C Vectran mysteeri!? jatkuu..
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 12:47
- Paikkakunta: Masku, Lemu
C Vectran mysteeri!? jatkuu..
Moro!
Nyt on pää tyhjä ja hermot ihan loppu
Kyseessä siis c vectrani, 2,8 koneella (Z28NEL) joka on temppuillut jo pidemmän aikaa piristämällä mittaristoa vikavalolla. Tulee siis tuo moottorinohjauksen
merkkivalo jatkuvasti koristamaan tuonne mittaristoon. En ole aikaisemmin niin suurta ressiä asiasta ottanut, kun ei ole vaikuttanut auton kulkuun, kulutukseen
eikä tyhjäkäyntiin.
Nyt sitten tässä viimeisten parin kuukauden aikana on kaveriksi syttynyt päästönhallinnan merkkivalo, ja palavat siis vuorotellen. Tuo jälkimmäinen merkkivalo
on nyt palanut suurimmaksi osaksi.
Edelleenkään ei ole vaikuttanut tyhjäkäyntiin/kulutukseen. Kulkupuolikin tuntuu aikas normaalilta, lukuunottamatta paria viimeistä päivää mappianturin vaihdon jälkeen. Tuntuu että tasakaasulla ajettaessa, välillä menee kevyemmin ja taas välillä "laiskemmin". Ei voi kuitenkaan sanoa, että puhti olisi poissa.
Eilen illalla sitten teki kepposet motarilla ajaessa kotiopäin Ajelin vakkarilla nopeus 120km/h ylämäkeen, jolloin kiinnitin huomiota kun alkoi reilusti tehdä sitä "aaltoilua" tasakaasulla, ja ythäkkiä kuului poks ja auto alkoi hyytyä! Ei vastannut kaasuun juurikaan milläänlailla, heitin manuaalinpuolelle (automaattiloota siis) ei vaihtanut vaihteita, vapaalle sitten vaan ja tien reunaan
Paikallani siinä ollessani painelin hieman kaasua ja vaivalloisesti antoi kierroksia, tyhjäkäynti seilaili epätasaisesti yli 1000rpm.
Rohkaistuin ja sammutin auton ja sain uudelleen käyntiinkin vielä! Ja kas kummaa, auto toimi normaalisti Matka taittui hyvin kotiin asti ja auto toimi hyvin.
MITÄ IHMETTÄ!!
Turbon magneettiventtiili (n75) on keväällä vaihdettu, kun aiheutti vedätyksissä isoilla kierroksilla satunnaisesti "nykäyksiä". Mappi on muutamaan otteeseen vaihdettu, huollossa oli viikko sitten eikä imuvuotoja löytynyt eikä osanneet muutakaan sanoa mistä viat johtuisivat. Ilmansuodattimen vaihdoin justiinsa, bensansuodatin on vaihdettu nyt syksyllä.
Tässä vielä mitä vikakoodeja on antanut:
-P0170 polttoaineen säätöjärjestelmä (rivi 1), liian rikas seos, pysyvä
-P0236 Turboahtimen ahtoilman ohjauksen asentoanturin A virtapiiri, liian korkea, pysyvä
Olen netistä lisäksi yrittänyt etsiä ja etsiä vinkkejä, mutta ei oikeen mitään vastaavaa ole löytynyt. Yksi mitä löysin ja olen pohtinut josko imm olisi viallinen/paskanen??
En ole näissä asioissa niin ekspertti, jotenka siksi täältä nyt apua haen ja koska tiedän täällä olevan alan ammattilaisia!
Nyt on pää tyhjä ja hermot ihan loppu
Kyseessä siis c vectrani, 2,8 koneella (Z28NEL) joka on temppuillut jo pidemmän aikaa piristämällä mittaristoa vikavalolla. Tulee siis tuo moottorinohjauksen
merkkivalo jatkuvasti koristamaan tuonne mittaristoon. En ole aikaisemmin niin suurta ressiä asiasta ottanut, kun ei ole vaikuttanut auton kulkuun, kulutukseen
eikä tyhjäkäyntiin.
Nyt sitten tässä viimeisten parin kuukauden aikana on kaveriksi syttynyt päästönhallinnan merkkivalo, ja palavat siis vuorotellen. Tuo jälkimmäinen merkkivalo
on nyt palanut suurimmaksi osaksi.
