Z16XE ei ota kierroksia, nykii, vikakoodit

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2830
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Z16XE ei ota kierroksia, nykii, vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Moi,

veljen astra osoitti yllättäen hyytymisen merkkejä siten, ettei ota enää kierroksia lämpimällä koneella. Ilmeisesti myös nykii pahasti.

Käytti tänä aamuna vikakoodinluvussa ja tuloksena oli:
-kaasuläpän asentotunnistin 1-2 korrelaatio?
- " 2 jännite korkea
-nokka-akselin tunnistin, väärä signaali
-imuilman jännite korkea
-elektroniikka ohjaus rajoitettu toiminta?

ja koodeina:
-P0120
-P0220
-P1550
-P0340
-P0110

Epäilykset kohdistuvat ECUun, sille tulisi hintaa kuulemma 1150 euroa. Saako näitä bensavehkeiden ECUja korjautettua missään?

Täällä olisi samat vikakoodit eri kone tosin? ja ratkaisuna lisämaan vetäminen?

http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php?topic=18808.0
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: HJÄLP! Z16XE ei ota kierroksia, nykii, vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Muutamasta on mennyt kaasupolkimen potikka, mutta noin monella koodilla on ECU luonnollisesti myös se vaihtoehto.
Ilmeneekö vika vain lämpimänä ??
Saattaa olla, että ECUn sisällä olevat hienot(ohuet) langat ovat kypsyneet tärinästä ja lämmöstä.
ECUn saa korjautettua tuolla :
http://www.sercap.fi/
Tai tuolla :
http://www.vekatronics.fi/index.htm

Jos ECU on kypsymässä, niin saattaa tuo lisämaa auttaa... ainakin muutamalla foorumilaisella on tuo ECUn sisäinen maadoitus pettänyt.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2830
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: HJÄLP! Z16XE ei ota kierroksia, nykii, vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Joo autoon vedetään parhaillaan lisämaata. Katsotaan josko auttaisi. Kaasuläppä, ilmuilman lämpötila-anturi sekä nokka-akseli on maadoitettu samaan pinniin ECUssa.

Jos ei auta niin täytyy joko korjauttaa tai ottaa se kalliimpi vaihtoehto. Ihmettelin suuresti, kun olivat Metro-autossa tarjonneet tälle samalle päivälle vaihtoaikaa ECUlle. Ilmeisesti raha vielä kelpaa sinnekin.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: HJÄLP! Z16XE ei ota kierroksia, nykii, vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Okay. Ainakin auttaa siihen, että nuo toimilaitteet toimivat oikein... ECU tosin voi edelleen antaa vikakoodia, mutta sen näkee sitten.
Lisäksi korjaus saattaa olla tilapäinen... pikkuhiljaa ne langat siellä ECUssa kypsyy. Yksi vaihtoehto on siirtää se ECU kauemmas koneen lämmöstä ja tärinästä.
Sanoisin, että kannattaa korjauttaa. Sercapin korjauksista on useammalla foorumilaisella hyviä kokemuksia.
Metro - Autossa näköjään rahat pois meininki... ilmeisesti sitten on noita ECUja hyllyssä ja asentajia vapaana...
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 2830
Liittynyt: 15 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: HJÄLP! Z16XE ei ota kierroksia, nykii, vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Kuulemma näyttää lupaavalta. Auto toimii toistaiseksi normaalisti eikä vikavalo pala.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: HJÄLP! Z16XE ei ota kierroksia, nykii, vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Hieno homma, että ainakin toistaiseksi se maadoitus auttoi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Nortter
OCF Member 2020
Viestit: 1080
Liittynyt: 17 Loka 2006, 07:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: HJÄLP! Z16XE ei ota kierroksia, nykii, vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Nortter »

Mites te toteutitta tuon ecun lisä maan ?

Mitä koodeja kaasupolkimen vika yleensä antaa?

Lisä kyssäri vielä, mikä on z16xe lämpötila anturin väri ? Motonetista sain vaalean sinisen vaikka sivut sanoo että pitäisi olla vaalea?
Corsa B GSi 1.6 16v -95 & Astra G 1.6 16v -02

Menneitä opeleita: Opel Insignia 2.0t -09 || Opel Astra H Wagon 1.8 -05 II Opel Astra Coupé Bertone 2.2 -01 || Opel Calibra Dtm -95
Opel Kadett c 1.2N -76 || Opel Vectra 1.8i -95
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Z16XE ei ota kierroksia, nykii, vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Oletettavasti on tuotu lisämaa kaasuläppäkotelon maadoituspinniin eculla jotain moottorin maadoituspisteestä.
Läppäkotelo antaa yleensä vikakoodin P1550
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15805
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Z16XE ei ota kierroksia, nykii, vikakoodit

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Muutamaa G-Astraa ja A-Zafiraa mittailleena, olen havainnut että niissä on todella huonot maadoitukset.

Esim antureiden maapiuhan ja akun - navan välillä on ollut jopa 5-6Ohmia. Kun kaikki maapisteet on rapsinu puhtaaksi, on jäänyt enään 1,5-3Ohm.
Kun tein ryöstöliitoksen ilmamassamittarin anturimaan ja korin välille, sain arvoksi normaalin 0,5-0,8Ohm.

Lisäksi omassa A (ja B myös) akun maakaapeli kuumeni niin että kaapelikuoret meni lakeriksi. Uuden kaapelin veto paransi latausjännitettä, starttimoottorin tehoa ja valojen kirkkautta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin