M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
noobidoo
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Syys 2018, 15:38

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja noobidoo »

Nakuttaja kirjoitti: 17 Syys 2018, 19:02 Rinta-Jouppi. Tilasin ensin laakerisarjan nykyiseen oliko jotain 170 rahteineen ebaysta, paikkaa taisi olla tämä https://www.onestopgearboxshop.com.
Sitten tilasin uuden päätykopan isommilla laakereilla. Pitäisi mennä paikoilleen, huomenna viisaampi.
Jos menee putkeen, niin mulla jää vanhemman mallin päätylaakerit ylimääräseksi.
Ok rinta-jouppi täälä vaan sanoi että ei Ola kapasiteetti.
Pelkään vaan että siellä on päässy tapahtumat moita vahinkoja kuin vaan laakerit.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

ekomies 2 kirjoitti: 15 Syys 2018, 19:04 Hi
En ymmärrä miten tuo opelin M32 aski on noin huonoilla alihankkijoilla tehty ( Laakerit )
ehkä hinta oli halpa mutta kuluttajat maksaa GM veti hinnat kotiin halvimmilla alihankkijoilla laadusta tinkimättä
ja tämä on siitä hyvä esimerkki,,,Bisnes is Bisnes.

Toivottavasti Uusi Opelin omistaja nostaa merkin sille entisaikoina saavuttamalle tasolle.!
M32- laatikon kohdalla ei ole kysymys laakereitten laadusta. Mikään laakeri ei kestä aivan liian suurta pintapainetta. Kysymys on shimmauksen epäonnistumisesta Opelin vaihteistotehtaalla Itävallassa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

Juu sama se mitä laakeria sinne pistää kun loota rempassa shimmit on puolta ohkasempia
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Nakuttaja
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Maalis 2018, 20:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Nakuttaja »

Laatikkorempan jälkitautina potkas öljyt kytkinkopasta pitkin alustaa. No laatikko auki ja toteemus, että asennettu väärä akselitiiviste. Niitä kun on kahta eri sisämittaa. Ei oikein tiivistä isompi tiiviste pienempää akselia.
Avatessa tippu sentin kokonen metaliosa, jossa kuula päässä. Onkohan havaintoa minne kuuluu ?
Nakuttaja
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Maalis 2018, 20:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Nakuttaja »

Nakuttaja kirjoitti: 02 Loka 2018, 14:48 Laatikkorempan jälkitautina potkas öljyt kytkinkopasta pitkin alustaa. No laatikko auki ja toteemus, että asennettu väärä akselitiiviste. Niitä kun on kahta eri sisämittaa. Ei oikein tiivistä isompi tiiviste pienempää akselia.
Avatessa tippu sentin kokonen metaliosa, jossa kuula päässä. Onkohan havaintoa minne kuuluu ?
Löytykin paikka sille
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Kerro mistä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Teppo
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 452
Liittynyt: 02 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Turku

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Teppo »

1,2sorsa kirjoitti: 02 Loka 2018, 16:33 Kerro mistä
Veikkaan että synkka renkaan takaa kun ei muualla ole kuvauksen mukaista osaa tullut vastaa tuossa laatikossa.
Ajossa: Vectra OPC-07, Astra K CNG -18, Astra H TwinTop -07, Kadett B -66, GT -70
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
Sam_u
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 54
Liittynyt: 16 Touko 2018, 14:01

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Sam_u »

Noniin nyt on laatikkorumba tanssittu kaikkien osapuolien kans. Eli siis noin 185tkm ajettu ja kuluttajaNEUVONTA kehotti liikettä maksamaan 22-26% korjauksista. Aiemmin siis tarjosivat 10%. Suostuin tuohon 25%, koska on niin pitkä prosessi mennä kuluttajariitalautakunnan kautta päätöstä hakemaan. Ja laskeskelin että auto ei vielä remontin jälkeenkään ole mitenkään liian kallis, kun sain tuon 25% takaisin.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Sam_u kirjoitti: 05 Loka 2018, 21:15 Noniin nyt on laatikkorumba tanssittu kaikkien osapuolien kans. Eli siis noin 185tkm ajettu ja kuluttajaNEUVONTA kehotti liikettä maksamaan 22-26% korjauksista. Aiemmin siis tarjosivat 10%. Suostuin tuohon 25%, koska on niin pitkä prosessi mennä kuluttajariitalautakunnan kautta päätöstä hakemaan. Ja laskeskelin että auto ei vielä remontin jälkeenkään ole mitenkään liian kallis, kun sain tuon 25% takaisin.
25%vastaantulo on ihan hyvin noin paljon ajetulle autolle. Hyvä niin .
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

Itellä ite askin laitto laakereineen n.600e ja liike hyvitti 200e. Toki itelle jäi kytkimet sun muut
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
noobidoo
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Syys 2018, 15:38

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja noobidoo »

Nytten löytyi paikka joka tekee sen vaihdelaatikko korjauksen.
Pulju vaasassa nimeltä http://www.skinnars.com/ arvio 800€ työ ja tilasin koko settin täältä https://www.onestopgearboxshop.com/products/m67.
Toivottavasti tällä tulee kuntoon.
ville84jar
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 19 Marras 2009, 20:28

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja ville84jar »

Itsellä Insignia 1.4T -13 ja ajettu nyt ~80tkm. Vaihteisto alkanut pitää ääntä 5. ja 6. vaihteilla ajettaessa. Keppi ei heilu ja muut vaihteet toimii normaalisti. Vaihteistoöljyt tuli vaihdettua vähän sen jälkeen kun vinkuna alkoi ja ääni väheni mutta palasi hiljalleen ja nyt ääntää jo aikalailla...jotain on pakko alkaa miettimään.