Edelleenkään ei ole vaikuttanut tyhjäkäyntiin/kulutukseen. Kulkupuolikin tuntuu aikas normaalilta, lukuunottamatta paria viimeistä päivää mappianturin vaihdon jälkeen. Tuntuu että tasakaasulla ajettaessa, välillä menee kevyemmin ja taas välillä "laiskemmin". Ei voi kuitenkaan sanoa, että puhti olisi poissa.
Eilen illalla sitten teki kepposet motarilla ajaessa kotiopäin Ajelin vakkarilla nopeus 120km/h ylämäkeen, jolloin kiinnitin huomiota kun alkoi reilusti tehdä sitä "aaltoilua" tasakaasulla, ja ythäkkiä kuului poks ja auto alkoi hyytyä! Ei vastannut kaasuun juurikaan milläänlailla, heitin manuaalinpuolelle (automaattiloota siis) ei vaihtanut vaihteita, vapaalle sitten vaan ja tien reunaan
Paikallani siinä ollessani painelin hieman kaasua ja vaivalloisesti antoi kierroksia, tyhjäkäynti seilaili epätasaisesti yli 1000rpm.
Rohkaistuin ja sammutin auton ja sain uudelleen käyntiinkin vielä! Ja kas kummaa, auto toimi normaalisti Matka taittui hyvin kotiin asti ja auto toimi hyvin.
MITÄ IHMETTÄ!!
Turbon magneettiventtiili (n75) on keväällä vaihdettu, kun aiheutti vedätyksissä isoilla kierroksilla satunnaisesti "nykäyksiä". Mappi on muutamaan otteeseen vaihdettu, huollossa oli viikko sitten eikä imuvuotoja löytynyt eikä osanneet muutakaan sanoa mistä viat johtuisivat. Ilmansuodattimen vaihdoin justiinsa, bensansuodatin on vaihdettu nyt syksyllä.
Tässä vielä mitä vikakoodeja on antanut:
-P0170 polttoaineen säätöjärjestelmä (rivi 1), liian rikas seos, pysyvä
-P0236 Turboahtimen ahtoilman ohjauksen asentoanturin A virtapiiri, liian korkea, pysyvä
Olen netistä lisäksi yrittänyt etsiä ja etsiä vinkkejä, mutta ei oikeen mitään vastaavaa ole löytynyt. Yksi mitä löysin ja olen pohtinut josko imm olisi viallinen/paskanen??
En ole näissä asioissa niin ekspertti, jotenka siksi täältä nyt apua haen ja koska tiedän täällä olevan alan ammattilaisia!
- Vectra C Z28NEL -06
- Kadett E
- Astra G -00
- Kadett E
- Astra G -00
Re: C Vectran mysteeri!?
omat tosin vapareita mut IMM viat aiheuttanut ihan vastaavia oireita. samaten nokantunnistimen viat.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 12:47
- Paikkakunta: Masku, Lemu
Re: C Vectran mysteeri!?
Okei, hyvä saada varmistusta omiin epäilyksiin, kiitti vinkistä!Ari-S kirjoitti:omat tosin vapareita mut IMM viat aiheuttanut ihan vastaavia oireita. samaten nokantunnistimen viat.
Kävin myös tänään lukemassa op-comilla vikakoodit uudestaan tuosta omasta rohjosta ja edellisten lisäksi oli ilmaantunut:
-P0606-39 Electronic Control Unit (ECU) - Malfunction
Tämä selittänee sen eilisen motarin varrelle hyytymisen..? Vika oli hetkellinen, mikäköhän moisen aiheuttanut? Sain nollattua pois ja myöskin P0170-11 vikakoodin.
Jäljelle jäi vain siis P0236-05.
Mutta eiköhän tuo P0170 tule taas hetken päästä vanhaan tapaan uudelleen...
Otin myös ylös tyhjäkäynnillä vähän arvoja, josko joku viisaampi osaisi sanoa onko yhtään sinnepäin mitä kuuluu? Itellä nimittäin ei näistä minkäänlaista käryä!
Boost pressure 100
fuel rail pressure sensor 1,8
MAP sensor (manifold absolute pressure) 101
Mass air flow sensor 15,9
Mass air flow sensor 1,2
B1 knock sensor signal (Bank1) 1,2
Lisää arvoja voin ilmotella jos jotain joku jäi kaipaamaan/on tarpeen?
- Vectra C Z28NEL -06
- Kadett E
- Astra G -00
- Kadett E
- Astra G -00
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 12:47
- Paikkakunta: Masku, Lemu
Re: C Vectran mysteeri!?
