Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
Re: Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
Okei valo syttyi taas reippaasti kiihdyttäessä kotiin ajaessa, täytyy huomenna kokeila tuo liitin putsaus käykö ihan perus crc?? vikakoodit mitkä lukee tässä raportissa minkä sain on
p0137 läsnä lambda tunnistimen jännite tunnistin 2
p0131 ei läsnä lambda tunnistimen jännite tunnistin 1
Tuommosta "hebreaa" siinä lukee
Valo nyt syttynyt kolme kertaa ja sen huomion olen tehnyt että syttyy aina reippaasti kiihdyttäessä yli 5000rpm.
edit: kävinkin äsken suihkimassa crc liittimiin täytyy huomenna käydä tekee testiajot kunnon kierroksilla
p0137 läsnä lambda tunnistimen jännite tunnistin 2
p0131 ei läsnä lambda tunnistimen jännite tunnistin 1
Tuommosta "hebreaa" siinä lukee
Valo nyt syttynyt kolme kertaa ja sen huomion olen tehnyt että syttyy aina reippaasti kiihdyttäessä yli 5000rpm.
edit: kävinkin äsken suihkimassa crc liittimiin täytyy huomenna käydä tekee testiajot kunnon kierroksilla
Re: Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
Ihan se normi CRC käy , millä puhdistetaan ja voidellaan liittimiä
P0131 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1) Eli ykköslambdan mittauspiirin jännite alhainen
P0137 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 2) Eli kakkoslambdan mittauspiirin jännite alhainen
Muita lambdan vikakoodeja :
P0130 O2 Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 1)
P0131 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1)
P0132 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1)
P0133 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1)
P0134 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 1)
P0135 O2 Sensor Heater Circuit (Bank 1 Sensor 1)
Nuo vikakoodit saattavat hyvinkin viitata liittimiin tai johtimiin.
Tosin tuo kierroksilla vian ilmeneminen ei välttämättä sovi kuvaan, mutta mistäs sitä tietää.
Okay... toivottavasti siitä suihkuttelusta on apua.
Paljonko on muuten bensaa tankissa ??
P0131 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1) Eli ykköslambdan mittauspiirin jännite alhainen
P0137 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 2) Eli kakkoslambdan mittauspiirin jännite alhainen
Muita lambdan vikakoodeja :
P0130 O2 Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 1)
P0131 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1 Sensor 1)
P0132 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1)
P0133 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 1 Sensor 1)
P0134 O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 1)
P0135 O2 Sensor Heater Circuit (Bank 1 Sensor 1)
Nuo vikakoodit saattavat hyvinkin viitata liittimiin tai johtimiin.
Tosin tuo kierroksilla vian ilmeneminen ei välttämättä sovi kuvaan, mutta mistäs sitä tietää.
Okay... toivottavasti siitä suihkuttelusta on apua.
Paljonko on muuten bensaa tankissa ??
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
ekalla kerralla noin 22l (mutkaan kaartaessa), tokalla kerralla noin 45l (suoralla ohitustilanne), kolmannella kerralla noin 20l (rampista alas). Mut ei toi lambdojen vaihto kyllä hukkaan mene kun en meinaa autoo vaihtaa palvellu niin hyvin ja mukava ajaa hyvä käyttöauto, eikä mikään hirveen vanhahtava malli, nämä siis minun mielipiteitä
Ja meinaan pyytää kyl vanhat lambdat itelle jos vika ei olekkaan niissä voi myydä sit ne uudet tai jotain, no mut ei rakaudella rajaa kun ooppeliin rahaa laittaa merkki ei vaihdu ikinä
Ja meinaan pyytää kyl vanhat lambdat itelle jos vika ei olekkaan niissä voi myydä sit ne uudet tai jotain, no mut ei rakaudella rajaa kun ooppeliin rahaa laittaa merkki ei vaihdu ikinä
Re: Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
Okay. Periaatteessa kahdella kerralla olis voinut johtua bensasaannista. Kulutusosiahan ne lambdat tietty on... eivät ole ikuisia, eli joskus vaihto vastaan tulee kun autoa pidempään pitää.
