x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
nikkei
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:52
Paikkakunta: mikkeli

x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Viesti Kirjoittaja nikkei »

joo, mikkelistä mänttää, juuri istahin vaajakosken abclle.. Huomasin että täys kiihdytyksiä autolla ei voi tehä, ei liiku eikä yritä, nykii vain.. Parkkipaikalla vapaalla kaasu pohjaan niin ei mitään.. Eikä vika valoa polta.. Huoli on kova että jäädäänkö tien päälle :D pikaisia vastauksia, että voiko tässä nyt muuta tehsä kun jatkaa mänttää ja yritää takaisin mli. Allekirjotusen auto kyseessä..
Kuva
Avatar
nikkei
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:52
Paikkakunta: mikkeli

Re: x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Viesti Kirjoittaja nikkei »

tai tuntuu tukkoselta paikoillaan ollessaan kun kaasua painaa nii alku on tukkosta mut sit normalista kierrätää rajottimelle..
Kuva
C0551
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 85
Liittynyt: 31 Loka 2008, 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Viesti Kirjoittaja C0551 »

nikkei kirjoitti:joo, mikkelistä mänttää, juuri istahin vaajakosken abclle.. Huomasin että täys kiihdytyksiä autolla ei voi tehä, ei liiku eikä yritä, nykii vain.. Parkkipaikalla vapaalla kaasu pohjaan niin ei mitään.. Eikä vika valoa polta.. Huoli on kova että jäädäänkö tien päälle :D pikaisia vastauksia, että voiko tässä nyt muuta tehsä kun jatkaa mänttää ja yritää takaisin mli. Allekirjotusen auto kyseessä..
Kokeile paperilla pakoputken päästä puhaltaako vai imeekö. Jos imee, niin voi olla venttiilivika. Mulla oli aikanaan samassa koneessa samantapaisilla oireilla.
Calibra ´95 + Astra Cosmo Plus ´09
Avatar
nikkei
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:52
Paikkakunta: mikkeli

Re: x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Viesti Kirjoittaja nikkei »

joo pitää kokeilla, kuha vähän hälvenee porukka, oon mäntän urheilukentällä koira näyttelyssä :D
Kuva
Avatar
nikkei
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:52
Paikkakunta: mikkeli

Re: x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Viesti Kirjoittaja nikkei »

no kokeilin just ihmisistä huolimatta nii ei ime, ei pysyny paperi putkessa puhalti koko ajan pois päin vaa.. Voisko olla bensan suodatin tukossa?
Kuva
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7424
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Sytkävehkeitä arvelisin tai katista vaimentajasta sisukalut tukkineet putkea.
prööt
Avatar
nikkei
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:52
Paikkakunta: mikkeli

Re: x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Viesti Kirjoittaja nikkei »

kotia asti päästiin.. yön yli auto seisonut aamulla lähdin liikkeelle "kylmällä" koneella.. auto toimi normaalisti, mutta tunnin ajelun jälkeen kun moottori lämmennyt niin kiihdytyksiä tehdessä tuntuu että tehot laskee alle puolella.. jos putkesta villat lähteny liikkeelle niin pitäiskö se aina olla tukkosta? ku nyt aamulla sai kiihdytellä joka vaihteella niin ihan normaalisti kiihtyi, mut tosiaan sit noin tunnin jälkeen niin tuntuu et tehot lähtee/tukkeutuu täysin, ei kiihdy ja tökkii ajelu.. pienellä pintakaasulla ei nyvi niinkään.. mut kaasunku laittaa pohjaan nii taitaa ton 1.6 motin tilalle vaihtua joku 0.6.. :D
Kuva
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1695
Liittynyt: 29 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: espoo

Re: x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Kuulostaa niin tutulta :) itellä b vectra samalla koneella ja puolahan multa oli mennyt,kylmänä toimi jonkku aikaa iha ok ja sit rupes nykimään ja täyskaasukiihdytyksiä ei voinut tehä.
Avatar
nikkei
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:52
Paikkakunta: mikkeli

Re: x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Viesti Kirjoittaja nikkei »

timppa1 kirjoitti:Kuulostaa niin tutulta :) itellä b vectra samalla koneella ja puolahan multa oli mennyt,kylmänä toimi jonkku aikaa iha ok ja sit rupes nykimään ja täyskaasukiihdytyksiä ei voinut tehä.

