Astra H Z16XE1 huono kylmäkäynti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H 1.6 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Jos nyt suinkin vain oikein ymmärrän, niin 2 lambda ei osallistu seoksensäätöön, joten se ei aiheuta kulutuksen kasvua. Lähinnä voisi ajatella, että 1 lambdassa olisi vikaa.
Kannattaa tosiaan kaasuläppäkotelo puhdistaa ja imupuoli tarkastaa vuotojen varalta. Boschit ovat tosiaan ne , mitä GM käyttää, joten suosittelen niitä.
Imusarjasta tai EGR- venttiilistä + sen kanavista ei ole huolto-ohjelmistossa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Akus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 898
Liittynyt: 05 Helmi 2010, 23:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Astra H 1.6 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Akus »

kadett90 kirjoitti:Tuossa nuo B1S2 ohjearvot.

B1S2 O2 sensor
Moottori käy joutokäynnillä, käyttölämpimänä
Kaikki kulutuslaitteet pois päältä
Kaasupoljinta ei paineta

30 ... 950 mV
Arvo muuttuu hitaasti

B1S2 Air/Fuel ratio
Ilma-/polttoaineseos jatkuvasti liian laiha
Tuo B1S2 O2 arvo ei kyllä 30-950mV välillä vaihdellut. Pysyttelee jatkuvasti yli 600mV lukemilla.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Avatar
Akus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 898
Liittynyt: 05 Helmi 2010, 23:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Astra H 1.6 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Akus »

Robertx kirjoitti:Jos nyt suinkin vain oikein ymmärrän, niin 2 lambda ei osallistu seoksensäätöön, joten se ei aiheuta kulutuksen kasvua. Lähinnä voisi ajatella, että 1 lambdassa olisi vikaa.
Kannattaa tosiaan kaasuläppäkotelo puhdistaa ja imupuoli tarkastaa vuotojen varalta. Boschit ovat tosiaan ne , mitä GM käyttää, joten suosittelen niitä.
Imusarjasta tai EGR- venttiilistä + sen kanavista ei ole huolto-ohjelmistossa.
Löytyykö z16xer koneesta mitään egr tai imusarjan osalta ? Länsiautossa eivät osanneet sano käykö xer imusarja xe1:den tilalle. Hyvin samankaltaisia näyttäisivät olevan.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Avatar
Akus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 898
Liittynyt: 05 Helmi 2010, 23:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Astra H 1.6 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Akus »

Kenttäapuohje: 2266
Vika: Moottori Z16XE1/LET/LER/XEP/XER/Z18XER - Viheltävä ääni
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-G 2003...2005,Astra-H 2004...2008,Zafira-B 2005...2008,Meriva 2006...2008,Corsa-D 2007...2008,Vectra-C 2006...2008,Signum 2006...2008 Z16XEP,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z16LET| Z18XER,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z18XER,Z16XEP| Z16LET,Z16LEL| Z16LER,Z16XEP| Z18XER,Z18XER
Valitus: Asiakas valittaa moottorista kuuluvasta viheltävästä äänestä, joskus vikakoodit P0105 (MAP-anturi) ja P0170 (polttoaineseos) ovat tallentuneet ECU:hun.
Syy: Murtunut paineilmakalvo venttiilikoneiston kannen sisällä.
Tuotanto: Parannetut osat on otettu tuotannossa käyttöön alkaen moottorinumerosta 20MV7706 (13. lokakuuta 2008).

Apuohje:
Jos asiakas valittaa asiasta, irrota öljyn mittatikku tai
öljyntäyttökorkki. Jos viheltävä ääni katoaa, vaihda
venttiilikoneiston kansi. Jos autossa on MAP-anturi,
imusarjan absoluuttinen paine voidaan tarkistaa myös Tech 2:lla.
Joutokäynnillä ja ilman kuormitusta sen pitäisi olla
32 - 38 kPa.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 01 - Murtunut tai repeytynyt,14 - Ääntelyä tai värinää
Vikakoodi: P0105,P0170

