Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon SITKEÄÄ PALAMISTA!
Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon SITKEÄÄ PALAMISTA!
Hei.
Eli kyseessä on vuoden -01 B2 omega Z22XE moottorilla.
Pirssi on polttanut moottorin vikavaloa satunnaisesti jo varmaan viime kesästä saakka En ole asialle mitään tehnyt mutta nyt alkaa tuntumaan että
pikkuhiljaa jotain voisi tehdä
Ensin valo paloi satunnaisesti mutta nyt varmaan viimeiset 4kk:tta se on palanut mittaristossa tauotta.
Monennäköistä oiretta on alkanut autossa olemaan..
Välillä pitää moottoria vikatilassa, eli kierrokset eivät nouse yli 4500rpm:n....toisinaan taas kiertää kuin pitää.
Alavääntö on kärsinyt ja bensankulutus on mielestäni aika juhlava
Kylmästä käynnistyminen edellyttää yleensä monta starttaus kertaa, moottori kyllä hörähtää helposti käyntiin mutta ei pysy käynnissä.
Saattaa käyttää kiekkoja about 1200rpm ja sitten vaipua niin että sammuu...ikäänkuin kylmäkäynnistinpiiri ei pelaisi
Joskus kuullettaa että kone potkii ns. takaisin joka kai viittaa kampuran anturiin?
Joskus saattaa käydä rytkyttää heti niin kauan kolmella pytyllä että sammuttaa moottorin ja starttaa uudelleen --->alkaa heti käymään neljällä.
Toisinaan on ruvennut tuntumaan ajossa että meinaisi 2000-3500 kierroksen välillä nykittää ja vaikertaa...
Käytin pirssin viimein töpselissä Opelilla ja kone antoi muutamia vikakoodeja.
P1130 Läsnä. 02 tunnistimen 1 signaalia ei havaittu
P0170 Ei läsnä. Laiha pakokaasu.
P0335 Ei läsnä. kampiakselin tunnistimen signaali väärä.
P0340 Ei läsnä. nokka-akselin asentotunnistimen virtapiirissä ei signaalia.
muutamahan näitä oli joo...
Tilasin Englannista uuden kampuran ja nenäkepin asentotunnistimet. Nenäkepin antura on alkup.osa ja kampura tarvike. (ootan tässä vaan nyt niiden saapuvan). Mitä suuri yleisö veikkaa.... riittäsköhän nämä lopettamaan oikkuilut autossa ?
Tuota lambdaa oon mietiskellyt kun tossa mun autossa vuotaa kylmänä hienokseltaan pakosarja (vissiin pari sarjanpulttia poikki) mutta
lämpimänä lopettaa sen "supsutuksen" kokonaan... kusettaakohan happivuoto lambdaa? Eikös lambdat voinu jotenkin mitatakkin yleismittarilla?
Joskus auton alla kontanneena muistelisin että tässäkin pirssissä on kaksi lambdaa?? Pirustako minä tiän kumpi niistä sitten on rikki..jos on?
(ei viittis summassa ostaa molempia lambdoja).
Opelilla sanoivat tuosta kylmänä kiekkojen humpaamisesta että moottorin lämpötila-anturi saattaisi olla viallinen vaikka testeri ei niin näytäkkään??
Onko mielipiteitä moisesta..? Mitähän tämä antura maksaa ja mistä löytyy?
Pitäsi tuossa nyt viimein ryhdistäytyä ja hoitaa auto kuntoon... ajattelin aloittaa aivan vain vaihtamalla aluksi nuo pari anturia ja katsotaan mitä tapahtuu..
Kävi tuossa mielessä että jos innostuu niin vaihtaisi vielä ne pakosarjan pultitkin... mahtuukohan ne kairaamaan paikoillaan kannesta irti vai pitääkö
koko hattu nostaa pöydälle että moisen operaation saa tehtyä...näkyy siellä jonkinverran olevan tilaa mutta onko tarpeeksi?
ja osaako porukka suositella mistä löytää sellaiset pultit etteivät enää katkeile?
Kaikenlaiset kommentit ja spekulaatiot olis tervetulleita niin saa tässä hieroa sotasuunnitelmaa auton saattamiseksi kondikseen.
Kiitos ja anteeksi.
Ai niin joo.. Menneenä kesänä ostin Motonetistä nenäkepin asentoanturan mutta eihän se sillä pelannut huonostikkaan...
