M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
Omasta Insigniasta -09 (a20tdc) 210 tkm takana alkaa kaiketi myös tuo vaihteisto mennä kun viime viikkoina on 3- ja 4-vaihde alkanut ulista. Samalla testasin niin vaihdekeppi liikkuu itsekseen noin 1 cm kun painelee kytkintä ajossa em. vaihteilla.
Olikos täällä Pirkanmaalla nyt joku pulju jota porukka suosittelee tuohon vaihteiston kunnostus ja laakereiden vaihto hommaan? Tuo Nokian team F40 noita taitaa ainakin tehdä, jos kaikki foorumeilla huutelut paikkansa pitää. Itselläni taitaa olla se vanhemman mallin M32-6 laatikko kun auto on 2009 vuodelta. Ilmeisesti se laatikko uudistettiin joskus 2012? Jos tuohon laatikkoon lähtee itse hankkimaan, jotain laakereita yms osia niin paras taitaa ensin ryömiä auton alle katsomaan mitä siellä laatikon kyljessä lukee? Mitä muuta on järkevää vaihtaa samalla kun tuon laatikon korjaa?
Kiitos jo etukäteen avusta.
Olikos täällä Pirkanmaalla nyt joku pulju jota porukka suosittelee tuohon vaihteiston kunnostus ja laakereiden vaihto hommaan? Tuo Nokian team F40 noita taitaa ainakin tehdä, jos kaikki foorumeilla huutelut paikkansa pitää. Itselläni taitaa olla se vanhemman mallin M32-6 laatikko kun auto on 2009 vuodelta. Ilmeisesti se laatikko uudistettiin joskus 2012? Jos tuohon laatikkoon lähtee itse hankkimaan, jotain laakereita yms osia niin paras taitaa ensin ryömiä auton alle katsomaan mitä siellä laatikon kyljessä lukee? Mitä muuta on järkevää vaihtaa samalla kun tuon laatikon korjaa?
Kiitos jo etukäteen avusta.
Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
Onko tuo selvä merkki vaihteiston rikkoontumisesta jos 1,5 ja 6 vaihteilla keppi heilahtaa cm verran kaasua höllätessä tai painaessa?
Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
Onko tuo selvä merkki vaihteiston rikkoontumisesta jos 1,5 ja 6 vaihteilla keppi heilahtaa cm verran kaasua höllätessä tai painaessa?
Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
Kävi nimittäin niin, että merkkiliike mistä ostin auton perjantaina meinasi, että laatikko toimii normaalisti kun kävin reklamoimassa. Tuumasivat että normaalia diesel-koneisen toimintaa. Kumma homma kun vaihteilla 2,3 ja 4 ei liikahdusta tapahdu
Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
Jokusen olen noita korjannut ja koe ajanut niin silloin kun laatikko on kunnossa kepissä ei ole juuri huomattavaa liikettä ja käyttäytyy kaikilla vaihteilla samalla lailla. Oletko mistä päin suomea jos Turun suunnalta voin tulla vaikka autoa kokeilemaan?
Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
En valitettavasti ole Turun seudulta. Asustelen tässä Keski-Pohjanmaalla. Pitää koittaa löytää joku ratkaisu tähän hommaan. Ei se nyt ihan OK homma ole, että heti laatikossa vikaa. Eikä tuota oikeen osannut koeajolla katsoa, kun ei mitään hajua koko mahdollisesta viasta näissä lootissa.Teppo kirjoitti: ↑04 Kesä 2018, 21:05Jokusen olen noita korjannut ja koe ajanut niin silloin kun laatikko on kunnossa kepissä ei ole juuri huomattavaa liikettä ja käyttäytyy kaikilla vaihteilla samalla lailla. Oletko mistä päin suomea jos Turun suunnalta voin tulla vaikka autoa kokeilemaan?
Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
Niin ja monenko tunnin homma tuo on tarkistaa että onko laakerit menneet?Sam_u kirjoitti: ↑04 Kesä 2018, 21:09En valitettavasti ole Turun seudulta. Asustelen tässä Keski-Pohjanmaalla. Pitää koittaa löytää joku ratkaisu tähän hommaan. Ei se nyt ihan OK homma ole, että heti laatikossa vikaa. Eikä tuota oikeen osannut koeajolla katsoa, kun ei mitään hajua koko mahdollisesta viasta näissä lootissa.Teppo kirjoitti: ↑04 Kesä 2018, 21:05Jokusen olen noita korjannut ja koe ajanut niin silloin kun laatikko on kunnossa kepissä ei ole juuri huomattavaa liikettä ja käyttäytyy kaikilla vaihteilla samalla lailla. Oletko mistä päin suomea jos Turun suunnalta voin tulla vaikka autoa kokeilemaan?
Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
Minullakaan ei ollut tuota Vectra C2:sta ostaessa silloin tietoa, että näissä 6 -vaihteisssa manuaaleissa olisi jotain vikaa. Oletin tämänkin laatikon olevan saman mitä turboissa käytetään (sama lattikko Saabin mauaalien kanssa). Vaan eipä ollut. Auton ostin yksityiseltä joten eipä tuossa olisi enää jälkeenpäin mitään ollut tehtävissäkään.
Ei siinä mitään, autolla oli ostohetkellä ajettu vähän yli 240tkm ja ainoastaan tuon vaihdekepin liikkeen, mutta vain 1- ja 5- vaihteilla, havainnoin jo silloin ostaessa. Luulin sen johtuvan juurikin jostain vaihteensiirtäjän välyksestä tmv. Tämä keppi tosiaan heiluu samalla tavalla edelleen noilla em. vaihteilla, mutta ei yhtään muilla. Autolla on nyt kohta ajettu 270tkm.
Kun tämä laatikon vika on nyt tullut tiedostettua, niin oikein olen muita oireita tuon kepin liikkeen lisäksi yrittänyt havainnoida. Mitään muuta en ole saanut esille kuin 5- vaihteella 60...70km/h ajettaessa kuuluu vaimea sirinä. Jos poppivehkeissä on vähänkin enemmän volaa, niin ei erotu. Muilla vaihteilla ei kuulu mitään eikä myöskään tuolla 5:lla, kun nopeus sillä nousee yli 70km/h (tai jos kokeilee vedättää 60 alle). Annan asian toistaiseksi olla, ja kai se on sitten sinne Seinäjoelle "Ranta Juopolle" vietävä, mikäli autoa vielä pidän ja se joskus kuntoon pitää laittaa.
On siellä tosin minun toimesta vaidettu uudet öljyt: RedLinet ja lisäksi kyytipojaksi RVS -aine .
Ei siinä mitään, autolla oli ostohetkellä ajettu vähän yli 240tkm ja ainoastaan tuon vaihdekepin liikkeen, mutta vain 1- ja 5- vaihteilla, havainnoin jo silloin ostaessa. Luulin sen johtuvan juurikin jostain vaihteensiirtäjän välyksestä tmv. Tämä keppi tosiaan heiluu samalla tavalla edelleen noilla em. vaihteilla, mutta ei yhtään muilla. Autolla on nyt kohta ajettu 270tkm.
Kun tämä laatikon vika on nyt tullut tiedostettua, niin oikein olen muita oireita tuon kepin liikkeen lisäksi yrittänyt havainnoida. Mitään muuta en ole saanut esille kuin 5- vaihteella 60...70km/h ajettaessa kuuluu vaimea sirinä. Jos poppivehkeissä on vähänkin enemmän volaa, niin ei erotu. Muilla vaihteilla ei kuulu mitään eikä myöskään tuolla 5:lla, kun nopeus sillä nousee yli 70km/h (tai jos kokeilee vedättää 60 alle). Annan asian toistaiseksi olla, ja kai se on sitten sinne Seinäjoelle "Ranta Juopolle" vietävä, mikäli autoa vielä pidän ja se joskus kuntoon pitää laittaa.
On siellä tosin minun toimesta vaidettu uudet öljyt: RedLinet ja lisäksi kyytipojaksi RVS -aine .
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
Mulla menossa selvittelyt myyjäliikkeen kanssa asiasta. Yritän silti hoitaa kuntoon, kun ostosta ei ole kuin hetki aikaa. Soittelin muutamaan paikkaan niin kyllä se liike ilman ääntäkin on ilmeisesti merkki hajoavasta laakerista. Niinkuin Teppokin tuossa meinasi. On silti kallis remontti sitten hoitaa kokonaan itse, jos vaikka vuoden päästä kosahtaa pahemmin.petrisa kirjoitti: ↑05 Kesä 2018, 10:28 Minullakaan ei ollut tuota Vectra C2:sta ostaessa silloin tietoa, että näissä 6 -vaihteisssa manuaaleissa olisi jotain vikaa. Oletin tämänkin laatikon olevan saman mitä turboissa käytetään (sama lattikko Saabin mauaalien kanssa). Vaan eipä ollut. Auton ostin yksityiseltä joten eipä tuossa olisi enää jälkeenpäin mitään ollut tehtävissäkään.