-P0236 Turboahtimen ahtoilman ohjauksen asentoanturin A virtapiiri, liian korkea, pysyvä
^^Mikä mahtaisi aiheuttaa tämän kyseisen vikakoodin? MAP anturin olen jo tosiaan ihan justiinsa vaihtanu, voiko johtua viallisesta IMM:sta tämäkin?
Noita mittareita vähän selailin eikä mikään järin halpa näytä olevan tähän vehkeeseen
Jos jollakulla tarpeettomana/ylimääräisenä juurikin tämä mittari, bosch 0 280 218 136, sattuu olemaan toimivaa versiota, niin ostan!
^^Mikä mahtaisi aiheuttaa tämän kyseisen vikakoodin? MAP anturin olen jo tosiaan ihan justiinsa vaihtanu, voiko johtua viallisesta IMM:sta tämäkin?
Noita mittareita vähän selailin eikä mikään järin halpa näytä olevan tähän vehkeeseen
Jos jollakulla tarpeettomana/ylimääräisenä juurikin tämä mittari, bosch 0 280 218 136, sattuu olemaan toimivaa versiota, niin ostan!
- Vectra C Z28NEL -06
- Kadett E
- Astra G -00
- Kadett E
- Astra G -00
Re: C Vectran mysteeri!?
Tuossa yksi vaihtoehto. Sanoisin, että kannattaa tarkistaa mahdolliset imupuolen vuodot.
Kenttäapuohje: 2066
Vika: Z28NEL/T-moottori - Nykimistä, kaasuun reagointi huonoa, joskus vikakoodi P0100 tallentunut
Mallit: Moottorit: Versio:
Vectra-C 2006...2007,Signum 2006...2007 Z28NEL| Z28NET,Z28NEL| Z28NET
Valitus: Nykimistä, kaasuun reagointi huonoa, joskus vikakoodi P0100 tallentunut.
Syy: Letkusinkilän (osanumero: 24415469 / luettelonumero: 8 36 854) kiinnityksen irrottua imuilmaletkusta (ilmamassanmittarin ja turboahtimen tulo) tuulilasin alapellin alueella pääsee sivusta ilmaa järjestelmään.
Tuotanto: Imuilmaletkun muutettu liitäntä otetaan näillä näkymin käyttöön tuotannossa MV:n 07 myötä.
Apuohje:
Jos asiakas reklamoi asiasta, imuilmaletkun liitännän ja letkusinkilän
moitteeton asennus on tarkistettava.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 06 - Ohjainlaitteen asettama vikakoodi,19 - Moottorin epätasainen käynti
Vikakoodi: P0100
Vikakoodi P0236:lle löysin selitykseksi ahtopaineanturin virtapiirin A signaali liian pieni, signaali liian suuri, signaalihäiriö tai signaali ei alueella.
Kenttäapuohje: 2066
Vika: Z28NEL/T-moottori - Nykimistä, kaasuun reagointi huonoa, joskus vikakoodi P0100 tallentunut
Mallit: Moottorit: Versio:
Vectra-C 2006...2007,Signum 2006...2007 Z28NEL| Z28NET,Z28NEL| Z28NET
Valitus: Nykimistä, kaasuun reagointi huonoa, joskus vikakoodi P0100 tallentunut.
Syy: Letkusinkilän (osanumero: 24415469 / luettelonumero: 8 36 854) kiinnityksen irrottua imuilmaletkusta (ilmamassanmittarin ja turboahtimen tulo) tuulilasin alapellin alueella pääsee sivusta ilmaa järjestelmään.
Tuotanto: Imuilmaletkun muutettu liitäntä otetaan näillä näkymin käyttöön tuotannossa MV:n 07 myötä.
Apuohje:
Jos asiakas reklamoi asiasta, imuilmaletkun liitännän ja letkusinkilän
moitteeton asennus on tarkistettava.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 06 - Ohjainlaitteen asettama vikakoodi,19 - Moottorin epätasainen käynti
Vikakoodi: P0100
Vikakoodi P0236:lle löysin selitykseksi ahtopaineanturin virtapiirin A signaali liian pieni, signaali liian suuri, signaalihäiriö tai signaali ei alueella.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 12:47
- Paikkakunta: Masku, Lemu
Re: C Vectran mysteeri!?
Hojo!
Tänään kun täälläpäin iski tämä perus suomalainen talvi, plussa keli ja vettä, niin pääsin vecculia vähän testaamaan ja vedättämään paremmin kun löyty pitoa tiestä.