Lähti käyntiin mutta kävi n. 1000rpm eikä kaasun asennolla ollut merkitystä...vaihdoin sen motonetissä kahteenkin kertaa mutta ei vaikutusta...lienetkö yksinkertaisesti epäsopiva koska yhdessä myyjän kanssa katsoin että koneen mukaan tulee oikea anturi
Kokeilun jälkeen tosiaan nakkasin vanhan originaalin paikoilleen ja sillä sitä on nyt tähänpäivään asti nytkytelty menemään.
Eli kyseessä on vuoden -01 B2 omega Z22XE moottorilla.
Pirssi on polttanut moottorin vikavaloa satunnaisesti jo varmaan viime kesästä saakka En ole asialle mitään tehnyt mutta nyt alkaa tuntumaan että
pikkuhiljaa jotain voisi tehdä
Ensin valo paloi satunnaisesti mutta nyt varmaan viimeiset 4kk:tta se on palanut mittaristossa tauotta.
Monennäköistä oiretta on alkanut autossa olemaan..
Välillä pitää moottoria vikatilassa, eli kierrokset eivät nouse yli 4500rpm:n....toisinaan taas kiertää kuin pitää.
Alavääntö on kärsinyt ja bensankulutus on mielestäni aika juhlava
Kylmästä käynnistyminen edellyttää yleensä monta starttaus kertaa, moottori kyllä hörähtää helposti käyntiin mutta ei pysy käynnissä.
Saattaa käyttää kiekkoja about 1200rpm ja sitten vaipua niin että sammuu...ikäänkuin kylmäkäynnistinpiiri ei pelaisi
Joskus kuullettaa että kone potkii ns. takaisin joka kai viittaa kampuran anturiin?
Joskus saattaa käydä rytkyttää heti niin kauan kolmella pytyllä että sammuttaa moottorin ja starttaa uudelleen --->alkaa heti käymään neljällä.
Toisinaan on ruvennut tuntumaan ajossa että meinaisi 2000-3500 kierroksen välillä nykittää ja vaikertaa...
Käytin pirssin viimein töpselissä Opelilla ja kone antoi muutamia vikakoodeja.
P1130 Läsnä. 02 tunnistimen 1 signaalia ei havaittu
P0170 Ei läsnä. Laiha pakokaasu.
P0335 Ei läsnä. kampiakselin tunnistimen signaali väärä.
P0340 Ei läsnä. nokka-akselin asentotunnistimen virtapiirissä ei signaalia.
muutamahan näitä oli joo...
Tilasin Englannista uuden kampuran ja nenäkepin asentotunnistimet. Nenäkepin antura on alkup.osa ja kampura tarvike. (ootan tässä vaan nyt niiden saapuvan). Mitä suuri yleisö veikkaa.... riittäsköhän nämä lopettamaan oikkuilut autossa ?
Tuota lambdaa oon mietiskellyt kun tossa mun autossa vuotaa kylmänä hienokseltaan pakosarja (vissiin pari sarjanpulttia poikki) mutta
lämpimänä lopettaa sen "supsutuksen" kokonaan... kusettaakohan happivuoto lambdaa? Eikös lambdat voinu jotenkin mitatakkin yleismittarilla?
Joskus auton alla kontanneena muistelisin että tässäkin pirssissä on kaksi lambdaa?? Pirustako minä tiän kumpi niistä sitten on rikki..jos on?
(ei viittis summassa ostaa molempia lambdoja).
Opelilla sanoivat tuosta kylmänä kiekkojen humpaamisesta että moottorin lämpötila-anturi saattaisi olla viallinen vaikka testeri ei niin näytäkkään??
Onko mielipiteitä moisesta..? Mitähän tämä antura maksaa ja mistä löytyy?
Pitäsi tuossa nyt viimein ryhdistäytyä ja hoitaa auto kuntoon... ajattelin aloittaa aivan vain vaihtamalla aluksi nuo pari anturia ja katsotaan mitä tapahtuu..
Kävi tuossa mielessä että jos innostuu niin vaihtaisi vielä ne pakosarjan pultitkin... mahtuukohan ne kairaamaan paikoillaan kannesta irti vai pitääkö
koko hattu nostaa pöydälle että moisen operaation saa tehtyä...näkyy siellä jonkinverran olevan tilaa mutta onko tarpeeksi?
ja osaako porukka suositella mistä löytää sellaiset pultit etteivät enää katkeile?
Kaikenlaiset kommentit ja spekulaatiot olis tervetulleita niin saa tässä hieroa sotasuunnitelmaa auton saattamiseksi kondikseen.