Ei siinä mitään, autolla oli ostohetkellä ajettu vähän yli 240tkm ja ainoastaan tuon vaihdekepin liikkeen, mutta vain 1- ja 5- vaihteilla, havainnoin jo silloin ostaessa. Luulin sen johtuvan juurikin jostain vaihteensiirtäjän välyksestä tmv. Tämä keppi tosiaan heiluu samalla tavalla edelleen noilla em. vaihteilla, mutta ei yhtään muilla. Autolla on nyt kohta ajettu 270tkm.
Kun tämä laatikon vika on nyt tullut tiedostettua, niin oikein olen muita oireita tuon kepin liikkeen lisäksi yrittänyt havainnoida. Mitään muuta en ole saanut esille kuin 5- vaihteella 60...70km/h ajettaessa kuuluu vaimea sirinä. Jos poppivehkeissä on vähänkin enemmän volaa, niin ei erotu. Muilla vaihteilla ei kuulu mitään eikä myöskään tuolla 5:lla, kun nopeus sillä nousee yli 70km/h (tai jos kokeilee vedättää 60 alle). Annan asian toistaiseksi olla, ja kai se on sitten sinne Seinäjoelle "Ranta Juopolle" vietävä, mikäli autoa vielä pidän ja se joskus kuntoon pitää laittaa.
On siellä tosin minun toimesta vaidettu uudet öljyt: RedLinet ja lisäksi kyytipojaksi RVS -aine .
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
Onhan tuossa liikkeellä yleensä 6kk vastuu.
Ja goodwil anomusta voi yrittää tehdä jos on hyvä huoltohistoria ja tunnettu/tyypillinen vika.
Ja goodwil anomusta voi yrittää tehdä jos on hyvä huoltohistoria ja tunnettu/tyypillinen vika.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
Nimenomaan se vaihdekepin yllättävä liike kytkin nostettaessa on merkki hajoavasta laakerista. Alempi sivuakseli liikahtaa ja samalla myös vaihdekeppi.Sam_u kirjoitti: ↑05 Kesä 2018, 12:32Mulla menossa selvittelyt myyjäliikkeen kanssa asiasta. Yritän silti hoitaa kuntoon, kun ostosta ei ole kuin hetki aikaa. Soittelin muutamaan paikkaan niin kyllä se liike ilman ääntäkin on ilmeisesti merkki hajoavasta laakerista. Niinkuin Teppokin tuossa meinasi. On silti kallis remontti sitten hoitaa kokonaan itse, jos vaikka vuoden päästä kosahtaa pahemmin.petrisa kirjoitti: ↑05 Kesä 2018, 10:28 Minullakaan ei ollut tuota Vectra C2:sta ostaessa silloin tietoa, että näissä 6 -vaihteisssa manuaaleissa olisi jotain vikaa. Oletin tämänkin laatikon olevan saman mitä turboissa käytetään (sama lattikko Saabin mauaalien kanssa). Vaan eipä ollut. Auton ostin yksityiseltä joten eipä tuossa olisi enää jälkeenpäin mitään ollut tehtävissäkään.
Ei siinä mitään, autolla oli ostohetkellä ajettu vähän yli 240tkm ja ainoastaan tuon vaihdekepin liikkeen, mutta vain 1- ja 5- vaihteilla, havainnoin jo silloin ostaessa. Luulin sen johtuvan juurikin jostain vaihteensiirtäjän välyksestä tmv. Tämä keppi tosiaan heiluu samalla tavalla edelleen noilla em. vaihteilla, mutta ei yhtään muilla. Autolla on nyt kohta ajettu 270tkm.