Tuntui kyllä nyt pientä puutuneisuutta, ei nyt voi sanoa patalaiskaksi, mutta hiukan tuntui tehojen olevan hukassa...
Uusi ilmamassamittari on tulon päällä, täytyy seurailla tilannetta kun saan sen ja vaihdettua paikoilleen.
Mitä ainetta porukka on noiden vuotojen tutkiskeluun käyttänyt? En nyt muista millään...
Ja kiitokset robertx:lle vaivannäöstä
Tänään kun täälläpäin iski tämä perus suomalainen talvi, plussa keli ja vettä, niin pääsin vecculia vähän testaamaan ja vedättämään paremmin kun löyty pitoa tiestä.
Tuntui kyllä nyt pientä puutuneisuutta, ei nyt voi sanoa patalaiskaksi, mutta hiukan tuntui tehojen olevan hukassa...
Uusi ilmamassamittari on tulon päällä, täytyy seurailla tilannetta kun saan sen ja vaihdettua paikoilleen.
Oli tuossa reilu viikko takaperin huollossa, jossa käskin tarkistamaan nuo imupuolen vuodot. Ilmoittivat ettei mitään vuotoja he ainakaan löytäneet. Täytyy itse vielä tutkailla tarkemmin, josko jotain selviäisi?Robertx kirjoitti:Tuossa yksi vaihtoehto. Sanoisin, että kannattaa tarkistaa mahdolliset imupuolen vuodot.
Mitä ainetta porukka on noiden vuotojen tutkiskeluun käyttänyt? En nyt muista millään...
Olisiko liittimet vaan hapettuneet/likaiset?Robertx kirjoitti:Vikakoodi P0236:lle löysin selitykseksi ahtopaineanturin virtapiirin A signaali liian pieni, signaali liian suuri, signaalihäiriö tai signaali ei alueella.
Ja kiitokset robertx:lle vaivannäöstä
- Vectra C Z28NEL -06
- Kadett E
- Astra G -00
- Kadett E
- Astra G -00
Re: C Vectran mysteeri!?
Jos/kun IMM näyttää väärää arvoa (eikä kuitenkaan anna vikakoodia) tai on imupuolen vuoto, niin ahtopaineanturi sitten antaa vikakoodin.
Tarkista ensin huolella ne mahdolliset imuvuodot IMM:n jälkeen. Sen jälkeen vaihda IMM ja nollaa vikakoodit.
Jos vikakoodeja vielä pukkaa ja edelleen on puutunut, niin sitten ahtopaineanturin tarkistus ja ahtopaineensäätimen alipaineletkun ja mahdollisesti itse säätimen tarkistus.
Ole hyvä. En ole mikään turbospecialisti... muistan kuitenkin , että foorumilta pitäisi löytyä muutama topicci koskien Z28NEL- tai Z28NET - koneen ongelmia.
Tarkista ensin huolella ne mahdolliset imuvuodot IMM:n jälkeen. Sen jälkeen vaihda IMM ja nollaa vikakoodit.
Jos vikakoodeja vielä pukkaa ja edelleen on puutunut, niin sitten ahtopaineanturin tarkistus ja ahtopaineensäätimen alipaineletkun ja mahdollisesti itse säätimen tarkistus.
Ole hyvä. En ole mikään turbospecialisti... muistan kuitenkin , että foorumilta pitäisi löytyä muutama topicci koskien Z28NEL- tai Z28NET - koneen ongelmia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 12:47
- Paikkakunta: Masku, Lemu
Re: C Vectran mysteeri!?
Okei, tämä selkensi tilannetta pirun hyvin noiden vikakoodien osalta! Kun olen sen ahtopaineanturin kanssa vaan tapellu ja ihmetelly kun vaihdonkin jälkeen alkaa taas herjaa vikavaloa.. Täytyy tosiaan varmistaa nuo imuvuodot vielä, että varmasti kunnossa. Sitten sen IMM:n kimppuun, kun tosiaan tuota ahtopainevikaa on jo piiiitkän aikaa valittanut. Ne muut on vasta hiljattain tulleet, ja nekin sain nollattua pois, mutta ei tätä ahtovikaa suostu nollaamaan.
- Vectra C Z28NEL -06
- Kadett E
- Astra G -00
- Kadett E
- Astra G -00
Re: C Vectran mysteeri!?
Ok. Hyvä niin. Noin oma järki sanoo tuon olevan mahdollista ja toisaalta muistelen, että vastaavaa on ollut muissakin turboissa.
Ahtopaineanturissa ei pitäis olla kyllä vikaa... toki liitin/johdinvika on mahdollinen, mutta ei kovin todennäköinen. Oletettavasti tuo ahtopaineanturin vika nollaantuu vasta , kun toimii oikein moottorin käydessä... jotkut viat eivät nollaudu pois ennenkuin vikakoodin kohde toimii oikein... riippumatta siitä , onko vika komponentissa / osassa , vai jossain muualla.
Ahtopaineanturissa ei pitäis olla kyllä vikaa... toki liitin/johdinvika on mahdollinen, mutta ei kovin todennäköinen. Oletettavasti tuo ahtopaineanturin vika nollaantuu vasta , kun toimii oikein moottorin käydessä... jotkut viat eivät nollaudu pois ennenkuin vikakoodin kohde toimii oikein... riippumatta siitä , onko vika komponentissa / osassa , vai jossain muualla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: C Vectran mysteeri!?
Sen verran tutkin vielä lisää , että vikakoodeja P0234 ja P236 koskien on olemassa kenttäapuohje 2777 (Feldabhilfe 2777). Itse ohjetta en ole vielä löytänyt, mutta se koskee turboahtimen pakopuolen turbiinisiipien vaurioitumista vierasesineen vuoksi.
Tällöin menee pakosarja ja turboahdin vaihtoon.
Tällöin menee pakosarja ja turboahdin vaihtoon.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: C Vectran mysteeri!?
mikäli nuo on mitattu tyhjäkäynnillä niin maf arvo viestis alkavaa vikaa maffissa.... ilma kun pitäisi mennä 12 -13 eikä 15.9.... eihän sulla ole vapaavirtaus suodatinta eikä halpaa kiinalaista maffia? Asian voit varmistaa katsomalla fueltrimmit.... jos menee yli 5% niin maffilla ei enää paljon ikää ole.... ja jos fueltrim menee yli 15% niin päästövalo syttyy koska se luulee katin menneen vaikka maffissa olisi vikaa.... toki tämä kaikki edellyttää että suuttimet ja lambdat ovat kunnossa.... mutta jos maffi on entinen ja joko lamda tai joku suuttimista pettää niin voit etsiä hyvin nopeasti mäntiä tienvarresta....rami.jarvinen kirjoitti:
Boost pressure 100
fuel rail pressure sensor 1,8
MAP sensor (manifold absolute pressure) 101
Mass air flow sensor 15,9
Mass air flow sensor 1,2
B1 knock sensor signal (Bank1) 1,2
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12644
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: C Vectran mysteeri!?
Moottori käy joutokäynnillä, käyttölämpimänä
Kaikki kulutuslaitteet pois päältä
Kaasupoljinta ei paineta
13 ... 18 kg/h
Kaikki kulutuslaitteet pois päältä
Kaasupoljinta ei paineta
13 ... 18 kg/h
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 12:47
- Paikkakunta: Masku, Lemu
Re: C Vectran mysteeri!?
Tyhjäkäynnillä mitattu ovat kyllä. Ja ihan tavalliset laitteet olivat päällä, en erikseen huomannut sammutella mitään.HerraIhme kirjoitti:mikäli nuo on mitattu tyhjäkäynnillä niin maf arvo viestis alkavaa vikaa maffissa.... ilma kun pitäisi mennä 12 -13 eikä 15.9.... eihän sulla ole vapaavirtaus suodatinta eikä halpaa kiinalaista maffia? Asian voit varmistaa katsomalla fueltrimmit.... jos menee yli 5% niin maffilla ei enää paljon ikää ole.... ja jos fueltrim menee yli 15% niin päästövalo syttyy koska se luulee katin menneen vaikka maffissa olisi vikaa.... toki tämä kaikki edellyttää että suuttimet ja lambdat ovat kunnossa.... mutta jos maffi on entinen ja joko lamda tai joku suuttimista pettää niin voit etsiä hyvin nopeasti mäntiä tienvarresta....rami.jarvinen kirjoitti:
Boost pressure 100
fuel rail pressure sensor 1,8
MAP sensor (manifold absolute pressure) 101
Mass air flow sensor 15,9
Mass air flow sensor 1,2
B1 knock sensor signal (Bank1) 1,2
Ei ole vapaavirtaussuodatinta eikä tietääkseni kiinan versioita maffista, itse en ainakaan moista sinne ole laittanut.
