Löpökylpy männille
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Löpökylpy männille
Jos ajatellaan tilannetta, että pitäs jumiutuneita männänrenkaita irrotella löpökylvyllä.
Kuinka paljon diisseliä laitetaan / sylinteri? Ruokalusikallinen?
Kuinka kauan annetaan vaikuttaa?
Kuinka paljon diisseliä laitetaan / sylinteri? Ruokalusikallinen?
Kuinka kauan annetaan vaikuttaa?
prööt
Re: Löpökylpy männille
Laittaisin sitä löpöä sinne niin paljon kuin sinne vaan sopii, se holahtaa kuitenkin aika äkkiä läpi. Vaikutusta niin kauan kuin se siellä pysyy ja vaikka muutaman kerran uusiksi.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Löpökylpy männille
Omegasta liottelin männänrenkaita kaatamalla tulpanreiästä 2dl petrolia sisään per.sylinteri. Desin annoksissa, ja ei tuo kauaa siellä männän päällä pysy.. Annoin liota yön, vaihdoin seuraavana päivänä öljyt, ja mikä ihmeellisintä, öljynkulutus pieneni tuon käsittelyn jälkeen 1L/1tkm -> 1L/5tkm.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Löpökylpy männille
Löpö eli dieseliä? Kumpaa sinne nyt kannattaa kipata petrolia vai dieseliä? Mites tuo forte käsittely hoitaako se saman homman? Voishan sitä tehä ensiks forten ja sit dieselit perään ja seuraavana aamuna uudet öljyt.
Re: Löpökylpy männille
ei forte männänrenkaisiin pääse jos et suoraan tulpanreiästä kaatele ja siihen se on liian kallista, mutta kyllä se sisäpesu joskus on paikallaan ja on sitä halvempaakin pesuainetta kun forte, niitä on vitosen pulloja, forte taitaa maksaa parikymppiä eikä sitä muutenkan joka paikasta saa. taitaa olla sama kumpaa kaadat pyttyihin, hyvin molemmat liottaa karstaa
opel vectra c 2,2 gts
Re: Löpökylpy männille
ei vaan polttoöljyN3ON kirjoitti:Löpö eli dieseliä?
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Re: Löpökylpy männille
Fortea saa postitse n. 12e/pullo sis. postikulut. Kai sen fortenkin voisi suoraan palotilaan laittaa, yhdestä pullosta riittänee nelisylinteriseen koneeseen? Antaa valua/liuottaa siellä yön yli ja seuraavana päivänä kone käyntiin kun on fortet valmiina öljyjen seassa? Ainakin oletan ettei Opelin koneet niin tiiviitä ole että se litku yön yli männän päällä pysyisi.lmb-58 kirjoitti:ei forte männänrenkaisiin pääse jos et suoraan tulpanreiästä kaatele ja siihen se on liian kallista, mutta kyllä se sisäpesu joskus on paikallaan ja on sitä halvempaakin pesuainetta kun forte, niitä on vitosen pulloja, forte taitaa maksaa parikymppiä eikä sitä muutenkan joka paikasta saa. taitaa olla sama kumpaa kaadat pyttyihin, hyvin molemmat liottaa karstaa
Re: Löpökylpy männille
Nuo ainakin taisi hävitä tuolta seuraavaan päivään mennessä jos en väärin muista.
Umpinaiseen koneeseen kun joskus tuota tein niin tulpat irti sitä hetken pyöritin startilla liotuksen jälkeen ettei jäisi nestettä sylintereihin.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: Löpökylpy männille
Gasket Remover spreihän on sellasta mikä liuottaa karstaa hemmetin hyvin. Sitäkin voisi mahdollisesti ruutata männän ja sylinterin väliin?! Sitten vaikka perään se löpöllä liuotus ja huuhtelu vielä.
Japsiautoistahan ainakin ennenvanhaan irroteltiin männänrenkaita vaihtamalla öljyn tilalle löpöt ja käyttämällä konetta. Kuulemma herkes Cherryt ja Sunnyt savuttamasta.
Ooppeleissahan renkaiden jumittuminen taitaa olla aika harvinaista. Yleisempi ongelma on rengasurien kuluminen / levähtäminen joka johtaa renkaiden katkeamiseen
Japsiautoistahan ainakin ennenvanhaan irroteltiin männänrenkaita vaihtamalla öljyn tilalle löpöt ja käyttämällä konetta. Kuulemma herkes Cherryt ja Sunnyt savuttamasta.
Ooppeleissahan renkaiden jumittuminen taitaa olla aika harvinaista. Yleisempi ongelma on rengasurien kuluminen / levähtäminen joka johtaa renkaiden katkeamiseen
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Re: Löpökylpy männille
Ei se vanhemmissa Opeleissa harvinaista ole että renkaat jumittaisi. Jokaisesta kaasari-OHC:sta mitä olen purkanut on ollut öljyrenkaat jumissa. Joku viikko sitten purin X16XEL:n alakerran ja siitäkin oli öljyrenkaat jumissa, luultavasti huonon huollon takia.
