Opelin 2.2l mylly, huono?
Re: Opelin 2.2l mylly, huono?
http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW ... ector.aspx
Tuosta mobilin new life öljystä on muutamalla foorumilaisella Z22SE - koneen kanssa hyviä kokemuksia ja itsellä Mobil 1 5W-40 öljystä.
Öljynkulutus väheni ja ääni tasoittui.
Kokeilemalla parhaiten selviää. Sen tiedän , että GM:n Long Life öljy ei ole sopivaa.
Jotkut ovat tyytyväisiä Castrolin Magnateciin....
Tuosta mobilin new life öljystä on muutamalla foorumilaisella Z22SE - koneen kanssa hyviä kokemuksia ja itsellä Mobil 1 5W-40 öljystä.
Öljynkulutus väheni ja ääni tasoittui.
Kokeilemalla parhaiten selviää. Sen tiedän , että GM:n Long Life öljy ei ole sopivaa.
Jotkut ovat tyytyväisiä Castrolin Magnateciin....
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Opelin 2.2l mylly, huono?
Uskaaltako tankkiin lorauttaa jotain fuel system cleaneria vai kerjääkö vain verta nenästä? Esim. Red line SI-1 complete fuel system cleaner. Kovasti mainostetaan että voitelee suuttimet ym ym.
Vectra C -06 2.2
Re: Opelin 2.2l mylly, huono?
Itse ainakin olen joskus käyttänyt CRC valve cleaneria omaani, joten kokeile vaan. Koko pulloahan sinne ei tarvinu kerralla kaataa.
007 ja Pallosalama
Re: Opelin 2.2l mylly, huono?
" Venttiilikopasta on huohotusletku imuputkeen siinä moottorin etupuolella."
Jeps, siitähän se löyty heti edestä kun älys vaan katsoa oikeaa kohtaa. osin se oli kyllä sen muovikannenkin alla. otin sen irti ja tutkin, ei tukossa mutta siinäkin seinämillä valkoista/vaalean ruskeaa töhnää eli ilmeisesti jotain kondensio vettä ja huohotus kaasujen sotkua. puhistin paineilmalla letkun sekä reijät venttiliikoppaan ja imuaukkoon päin.
Aloin tossa miettimään että olisiko mitään ideaa tulpata se huohotuksen aukko ilmanotto putkesta ja taas vaikkapa jatkaa sitä venttilikannen huohotusletkua ja ohjata se vapaasti alas puhaltaan huohotukset maata kohti. voisi ajatella ettei se huohotus kaasut mitään erityisen hyvää tee venttiileille tai moottorin käynnille?
Kommentteja?
Noista vaihdelaatikko öljystä voisin kommentoida et viime syksynä vaihdoin laatikkoon Motonet GM öljyt Tuotenumero: 59-0044 Tuote: GM-vaihteistoöljy 1l 1940182/93165290 (10,90eur) ja mielestäni laatikon synkronointi huononi ja erityisesti pakkasilla. mielestäni tuo öljy on huonoa laatikkoon eli ei kannata ostaa.
Jeps, siitähän se löyty heti edestä kun älys vaan katsoa oikeaa kohtaa. osin se oli kyllä sen muovikannenkin alla. otin sen irti ja tutkin, ei tukossa mutta siinäkin seinämillä valkoista/vaalean ruskeaa töhnää eli ilmeisesti jotain kondensio vettä ja huohotus kaasujen sotkua. puhistin paineilmalla letkun sekä reijät venttiliikoppaan ja imuaukkoon päin.
Aloin tossa miettimään että olisiko mitään ideaa tulpata se huohotuksen aukko ilmanotto putkesta ja taas vaikkapa jatkaa sitä venttilikannen huohotusletkua ja ohjata se vapaasti alas puhaltaan huohotukset maata kohti. voisi ajatella ettei se huohotus kaasut mitään erityisen hyvää tee venttiileille tai moottorin käynnille?
Kommentteja?
Noista vaihdelaatikko öljystä voisin kommentoida et viime syksynä vaihdoin laatikkoon Motonet GM öljyt Tuotenumero: 59-0044 Tuote: GM-vaihteistoöljy 1l 1940182/93165290 (10,90eur) ja mielestäni laatikon synkronointi huononi ja erityisesti pakkasilla. mielestäni tuo öljy on huonoa laatikkoon eli ei kannata ostaa.
Re: Opelin 2.2l mylly, huono?
Ok. Se huohotusletku kannattaa puhdistaa säännöllisesti... etenkin ennen talvea.
Tuossa koneessa en muista, että kukaan olisi huohotusletkua ohjannut vapaasti ulos. Huohotusletkun kautta tuleva ilma on laskettu mukaan seoksenmuodostukseen... toki moottoriohjaus saattaa oppia, ettei sitä ilmaa tule. Eihän se öljyinen ilma hyvää tee kaasuläppäkotelolle ja imusarjalle, mutta en silti sitä ohjaisi vapaasti ulos.
Niin... GM:n vaihteistoöljy ei välttämättä ole parasta mahdollista... parempaakin löytyy. Aikoinaan VAG - konsernin tuote oli ainakin parempaa ja Redlinen - tuote erittäin laadukasta.