Tästä tulikin mieleen että 2 ja 3 vaihteella reilusti kiihdyttäessä kuuluu satunnaisesti semmoinen heinäsirkalta kuulostava sirinä n.sekunnin verran. Täytyy katsoa tuo Map arvo vielä joutokäynnillä mitä näyttää.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H 1.6 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Akus kirjoitti:
Robertx kirjoitti:Jos nyt suinkin vain oikein ymmärrän, niin 2 lambda ei osallistu seoksensäätöön, joten se ei aiheuta kulutuksen kasvua. Lähinnä voisi ajatella, että 1 lambdassa olisi vikaa.
Kannattaa tosiaan kaasuläppäkotelo puhdistaa ja imupuoli tarkastaa vuotojen varalta. Boschit ovat tosiaan ne , mitä GM käyttää, joten suosittelen niitä.
Imusarjasta tai EGR- venttiilistä + sen kanavista ei ole huolto-ohjelmistossa.
Löytyykö z16xer koneesta mitään egr tai imusarjan osalta ? Länsiautossa eivät osanneet sano käykö xer imusarja xe1:den tilalle. Hyvin samankaltaisia näyttäisivät olevan.
Nimenomaan sen tiedoista katsoin... huolto-ohjelmistosta. Vaan ei löytynyt muuta kuin koko imusarjan irrotusohje ja läppäventtiilejä koskeva ohje. Ei ollut sanaakaan EGR- venttiilistä tai sen kanavista.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H 1.6 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Akus kirjoitti:Kenttäapuohje: 2266
Vika: Moottori Z16XE1/LET/LER/XEP/XER/Z18XER - Viheltävä ääni
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-G 2003...2005,Astra-H 2004...2008,Zafira-B 2005...2008,Meriva 2006...2008,Corsa-D 2007...2008,Vectra-C 2006...2008,Signum 2006...2008 Z16XEP,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z16LET| Z18XER,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z18XER,Z16XEP| Z16LET,Z16LEL| Z16LER,Z16XEP| Z18XER,Z18XER
Valitus: Asiakas valittaa moottorista kuuluvasta viheltävästä äänestä, joskus vikakoodit P0105 (MAP-anturi) ja P0170 (polttoaineseos) ovat tallentuneet ECU:hun.
Syy: Murtunut paineilmakalvo venttiilikoneiston kannen sisällä.
Tuotanto: Parannetut osat on otettu tuotannossa käyttöön alkaen moottorinumerosta 20MV7706 (13. lokakuuta 2008).

Apuohje:
Jos asiakas valittaa asiasta, irrota öljyn mittatikku tai
öljyntäyttökorkki. Jos viheltävä ääni katoaa, vaihda
venttiilikoneiston kansi. Jos autossa on MAP-anturi,
imusarjan absoluuttinen paine voidaan tarkistaa myös Tech 2:lla.
Joutokäynnillä ja ilman kuormitusta sen pitäisi olla
32 - 38 kPa.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 01 - Murtunut tai repeytynyt,14 - Ääntelyä tai värinää
Vikakoodi: P0105,P0170

Tästä tulikin mieleen että 2 ja 3 vaihteella reilusti kiihdyttäessä kuuluu satunnaisesti semmoinen heinäsirkalta kuulostava sirinä n.sekunnin verran. Täytyy katsoa tuo Map arvo vielä joutokäynnillä mitä näyttää.
Jeps... tuo on yksi tyyppivika...
MAP - arvon mittasit jo aiemmin ajon jälkeen joutokäynnillä ja oli 28 kpa. On siis aika kaukana ohjearvosta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Akus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 898
Liittynyt: 05 Helmi 2010, 23:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Astra H 1.6 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Akus »

No niinpäs olikin jo katsottu. Näköjään liikaa asioita samaan aikaan ajatuksissa. Eikös tähän venttiilikoneiston kanteen ollut joku öljy vuoto field remedy ?
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H 1.6 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Laakerisillan vuoto on XER - konetta koskeva... tiedä sitten onko mahdollista XE1- koneessa... ainakaan vanhemmassa koneessa ei ole nokka-akselin säätyvää ajoitusta.
Ohjekuvat puuttuvat tarkoituksella tuosta kenttäapuohjeesta.

Kenttäapuohje: 2212
Vika: Z16XER-, Z18ZER-moottori - Nokka-akselin laakerisilta vuotaa
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-H 2005.......,Zafira-B 2005.......,Vectra-C 2005.......,Signum 2005....... Z16XER| Z18XER,Z18XER,Z18XER,Z18XER
Valitus: Öljyvuoto nokka-akselin laakerisillassa.
Syy: Nokka-akselin laakerisillan ja sylinterikannen välinen tiivistys on riittämätön ja/tai nokka-akselin tiivisterenkaat ovat vaurioituneet.
Tuotanto: Moottorinumerosta 20JK2420 (04.01.2007) alkaen käytössä on ollut parannettu tuotantoprosessi.