Ihan mukava on tosiaan ajaa, vaikka ei ole autopilottia ja heittoistuinta
Okay... onhan ne hyvä pyytää. Hieno asenne... itsellä reilut 20 vuotta Opeleilla ajoa takana, enkä vielä ole merkkiä vaihtamassa
Ihan mukava on tosiaan ajaa, vaikka ei ole autopilottia ja heittoistuinta
Okay... onhan ne hyvä pyytää. Hieno asenne... itsellä reilut 20 vuotta Opeleilla ajoa takana, enkä vielä ole merkkiä vaihtamassa
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 209
- Liittynyt: 27 Kesä 2009, 10:48
- Paikkakunta: Espoo
Re: Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
Saatan olla hieman hakoteillä mut itellä tuli mieleen et tuo moottorityyppihän taitaa olla Z22YH ja noissa moottoreissahan on ollut ongelmia P-A paineensäätimissä mut heijastuuko se happitunnistimien vikoina.
Astra H Wagon 1.6 Turbo -07
Re: Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
GTS Vectroja on valmistettu Z18XE , Z22SE, Z22YH(direct), Z20NET(GTS ) , Z32SE ja Y22DTR - koneilla ainakin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7429
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
Z22YH ei myöskään tykkää 95E10 litkusta.
Jos siis olisi tuo directi nyt kyseessä ja kymppiä tankattu.
Jos siis olisi tuo directi nyt kyseessä ja kymppiä tankattu.
prööt
Re: Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
auto ei ole direct malli vaan se vanhempi, Järvinen sano että se parempi malli ei ole vikavalo hävinnyt joten kyllä se nyt siltä näyttää että torstaina vaihdetaan mollemmat lambdat ja samaan rahaan viskaa uuden polttoainesuodattimen toivotaan että torstaina korjauksen jälkeen voi taas näyttää Ja kyllä tähän tankkiin laitetaan 98
Re: Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
Ainakin ongelmattomampi tuo Z22SE - kone on , eli voi sanoa, että parempi
Ihan hyvä suunnitelma... toivottavasti vikavalo tuosta sitten häviää.
Ihan hyvä suunnitelma... toivottavasti vikavalo tuosta sitten häviää.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
Lambdat vaihdettu ei ilmoittanut enää vikoja Se oli jännä kun maanantaina käytin vikakoodit lukemassa niin ilmoitti kakkos lambda vikaa läsnä ja ykkönen vika ei läsnä, tänään aamulla kun vein ilmoitti ykkös lambba vika läsnä ja kakkos lambda vika ei läsnä, mut eipä ilmoita enää oli se hyvä vaihtaa molemmat kiitän ja kumarran RS-superhuoltoa konalassa
Re: Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
Hyvä, että sitten ilmeisesti kuntoon tuli lambdojen vaihdolla
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
Tuli tänään ajeltua vajaa 200km ei vikavalo syttynnyt kyllä tässää taitaa uskaltaa jo hengähtää Kiitoksia ketjua seuranneille ja avustaneille
Re: Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
Ei ole valo enää palanut eli taisi vika olla noissa lambda antureissa ja nyt on 16kk leimaakin ekalla läpi
Re: Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
Mullakin sytty tuo päästövalo 3.2l motissa,ei ota kierroksia ja ei lähde käyntiin muuten kun ottamalla piuhan irti ilmeisesti tyhjäkäynti moottorista vai mikähän se moslukka on siinä kaasuläpän luonna?.Tämä päästö valo vilkkuu ja saamaan tahtiin kun se moslukka naksuttelee.Ei pitäis seisotella näitä autoja ollenkaan heti rupee kronamaan kun muutaman kuukauden seisoo.
Bmw e30 325.e34 520.e61 530d.Movano 2.5 cdti.
Re: Päästönhallintavalo syttyi pitääkö huolestua?
Tyhjäkäyntimoottori se ei ainakaan ole, koska tuossa Z32SE - koneessa on sähköinen kaasu , eikä erillistä tyhjäkäyntisäädintä. Kaasuläpän säätimellä (moottori+potikat) on liitin.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i