Kiitos ja anteeksi.
Ai niin joo.. Menneenä kesänä ostin Motonetistä nenäkepin asentoanturan mutta eihän se sillä pelannut huonostikkaan...
Lähti käyntiin mutta kävi n. 1000rpm eikä kaasun asennolla ollut merkitystä...vaihdoin sen motonetissä kahteenkin kertaa mutta ei vaikutusta...lienetkö yksinkertaisesti epäsopiva koska yhdessä myyjän kanssa katsoin että koneen mukaan tulee oikea anturi
Kokeilun jälkeen tosiaan nakkasin vanhan originaalin paikoilleen ja sillä sitä on nyt tähänpäivään asti nytkytelty menemään.
-Opel hybrid, polttaa öljyä ja hermoja-
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon palamista.
Mulla tuo motonetin anturi ei kestänyt lähteä liikkeelle. Moottori kyllä kävi tyhjäkäyntiä ja vikavalo killitteli taulussa.
Otin hyvityskuitin ja hyllystä Dremelin. Sille on ollut aina välillä käyttöä.
Samat koneet meillä.
Muuten voisin ehdottaa vielä tulppien ihmettelyä. Otat sen mustan lätkän pois ja puolapaketin.
Saattaa tulpat uida öljyssä, kuten omani teki. Muista ostaa apteekista lääkeruisku ja siihen letkua päähän ennenkuin avaat.
Silloin menee tosin venttiilikopan tiiviste ja ne pienet O-renkaat pulttien ympäriltä uusiksi.
Motonetista saa vain tiivisteen, mutta ei renkaita, joten kannattaa mennä suoraan marmoritiskille.
Renkaat maksaa 40 senttiä kappale, eli ei hittojakaan.
Otin hyvityskuitin ja hyllystä Dremelin. Sille on ollut aina välillä käyttöä.
Samat koneet meillä.
Muuten voisin ehdottaa vielä tulppien ihmettelyä. Otat sen mustan lätkän pois ja puolapaketin.
Saattaa tulpat uida öljyssä, kuten omani teki. Muista ostaa apteekista lääkeruisku ja siihen letkua päähän ennenkuin avaat.
Silloin menee tosin venttiilikopan tiiviste ja ne pienet O-renkaat pulttien ympäriltä uusiksi.
Motonetista saa vain tiivisteen, mutta ei renkaita, joten kannattaa mennä suoraan marmoritiskille.
Renkaat maksaa 40 senttiä kappale, eli ei hittojakaan.
prööt
Re: Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon palamista.
Niin joo, unohdin kertoa että tulpat on vaihdettu about 5tkm sitten.
Eivät uineet öljyssä ja olivat terveennäköisiä muutenkin.
Eivät uineet öljyssä ja olivat terveennäköisiä muutenkin.
-Opel hybrid, polttaa öljyä ja hermoja-
Re: Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon palamista.
TIlasin syksyllä omaan Omegaan Englannista nokka-akselin anturin. Siemens luki kyllä anturissa ja paketissa mutta ei vaan toiminut, kulki edelleen vikatilassa ja pätki ja yski. Käynnistyminen oli hankalaa ja tuntui kanssa takaisinpotkimista. Kalliin diagnoosin jälkeen hain Opelin alkuperäisosana myytävän anturin, maksoi kyllä 146€ mutta alkoipa toimimaan. Takuu on itsevaihdettuna 2 vuotta ja liikkeessä laitettuna olis ollut 3 vuotta.
Vikakoodit tulivat autossani kaasuläppäkotelosta ja polkimelta koska nokka-akselinanturi hukkasi ohjausjännitettä. Tarkista tässä vaiheessa kaapelin ja Opcomin kanssa että ohjausjännitteet antureille on 5V eikä 4,8V.
Boschin puolan tilasin Englannista ja se maksoi kuluineen 108€, oli meinaan satasen halvempi kuin Suomessa ja senpä vuoksi sitäkin täytyy tässä mainostaa. Jos vaikka sattuu tulemaan vaihtolistalle kun suurin osa ui näköjään öljyssä. Ja myyntiosiolla on toimiva ecu jos sattuu tulemaan tarvetta....
Vikakoodit tulivat autossani kaasuläppäkotelosta ja polkimelta koska nokka-akselinanturi hukkasi ohjausjännitettä. Tarkista tässä vaiheessa kaapelin ja Opcomin kanssa että ohjausjännitteet antureille on 5V eikä 4,8V.
Boschin puolan tilasin Englannista ja se maksoi kuluineen 108€, oli meinaan satasen halvempi kuin Suomessa ja senpä vuoksi sitäkin täytyy tässä mainostaa. Jos vaikka sattuu tulemaan vaihtolistalle kun suurin osa ui näköjään öljyssä. Ja myyntiosiolla on toimiva ecu jos sattuu tulemaan tarvetta....
Re: Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon palamista.
Hiphei!!!
Nokka-akselin anturi ja kampuran anturi vaihdettu ja ei vaikutusta..... Onpa fantastista
Oireet edelleen jotakuinkin samat kuin ennen....ehkä nyt nykkii jopa enemmän
Käytin antureiden vaihdon jälkeen uudelleen testerissä.
Auto Com Testeri:
P0170 -Laiha pakokaasu (miksi tai miten ihmeessä?)
P0340 -Nokka-akselin asema-anturipiiri, ei signaalia. (Eikö muka pelaa tuo Englannista muka OEM osana tilattu anturi, vai onkohan piuhoissa vikaa..)
P0301 -Sylinteri 1 sytytyskatkos havaittu
P0302 -Sylinteri 2 sytytyskatkos havaittu (pirustakos nämä viat yhtäkkiä tulivat? Nykii kyllä välistä siihen malliin kuin olis puola paskana tai bensan saannissa vikaa)
Päällisin puolin se puolatsydeemi vaikutti kyllä aivan ehjältä eikä reitä uineet öljyssä...vaihdetaan nyt kuitenkin varmuuden vuoksi se venakopan tiiviste ja ne renkaat...
Mitähän tässä osais seuraavaksi rapata ?
Pitänee kai harkita sitä uutta puolaa\ bensasuodatinta... josko olis jotain niissä vialla...
Tuo nokka-akselin antura mua eniten ihmetyttää...miksi se herjaa sitä vieläkin...
Nokka-akselin anturi ja kampuran anturi vaihdettu ja ei vaikutusta..... Onpa fantastista
Oireet edelleen jotakuinkin samat kuin ennen....ehkä nyt nykkii jopa enemmän
Käytin antureiden vaihdon jälkeen uudelleen testerissä.
Auto Com Testeri:
P0170 -Laiha pakokaasu (miksi tai miten ihmeessä?)
P0340 -Nokka-akselin asema-anturipiiri, ei signaalia. (Eikö muka pelaa tuo Englannista muka OEM osana tilattu anturi, vai onkohan piuhoissa vikaa..)
P0301 -Sylinteri 1 sytytyskatkos havaittu
P0302 -Sylinteri 2 sytytyskatkos havaittu (pirustakos nämä viat yhtäkkiä tulivat? Nykii kyllä välistä siihen malliin kuin olis puola paskana tai bensan saannissa vikaa)
Päällisin puolin se puolatsydeemi vaikutti kyllä aivan ehjältä eikä reitä uineet öljyssä...vaihdetaan nyt kuitenkin varmuuden vuoksi se venakopan tiiviste ja ne renkaat...
Mitähän tässä osais seuraavaksi rapata ?
Pitänee kai harkita sitä uutta puolaa\ bensasuodatinta... josko olis jotain niissä vialla...
Tuo nokka-akselin antura mua eniten ihmetyttää...miksi se herjaa sitä vieläkin...
-Opel hybrid, polttaa öljyä ja hermoja-
Re: Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon palamista.
Onko Oulun seudulla Opcomin omaavaa jannua joka vielä osais käyttää sitä
Saattasin maksella joitakin Euroja jos pääsis kattelemaan niitä jännite-arvoja...
Mullahan toi kampe herjaa nokka-akselin anturaa.... asemapiirillä ei signaalia..eli hukkaako tuo poljin jännitteen vai onko kaapeli poikki ?
Olisko kellään muuten sähkökaavoja tuohon z22xe moottoriin... pääsis vaikka sörkkimään yleismittarilla Ecua niin voi ihmetellä että
katkooko jossain..?
Tilasin tuosa marmorilta huvikseni moottorinlämpötila anturan...sen mistä ECU nuuhkii lämpöä... sen varta epämääräistä tuo kylmäkäynnistyminen.
Kuullettaa niissä olleen joskus vikaa...tuleepahan testattua.
