Astra-h 2005 z16xep nykii
Astra-h 2005 z16xep nykii
Nostetaanpas taas ilmoille keskustelua nykivästä Astrasta. Eli itsellä -05 Astra-h z16xep yli 250 tkm, joka nykii. Nykimisogelmat alkavat muutaman kilometrin ajon jälkeen koneen lämmettyä, joskin yhtään häiriövaloa ei näyttöön syty. Kylmänä lähtee hyvin eikä nyi. Tulpat vaihdetiin ensi hätään, mutta sillähän ei parantavaa vaikutusta ollut. Tämän jälkeen paikannettiin ongelmaa ja nykäistiin EGR-pistoke irti ja nykiminen loppui + pakokaasujärjestelmän häiriövalo syttyy. Eli eiköhän se ongelma ole EGR-systeemissä. Kiinnostaisi kuulla, että mistä lähteä liikkeelle ongelman poistamisessa? Onko järkevää suorilta tilata uusi EGR-venttiili? Entä tulppaaminen?
Jos tässä nyt päädytään uusi EGR-venttiili hankkimaan, niin mistähän sen voisi järkihintaan tilailla? Onko kokemuksia?
Jos tässä nyt päädytään uusi EGR-venttiili hankkimaan, niin mistähän sen voisi järkihintaan tilailla? Onko kokemuksia?
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Tuon topicin sivulla 24 asiaa Z16XEP - konetta koskien.
http://188.165.136.251/viewtopic.php?f= ... to+kuntoon
Eli egr-venttiiliä ei voi kokonaan tulpata, mutta sinne voi laittaa virtausta kuristavan pellin... eli pellin, jossa on reikä.
Voit kokeilla puhdistaa huolella sen venttiilin... sen karan pitää liikkua kunnolla.
Alkuperäinen venttiili on kestoltaan paras ja ebaystä löytyy venttiileitä:
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_kw=egr+z16xep
http://188.165.136.251/viewtopic.php?f= ... to+kuntoon
Eli egr-venttiiliä ei voi kokonaan tulpata, mutta sinne voi laittaa virtausta kuristavan pellin... eli pellin, jossa on reikä.
Voit kokeilla puhdistaa huolella sen venttiilin... sen karan pitää liikkua kunnolla.
Alkuperäinen venttiili on kestoltaan paras ja ebaystä löytyy venttiileitä:
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_kw=egr+z16xep
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Kiitos. Lueskelin tuota topicia sekä muitakin aiheeseen liittyviä keskusteluja. Silmiin pisti imusarjan laipan tukkeutuneet EGR - kanavat. Kuinka usein EGR - ongelmat loppupeleissä sitten riippuvat noista imusarjan tukkeutuneista kanavista? Tuo EGR - venttiili on tosiaan vaikeasti puhdistettava. Mikä aine oikeasti toimii kyseisen venttiilin puhdistuksessa?
Noista Forte - tuotesarjan aineista on myös ollut puhetta, mutta tepsiikö ne EGR - vaivoihin sitten oikeasti? Niillähän olisi lähtökohtaisesti helppo testailla.
Ilmeisesti tuon tulppauksen yhteydessä on hyvä varmistaa, että EGR - kanavat ovat puhtaat?
Noista Forte - tuotesarjan aineista on myös ollut puhetta, mutta tepsiikö ne EGR - vaivoihin sitten oikeasti? Niillähän olisi lähtökohtaisesti helppo testailla.
Ilmeisesti tuon tulppauksen yhteydessä on hyvä varmistaa, että EGR - kanavat ovat puhtaat?
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Usealla foorumilaisella ovat olleet ne imusarjan kanavat tukossa. Tosin tällöin sytyttää yleensä päästövalon. Oletettavasti jossain vaiheessa tukkoon menevät.
Jos on aikaa ja intoa, niin kannattaa ne kanavat puhdistaa. Egr- venttiiliä voi puhditaa bräkleenillä tai liuotinbensiinillä.
Forte puhdistaa moottorin öljytilaa, ei imukanavia.
On hyvä varmistaa tosiaan, että ne kanavat ovat puhtaat. Likaisilla kanavilla tulpatessa osaittain se egr-venttiili , mitä todennäköisimmin vikavalo syttyy.
Jos on aikaa ja intoa, niin kannattaa ne kanavat puhdistaa. Egr- venttiiliä voi puhditaa bräkleenillä tai liuotinbensiinillä.
Forte puhdistaa moottorin öljytilaa, ei imukanavia.
On hyvä varmistaa tosiaan, että ne kanavat ovat puhtaat. Likaisilla kanavilla tulpatessa osaittain se egr-venttiili , mitä todennäköisimmin vikavalo syttyy.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Täytyypä toivoa, että ne imusarjan kanavat olisivat auki ainakin vielä toistaiseksi.