Tuossa koneessa en muista, että kukaan olisi huohotusletkua ohjannut vapaasti ulos. Huohotusletkun kautta tuleva ilma on laskettu mukaan seoksenmuodostukseen... toki moottoriohjaus saattaa oppia, ettei sitä ilmaa tule. Eihän se öljyinen ilma hyvää tee kaasuläppäkotelolle ja imusarjalle, mutta en silti sitä ohjaisi vapaasti ulos.
Niin... GM:n vaihteistoöljy ei välttämättä ole parasta mahdollista... parempaakin löytyy. Aikoinaan VAG - konsernin tuote oli ainakin parempaa ja Redlinen - tuote erittäin laadukasta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Opelin 2.2l mylly, huono?
Laatikkoöljystä on ollut aikasemminkin puhetta ja mm. että juuri Redlinella saatu F23 jumiin! -Tiedä sitten...
Tässäkin jokainen voi kokeilemalla selvittää, mikä sopii parhaiten. Itselleni vaihdoin reilu vuosi sitten GM:n öljyt. Pelannut ihan normaalisti.
Oletko muutes koittanut säätää kepin vaijerilinjoja?
Tässäkin jokainen voi kokeilemalla selvittää, mikä sopii parhaiten. Itselleni vaihdoin reilu vuosi sitten GM:n öljyt. Pelannut ihan normaalisti.
Oletko muutes koittanut säätää kepin vaijerilinjoja?
007 ja Pallosalama
Re: Opelin 2.2l mylly, huono?
Mistä se on päätelty että syy oli nimenomaan öljylaadussa? Suhtautuisin tuollaisiin väittämiin hyvin skeptisesti.Anzah kirjoitti:Laatikkoöljystä on ollut aikasemminkin puhetta ja mm. että juuri Redlinella saatu F23 jumiin!
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Re: Opelin 2.2l mylly, huono?
" Huohotusletkun kautta tuleva ilma on laskettu mukaan seoksenmuodostukseen... toki moottoriohjaus saattaa oppia, ettei sitä ilmaa tule."
En epäile ettei asia noin olisi kuitenkin mietin että kun ilmanottoputki ol jotakin summassa sanottuna luokkaa 100mm ja toi huohotusletku max 10mm että sillä olisi suurta merkitystä moottorin ilman saantiin tai paremminkin sanottuna toivoisin että toi huohotuksen synnyttämä epäpuhtaus saattaisi aiheuttaa moottorini tyhjäkäynnillä "höpsöttämisen" eli aivankuin vähän väliä tyhjäkäynnillä 1 pytty meinisi olla sytyttämättä. sitten kun huohotus ohjataan muualle moottori saisikin vain raikasta ilmaa seostamaan polttoainetta.
"Oletko muutes koittanut säätää kepin vaijerilinjoja?"
En kyllä ole, ei ole oikein hallinnassa. ostaessa auto kesällä 2013 vaihteet toimi ihan ok. syksyllä vaihdoin noi GM öljyt lähinnä varmuuden vuoksi ja en muista alkoiko heti vai vasta pakkasilla 3 vaihteen synkronointi takellella.talvi meni siinä takellellen sitä pahemmin mitä enempi pakkasta.
No keväällä päätin että testaan joko öljyyn lisä ainetta tai vaihan suoraan erimerkin öljyt. päätin testata Motonet STP VAIHTEISTOÖLJYN LISÄAINE 60-8080 (6.90eur) koska se oli helpompi ratkaisu ja nyttemmin vaihdelaatikko toimii kuin unelma. oletan että toi lisäaine tepsi kohdallani vaikkakin monet noista aineista on käsittääkseni huuhaata. toki kevään/kesän lämpöiset kelitkin vaikuttanee asiaan sekä öljysin myös vaihdevaijerit ja mekanismit huolella. (no ensi talvi ja pakkset lopulta näyttää toimiiko laatikko kunnolla nyt toimii kyllä)
En epäile ettei asia noin olisi kuitenkin mietin että kun ilmanottoputki ol jotakin summassa sanottuna luokkaa 100mm ja toi huohotusletku max 10mm että sillä olisi suurta merkitystä moottorin ilman saantiin tai paremminkin sanottuna toivoisin että toi huohotuksen synnyttämä epäpuhtaus saattaisi aiheuttaa moottorini tyhjäkäynnillä "höpsöttämisen" eli aivankuin vähän väliä tyhjäkäynnillä 1 pytty meinisi olla sytyttämättä. sitten kun huohotus ohjataan muualle moottori saisikin vain raikasta ilmaa seostamaan polttoainetta.
"Oletko muutes koittanut säätää kepin vaijerilinjoja?"
En kyllä ole, ei ole oikein hallinnassa. ostaessa auto kesällä 2013 vaihteet toimi ihan ok. syksyllä vaihdoin noi GM öljyt lähinnä varmuuden vuoksi ja en muista alkoiko heti vai vasta pakkasilla 3 vaihteen synkronointi takellella.talvi meni siinä takellellen sitä pahemmin mitä enempi pakkasta.
