C20XE meni tulpan kierteet kannesta
-
- 'Kadett'
- Viestit: 46
- Liittynyt: 13 Maalis 2011, 19:15
- Paikkakunta: Turun seutu
C20XE meni tulpan kierteet kannesta
Joo eli meni calibrasta kannesta yhden pytyn (toinen oikealta) tulpan kierteet sohjoksi , sen jälkeen kun kuului kova pamaus ja sytytystulppa oli lentänyt pois paikaltansa, tulppaa ei pysty kiristämään yhtään.
Onko ehdotuksia mitä kannattais tehä?
Onko ehdotuksia mitä kannattais tehä?
Calibra c20xe -91
Re: C20XE meni tulpan kierteet kannesta
Mulla kävi pari vuotta sitten samat.
Oli päässyt tulppa löystymään ja lähti paikaltaan.
Tietty meno tökkäsi tulppakanteen ja hakkasi kannen puolelta kierrettä yläosasta lyttyyn.
Kävin ostamassa tulpankierteisiin sopivan kierretapin ja putsasin kannesta kierteet sillä.
Toki ensin paksua rasvaa tappi täyteen, jottei lastut putoa sylinteriin.
Hyvin on sen jälkeen toiminut ja tulpat kiristyneet paikoilleen.
Kannattaa kokeilla ennen helicoilia.
Oli päässyt tulppa löystymään ja lähti paikaltaan.
Tietty meno tökkäsi tulppakanteen ja hakkasi kannen puolelta kierrettä yläosasta lyttyyn.
Kävin ostamassa tulpankierteisiin sopivan kierretapin ja putsasin kannesta kierteet sillä.
Toki ensin paksua rasvaa tappi täyteen, jottei lastut putoa sylinteriin.
Hyvin on sen jälkeen toiminut ja tulpat kiristyneet paikoilleen.
Kannattaa kokeilla ennen helicoilia.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Re: C20XE meni tulpan kierteet kannesta
Voi myös ujuttaa trasselia palotilaan sen täyttämiseksi ennen kierteenkorjausta, jolla siis estetään metallisilpun pääsemista palotilaan. Vrt. TJT:n esittämä kierretapin rasvaus.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: C20XE meni tulpan kierteet kannesta
Sorry OT mut tuntuu että TJT:llä on ollut kerran jos toisenkin näitä OhoPojatEipäsLähdetäkkään tapauksia.. Hyvä että jaksaa jakaa tietoa, kun kerran sitä on näemmä ehtiny kertyä!
Nakki palaa nuotiolla.
Re: C20XE meni tulpan kierteet kannesta
Ei mulla näitä järin montaa ole ollut, mutta sitäkin enemmän joutunut niitä remppaamaan
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
-
- 'Kadett'
- Viestit: 46
- Liittynyt: 13 Maalis 2011, 19:15
- Paikkakunta: Turun seutu
Re: C20XE meni tulpan kierteet kannesta
Joo, kiitoksia ohjeista. Bilteman "recoil" sarjalla sai hyvin tehtyä uudet kierteet ja helicoilit laitettua, rasvaa vaan ja leikkuunestettä välliin, sit lopuks rätillä suurimmat pois ja imurilla loput, ja se oli siinä.
Piti venakopan kansi irroittaa niin sai työkaluille tilaa, mutta se on pieni homma. Nyt käy ja kukkuu taas vaihteeksi, kiitän ohjeista
Piti venakopan kansi irroittaa niin sai työkaluille tilaa, mutta se on pieni homma. Nyt käy ja kukkuu taas vaihteeksi, kiitän ohjeista
Calibra c20xe -91
Re: C20XE meni tulpan kierteet kannesta
Kuinka monta asennustuntia ja kaljaa tähän kannattaa varata? Olis sama homma edessä, tosin z20net:iin. Oon mahtanut kerran elämässäni tehdä kierteitä ja nekin joskus metallityön tunneilla viime vuosikymmenellä
Piti pajalla laittaa auto kuntoon mutta Balkanin pojjaat sanoivat että kansiremppa ja ketjujen vaihto täytyy tehdä puuttuvien tulpankierteiden takia joten taidan laittaa kuntoon ihan omin käsin. Muuten vaihtavat pian koko helvetin moottorin koska peruutusvalot ei toimi
Piti pajalla laittaa auto kuntoon mutta Balkanin pojjaat sanoivat että kansiremppa ja ketjujen vaihto täytyy tehdä puuttuvien tulpankierteiden takia joten taidan laittaa kuntoon ihan omin käsin. Muuten vaihtavat pian koko helvetin moottorin koska peruutusvalot ei toimi
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: C20XE meni tulpan kierteet kannesta
Mulla meni myös kerran samalla koneella B207 (=Z20NET) yhden tulpan kierteet kun kesken ajon tulppa lensi v***uun pamauksen saattelemana.
Hain Biltemasta tulpan kierteen korjaussarjan ja tuli kuntoon. Sarjan mukana tulevalla kierretapilla uudet kierteet ja siten "helicoil" kierre sisään ja uusi tulppa paikalleen. Lisäsin vielä tuohon helicoilin ulkopinnalle kuuman kestävää kierrelukitetta. Sitä sai myös Biltemasta. Hyvin homma toimi monta vuotta niinkauan kuin auto minulla oli.
