Z18XER öljyvuoto
Z18XER öljyvuoto
Ugh!! elikkä vuotaa ilmeisesti/ehkä jostain pakosarjan alta öljyä koska vesipumpulta tuleva putki öljystä märkä ja siitä sitten valuttaa koneenkylkeä märäksi, ei vielä lammikkoa lattialla auto on vectra c -07. oiskohan tähän ammattimiehillä mitään kerrottavaa tai onko noissa koneissa ilmennyt vielä öljyvuotoja
autoon vaihdettu öljyt+suodatin 2tkm sitten....sitä ennen ei vuotoa
Kiitos jo etukäteen...
autoon vaihdettu öljyt+suodatin 2tkm sitten....sitä ennen ei vuotoa
Kiitos jo etukäteen...
Kokovartalo Vectra C2, Astra F 1600, Insignia A20DTH SPORT TOURER
Re: Z18XER öljyvuoto
Laitettiinko siihen öljynsuodatinpatruunan kotelon kanteen uusi tiiviste? ja sit voi vuotaa myös sieltä kotelon jalasta, joka tulee lohkoon kiinni..
Zafira B 1.8, ST200 Mondeo
Re: Z18XER öljyvuoto
juu uus tiiviste tuli putsarin mukana...täytyy kattoo vielä tuo putsarin jalka kunhan kerkeen....putsarin kansi momentissa
Kokovartalo Vectra C2, Astra F 1600, Insignia A20DTH SPORT TOURER
Re: Z18XER öljyvuoto
vuoto paikannettu...vuotaa siitä öljynlauhdutin/suodatinjalka systeemistä(oil filter housing cooler) pakosarjan alta.....ja eikun marmoritiskille ruinaamaan tiivistettä....
Kokovartalo Vectra C2, Astra F 1600, Insignia A20DTH SPORT TOURER
Re: Z18XER öljyvuoto
mulla on autossa samallainen vuoto, saitko omasta korjattua vuodon, oliko paha homma ja maksoiko tiiviste paljon?
Re: Z18XER öljyvuoto
Meitä on jo muutama
Siellä on muutamakin vaihtoehto mistä voi vuotaa.
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=241038
Siellä on muutamakin vaihtoehto mistä voi vuotaa.
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 4&t=241038
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: Z18XER öljyvuoto
Nyt korjasin omasta autosta tuon vuodon. Vuoto oli pakosarjan alla olevassa öljylauhduttimessa. Lauhduttimessa on kolme öljytiivistettä jotka hankin suoraan Opellilta, maksoi yhteensä noin 40 e. Lauhduttimen jäähdytysnesteputkien tiivisteet kannattaa kanssa hankkia.
Homma lähtee etenemään sillä että ensin pois öljyt koneesta, öljyntarkastus tikku ja putki irti, jäähdytys flektin teline irti syyläristä (muuten pakosarja ei mahdu tulemaan pois lamda paikalla), pakosarjan lämpöpelti, pakosarjan tukirauta, pakosarjan ala- ja yläpultit, pakosarja pois, lauhduttimen jäähdytys putket irti (tulee jonkun verran jäähdytys nestettä eli astia alle), öljylauhdittimen pultit irti, lauhdutin irti, lauhduttimen tiivisteet irti, lauhduttimen putsaus, uudet tiivisteet paikalle, takaisin asennus vastaavaisessa järjestyksessä. Jonka jälkeen öljyt koneeseen jäähdytysnesteen lisäys, omassa autossa oli ongelmia tuon jäähdysnesteen lisäyksen kanssa koska paisunta säiliössä pysyi kokoajan neste. Itse käytin auton lämpimäksi jonka jälkeen sammutin auton ja avoin paisuntasäiliön korkin (kannattaa varoa painetta korkkia avaessa koska letkut ovat tyhjät), sitten ei muuta kuin letkuja painelemaan ja nestettä lisäämään.
Ei paha homma, noin 4-5 tuntia rauhallisesti tehtynä, ja maksaa varmaan aika paljon merkkiliikkeessä tehtynä.
