Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Ohan ruo pikkasen halvempi vaikiampi vaa viiä takasi kun lakkaa vujen päästä pelittämästä mä oon tähän asti aina pettynyt niihin kiinan ihmeisiin.... halvalla toki saa mutta jos halua hyvän niin pitää ostaa toinenkin
Moro,
Ite vaihdoin eilen kans tuon venttiilin ja vika korjaantui vihdoinkin. Tosiaan kohtuu kallis palikka vaikka kysäsin Pirkanmaan Osa-Shopista joka myy huomattavasti halvemmalla opelin osia verrattuna Metro-Autoon.
Osa-Shopin hinta oli kuitenkin n.230€ Boschilaisesta joka on kyllä melko kallis. No tilattiin kaverin kans AC-Delcon vastaavan jenkeistä ja hintaa tuli 40,07€ ovelle tuotuna reilussa parissa viikossa. Samaa venttiiliä kun käytetään uudempiin käkkylöihin.
Ihan viiden minuutin homma tuo ei meikeläiselle ollut mutta johtuu varmaan siittä kun ei ole kokemusta itsellä korjaushommista kuin reilu 15 vuotta Toisen venttiilin varmaan jo vaihtaakin nopeemmin...
No asiat jotka kannattaa huomioida: Venttiilin molempien letkujen pikaliittimien lukitukset avautuvat erilailla ja toinen on erittäin hankala kun ei näe kunnolla mutta toinen avautuu painamalla ja toinen vetämällä lukituskynttä ulospäin (tämä kynsi oli itsellä alapuolella joten sitä ei nähnyt eikä tuntenut). Venttiilin kiinnitysrautaa en alkanut vaihtamaan vaan vaihdoin vain venttiilin siihen. Letkujen turhaa vääntelyä kannataa vältää ettei ala vuotamaan.
sisupower kirjoitti:Moro,
Ite vaihdoin eilen kans tuon venttiilin ja vika korjaantui vihdoinkin. Tosiaan kohtuu kallis palikka vaikka kysäsin Pirkanmaan Osa-Shopista joka myy huomattavasti halvemmalla opelin osia verrattuna Metro-Autoon.
Osa-Shopin hinta oli kuitenkin n.230€ Boschilaisesta joka on kyllä melko kallis. No tilattiin kaverin kans AC-Delcon vastaavan jenkeistä ja hintaa tuli 40,07€ ovelle tuotuna reilussa parissa viikossa. Samaa venttiiliä kun käytetään uudempiin käkkylöihin.
Ihan viiden minuutin homma tuo ei meikeläiselle ollut mutta johtuu varmaan siittä kun ei ole kokemusta itsellä korjaushommista kuin reilu 15 vuotta Toisen venttiilin varmaan jo vaihtaakin nopeemmin...
No asiat jotka kannattaa huomioida: Venttiilin molempien letkujen pikaliittimien lukitukset avautuvat erilailla ja toinen on erittäin hankala kun ei näe kunnolla mutta toinen avautuu painamalla ja toinen vetämällä lukituskynttä ulospäin (tämä kynsi oli itsellä alapuolella joten sitä ei nähnyt eikä tuntenut). Venttiilin kiinnitysrautaa en alkanut vaihtamaan vaan vaihdoin vain venttiilin siihen. Letkujen turhaa vääntelyä kannataa vältää ettei ala vuotamaan.
heh itellä ehkä auttoi vaihossa se että olen aikasemmin samassa raossa tapellu aika montaa tuntia, nimittäin tuli vaihettua downpipe. Se vasta hauskaa puuhaa on ottaa vanha pois irroittamatta konetta Silloin tuo sama kikkare estii näkyvyyttä niin sitä tuli tutkittua silloin ja todettua ettei kannata turhaan sitä repiä
Missä kohtaa tuo evap sijaitsee kyseisessä moottorissa? Millä tuon osan saa tarkastettua että sais varmistuksen onko vika siinä? Tänään tankkauksen jälkeen ei millään meinannut käynnistyä ja sit tyhjäkäyntiä nostaa hieman näköjään. Normaalisti tyhjäkäynti kulutus ollu 0.9-1.1l nii nyt 1.4-1.6l Välillä taas toimii ihan normaalisti.
GTSV6TURBO kirjoitti:Missä kohtaa tuo evap sijaitsee kyseisessä moottorissa? Millä tuon osan saa tarkastettua että sais varmistuksen onko vika siinä? Tänään tankkauksen jälkeen ei millään meinannut käynnistyä ja sit tyhjäkäyntiä nostaa hieman näköjään. Normaalisti tyhjäkäynti kulutus ollu 0.9-1.1l nii nyt 1.4-1.6l Välillä taas toimii ihan normaalisti.
Tulipellin ja koneen välissä ekun johtojen alapuolella. Tarkistus onnistuu että otat sen irti ja puhallat/imet sen läpi. Jos ilma liikkuu niin söko. Jos ilma ei liiku niin ok.
Sehän se oli sökö. Yritin pari kertaa huuhdella vaikka millä aineilla mutta päivän se aina toimi ja sit hiljeni ja jumittui auki asentoon. Jonkun päivän jälkeen sytytti vikavalon ja vikakoodi oli P0170 fuel trim. Kaveri tilasi jenkeistä just tuon acdelcon tuli maksaa rahteineen n.40€ Nyt toimii auto taas oikein Merkkiliikkeestä Varkaus Laakkonen alennuksien jälkeenkin olisi ollu bosch 188€
Sama täällä.tuon helpommin vuodon sai selville kun pelkääjän puolella on iskaritolpan vieressä sen liitos niin helppo puhaltaa...ilmat veti läpi ihan huolella...Jenkeistä tilattu ja tulossa uusi venttiii
Sekoiliko kenenkään muun bensamittari tankkauksen jälkeen?
Tuli testattua tuokin.ennen tankkausta puhallettiin putkeen ja läpi huuti.Vaimo oli mukana kun kävin tankkaamassa ja otettiin iskaritolpan luota letkut irti ja sitten rouva piti putket tukkeessa tankkauksen ajan niin yllättäen lähtikin tankkauksen jälkeen käyntiin kuin palmun alta! Nyt on uusi osa asennettu mutta ei vielä ole kerennyt tankkaamaan että ei voi vielä sanoa toimiiko.Tosin kylläkin uuden asennuksen jälkeen puhalsin vanhaan ja sekin oli ummessa että liekö korjaantunut itekseen?
Ei ole omassa ollut mitään käynnistysongelmia tankkauksen yhteydessä tuon venttiilin vaihdon jälkeen.bensamittarin sekoilukin johtui vaan likaisista uimurin kosketuspinnoista.paketti ulos ja uimuri irti haittonta ja patapataa palanen niin tuli puhdasta jälkeä.