Tänään vikavalo oli aivan itsestään sammuksissa jonkin aikaa Viimeksi se olikin sammuksissa syksyllä
Saattasin maksella joitakin Euroja jos pääsis kattelemaan niitä jännite-arvoja...
Mullahan toi kampe herjaa nokka-akselin anturaa.... asemapiirillä ei signaalia..eli hukkaako tuo poljin jännitteen vai onko kaapeli poikki ?
Olisko kellään muuten sähkökaavoja tuohon z22xe moottoriin... pääsis vaikka sörkkimään yleismittarilla Ecua niin voi ihmetellä että
katkooko jossain..?
Tilasin tuosa marmorilta huvikseni moottorinlämpötila anturan...sen mistä ECU nuuhkii lämpöä... sen varta epämääräistä tuo kylmäkäynnistyminen.
Kuullettaa niissä olleen joskus vikaa...tuleepahan testattua.
Tänään vikavalo oli aivan itsestään sammuksissa jonkin aikaa Viimeksi se olikin sammuksissa syksyllä
-Opel hybrid, polttaa öljyä ja hermoja-
Re: Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon palamista.
Löytyy op-com kuin myös erittäin hyvä ja pätevä yleistesterikin (AutoCom:a valovuoden parempi).
Osaan myös käyttää omistamia laitteita . Näin pitää ainakin kovasti uskotella .
Samoin löytyy myös sähkökaaviota vähän joka lähtöön.
Osaan myös käyttää omistamia laitteita . Näin pitää ainakin kovasti uskotella .
Samoin löytyy myös sähkökaaviota vähän joka lähtöön.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon palamista.
Huomenna pakosarja pöydälle ja paikkojen tiivistystä.... vaikuttaa siltä että lambda vetää ilmaa ja sekoilee... josko auttais mitään..toivotaan
-Opel hybrid, polttaa öljyä ja hermoja-
Re: Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon palamista.
Jippii!
Tottakai yks ainoa pultti keksi katketa kanteen
Sen verran katkes syvällekkin ettei voi hitsata mutteria kiinni ja vääntää
Suap nähä.... lähtiskö vastakierretapilla......
Tottakai yks ainoa pultti keksi katketa kanteen
Sen verran katkes syvällekkin ettei voi hitsata mutteria kiinni ja vääntää
Suap nähä.... lähtiskö vastakierretapilla......
-Opel hybrid, polttaa öljyä ja hermoja-
Re: Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon palamista.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 4&t=171019
Tarkastappa vielä nuo "tulpan hatut". Mulla oli päistä murtunut ja kylmänä kävi huonosti ja joskus nyki lämpimänäkin. Jos en aivan väärin muista niin oiskohan ollu jotain 30e uudet hatut.
Tarkastappa vielä nuo "tulpan hatut". Mulla oli päistä murtunut ja kylmänä kävi huonosti ja joskus nyki lämpimänäkin. Jos en aivan väärin muista niin oiskohan ollu jotain 30e uudet hatut.
Omega B2 2002 Elegance
Z22XE
Z22XE
Re: Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon palamista.
Jep, elikä pakosarjantiiviste on nyt vaihdettu ---> Ei vuoda enää.
Pari katkennutta pulttia lähti onneksi vastakierretapilla pois lohkosta
Pakosarjan laippa oikaistiin jyrsimellä ja kanteen laitettiin uudet pinnapultit&mutterit.
Vikavalo on ja voi hyvin edelleen Nyt pitää vain käyttää uudelleen testerissä jotta näkee vieläkö lambda sekoilee.
Puolapaketista pitää vielä tarkistaa nuo Pexxin mainitsemat kumihatut....
Itse puola näkee halkeilleen sen verran että menee tod.näk uusinta listalle.
Ecun lämpötilatunnistin pitää vielä vaihtaa..... sitten nyt lambdan arvoista riippuen vielä ehkä se lambda.
Jos ei nuilla korjaannu niin jo alkaa olemaan ihme
Tuntuu ettei just nyt nyki kun on puolapakettia kuivattu yö pannunpesän päällä
Pari katkennutta pulttia lähti onneksi vastakierretapilla pois lohkosta
Pakosarjan laippa oikaistiin jyrsimellä ja kanteen laitettiin uudet pinnapultit&mutterit.
Vikavalo on ja voi hyvin edelleen Nyt pitää vain käyttää uudelleen testerissä jotta näkee vieläkö lambda sekoilee.
Puolapaketista pitää vielä tarkistaa nuo Pexxin mainitsemat kumihatut....