ookkei.. noi oireet sopii täysin :D pitää vissii ruveta katselee puolaa jostain ja samalla vaihtaa tulpat sekä johdot. :P
Kuva
seeklima
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5447
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 22:19
Paikkakunta: Jämsä

Re: x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Viesti Kirjoittaja seeklima »

Asiasta toiseen, Olitko eilen Mäntän "edustavalla" :lol: urheilukentällä, vai Vilppulan urheilukentällä(Kun se on Mänttä-Vilppula nykyään),on saatettu ajaa eilen vastakkain jossain kohin. Iltapäivän/alkuillan aikana.
Avatar
nikkei
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:52
Paikkakunta: mikkeli

Re: x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Viesti Kirjoittaja nikkei »

seeklima kirjoitti:Asiasta toiseen, Olitko eilen Mäntän "edustavalla" :lol: urheilukentällä, vai Vilppulan urheilukentällä(Kun se on Mänttä-Vilppula nykyään),on saatettu ajaa eilen vastakkain jossain kohin. Iltapäivän/alkuillan aikana.
Joo siellähän minä olin :) sakemanni näyttelyssä :D
Kuva
Avatar
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5381
Liittynyt: 11 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

Nykäseppä lambdan anturi irti siitä liitoskohdastaan ja katso toimiiko paremmin. Jos toimii niin vika on lambdassa.
Avatar
nikkei
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:52
Paikkakunta: mikkeli

Re: x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Viesti Kirjoittaja nikkei »

onneks ei ollu puolaa heti varaston hyllyllä.. hommasin pelkät tulpat tohon vaikka muistaakseni ne piti olla vastaikään vaihdetut mutta sen näköset olivat että lähemmäks 100tkm ajettu.. loppu nykiminen, voi tehdä täyskiihdytyksiä ja ei nyvi yhtää.. tosin ihan pintakaasulla hiljasessa vauhissa välillä tuntuu et kierokset pomppis ja autokin "nykii" /"pomppii" katso kenguru loikkiii... joo tosiaan nykii pintakaasulla oli mittarissa 20km/h taikka 80km/h :P mitäs sit pitäis ruveta vaihtelee?
Kuva
Avatar
nikkei
'Senator'
'Senator'
Viestit: 360
Liittynyt: 14 Syys 2010, 18:52
Paikkakunta: mikkeli

Re: x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Viesti Kirjoittaja nikkei »

nonii, vähän taas tarkemmin tutkaillu konehuonetta.. huomasin imuletkun? (tai jokuhan tuo on) olevan irti, oli murtunu tommone kulma letku siitä ja se nyt lepäilee kone huoneessa.. eli kysymys mikä toi mötikkä on mihin se tulee kiinni, näyttää kaks letkuu tulevan ja jonkinnäkönen anturi siinä on kans.. voisiko tuo johtaa siihen että nykii tasakaasulla? tänään ei mistää letkua saa joten pitää huomiseen ootella nii saa letkun takaisin kiinni.. :P ja kuva löytyy linkistä.. tack so mycket vastauksista.. :)
http://imageshack.us/photo/my-images/4/letkuirti.jpg/
Kuva
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: x16xel nykii iha älyttömästi, ja matkaa tekemässä olen

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Tuo on EVAP - venttiili ja/tai bensatankin korvauilmaventtiili... sillä on useampi nimi. Toinen letku menee pelkääjän paikan puoleisen etulokarin sisällä olevaan aktiivihiilisuodattimeen. Toinen letku menee kaasuläppäkoteloon tai imusarjaan. Lisäksi siinä on liitin venttiilin sähköistä ohjausta varten. Jos EVAP- venttiililtä kaasuläppäkoteloon menevä letku on irti/rikki , niin vastaa imuvuotoa. Samoin lämpimällä koneella aiheutuu imuvuoto, jos aktiivihiilisuodattimelle menevä letku on irti ja EVAP - venttiili saa ohjauksen. Nakuttaa auki/kiinni normaalisti. Imuvuoto voi aiheuttaa nykimistä.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin