astra f sähköt
Re: astra f sähköt
Voisko olla ajonesto päällä,polttoaine pumpun relekään ei naksu eikä myöskään pumppu pyöri kuin hyppyvirralla?Ja jos on nii miten se otetaan pois kun ei ole kuin pelkästään moottorin johtosarja ja ecu
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: astra f sähköt
Hommaamalla samasta autosta mistä ecukin niin transponderin (johtosarjoineen) ja sirun.
Re: astra f sähköt
se on mitä luultavimmin jo sulanut.....
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: astra f sähköt
Kumman boxin sinne laitoit?
-92:n vai sen mikä oli -98:sta peräisin?
Tuossa vanhemmassa ei ole ajonestoa.
-92:n vai sen mikä oli -98:sta peräisin?
Tuossa vanhemmassa ei ole ajonestoa.
Re: astra f sähköt
-98 ecullahan se on,ainut mitä muuta näitten lisäks autosta jäi niin virta-avain ja siinä oli siru.eli esto on päällä.ja -92 ecu ei käy -98 johtoihin mutta jonkilainen moottorin johtosarja löytyy siihen -92 ecuun mutta ei minkäänlaista sytytyspuolelle menevää johtoa eli hankalaks meni tämäkin.tuolla 1viestiketjussa on kuvia niistä -92 johdoista/ecusta ja ne on c18nz koneesta
Re: astra f sähköt
Nostanpa uutena foorumilaisena vanhaa ketjua kun sattuu melko lähelle omaa aihetta.
Eli 11/94 Astra farmarin C18XEL kone sekä moottorinohjaus(simtec 56) olisi suunnitelmissa asentaa johonkin ihan muun merkkiseen 60-luvun takavetoon(tästä mahdollisesti myöhemmin jos projekti toteutuu)
Tekniikanluovuttajasta purin moottorinohjauksen johtosarjan kokonaisuudessaan, sekä kojelaudan alta ison osan johtosarjaa.
No huomasinpa purkaessa että tässähän on jo ajonesto(tunnistinrinkula virtalukon ympärillä)
Onkohan tämä ajonesto ohitettavissa mekaanisesti, vai vaatiiko ohjelmoinnin?
... Tutkailin myös että tunnistimen liittimeen tulee 7 kaapelia, mutta itse tunnistimessa on vain kaksi pinniä.
Seurasin näistä pinneistä lähteviä kaapeleita, toinen menee ruiskun johtosarjan liittimeen(eli eculle?) ja toinen haarautuu kolmeksi ja jatkuu erinäisiin liittimiin joita en tietenkään tajunnut merkata purkaessani
Jos tämä ajonesto on ylitsepääsemätön ohittaa, niin mihinhän sen tunnistimen toisen kaapelin kytkee että sen saisi pelaamaan kohdeautossa?
Sitten tämä boksin puolen liitin. Topicin alussa oli hyvin selkeät ohjeet minkä värinen piuha kytketään mihinkin. Koskeeko ne kytkentäohjeet myös tätä simtec 56 boksia?
Sähkökaavioitakin(joita oli viestiketjun alkupäässä) koitin tutkia, muttakun nuo autosähköhommat ei oo vahvinta alaani niin en niistä tuota ajonesto hommaa löytänyt..
Jos tuo ajoneston ohitus on arka aihe näin yleisellä palstalla, niin siitä voi toki lähestyä yksityisviestilläkin
Eli 11/94 Astra farmarin C18XEL kone sekä moottorinohjaus(simtec 56) olisi suunnitelmissa asentaa johonkin ihan muun merkkiseen 60-luvun takavetoon(tästä mahdollisesti myöhemmin jos projekti toteutuu)
Tekniikanluovuttajasta purin moottorinohjauksen johtosarjan kokonaisuudessaan, sekä kojelaudan alta ison osan johtosarjaa.
No huomasinpa purkaessa että tässähän on jo ajonesto(tunnistinrinkula virtalukon ympärillä)
Onkohan tämä ajonesto ohitettavissa mekaanisesti, vai vaatiiko ohjelmoinnin?
... Tutkailin myös että tunnistimen liittimeen tulee 7 kaapelia, mutta itse tunnistimessa on vain kaksi pinniä.
Seurasin näistä pinneistä lähteviä kaapeleita, toinen menee ruiskun johtosarjan liittimeen(eli eculle?) ja toinen haarautuu kolmeksi ja jatkuu erinäisiin liittimiin joita en tietenkään tajunnut merkata purkaessani
Jos tämä ajonesto on ylitsepääsemätön ohittaa, niin mihinhän sen tunnistimen toisen kaapelin kytkee että sen saisi pelaamaan kohdeautossa?
Sitten tämä boksin puolen liitin. Topicin alussa oli hyvin selkeät ohjeet minkä värinen piuha kytketään mihinkin. Koskeeko ne kytkentäohjeet myös tätä simtec 56 boksia?
Sähkökaavioitakin(joita oli viestiketjun alkupäässä) koitin tutkia, muttakun nuo autosähköhommat ei oo vahvinta alaani niin en niistä tuota ajonesto hommaa löytänyt..
Jos tuo ajoneston ohitus on arka aihe näin yleisellä palstalla, niin siitä voi toki lähestyä yksityisviestilläkin
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: astra f sähköt
Minkä väriset piuhat lähtee noista kahdesta pinnistä?
Onko ne nuo sinipunaset?
Onko ne nuo sinipunaset?
Re: astra f sähköt
Joo juuri ne sinipunaiset, joita koitin nostaa koholle kuvatessa
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: astra f sähköt
Ei tuossa kyllä pitäisi ajonestoa olla.
Toki on siinä kintaalla mutta nuo vain kaksi pinniä hiukan oudoksuttaa.
Toki on siinä kintaalla mutta nuo vain kaksi pinniä hiukan oudoksuttaa.
Re: astra f sähköt
EIkös 11/94 periaatteessa ole jo 95-vuosimallin auton. Silloinhan tuo ajonesto tuli. Mahtoiko juuri tuossa kohtaa myös C18XE vaihtua XEL:ään? Mulla on samaan aikaan ollut sekä 94 että 95, 94 oli pre-facelift ja juuri noilla eroilla.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: astra f sähköt
Runkonumeron perusteella tää on siis tosiaan '95 ja moottori on XEL. Kuskinpuolella on turvatyynykin, vaikkei sillä nyt taida tässä tapauksessa olla mitään väliä.
Tollanen siellä oli virtalukon ympärillä ja minun ymmärtääkseni tää on justiinsa se avaimen tunnistin:
Re: astra f sähköt
Onko kukaan ratkaissut sitä nopeustieto ongelmaa, itellä A Corsa Astran c16se tekniikalla ja käynti sekoilee eikä moottorijarrutuksen syötönkatkaisu toimi. Voiko sinne sinipunajohtoon syöttää jotain huijaus signaalia jostain?
Re: astra f sähköt
Eikös näissä ollutkin vain transponderi tuossa, eikä mitään erillistä ajoneston ohjailaitetta. Se on ecussa kaikki. Jos avain on se uudemman mallinen, pyöreähkö jossa on se ledilamppu ja painikekin, niin sitten se on se siruavain. Ja autossa on ajonesto.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01