Apuohje:
Jos asiakas valittaa asiasta, nokka-akselin laakerisilta on
irrotettava ja asennettava takaisin uutta tiivisteainetta käyttäen.
Tästä toimenpiteestä johtuen myös nokka-akselin
tiivisterenkaat on vaihdettava.
Huom. Tarkista, että asiakastyytyväisyyskampanja 07-R-011 on
tehty tätä ennen.

Varaosat:Osanro:Luettelonro:
Pintatiivisteaine9054211415 03 170
Nokka-akselin tiivisterengas (2 kpl)555633746 36 930
Ohjeajat:TC:h:
Kaikki mallit:

U3 221 20Nokka-akselin laakerisillan922.6
tiivistys
Takuukorvausanomuksia voi tehdä sellaisista autoista, joiden
normaali takuu on voimassa. Valmisteluaika raportoidaan takuuohjeiden
mukaisesti.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 10 - Vuotokohdat
Vikakoodi: Ei mitään

Venttiilikoneiston kannen kalvon vuoto aiheuttaa paineen kasvun kampikammiossa ja kampiakselin stefan vuodon:

Kenttäapuohje: 2422
Vika: Moottorit Z16XE1/XEP/XER/LEL/LET/LER, Z18XER - Kampiakselin tiivisterenkaan öljyvuoto
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-G 2003...2005,Astra-H 2004...2008,Zafira-B 2005...2008,Meriva 2006...2008,Corsa-D 2007...2008,Vectra-C 2006...2008,Signum 2006...2008 Z16XEP,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z16LET| Z18XER,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z18XER,Z16XEP| Z16LET,Z16LEL| Z16LER,Z16XEP| Z18XER,Z16XEP| Z18XER
Valitus: Asiakas valittaa öljyvuodosta.
Syy: Venttiilikoneiston kannen sisällä oleva paineensäätökalvo on haljennut. Haljennut paineensäätökalvo (ks. TSB 2266) voi tukkia venttiilikoneiston kannessa olevan kampikammion tuuletuskanavan, jolloin kampikammion paine nousee. Tämä paineen kasvu voi aiheuttaa öljyvuodon.
Tuotanto: Parannetut varaosat on otettu tuotannossa käyttöön alkaen moottorinumerosta 20MV7706 (13. lokakuuta 2008).

Apuohje:
Jos asiakas valittaa asiasta, poista öljyn mittatikku tai
öljyntäyttöaukon korkki moottorin käydessä. Ole erittäin varovainen,
koska moottorista saattaa suihkuta öljyä. Testiä tehtäessä onkin
käytettävä painemittaria, jos sellainen on saatavana. Jos havaitset
paineen kasvaneen, venttiilikoneiston kansi on vaihdettava.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 10 - Vuotokohdat
Vikakoodi: P0105,P0170

Öljyä toki voi vuotaa muualtakin ulos...

Kenttäapuohje: 2323
Vika: Z16XE1-moottori - Korkea joutokäyntinopeus
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-H 2007...2008,Zafira-B 2007...2008 Z16XE1,Z16XE1
Valitus: Asiakas valittaa joutokäyntinopeuden olevan korkea myös moottorin ollessa lämmin.
Syy: Polttoaineseos on liian laiha.
Tuotanto: Moottorien valmistus on lopetettu.

Apuohje:
Jos asiakas valittaa asiasta, ohjelmoi ECU uudelleen uudella
ohjelmistolla GlobalTIS 8.0- tai TIS2WEB 9.0 -sovelluksista
(alkaen 25.8.2008).
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 19 - Moottori käy huonosti
Vikakoodi: Ei mitään

Tämäkin koskee XER- koneita:

Kenttäapuohje: 2367
Vika: Moottori Z16/18XER, sylinterikansi - Öljyvuotoa nokka-akselin laakerisillan ja venttiilikopan välistä
Mallit: Moottorit: Versio:
Vectra-C 2006...2008,Signum 2006...2008,Astra-H 2006...2008,Zafira-B 2006...2008 Z18XER,Z18XER,Z16XER| Z18XER,Z16XER| Z18XER
Valitus: Öljyvuotoa venttiilikopan alueella lähellä nokka-akselin laakerisiltaa; enimmäkseen magneettiventtiilien ruuvinreikien tai venttiilikopan keskikiinnitysreiän alueella.
Syy: Ruuvinreikä liian syvä tai valuvika.
Tuotanto: Otetaan käyttöön lisävuototesti moottorinumerosta 20LA1880 (30.10.2007) alkaen.