Kierteiden tekemisesssä voiteluaineena on syytä käyttää etanolia, johtuen kannen materiaalista (alumiini). Kierteiden tekemisen jälkeen imuroin mahdolliset jäämät tulpan reiästä. Kaikki alumiinijäämät kyllä näytti jäävän kierretapin uriin, jota pitikin putsata operaation aina useita kertoja. Lisäksi lopuksi vaihdoin öljyt, kun tulpan reiästä tuli lotrattua etanolia.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: C20XE meni tulpan kierteet kannesta
Mahtaisko tuohon sylinterin putsaamiseen riittää paineilmakannulla puhaltelu?
Ei tuo köykämiini mahda venttiilejä tai kattia hajottaa jos hippu tai kaks jää sinne.
Ei huvittaisi maksaa hinausta työpaikan hallille tuolta kusetuskorjaamolta kun sitä tuskin saa vakuutukseen menemään (ja tietynlainen piru takaraivossa yllyttää tekemään homman korjaamon parkkipaikalla)
Ei tuo köykämiini mahda venttiilejä tai kattia hajottaa jos hippu tai kaks jää sinne.
Ei huvittaisi maksaa hinausta työpaikan hallille tuolta kusetuskorjaamolta kun sitä tuskin saa vakuutukseen menemään (ja tietynlainen piru takaraivossa yllyttää tekemään homman korjaamon parkkipaikalla)
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: C20XE meni tulpan kierteet kannesta
temetsy kirjoitti: ↑01 Tammi 2021, 19:31 Mahtaisko tuohon sylinterin putsaamiseen riittää paineilmakannulla puhaltelu?
Ei tuo köykämiini mahda venttiilejä tai kattia hajottaa jos hippu tai kaks jää sinne.
Ei huvittaisi maksaa hinausta työpaikan hallille tuolta kusetuskorjaamolta kun sitä tuskin saa vakuutukseen menemään (ja tietynlainen piru takaraivossa yllyttää tekemään homman korjaamon parkkipaikalla)
Tavalliseen imuriin vain ilmastointiteipillä tiiviisti kapean suuttimen päähän juuri tulpanreiästä mahtuva letku. Sitten vain "siivoamaan".
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: C20XE meni tulpan kierteet kannesta
Käytitkö muuten noita irtokierteitä vai inserttiä omassas? Vähän kahden vaiheilla vielä kummalla lähtee harrastamaan tätä eteenpäin.
Ja totta tuokin rookeri, helpottais tietysti kun ei tarvisi roudata tuota mihinkään paineilman tai sähköpistokkeen alle mutta taitaa loppupeleissä olla helpompaa kuin alkaa sylinterinseiniä hiomaan seuraavaks
Ja totta tuokin rookeri, helpottais tietysti kun ei tarvisi roudata tuota mihinkään paineilman tai sähköpistokkeen alle mutta taitaa loppupeleissä olla helpompaa kuin alkaa sylinterinseiniä hiomaan seuraavaks
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: C20XE meni tulpan kierteet kannesta
Bilhelveten insertti löysi tiensä paikalleen, vähän jäi v*tuttaman kun en tajunnut kattoa että eihän noissa oo sitä nypytystä yläpäässä mikä levitetään kanteen mutta hyvin tuntui pysyvän vaikka kertaalleen joutui jo tulpan nyppää poiskin
Nyt menee ihan topikin vierestä ja lujaa mutta kun maffista ottaa johdon irti niin ilmeisesti vikatilassa ei anna ahtaa? Tuli todettua paskana oleva maf samalla kun tuota koekäytti josta nyppäsin piuhan veks ja menohalut puoliintui ja hyrrä alkoi kuulua todella vaimeana vasta yläkierroksilla.
Nyt menee ihan topikin vierestä ja lujaa mutta kun maffista ottaa johdon irti niin ilmeisesti vikatilassa ei anna ahtaa? Tuli todettua paskana oleva maf samalla kun tuota koekäytti josta nyppäsin piuhan veks ja menohalut puoliintui ja hyrrä alkoi kuulua todella vaimeana vasta yläkierroksilla.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: C20XE meni tulpan kierteet kannesta
Joo, vikatilaan se menee, kun tämä Trionic 8 on ilmamassa säätöön pohjautuva moottorinohjaus eikä ahtopaineisiin.
Miten muuten voi olla MAF rikki, kun tämän järjestelmän MAF viat ovat todella harvinaisia
Öljyttäviä vapaavirtaussuodattimia se ei kyllä kestä, joten sellaisilla sen saa rikki.
Miten muuten voi olla MAF rikki, kun tämän järjestelmän MAF viat ovat todella harvinaisia
Öljyttäviä vapaavirtaussuodattimia se ei kyllä kestä, joten sellaisilla sen saa rikki.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: C20XE meni tulpan kierteet kannesta
sitä vähän ihmettelinki mutta aika selkeä toi on kun rötää ja jättää sytyttämättä maffin johto kiinni ja johdon kun otti irti niin toimi kuin uus. Vapaavirtaussuodattimia en oo käyttänyt ja edellisen omistajankin toimesta oli alkuperäinen paperisuodatin paikallaan. Tietysti tällä on menty kohta jo 350 kiloa ja 16 vuotta että ei ne mafitkaan ikuisia oo
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95