Homma lähtee etenemään sillä että ensin pois öljyt koneesta, öljyntarkastus tikku ja putki irti, jäähdytys flektin teline irti syyläristä (muuten pakosarja ei mahdu tulemaan pois lamda paikalla), pakosarjan lämpöpelti, pakosarjan tukirauta, pakosarjan ala- ja yläpultit, pakosarja pois, lauhduttimen jäähdytys putket irti (tulee jonkun verran jäähdytys nestettä eli astia alle), öljylauhdittimen pultit irti, lauhdutin irti, lauhduttimen tiivisteet irti, lauhduttimen putsaus, uudet tiivisteet paikalle, takaisin asennus vastaavaisessa järjestyksessä. Jonka jälkeen öljyt koneeseen jäähdytysnesteen lisäys, omassa autossa oli ongelmia tuon jäähdysnesteen lisäyksen kanssa koska paisunta säiliössä pysyi kokoajan neste. Itse käytin auton lämpimäksi jonka jälkeen sammutin auton ja avoin paisuntasäiliön korkin (kannattaa varoa painetta korkkia avaessa koska letkut ovat tyhjät), sitten ei muuta kuin letkuja painelemaan ja nestettä lisäämään.
Ei paha homma, noin 4-5 tuntia rauhallisesti tehtynä, ja maksaa varmaan aika paljon merkkiliikkeessä tehtynä.
Re: Z18XER öljyvuoto
Lauhdutetaanko tässä kaasua nesteeksi vai...?-KIMI- kirjoitti:Nyt korjasin omasta autosta tuon vuodon. Vuoto oli pakosarjan alla olevassa öljylauhduttimessa. Lauhduttimessa on kolme öljytiivistettä jotka hankin suoraan Opellilta, maksoi yhteensä noin 40 e. Lauhduttajan jäähdytysputkien tiivisteet kannattaa kanssa hankkia.
- CorsaSport
- OCF Member 2024
- Viestit: 110
- Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Z18XER öljyvuoto
Mitkä kaikki tiivisteet tarvitaan oheisesta kuvasta jos tuota vuotoa alkaa korjaamaan? Ilmeisesti ainakin tiivisteet 2, 5 ja 8 mutta entäpä 10, 12, 13, 15 ja 16?
http://www.partsbase.org/media/images/o ... 5ae28e.png
http://www.partsbase.org/media/images/o ... 5ae28e.png
Re: Z18XER öljyvuoto
Kyllä ne varmasti kannattaa vaihtaa samalla, ovat ainakin omalla to do listallani.CorsaSport kirjoitti:Mitkä kaikki tiivisteet tarvitaan oheisesta kuvasta jos tuota vuotoa alkaa korjaamaan? Ilmeisesti ainakin tiivisteet 2, 5 ja 8 mutta entäpä 10, 12, 13, 15 ja 16?
http://www.partsbase.org/media/images/o ... 5ae28e.png
Itse pähkäilen pitäisikö päivittää tuo lauhdutin kokonaan vai vain tiiviisteet,
kun jenkeissä tuo lauhdutin maksaa vain 67$.
VW Passat Variant 2.0Dti -15 , C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Re: Z18XER öljyvuoto
Mikähän mahtaa olla momentti noihin pultteihin?? tiivari melko hentoisen oloinen kumilärpäke....
Kokovartalo Vectra C2, Astra F 1600, Insignia A20DTH SPORT TOURER
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Z18XER öljyvuoto
Taitaa olla sama jumppa edessä.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Z18XER öljyvuoto
Nyt on öljynjäähdyttimen/suodatinjalan tiivisteet vaihdettu.
Aikaa meni noin 5 tuntia.
