Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kobbel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 13:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

jariz kirjoitti:Mites se hinta nykyään noin kallis on :o Muistaakseni kun viimeksi hain niin hinta oli maksimissaan vähän yli kympin+lisäaineet. Onko öljy sitten muuttunut jotenkin paremmaksi?
En osaa sanoa. 1l öljypönikkä taisi olla 16€ ja lisäaineputeli sen 7€ kappale. Lielahden Metroautossa ei ollut tätä GM:n lisäainetta vaan tarjosi erietiketillä olevaa ( jotain ns. jenkkiversiota ) 14€ per lisäainepurkki !!! Hain sitten Hatanpään Metroautosta...
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
Avatar
Stone68
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 01 Marras 2011, 20:45

Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Viesti Kirjoittaja Stone68 »

omena-b2 kirjoitti:...Tunnistaako tuota lukkoperää mitenkään ulkopuolelta ??...
Vastasko tähän kukaan? Näköjään perämurikassa itsessään pitäisi olla plätkä, jossa on kaks riviä tekstiä, ylärivi esim. OA 253 3 A, ja alarivi: 2 0 370 : 10=3.70.
Jos alarivin 2:sen jälkeen on "0", ei lukkoa ole, mutta jos on "S", niin on lukollinen murikka.
Korjatkaa jos olette eri mieltä.
Omega B -97 GL (X20XEV)
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1082
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:57

Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Viesti Kirjoittaja kcl »

Stone68 kirjoitti:
omena-b2 kirjoitti:...Tunnistaako tuota lukkoperää mitenkään ulkopuolelta ??...
Vastasko tähän kukaan? Näköjään perämurikassa itsessään pitäisi olla plätkä, jossa on kaks riviä tekstiä, ylärivi esim. OA 253 3 A, ja alarivi: 2 0 370 : 10=3.70.
Jos alarivin 2:sen jälkeen on "0", ei lukkoa ole, mutta jos on "S", niin on lukollinen murikka.
Korjatkaa jos olette eri mieltä.
Eipä tuossa korjattavaa ole. Ongelmana lienee että tuo kilpi on yleensä pudonnut tai hapettunut niin ettei siitä enää saa selvää. Ja ilman kilpeä tunnistus ainoastaan sisään kurkistamalla, joko vetarin aukosta katsomalla näkyykö "viiva" vai "risti" tai sitten takakansi auki ja siitä toteamaan että onko lukko vaiko ei.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Viesti Kirjoittaja jariz »

Nyt on uudet gm öljyt perässä yhden lisäaine purkin kanssa. Hyvin toimii ja lukko pitää. Ei ne näköjään suosittele kun yhtä lisäainepurkkia sinne.
Maksoi lahdessa 22€ yhteensä.
Avatar
Stone68
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 01 Marras 2011, 20:45

Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Viesti Kirjoittaja Stone68 »

kcl kirjoitti:Eipä tuossa korjattavaa ole. Ongelmana lienee että tuo kilpi on yleensä pudonnut tai hapettunut niin ettei siitä enää saa selvää. Ja ilman kilpeä tunnistus ainoastaan sisään kurkistamalla, joko vetarin aukosta katsomalla näkyykö "viiva" vai "risti" tai sitten takakansi auki ja siitä toteamaan että onko lukko vaiko ei.
Ihan valmis oli tuo munkin autossa oleva tarra...entäs jos nostaa molemmat pyörät ylös ja pyörittelee toista niinkuin jenkkiautojen kanssa? Pyöriikö toinen mukana samaan suuntaan? Vai pyöriikö ylipäätään lainkaan?
Jossain luki, että kaikki Suomeen laivatut Omegat olisivat lukkoperällä varustettuja...humpuukia? :nerd:
Omega B -97 GL (X20XEV)
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Noi vakiolukot ei liene mitenkään esijännitettyjä, eli jos ei ole vetoa päällä ei lukkokaan oikein pure. Suomeksi sanottuna lukko ei ota kiinni toisesta pyörästä pyörittämällä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Avatar
putkikardaani
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1462
Liittynyt: 26 Syys 2005, 15:50
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Viesti Kirjoittaja putkikardaani »

joo ei omegan lukkoa havaitse pyörittelemällä ilmassa ainoastaan kurkkaamalla sisään näkee onko lukko vai ei.
kaikki virallisen maahantuojan kautta tulleet on varutettu lukolla.

asiasta toiseen purin tänään 4 omegan perää ja kyllä oli paskaisia kaikki, näki ettei öljyjä ole vaihdeltu.
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Avatar
Stone68
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 01 Marras 2011, 20:45

Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Viesti Kirjoittaja Stone68 »

putkikardaani kirjoitti:joo ei omegan lukkoa havaitse pyörittelemällä ilmassa ainoastaan kurkkaamalla sisään näkee onko lukko vai ei.
kaikki virallisen maahantuojan kautta tulleet on varutettu lukolla...
Entäs liukkaalla alustalla (lumella jne) eturenkaat linkkuun ja nilkka suoraksi? Siis vain silloin jos kukaan ei nää että aikuista miestä lapsettaa :no:
Omega B -97 GL (X20XEV)
kcl
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1082
Liittynyt: 24 Maalis 2005, 11:57

Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Viesti Kirjoittaja kcl »

Stone68 kirjoitti:
putkikardaani kirjoitti:joo ei omegan lukkoa havaitse pyörittelemällä ilmassa ainoastaan kurkkaamalla sisään näkee onko lukko vai ei.
kaikki virallisen maahantuojan kautta tulleet on varutettu lukolla...
Entäs liukkaalla alustalla (lumella jne) eturenkaat linkkuun ja nilkka suoraksi? Siis vain silloin jos kukaan ei nää että aikuista miestä lapsettaa :no:
Sutii molemmilla on lukko tai ei kun on sopivan liukasta.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Varminta on avata takakansi. Ei ole iso homma.

Tai kevättalvella ajaa toisen puolen pientareen jääpalteelle ja keskitie sula. Sitten kaasu pohjaan. Jos lähtee heti komeesti kiihtymään, niin lukkohan se siellä. Näin testasin omani. Ja kokeilin vielä molemmin puolin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
maksda
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1689
Liittynyt: 12 Huhti 2009, 13:18
Paikkakunta: Keuruu

Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Viesti Kirjoittaja maksda »

Paskarinkiä kuivalla piellä niin siittä sen näkee toimiiko lukko :lollis:
Avatar
Stone68
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 68
Liittynyt: 01 Marras 2011, 20:45

Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Viesti Kirjoittaja Stone68 »

Onko nää Opelin perämurikat muuten kuinka kestäviä? Hiacen luokkaa vai onko monikin rouskutellut sisälmykset pieneksi silpuksi ihan tavan ajelulla?
Omega B -97 GL (X20XEV)
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Viesti Kirjoittaja jariz »

Harvoin taitaa hajota näitä omegan periä perus tehoilla jos öljyjä vaihtelee.
Ite oon testaillu lukon toimivuutta niin että ajaa toinen rengas liukkaammalla esim. lumella ja toinen asfaltilla.
Avatar
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3042
Liittynyt: 16 Loka 2007, 20:27

Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Viesti Kirjoittaja Wlle »

Mulla manuaali MV6 vm94 saksantuonti, eikä ollu (yllätys) lukkoperää. Ajatus oli laittaa nuo takakumet katuun ennen talvea, kun aika lopussa ovat. Meni sitten peräki samalla vaihtoon :D Tänään irrotin perän niin ei tosiaan ollu lukkoa eikä tullu pihalle yhtään öljyä vaikka kippasin kyljelleenkin, eli tais olla vähän öljyt vähissä. Stefat molemmat näytti vuotavan ja sisemmät suojakumit molemmat rikki ja hiekat rasvan seassa :no: Oli tarkotus öljyt talveksi tarkistaa ja vaihtaa kun ei ole mun omistuksen (vajaa 3v ja n.40tkm) aikana tullu vaiheltua. Tosiaan ois jo ehottomasti pitäny aiemmin vaihtaa, tiedän, jotenki vaan jääny :oops: Että ei ihme että meni tuo perä, kauan lie ollu kuivahkona ja saanu kovaa ajoa. Tilalle mulle tulee s45 lukollinen perä. Ei ole paha homma käyttää perä irti. Ni ja pointtihan oli että on kestävä perä oikein huollettuna, niinku jariz:kin sanoi!
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
Vollano
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Huhti 2007, 23:34
Paikkakunta: Imatra

Re: Lukkoperä toimimaan ! ja oikeat öljyt Omega B2

Viesti Kirjoittaja Vollano »

Vaihdoin tänään omaani gm:n omat litkut ja lisäaineen. Nyt lukko pelaa niinkuin kuuluu, ei tarraa risteyksissä ja pitää vedätettäessä :). En tiijä oliko joku jo vinkannu mutta sen alimman pultin kautta jos valuttaa vanhat pois niin paineilmalla puhaltamalla täyttöpropusta saa vielä jotain tulemaan ulos kun muuten ei enää valumalla tule.
Omega 2,2 farkku -01, R1200GS
Vastaa Viestiin