Onkohan muuta vaihtoehtoa kuin ottaa aski pois ja korjata/korjauttaa. Pärjääköhän pelkällä kannen laakerien vaihdolla vaihteistoa pois ottamatta vai pitääkö aski nypätä irti ja vaihtaa kaikki laakerit?

Miten maahantuoja on suhtautunut vähän ajettujen autojen askien laakerivaurioihin?

Onko kukaan ottanut Insigniasta askia pois, minkälainen työmaa se on? Itseltä löytyy nosturi ja muut tarvittavat pelit ja rensselit töihin. Onnistuuko laakerien vaihtaminen omalla pajalla ja onko hommana minkälainen?

Paljon kysymyksiä kerralla mutta kiitos vastauksista jo etukäteen! Päivitän omia kokemuksia aiheesta kun homma tästä etenee
Opel Insignia hb 2.0 CDTI A Sport -14
Opel Insignia hb 1.4T Black&White -13
Ex Opel Vectra 1.9 CDTI A -08, Ex Opel Insignia ST 2.0 CDTI Cosmo -09
Ex Opel Vectra 2.0 16v -99, Ex Opel vectra 2.0i -92
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

ville84jar kirjoitti: 10 Loka 2018, 20:20 Itsellä Insignia 1.4T -13 ja ajettu nyt ~80tkm. Vaihteisto alkanut pitää ääntä 5. ja 6. vaihteilla ajettaessa. Keppi ei heilu ja muut vaihteet toimii normaalisti. Vaihteistoöljyt tuli vaihdettua vähän sen jälkeen kun vinkuna alkoi ja ääni väheni mutta palasi hiljalleen ja nyt ääntää jo aikalailla...jotain on pakko alkaa miettimään.

Onkohan muuta vaihtoehtoa kuin ottaa aski pois ja korjata/korjauttaa. Pärjääköhän pelkällä kannen laakerien vaihdolla vaihteistoa pois ottamatta vai pitääkö aski nypätä irti ja vaihtaa kaikki laakerit?

Miten maahantuoja on suhtautunut vähän ajettujen autojen askien laakerivaurioihin?

Onko kukaan ottanut Insigniasta askia pois, minkälainen työmaa se on? Itseltä löytyy nosturi ja muut tarvittavat pelit ja rensselit töihin. Onnistuuko laakerien vaihtaminen omalla pajalla ja onko hommana minkälainen?

Paljon kysymyksiä kerralla mutta kiitos vastauksista jo etukäteen! Päivitän omia kokemuksia aiheesta kun homma tästä etenee

Kone tukea ylhäältä ja laatikko pois alakautta. Ei mahdoton.
Laakerien esijännityksiä et saa itse säädettyä mikä näissä juuri on alkuperäinen pääsyyllinen.

Mikäli sinulla on autossa hyvä huoltohistoria voisi goodwill kyselyn tehdä merkkiliikkeessä jos tulisi vastaantuloa.

Muutoin voit vaikka irroittaa vaihteiston ja käyttää sen laakeroitavana niin säästät työssä hieman.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

ville84jar kirjoitti: 10 Loka 2018, 20:20

Onko kukaan ottanut Insigniasta askia pois, minkälainen työmaa se on?
Diesel automatti inkkuun vaihdettiin laatikko noin 8 tuntiin kahteen mieheen.
Ei mikään paha mut kyllä siinä hommaa on.
Nosturi , kaks vaihteistonostinta ja perustyökalut.
ville84jar
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 26
Liittynyt: 19 Marras 2009, 20:28

Re: M32-6 vaihdelaatikon sivuakselin laakerin vaihto?

Viesti Kirjoittaja ville84jar »

Autoa on huollettu enemmän mitä ohjelma vaatii. Homma etenee nyt merkkiliikkeen kautta aluksi, katsotaan mitä maahantuoja vastaa. Jos ei ole suotuisalla päällä niin --> kuluttujasuojan kautta. Viimeinen vaihtoehto alkaa tekemään itse mutta jos ei muu auta niin sitten se.

Eli aski tulee alakautta ja ilmeisesti apurunko purettava tieltä pois, on siinä vähän hommia juu. Äkkiseltään vaikuttaa toi 1.4T konehuone niin tilavalta mutta ei siellä taida liikaa tilaa kuitenkaan olla...
Opel Insignia hb 2.0 CDTI A Sport -14
Opel Insignia hb 1.4T Black&White -13
Ex Opel Vectra 1.9 CDTI A -08, Ex Opel Insignia ST 2.0 CDTI Cosmo -09
Ex Opel Vectra 2.0 16v -99, Ex Opel vectra 2.0i -92
Vastaa Viestiin