Katselin noita egr venttiilin ostopaikkoja ja muutamassa paikassa haun tuloksena sain myös koko egr-moduulin:
http://www.mister-auto.fi/fi/egr-ventti ... .08.0.html
Tarvinneeko tuota ruveta tilaamaan vai riittääkö se pelkkä venttiili? Hintaeroahan noilla on jo selvästi. Entäpää tarvitseeko purkuvaiheessa irrottaa tuota koko moduulia pöydälle vai lähteekö venttiili helposti irti itsenäisenä osana?
Katselin noita egr venttiilin ostopaikkoja ja muutamassa paikassa haun tuloksena sain myös koko egr-moduulin:
http://www.mister-auto.fi/fi/egr-ventti ... .08.0.html
Tarvinneeko tuota ruveta tilaamaan vai riittääkö se pelkkä venttiili? Hintaeroahan noilla on jo selvästi. Entäpää tarvitseeko purkuvaiheessa irrottaa tuota koko moduulia pöydälle vai lähteekö venttiili helposti irti itsenäisenä osana?
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Et tee tolla koko hommalla yhtään mitään. Pelkkä venttiili riittää jos sitäkään tarvitsee. 4 ruuvilla on kiinni, ei tarvitse koko könttiä irroittaa. Voisin melkein veikata että vika on juuri tuolla imusarjan laipan egr kanavissa. 2 autosta z16xep ja z16xe1 putsannut kanavat ja nykytys poistunut. Muutaman tunnin uurastuksella saat itse putsattua kanavat.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Tuo on totta, että vika voi olla pelkästään niissä imusarjan laipan kanavissa. Aiheuttavat saman nykimisen kuin jumittava egr-venttiili... eipä vaan heti mieleen tullut.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Akus: täytyy kysyä sen verran, että paloiko näissä astroissa nykimisen aikana päästövalo (egr-pistoke siis paikoillaan ajon aikana)?
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Joo paloi ja oli pistoke kiinni. Mutta vikakoodit eivät johtuneet egr:stä. Laihaa seosta ja sytytyskatkoksia.Eenari kirjoitti:Akus: täytyy kysyä sen verran, että paloiko näissä astroissa nykimisen aikana päästövalo (egr-pistoke siis paikoillaan ajon aikana)?
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Morjes!
Täällä ilmeni ´08 1.6 (Z16XEP) Twinporttiin tänään samaa oiretta! Kone käy kolmella pytyllä ja moottorin vikavalo palaa. Käytin paikallisessa vianorissa niin testeri näytti sylinteri 1 sähkövika. Olisko vika puolapaketissa?! Varaosaliikkeen ukkeli epäili puolaa ja ehkäpä lambdaa...hän oli aikoinaan paikallisessa Opel-liikkeessä varaosapuolella,eli on varmastikin hajulla asiasta!? Ajettu 68th..
Täällä ilmeni ´08 1.6 (Z16XEP) Twinporttiin tänään samaa oiretta! Kone käy kolmella pytyllä ja moottorin vikavalo palaa. Käytin paikallisessa vianorissa niin testeri näytti sylinteri 1 sähkövika. Olisko vika puolapaketissa?! Varaosaliikkeen ukkeli epäili puolaa ja ehkäpä lambdaa...hän oli aikoinaan paikallisessa Opel-liikkeessä varaosapuolella,eli on varmastikin hajulla asiasta!? Ajettu 68th..
Astra H 1.6 Wagon/Sedan ''08/09
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Testeri ilmeisesti näytti sytytyskatkoksia. Tällöin vika voi olla sytytyskasetissa, varsinkin jos käy koko ajan (myös tyhjäkäynnillä) kolmella. Jos käy vain ajettaessa / kierroksilla kolmella voi vika olla myös tukkeutuneessa egr-kanavassa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Juu, kyllä se röpötti kokoajan tyhjäkäynnilläkin ja röpötys vain tehostui kun hieman antoi kierroksia. Liikkeellelähtö nykivää myös. Mistäähän tuon osan sais kotimaasta edullisemmin niin ei tarttis alkaa viikkoa odottelemaan osaa jos ulkomailta hommaa?!
Astra H 1.6 Wagon/Sedan ''08/09
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
http://www.skruvat.fi/Sytytyspuola-P49896.aspx
http://www.mister-auto.fi/fi/?gclid=CLa ... 3godc1sArw
Mister auton sivu ei jostain syystä toiminut.
Varmaan löytyy muitakin kotimaisia verkkokauppoja.
http://www.mister-auto.fi/fi/?gclid=CLa ... 3godc1sArw
Mister auton sivu ei jostain syystä toiminut.
Varmaan löytyy muitakin kotimaisia verkkokauppoja.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra-h 2005 z16xep nykii
Tuli vielä mieleen, että siinä vanhassa sytytyskasetissa voi olla myös kontaktivika siinä sytytystulpan liittimessä. Joillakin foorumilaisilla on ollut se ongelmana.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i