Itse puola näkee halkeilleen sen verran että menee tod.näk uusinta listalle.
Ecun lämpötilatunnistin pitää vielä vaihtaa..... sitten nyt lambdan arvoista riippuen vielä ehkä se lambda.
Jos ei nuilla korjaannu niin jo alkaa olemaan ihme
Tuntuu ettei just nyt nyki kun on puolapakettia kuivattu yö pannunpesän päällä
-Opel hybrid, polttaa öljyä ja hermoja-
Re: Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon palamista.
Mulla oli vähän vastaavaa ongelmaa kun jakopäänhihna oli pompannu yhden hampaan pieleen alahihnapyörällä. Pystyi ajamaan, bensaa vei paljon... Kun testeri lyötiin kiinni valtuutetussa korjaamossa, tuli melkein kaikki vikakoodit mitä voi vaan tulla, aikaa ei saanu heti, tuumasivat vaan että auto on monivammainen, ei tiedä mistä aloittaa. Sit toinen korjaamo ehdotti katsomaan tuon hihnan. Oli yllätys, merkkiliikkeessä 30tkm sitten vaihdettu hihna oli niin löysällä että oli hypänny hampaan verran. Silloin oli vaihdettu vesipumppu ja kiristinkin samalla. Hihan vaihdon jälkeen kaikki alkoi pelaamaan... Ainut että katti meni paskaksi, nyt on tarvikekatti paikoillaan ja katsastusmiehen mielestä puhdasta ilmaa tulee... Niin ja autoni on -00 2.2 Y-koneella
Re: Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon palamista.
Niin, jäi kirjoitamatta että vaikka tää topikki on vanha, tämä kannattaa tarkistaa omasta autosta jos on ko vikaa...
Re: Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon palamista.
No joo... Sytkäkasetti härdelli ja uus lambda tilattu Englannista... Tutkitaan ja hutkitaan.
Laihaa seosta edelleen valittaa ja sytkäkatkoja ykkös sekä kakkos pytyillä.
Pakosarja ei enää vuoda joten imusarjan tiiviys pitää vielä starttipilotilla testata... sitten kai sen täytyy jo olla lambdavika ?
Tilasin tuossa joutessani myös ECT anturin...siis sen Eculle lämpötilaa kertovan anturan. Missäpäin konehuonetta se muuten on???
Ei menis TI hallissa aikaa etsimiseen niin kauaa kun osais sitä jo paikallistaa jostainpäin...
Hirsman: Tuokin pitää huomioida kun käyttää koppaa auki !
Laihaa seosta edelleen valittaa ja sytkäkatkoja ykkös sekä kakkos pytyillä.
Pakosarja ei enää vuoda joten imusarjan tiiviys pitää vielä starttipilotilla testata... sitten kai sen täytyy jo olla lambdavika ?
Tilasin tuossa joutessani myös ECT anturin...siis sen Eculle lämpötilaa kertovan anturan. Missäpäin konehuonetta se muuten on???
Ei menis TI hallissa aikaa etsimiseen niin kauaa kun osais sitä jo paikallistaa jostainpäin...
Hirsman: Tuokin pitää huomioida kun käyttää koppaa auki !
-Opel hybrid, polttaa öljyä ja hermoja-
Re: Omega -01 Z22XE ongelmaa ja vikavalon palamista.
Muistelisin lämpötila-anturin olevan egr venttiilin vieressä, vähän puolapaketin liittimen alapuolella. Kiva paikka vaihtaast.anger kirjoitti:No joo... Sytkäkasetti härdelli ja uus lambda tilattu Englannista... Tutkitaan ja hutkitaan.
Laihaa seosta edelleen valittaa ja sytkäkatkoja ykkös sekä kakkos pytyillä.
Pakosarja ei enää vuoda joten imusarjan tiiviys pitää vielä starttipilotilla testata... sitten kai sen täytyy jo olla lambdavika ?
Tilasin tuossa joutessani myös ECT anturin...siis sen Eculle lämpötilaa kertovan anturan. Missäpäin konehuonetta se muuten on???
Ei menis TI hallissa aikaa etsimiseen niin kauaa kun osais sitä jo paikallistaa jostainpäin...
Hirsman: Tuokin pitää huomioida kun käyttää koppaa auki !
Ex Opel Kadett 1.6i -91, Opel Omega 2.0 GL -92, Omega 2.2 -02 STW.
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015
Insignia sport tourer 2.0cdti 4x4 2015