C Vectran mysteeri!? jatkuu..
Re: C Vectran mysteeri!? jatkuu..
40c alku johtuu vaan skaalasta, ei ole dataa alemmasta lämpötilasta kylmäkäynnistyksessä. On C.
Sehän tässä ihmetyttää, että kylmänä molemmat näyttää tuommoista. Alempi kuva on taas kilometrin ajon jälkeen ja datan aika ei ole sekaisin. Se tulee aikajärjestyksessä ja olen tarkastanut tallennuksen aikamerkit.
Tässä vielä tuo viimeinen kuva muillakin parametreillä. Lisääkin on, mutta kuva menee muhjuksi jos liikaa yhdessä.
Sehän tässä ihmetyttää, että kylmänä molemmat näyttää tuommoista. Alempi kuva on taas kilometrin ajon jälkeen ja datan aika ei ole sekaisin. Se tulee aikajärjestyksessä ja olen tarkastanut tallennuksen aikamerkit.
Tässä vielä tuo viimeinen kuva muillakin parametreillä. Lisääkin on, mutta kuva menee muhjuksi jos liikaa yhdessä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: C Vectran mysteeri!? jatkuu..
Ok. Noh... lambda herää vasta lämmettyäään , eli vaatii reippaasti kierroksia , joten ainakaan sen lämmitys ei toimi oikein tai on hyvin likainen itse tunnistinosa. Maffin arvo seuraa kaasupolkimen asentoa , mutta onko tuo asentotieto sitten oikein ?
Aloittaisin kuitenkin lambdan vaihdolla.
Aloittaisin kuitenkin lambdan vaihdolla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: C Vectran mysteeri!? jatkuu..
Noniin. Syy on selvä. Jakoketju.
Ja yllättyneet nostaa käden pystyyn.
Olipas se reissu.
Liimaventtiili oli eka diagnoosi, josta se lähti Länsiautoon huollettavaksi. Se osoittautui siellä sitten jakopääksi. Hintaarvio 4-6000€.
No, laitoin älkiä tarjouspyyntöjä ja sain 1250€ sis osat. Äkkiä auto taas hinurin lavalle ja huoltoon.
Kysyin vielä pari kertaa, että oletteko varmoja hinnasta. Olivat.
Auton huoltopäivä tuli, puhelin soi. Hei, ei me tätä tähän hintaan voida tehdä. No, neuvoteltiin siitä sitten ja sovittiin lisäjuttuja ja saatiin 2ke hinnaksi ja hyväksyin. Homma lutviintui, mutta sitten tiiviste puuttui paketista. Kestää pari viikkoa. 3 meni ja hinta oli 800€, joten vanhalla mennään.
Tähän vielä öljyt, syylarin vuodon korjaus ja venttiilien tarkistus, niin 2500€ maksoin.
Kävin hakemassa auton viikko sitten ja juttelin omistajan kanssa, ketju oli hypännyt 4 pykälää, mutta venttiilit eivät vuotaneet. Auto toimii kuin enkeli ja ruuti on tallessa, paljon paremmin jopa kuin ennen.
Olisinko tehnyt tämän jos olisin tiennyt hinnan etukäteen, en tiedä. Sain autom halvalla pari vuotta sitten, nyt kokonais-summa on 5800. Auto on ruosteeton ja sisältä liki virheetön. 298tkm kumminkin mittarissa.
Auto on c2 joskin rekisteröity 11/05. 2006 mallia kumminkin.
No, jos nyt saisi yhden 100tkm näillä eväillä ajettua, viitisen vuotta siis.
Onhan se vaan kiva kulkine.
Re: C Vectran mysteeri!? jatkuu..
Tässä oli sellaista aiheeseen liitttymätöntä tekstiä.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: C Vectran mysteeri!? jatkuu..
Joo, lopputulos hyvä.
Oletan että jakopään kotelon tiiviste. Sekin piti tulla länsiautolta.
Oli kokonaisiutena hyvinkin erikoinen juttu, mutta pahemminkin olisi voinut mennä.
Oletan että jakopään kotelon tiiviste. Sekin piti tulla länsiautolta.
Oli kokonaisiutena hyvinkin erikoinen juttu, mutta pahemminkin olisi voinut mennä.
Re: C Vectran mysteeri!? jatkuu..
Voi olla , että Länsi-autossa arvioivat , että venttiilit ovat kärsineet ja hinta pompsahti siksi. Vaikea sanoa. Kyllä tuo 800 - 900 euroa on se ns. normihinta ketjusarjojen vaihdolle. Pääasia tietty , että tuli kuntoon.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: C Vectran mysteeri!? jatkuu..
Ei tuohon 2.8:siin saa varmaankaan tota jakopään vaihtoa samaan rahaan mitä 2.2:sen...
Re: C Vectran mysteeri!? jatkuu..
Haulla löytyy topicceja 2.8 litraisen ketjunvaihdosta... yhdessä oli merkkiliikkeen hinta 3200 euroa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: C Vectran mysteeri!? jatkuu..
No ei, olisi pitänyt tarkistaa ekalta sivulta mistä koneesta olikaan kysymys.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: C Vectran mysteeri!? jatkuu..
Näitä V6 saa nettiautosta halavalla, vai saako...Auto on ohjelmoitu, joten sen takia eml ei syty? Long yerm fuel trim on nolla ainakin sen takia.
Näin saabilla:
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 221c8badc8espoon länsiautosta ja sama diaknoosi,että ketju venynyt ja voi herra mun varjele:vaihto 5 päivää ja hinta 8000 euroa!!!