Kun tämä laatikon vika on nyt tullut tiedostettua, niin oikein olen muita oireita tuon kepin liikkeen lisäksi yrittänyt havainnoida. Mitään muuta en ole saanut esille kuin 5- vaihteella 60...70km/h ajettaessa kuuluu vaimea sirinä. Jos poppivehkeissä on vähänkin enemmän volaa, niin ei erotu. Muilla vaihteilla ei kuulu mitään eikä myöskään tuolla 5:lla, kun nopeus sillä nousee yli 70km/h (tai jos kokeilee vedättää 60 alle). Annan asian toistaiseksi olla, ja kai se on sitten sinne Seinäjoelle "Ranta Juopolle" vietävä, mikäli autoa vielä pidän ja se joskus kuntoon pitää laittaa.
On siellä tosin minun toimesta vaidettu uudet öljyt: RedLinet ja lisäksi kyytipojaksi RVS -aine .
Tuossa videossa näkee sen liikkeen.
Voi olla alkuun pienempi liike.
Joillakin pitää vain ääntä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
Video kyllä just niinkö itellä. 1 ja 6 vaihteilla samanlainen, mutta 5 vähän vähemmän. Hankala tilanne kun myyjäliike ei muka vikaa näe. Paljonkohan tuolle vaihteistolle on ajateltu käyttöikää, kun kuluttajaneuvonnassa meinasivat että suoraan tulisi liikkeen osuus sen mukaan. Siis heidän suosituksensa. Kun ajattelin että veisin tuohon Åströmille, niin heillä oli 1600€ laakereiden vaihto ja shimmaus.Robertx kirjoitti: ↑05 Kesä 2018, 22:34Nimenomaan se vaihdekepin yllättävä liike kytkin nostettaessa on merkki hajoavasta laakerista. Alempi sivuakseli liikahtaa ja samalla myös vaihdekeppi.Sam_u kirjoitti: ↑05 Kesä 2018, 12:32Mulla menossa selvittelyt myyjäliikkeen kanssa asiasta. Yritän silti hoitaa kuntoon, kun ostosta ei ole kuin hetki aikaa. Soittelin muutamaan paikkaan niin kyllä se liike ilman ääntäkin on ilmeisesti merkki hajoavasta laakerista. Niinkuin Teppokin tuossa meinasi. On silti kallis remontti sitten hoitaa kokonaan itse, jos vaikka vuoden päästä kosahtaa pahemmin.petrisa kirjoitti: ↑05 Kesä 2018, 10:28 Minullakaan ei ollut tuota Vectra C2:sta ostaessa silloin tietoa, että näissä 6 -vaihteisssa manuaaleissa olisi jotain vikaa. Oletin tämänkin laatikon olevan saman mitä turboissa käytetään (sama lattikko Saabin mauaalien kanssa). Vaan eipä ollut. Auton ostin yksityiseltä joten eipä tuossa olisi enää jälkeenpäin mitään ollut tehtävissäkään.
Ei siinä mitään, autolla oli ostohetkellä ajettu vähän yli 240tkm ja ainoastaan tuon vaihdekepin liikkeen, mutta vain 1- ja 5- vaihteilla, havainnoin jo silloin ostaessa. Luulin sen johtuvan juurikin jostain vaihteensiirtäjän välyksestä tmv. Tämä keppi tosiaan heiluu samalla tavalla edelleen noilla em. vaihteilla, mutta ei yhtään muilla. Autolla on nyt kohta ajettu 270tkm.
Kun tämä laatikon vika on nyt tullut tiedostettua, niin oikein olen muita oireita tuon kepin liikkeen lisäksi yrittänyt havainnoida. Mitään muuta en ole saanut esille kuin 5- vaihteella 60...70km/h ajettaessa kuuluu vaimea sirinä. Jos poppivehkeissä on vähänkin enemmän volaa, niin ei erotu. Muilla vaihteilla ei kuulu mitään eikä myöskään tuolla 5:lla, kun nopeus sillä nousee yli 70km/h (tai jos kokeilee vedättää 60 alle). Annan asian toistaiseksi olla, ja kai se on sitten sinne Seinäjoelle "Ranta Juopolle" vietävä, mikäli autoa vielä pidän ja se joskus kuntoon pitää laittaa.
On siellä tosin minun toimesta vaidettu uudet öljyt: RedLinet ja lisäksi kyytipojaksi RVS -aine .
Tuossa videossa näkee sen liikkeen.
Voi olla alkuun pienempi liike.
Joillakin pitää vain ääntä.
Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
Minkähän paikkakunnan Åströmistä on kyse?
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?
Kokkolan. Tai sitte odotan josko tuo alkaisi ulisemaan niin saisi suoraan ostoliikkeessä asioida