Apuohje:
Asiakasvalitustapauksessa kyseinen ruuvi on poistettava, puhdistettava ja
kierrettävä paikalleen ruuvinlukitusmassan kanssa (osanumero: 90542117 /
luettelonumero: 15 10 181). Katso kuva I, nuolet.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 10 - Vuotokohdat
Vikakoodi: Ei mitään
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Akus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 898
Liittynyt: 05 Helmi 2010, 23:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Astra H 1.6 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Akus »

Robertx kirjoitti: Kenttäapuohje: 2422
Vika: Moottorit Z16XE1/XEP/XER/LEL/LET/LER, Z18XER - Kampiakselin tiivisterenkaan öljyvuoto
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-G 2003...2005,Astra-H 2004...2008,Zafira-B 2005...2008,Meriva 2006...2008,Corsa-D 2007...2008,Vectra-C 2006...2008,Signum 2006...2008 Z16XEP,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z16LET| Z18XER,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z18XER,Z16XEP| Z16LET,Z16LEL| Z16LER,Z16XEP| Z18XER,Z16XEP| Z18XER
Valitus: Asiakas valittaa öljyvuodosta.
Syy: Venttiilikoneiston kannen sisällä oleva paineensäätökalvo on haljennut. Haljennut paineensäätökalvo (ks. TSB 2266) voi tukkia venttiilikoneiston kannessa olevan kampikammion tuuletuskanavan, jolloin kampikammion paine nousee. Tämä paineen kasvu voi aiheuttaa öljyvuodon.
Tuotanto: Parannetut varaosat on otettu tuotannossa käyttöön alkaen moottorinumerosta 20MV7706 (13. lokakuuta 2008).

Apuohje:
Jos asiakas valittaa asiasta, poista öljyn mittatikku tai
öljyntäyttöaukon korkki moottorin käydessä. Ole erittäin varovainen,
koska moottorista saattaa suihkuta öljyä. Testiä tehtäessä onkin
käytettävä painemittaria, jos sellainen on saatavana. Jos havaitset
paineen kasvaneen, venttiilikoneiston kansi on vaihdettava.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 10 - Vuotokohdat
Vikakoodi: P0105,P0170
No itseasiassa tämähän voisi täsmätä kun laatikon liitoksesta olevaa pientä vuotoa on seurailtu jo vuoden verran. Sitten tuo korkea joutokäyntinopeus... Ennenkun egr-kanavien tulppaus tehtii 8mm aukoilla niin tyhjäkäynti seilasi n.800-950rpm. Nyt kun levy on laitettuna niin käy tasaisesti lämpimänä n.800rpm.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H 1.6 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Niin... paineen kasvusta voi seurata tuo sangen ikävä stefan vuoto. Toki voihan se olla, että vuoto loppuu, kun painetta ei enää ole liikaa.
Jos erotat sen äänen tyhjäkäynnillä, niin kannattaa kokeilla, muuttuuko se nostamalla hieman öljytikkua.
Mietin myös jotain vaihtoehtoista (nopeaa) ratkaisua vähentää kampikammion painetta. Kai tuossakin sen kampikammion huohotusputken / - letkun lisäksi menee joku huohotusletku venttiilikopasta imupuolelle ?? Jos menee, niin mitähän tapahtuisi, jos yhdistäisi T- kappaleella kampiakammion letkun siihen letkuun.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Akus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 898
Liittynyt: 05 Helmi 2010, 23:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Astra H 1.6 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Akus »