Katsoin mitä oli tuolloin ollut nuo fueltrimmit, molemmille näytti 0%, onkohan op-com nyt hiukan temppuillut noiden osalta vai onko ihan ok??
Toivottavasti moisesta ei ole kyse tässä tapauksessa!Robertx kirjoitti:Sen verran tutkin vielä lisää , että vikakoodeja P0234 ja P236 koskien on olemassa kenttäapuohje 2777 (Feldabhilfe 2777). Itse ohjetta en ole vielä löytänyt, mutta se koskee turboahtimen pakopuolen turbiinisiipien vaurioitumista vierasesineen vuoksi.
Tällöin menee pakosarja ja turboahdin vaihtoon.
- Vectra C Z28NEL -06
- Kadett E
- Astra G -00
- Kadett E
- Astra G -00
- e0101296
- 'Diplomat'
- Viestit: 1264
- Liittynyt: 15 Helmi 2009, 19:13
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
- Viesti:
Re: C Vectran mysteeri!?
Bensanpaineen pienuuteen kiinnitin huomioni. Pitäisihän olla 3,5 kg.Boost pressure 100
fuel rail pressure sensor 1,8
MAP sensor (manifold absolute pressure) 101
Mass air flow sensor 15,9
Mass air flow sensor 1,2
B1 knock sensor signal (Bank1) 1,2
Voi olla että laskee tyhjäkäynnillä tuonne 1.8 kiloon, kaippa suuttimet toimii niinkin pienellä paineella ...
En ole sitten olleenkaan minkään sortin turbospesialisti.
Opel sivut: sivustot.net/phweb/Auto/
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Autodataa: dropbox.com/sh/hbb7dgfi7nyirn0/AABxi1eOP3mQBcP5i3jGUYfea?dl=0
Re: C Vectran mysteeri!?
jos ilmaa menee maffin mukaan 15.9 ja fueltrimmit ovat nollilla niin tarkoittaa että sekä ilma että löpöä menee koneeseen huomattavasti enemmän kuin pitäisi. koska tyhjäkäynnillä turbolla ei ei ole vaikutusta niin tulee mieleen vain että koneessa on vikaa... eli sytyttääkö kaikki kupit. onko ohivuotoja eli venttiilit ja renkaat kunnossa. onko pakoputki tukossa ts onko menny löpöä esikattiin ja sulanut tukkoon.....rami.jarvinen kirjoitti:Tyhjäkäynnillä mitattu ovat kyllä. Ja ihan tavalliset laitteet olivat päällä, en erikseen huomannut sammutella mitään.HerraIhme kirjoitti:mikäli nuo on mitattu tyhjäkäynnillä niin maf arvo viestis alkavaa vikaa maffissa.... ilma kun pitäisi mennä 12 -13 eikä 15.9.... eihän sulla ole vapaavirtaus suodatinta eikä halpaa kiinalaista maffia? Asian voit varmistaa katsomalla fueltrimmit.... jos menee yli 5% niin maffilla ei enää paljon ikää ole.... ja jos fueltrim menee yli 15% niin päästövalo syttyy koska se luulee katin menneen vaikka maffissa olisi vikaa.... toki tämä kaikki edellyttää että suuttimet ja lambdat ovat kunnossa.... mutta jos maffi on entinen ja joko lamda tai joku suuttimista pettää niin voit etsiä hyvin nopeasti mäntiä tienvarresta....rami.jarvinen kirjoitti:
Boost pressure 100
fuel rail pressure sensor 1,8
MAP sensor (manifold absolute pressure) 101
Mass air flow sensor 15,9
Mass air flow sensor 1,2
B1 knock sensor signal (Bank1) 1,2
Ei ole vapaavirtaussuodatinta eikä tietääkseni kiinan versioita maffista, itse en ainakaan moista sinne ole laittanut.
Katsoin mitä oli tuolloin ollut nuo fueltrimmit, molemmille näytti 0%, onkohan op-com nyt hiukan temppuillut noiden osalta vai onko ihan ok??
Toivottavasti moisesta ei ole kyse tässä tapauksessa!Robertx kirjoitti:Sen verran tutkin vielä lisää , että vikakoodeja P0234 ja P236 koskien on olemassa kenttäapuohje 2777 (Feldabhilfe 2777). Itse ohjetta en ole vielä löytänyt, mutta se koskee turboahtimen pakopuolen turbiinisiipien vaurioitumista vierasesineen vuoksi.
Tällöin menee pakosarja ja turboahdin vaihtoon.