECN140505 = P1405
P1405 - Exhaust Gas Recirculation Sensor Circuit High
P1405 - Exhaust Gas Recirculation Sensor Circuit Low
Egr-venttiilin asennonosoittimen vika.
Hyvä, että ongelma ratkesi puolakasetin vaihdolla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Kiitos vikakoodiselvityksistä. Se täytyy vielä kysyä, että saako tuolla jarru+kaasu+virta päälle -yhdistelmällä kaikki vikakoodit näkymään?
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Pitäis saada ainakin moottoriohjauksen vikakoodit näkymään sillä tavalla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Nyt 80 km ajoa takana uudella egr-venttiilillä ja vika toistaiseksi nykiminen pysynyt toistaseksi poissa. Toivotaan, että vaihto auttoi. Tulppaslevyä ei tullut laitettua.
Huomattiin vaihtaessa kuitenkin sellainen ongelma, että egr-moduulilta kennolle menevän letkun liitoskohta (keltainen, pikaliitos ilmeisesti) vuotaa hieman nestettä nyt kovilla pakkasilla. Onko kokemuksia tästä vuodosta? Ei viititty purkaa, koska ei ollut varaosaa tilalle. Ilmeisesti o-rengas siellä on? Täytyyhän se tuollainen vika saada kuntoon pian.
Huomattiin vaihtaessa kuitenkin sellainen ongelma, että egr-moduulilta kennolle menevän letkun liitoskohta (keltainen, pikaliitos ilmeisesti) vuotaa hieman nestettä nyt kovilla pakkasilla. Onko kokemuksia tästä vuodosta? Ei viititty purkaa, koska ei ollut varaosaa tilalle. Ilmeisesti o-rengas siellä on? Täytyyhän se tuollainen vika saada kuntoon pian.
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Moi! Pari viikkoa taloudessa ollut Astra 1.6 twinport-murheenkryynillä (?) alkoi nykiä heti kun kelit lauhtuivat nollan lähelle ja moottorin vikavalo syttyi. Maantiellä menee ihan nätisti mutta mm. risteyksissä tökkii tosi pahasti. Nollakelillä rytkyttää (töpseli-)kylmälläkin moottorilla, pikkupakkasella kun moottori lämpiää ja -20 asteessa ei kertaakaan
Vikakoodeja oli sekä mittariston että testerin perusteella 0300, 0301, 0302, 0303, 0304, 0314 ja 1300 eli puolavikaan viittaavat. Tosin tarkastavassa huollossa osattiin sanoa sekin että puolakasetin lisäksi vika voi olla tulpissa, egr-venttiilissä ja/tai -kanavissa, twinport-läppäsysteemissä tai ohjausboksissa.
Onko noilla koodeilla oletettavissa että korjaus on helppoa ja halpaa (myyjäliike joutunee korjaamaan mutta silti) vai onko parempi yrittää päästä ongelmista eroon kertaheitolla ja alkaa puhumaan kaupan purusta? Kilometrejä autolla on takanaan n. 135tkm ja vuosimalli on 2004. Puolakasetti on vaihdettu 2001 ja tulpat viime huollon jälkeen (ehkä katsastuksen jälkeen?)... Akun vaihdoin viikolla, ei merkittävää muutosta.
t. Kimmo:)
Vikakoodeja oli sekä mittariston että testerin perusteella 0300, 0301, 0302, 0303, 0304, 0314 ja 1300 eli puolavikaan viittaavat. Tosin tarkastavassa huollossa osattiin sanoa sekin että puolakasetin lisäksi vika voi olla tulpissa, egr-venttiilissä ja/tai -kanavissa, twinport-läppäsysteemissä tai ohjausboksissa.
Onko noilla koodeilla oletettavissa että korjaus on helppoa ja halpaa (myyjäliike joutunee korjaamaan mutta silti) vai onko parempi yrittää päästä ongelmista eroon kertaheitolla ja alkaa puhumaan kaupan purusta? Kilometrejä autolla on takanaan n. 135tkm ja vuosimalli on 2004. Puolakasetti on vaihdettu 2001 ja tulpat viime huollon jälkeen (ehkä katsastuksen jälkeen?)... Akun vaihdoin viikolla, ei merkittävää muutosta.