Robertx kirjoitti:Niin... paineen kasvusta voi seurata tuo sangen ikävä stefan vuoto. Toki voihan se olla, että vuoto loppuu, kun painetta ei enää ole liikaa.
Jos erotat sen äänen tyhjäkäynnillä, niin kannattaa kokeilla, muuttuuko se nostamalla hieman öljytikkua.
Mietin myös jotain vaihtoehtoista (nopeaa) ratkaisua vähentää kampikammion painetta. Kai tuossakin sen kampikammion huohotusputken / - letkun lisäksi menee joku huohotusletku venttiilikopasta imupuolelle ?? Jos menee, niin mitähän tapahtuisi, jos yhdistäisi T- kappaleella kampiakammion letkun siihen letkuun.
http://vauxhall.workshop-manuals.com/as ... hp?id=3680 Kuvassa 2 numerolla 1 osoitettu putki taitaa olla jokin huohotus putki ja menee venttiilikoneisto kannesta suoraan kaasuläppäkoteloon, olenko oikeassa ? Mielestäni kyllä. Tämä kannen vaihtohan näyttää olevan melko helppo työ tehdä itse. Mistähän tuon parannetun kannen osanumeron saisi ? Täytyy huomenna kuulostella konetta kuuluuko tuota vihellystä tai räminää kannesta. Ja testata tuo öljytikun nosto. Tuo vuoto ei ole suurta. Ei jätä parkkipaikalle minkäänlaista tippaa.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H 1.6 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Jeps... tuo on se huohotusputki. Olet oikeassa.
Juu... ei ole paha rasti vaihtaa sitä venttiilikopan kantta.
Osanumerolähteeksi kenties käy tuo:
http://oemcats.com/opel/2008/astra_h_20 ... gines.html
Siellä on lueteltu useampi osanumero.
Tuo saattais olla oikea osa:
http://www.ebay.com/itm/Vauxhall-Z16XEP ... 3a7bb54d0f
Toinen vaihtoehto olis kenties tuo:
http://www.vauxhallworldparts.com/Part- ... mit=Search
Antaa kuitenkin tuolla numerolla 24440090 tuo saman luettelonumeron.

Kuuntele tosiaan ja testaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Akus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 898
Liittynyt: 05 Helmi 2010, 23:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Astra H 1.6 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Akus »

Kenttäapuohje: 1886
Vika: Z16XEP-moottori - Lisääntynyt öljynkulutus
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-G 2003...2004,Astra-H 2004 Z16XEP,Z16XEP
Valitus: Lisääntynyt öljynkulutus.
Syy: Sylinterinkannen valmistusvirhe saa kampikammion tuuletuksen toimimaan virheellisesti, jolloin moottoriöljyä palaa enemmän.
Tuotanto: Parannetut sylinterinkannet on otetttu käyttöön tuotannossa moottorin numerosta 20DH1935 (07.06.2004).

Apuohje:
Mikäli asiakas reklamoi, ensin on mitattava öljyn kulutus TIS 2000
mukaisesti. Jos öljynkulutus on lisääntynyt, sylinterinkansi
(osanumero 24440090 / luettelonumero 56 07 592) on vaihdettava.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 09 - Suuri kulutus,13 - Puuttuva tai riittämätön toiminta
Vikakoodi: Ei mitään

z16xep:lle suureen öljynkulutukseen otettu 24440090 osanumero käyttöön. Omassa tapauksessa ei ole koskaan tarvinnut lisätä öljyä eli vuoto on todella pientä. Kuitenkin 2 kertaa vuodessa vaihdatan öljyt riippumatta kilometreistä paljonko niitä tulee, ehkä 20000km. Maanantaina täytyy olla yhteydessä luotto huoltopäällikköön ja kysellä tuota osanumeroa ja hintaa.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra H 1.6 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Tuossa kenttäapuohjeessa käsitellään sylinterikannen vaihtoa. Se on ihan eri osa eli kampikammion tuuletuskanava on ilmeisesti toteutettu sylinterikannen valuun.
Tiedän , että osanumero on jostain syystä mukamas sama , mutta luettelonumero on eri.
Kannattaa tosiaan kysyä sitä merkkiliikkeestä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Akus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 898
Liittynyt: 05 Helmi 2010, 23:33
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Astra H 1.6 huono kylmäkäynti

Viesti Kirjoittaja Akus »

Robertx kirjoitti:MAP - arvon mittasit jo aiemmin ajon jälkeen joutokäynnillä ja oli 28 kpa. On siis aika kaukana ohjearvosta.
Tämänaamuinen mittaus paljasti map arvoksi 24kpa.
Ex.Astra H Wagon 1.6 twinport -07 Opc-Looker Z16XE1
Ex.Astra H Gtc 1.6 twinport -07 Opc-Line Z16XE1
Vastaa Viestiin