Itse en kyllä laittaisi konetta käyntiin jos siellä on öljyn sijasta löpöä. Tulpat irti ja startilla pyöritystä niin että se pääsee joka paikkaan ja jättää likoamaan, seuraavana päivänä vielä vaikka pyörittää lisää ja vielä jättää vaikuttamaan. Sitten löpöt pois, öljyä tilalle ja taas startilla pyöritystä ilman tulppia niin että öljy huuhtelee löpön jämät pois kanavista ja laakereista. Sitten öljyt ulos ja uudet sisään ja sitten vasta käyntiin.
Itse en kyllä laittaisi konetta käyntiin jos siellä on öljyn sijasta löpöä. Tulpat irti ja startilla pyöritystä niin että se pääsee joka paikkaan ja jättää likoamaan, seuraavana päivänä vielä vaikka pyörittää lisää ja vielä jättää vaikuttamaan. Sitten löpöt pois, öljyä tilalle ja taas startilla pyöritystä ilman tulppia niin että öljy huuhtelee löpön jämät pois kanavista ja laakereista. Sitten öljyt ulos ja uudet sisään ja sitten vasta käyntiin.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Löpökylpy männille
Juu löpöä vaan pytyn päälle, varmaan joku puoli desiä riittänee, sehän on aamuun mennessa valunut öljyn sekaan. Öljyt vaihtoon ja koneet käymään, tulee pikkasen sit savua putkesta, pakokaasut haisee ihmeelliselle hetken ennen kuin katalysaattori kuumenee...
Omega B2 2.6 executive
Re: Löpökylpy männille
Mittailin omasta (Astra G -98 1.6i 16v, ajettu 238tkm) puristuspaineet.
1.,3. ja 4. pytty puristi 11-11,5bar ja 2. 9bar. Tippakannulla pikku liraus öljyä kakkospyttyyn (kakkoseen ) nosti paineet 13,5bar joka on Opelin ilmoitus uuden koneen puristuksista.
Kansi siis vaikuttaisi terveeltä, mutta männänrenkaat ei.
Onko toi löpön/naftan kaataminen kokeiltu ja havaittu parhaaksi konstiksi puhdistella renkaita konetta avaamatta? Vai toimisiko esim. joku engine flush suoraan pyttyy kaadettuna paremmin? Jos kaataisi flushit koneeseen ja käyttäis vaaditut ajat, vanhat öljyt kuumana ulos, sitten tulpat irti ja samaa ainetta pyttyihin. Jättäis vaikka öljypropun yöksi auki, niin näkis onko mitään tullut pihalle... Vaan taitaa jatkaa viimeisten öljyjen valumista maailman tappiin...
Ei varmaan auta kuin kokeilla, jos kone porsii, niin lähteepä siinä samalla jumittuneet männän renkaatkin.
1.,3. ja 4. pytty puristi 11-11,5bar ja 2. 9bar. Tippakannulla pikku liraus öljyä kakkospyttyyn (kakkoseen ) nosti paineet 13,5bar joka on Opelin ilmoitus uuden koneen puristuksista.
Kansi siis vaikuttaisi terveeltä, mutta männänrenkaat ei.
Onko toi löpön/naftan kaataminen kokeiltu ja havaittu parhaaksi konstiksi puhdistella renkaita konetta avaamatta? Vai toimisiko esim. joku engine flush suoraan pyttyy kaadettuna paremmin? Jos kaataisi flushit koneeseen ja käyttäis vaaditut ajat, vanhat öljyt kuumana ulos, sitten tulpat irti ja samaa ainetta pyttyihin. Jättäis vaikka öljypropun yöksi auki, niin näkis onko mitään tullut pihalle... Vaan taitaa jatkaa viimeisten öljyjen valumista maailman tappiin...
Ei varmaan auta kuin kokeilla, jos kone porsii, niin lähteepä siinä samalla jumittuneet männän renkaatkin.
Re: Löpökylpy männille
Jotain vastaavaa pitää itsekkin tehdä ku just ostin 2.2 B vectran ja kiihdytyksissä tulee urakalla sinistä ja mittarissa 226 tkm.
Olikohon jotain lisäainetta myyntihetkellä ku en saanut sinistä pihalle yhtään.
Nyt öljyä kadonnut puoleen tikkuun 300km aikana
Ajattelin kyllä ensimmäisenä vaihdattaa venttiilivarren kumet, saas nähdä tuleeko siitä kalliskin lasku
Olikohon jotain lisäainetta myyntihetkellä ku en saanut sinistä pihalle yhtään.
Nyt öljyä kadonnut puoleen tikkuun 300km aikana
Ajattelin kyllä ensimmäisenä vaihdattaa venttiilivarren kumet, saas nähdä tuleeko siitä kalliskin lasku
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Re: Löpökylpy männille
Eiköhän se sillä tokene. Öljynkulutus männänrenkaiden kautta on useimmiten suhteellisen pientä vaikka renkaat olisi palasina. Sensijaan kannen öljypinnan alapuolella olevat venttiilinvarrenkumit jos falskaa niin kulutus voi olla hurjaa.ttimonen kirjoitti:Ajattelin kyllä ensimmäisenä vaihdattaa venttiilivarren kumet, saas nähdä tuleeko siitä kalliskin lasku
B Ascona '80 ja E Rekord '83