t. Kimmo:)
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Puolakasetti on vaihdettu 2011KimmoHop kirjoitti:Puolakasetti on vaihdettu 2001
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Eenari kirjoitti:En ole siis ole ainut nykivän Astra H omistaja. Täytyy itsellä käyttää myös piuhan päässä, että näkee kuinka monta vikakoodia ja minkälaisia se tuo astra antaa. Täytyy sitten puhistaa tuo egr-venttiili siltä osin kuin pystyy ja toivoa, että se riittäisi eikä imusarjoihin tarviisi kajota. Nyt olen ajellut pistoke irti muutaman päivän, niin nykimistä en ole havainnut. Ainut tympeys on se, että käynnistyksen yhteydessä kaasua täytyy antaa reilun kahden tonnin verran 2-3 sekuntia, jotta auto ei sammu. Tämän jälkeen tyhjäkäynti tasaantuu alle tonniin eikä koita sammua.
Parin muuta kyssäriä tähän ketjuun. Pitääkö lähellekään paikkaansa tuo ohjemanuaalin valtavan pitkä jakopäänhihnan vaihtoväli, 150 000 tkm? Toiseksi, mitä öljyä Astra H ohjaustehostin haluaa?
Minkälaisilla kilometrimäärillä egr vaivat alkavat??
vectra c 1.8 2003
z18 xe
z18 xe
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Sytysmoduleita kun haalitte niin ainakin yksi tarvikemoduli on tullut vastaan joka paistoi moottorin ohjainlaitteita. Pää/polttoainepumpun/suuttimien releen herätevirta katosi. jännite näkyi releellä mutta ohjainlaite ei jaksanut sen vertaa kytkeä että ois vetäny releen kiinni.
Laatutasosta ei ole tietoa mutta se kaupan halvin ei ole sitä välttämättä lopullisesti.
Laatutasosta ei ole tietoa mutta se kaupan halvin ei ole sitä välttämättä lopullisesti.
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Kuten Rak kirjoittaa, jotkut tarvike sytytyskasetit ovat sangen lyhytikäisiä. Sytytyskasetin vaihdolla tuossa kannattaa aloittaa. Hintaluokka siinä + 150 euroa. Jos auto tuntuu muuten hyvältä, niin anna myyjäliikkeen korjata auto kuntoon.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Kuittien mukaan autoon on hankittu Delcon puolakasetti (7342-9390) huhtikuussa 2011 ja uudelleen helmikuussa 2013.
Ei kai niitä ihan tuota vauhtia pitäisi mennä? Ja mikähän se ecu:n tuhonnut kasetti mahtoi olla merkiltään?
Temprassa meni YKK tunnistin jollain ajalla ja sitten lambda-anturi alkoi lahota peltien kanssa (katsastuksessa ei mittari riittänyt).
Xsarassa ei ollut moottorin kanssa ongelmia 260+tkm kohdalla paitsi kerran öljynvaihto meni pitkäksi ja venttiilit eivät menneet aamulla kiinni (pesu + uusi öljy korjauksena) eli oma moka.
Mutta joo, antaa myyjän korjata eikä maalata piruja seinälle. On tämä tukeva ajaa, varmaan fiiattia parempi ja pakkasella moitteeton ilmastoitu kesäauto
Ei kai niitä ihan tuota vauhtia pitäisi mennä? Ja mikähän se ecu:n tuhonnut kasetti mahtoi olla merkiltään?
Temprassa meni YKK tunnistin jollain ajalla ja sitten lambda-anturi alkoi lahota peltien kanssa (katsastuksessa ei mittari riittänyt).
Xsarassa ei ollut moottorin kanssa ongelmia 260+tkm kohdalla paitsi kerran öljynvaihto meni pitkäksi ja venttiilit eivät menneet aamulla kiinni (pesu + uusi öljy korjauksena) eli oma moka.
Mutta joo, antaa myyjän korjata eikä maalata piruja seinälle. On tämä tukeva ajaa, varmaan fiiattia parempi ja pakkasella moitteeton ilmastoitu kesäauto
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Eihän niitä kyllä ihan tuota tahtia pitäisi mennä niitä kasetteja. Delco on kuitenkin ihan virallinen Opelin osavalmistaja.
Mahdollisesti jokin muu syy sitten niitä hajottaa... vaikkapa huono maadoitus.
Parempi antaa sen liikkeen tutkia ja vaihtaa osia...
Mahdollisesti jokin muu syy sitten niitä hajottaa... vaikkapa huono maadoitus.
Parempi antaa sen liikkeen tutkia ja vaihtaa osia...
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i