Seuraavat osat tarvittiin:
A04 55556547 56 50 974 -O-RENGAS 1
A04 55354068 56 50 971 -O-RENGAS 1
A04 55353331 56 50 969 -O-RENGAS 1
A04 24445723 63 38 472 -TIIVISTERENGAS, 25.5MM SISÄHALK. 1
A04 55353328 56 50 966 -O-RENGAS 2
A04 55354071 56 50 972 -TIIVISTE, KOTELO, ÖLJYNSUODATIN / ÖLJYNJÄÄHDYTIN 1
A04 12992396 8 49 533 TIIVISTE, PAKOSARJA / SYLINTERIKANSI 1
A04 55353321 56 50 962 -TIIVISTE, ÖLJYNSUOTIMEN KOTELO 1
A04 55353319 56 50 960 -TIIVISTE, ÖLJYNSUOTIMEN JA LAUHDUTTIMEN KANSI 1
A04 55557507 58 54 988 TIIVISTE, KATALYSAATTORI / PAKOPUTKI 1
Osat maksaa marmorilla noin 80 ekee.
Aikaa meni noin 5 tuntia.
Seuraavat osat tarvittiin:
A04 55556547 56 50 974 -O-RENGAS 1
A04 55354068 56 50 971 -O-RENGAS 1
A04 55353331 56 50 969 -O-RENGAS 1
A04 24445723 63 38 472 -TIIVISTERENGAS, 25.5MM SISÄHALK. 1
A04 55353328 56 50 966 -O-RENGAS 2
A04 55354071 56 50 972 -TIIVISTE, KOTELO, ÖLJYNSUODATIN / ÖLJYNJÄÄHDYTIN 1
A04 12992396 8 49 533 TIIVISTE, PAKOSARJA / SYLINTERIKANSI 1
A04 55353321 56 50 962 -TIIVISTE, ÖLJYNSUOTIMEN KOTELO 1
A04 55353319 56 50 960 -TIIVISTE, ÖLJYNSUOTIMEN JA LAUHDUTTIMEN KANSI 1
A04 55557507 58 54 988 TIIVISTE, KATALYSAATTORI / PAKOPUTKI 1
Osat maksaa marmorilla noin 80 ekee.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Z18XER öljyvuoto
Nyt on pari viikkoo ajeltu remontin jälkeen.
Ei ole koneen kylki enää öljyssä.
Ei ole koneen kylki enää öljyssä.
Re: Z18XER öljyvuoto
Kuin myös sama moottori ja autosta lauhduttimen tiiviste 55353321 (56 50 962) vuoti öljyt pakosarjan/putken päälle.
http://www.partsbase.org/opel/astra-h-2 ... nd-cooler/
Toki samallahan nuo kannattaa vaihtaa kaikki kun joutuu kuitenkin purkamaan.
Paikallisella marmoritiskillä (PP-Auto) "kadett90" listaamat tiivisteet 93,5 euroa, siihen alennuslipukkeella kaupan päälle GM:n öljyt ja korjaustyö paikallisessa korjaamossa (EI PP-Auto!) 3,5 tuntia , kaikki yhteensä 330 euroa.
Ainakin H-Astraa joutuu kuulemma jonkin verran purkamaan jotta pakosarja mahtuu sieltä ulos tulemaan.
http://www.partsbase.org/opel/astra-h-2 ... nd-cooler/
Toki samallahan nuo kannattaa vaihtaa kaikki kun joutuu kuitenkin purkamaan.
Paikallisella marmoritiskillä (PP-Auto) "kadett90" listaamat tiivisteet 93,5 euroa, siihen alennuslipukkeella kaupan päälle GM:n öljyt ja korjaustyö paikallisessa korjaamossa (EI PP-Auto!) 3,5 tuntia , kaikki yhteensä 330 euroa.
Ainakin H-Astraa joutuu kuulemma jonkin verran purkamaan jotta pakosarja mahtuu sieltä ulos tulemaan.
Opel E-Corsa Cosmo Premium B10XFT 12/2015
ex-Opel H-Astra Wagon Enjoy Z18XER 2008
ex-Opel F-Astra Comfort Caravan X18XE 1997
ex-Opel H-Astra Wagon Enjoy Z18XER 2008
ex-Opel F-Astra Comfort Caravan X18XE 1997