No keväällä päätin että testaan joko öljyyn lisä ainetta tai vaihan suoraan erimerkin öljyt. päätin testata Motonet STP VAIHTEISTOÖLJYN LISÄAINE 60-8080 (6.90eur) koska se oli helpompi ratkaisu ja nyttemmin vaihdelaatikko toimii kuin unelma. oletan että toi lisäaine tepsi kohdallani vaikkakin monet noista aineista on käsittääkseni huuhaata. toki kevään/kesän lämpöiset kelitkin vaikuttanee asiaan sekä öljysin myös vaihdevaijerit ja mekanismit huolella. (no ensi talvi ja pakkset lopulta näyttää toimiiko laatikko kunnolla nyt toimii kyllä)
Re: Opelin 2.2l mylly, huono?
Suurta merkitystä ei ole , mutta esimerkiksi pienempi egr-venttiilin kanava vaikuttaa kyllä. Tosin Z22SE - koneesta voi egr-kanavan tulpata... ecu oppii kyllä. Kokeile ohjata se muualle, mutta joku suodatin kannattaa laittaa siihen päähän... öljysumua on muuten joka paikassa.
F23 - laatikon vaijereiden säätöön pitäis löytyä foorumilta ohje, mutta kun kerran vaihteisto nyt toimii, niin tuskin vaijereiden säädöstä kiinni.
F23 - laatikon vaijereiden säätöön pitäis löytyä foorumilta ohje, mutta kun kerran vaihteisto nyt toimii, niin tuskin vaijereiden säädöstä kiinni.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Opelin 2.2l mylly, huono?
Tuohon tyhjäkäynnillä "höpsöttämiseen". Tänään konepellin alle ihmetellessä huomasin imusarjan reunimmaisten pulttien olevan toiselta puolelta imusarjaa löysällä ja toiselta puolelta puuttui toinen pultti kokonaan ja toinen oli enään "huulilla". En tiedä onko muilla imusarjat löystyneet ajan kanssa.
Vectra C -06 2.2
Re: Opelin 2.2l mylly, huono?
Toi imusarja pitäääkin tsekata, hyvä huomio. oliko muuten sulla samaa "höpsötystä" moottorissasi?
mullahan ton huomaa mm liikennevaloissa tyhjäkäynnillä mutta heti kun kierrokset yli 900 ei mitään häiriötä. kaikki suodattimet ja nesteet on kyllä vaihdettu ja ERG tulpattu. ainoastaan tulpilla on ajettu arviolta ehkä noin 30Tkm mutta ei sekään pitäisi olla vielä tulpille paljon, toki voishan kesällä noikin ottaa ja vaihtaa.
mullahan ton huomaa mm liikennevaloissa tyhjäkäynnillä mutta heti kun kierrokset yli 900 ei mitään häiriötä. kaikki suodattimet ja nesteet on kyllä vaihdettu ja ERG tulpattu. ainoastaan tulpilla on ajettu arviolta ehkä noin 30Tkm mutta ei sekään pitäisi olla vielä tulpille paljon, toki voishan kesällä noikin ottaa ja vaihtaa.
Re: Opelin 2.2l mylly, huono?
Jos sytytystulpat ovat Z22SE - koneeseen tarkoitetut iridiumtulpat, on niiden vaihtoväli 120 tkm... toki koneessa voi käyttää muitakin tulppia, mutta vaihtoväli on sitten lyhyempi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Opelin 2.2l mylly, huono?
Orkkikset kesti mun käytöllä vajaa 60tkm, keskielektrodi oli aivan kolmion muotoinen. Sitten alkoi tyhjäkäynti seilaamaan ja automaatin vaihtaessa, kun moottorissa käy veto vähempänä tuli väliin ihme nykimistä. Viime huollossa vaihdatin uudet ja em. oireet poistu samantien.Robertx kirjoitti:Jos sytytystulpat ovat Z22SE - koneeseen tarkoitetut iridiumtulpat, on niiden vaihtoväli 120 tkm... toki koneessa voi käyttää muitakin tulppia, mutta vaihtoväli on sitten lyhyempi.
Onkos teillä EGR:n tulpanneilla se itse venttiili paikoillaan johdon nokassa vaiko ei? Itselläni löytyy se orkkis tulppalevy EGR:n tilalle ja parit tiivisteetkin mutta tyydyin kuitenkin vain puhdistamaan venttiilin. Mulla oli tarkoitus heittää se tulppalevy EGR:n ja kannen väliin mutta se EGR avaa venttiilinsä alas niin eihän se tulppalevy voi olla paikoillaan ellei EGR:ää riko. Tosin tuo on ollut nyt puhdistuksen jälkeen venttiili on pelannut jo toista vuotta ilman ongelmia joten saapi olla
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Opelin 2.2l mylly, huono?
Jeps, kun normi vaihtoväli tulpille on 120Tkm ei pitäis noilla mun 30Tkm tulpilla olla vielä mitään hätää.
"Onkos teillä EGR:n tulpanneilla se itse venttiili paikoillaan johdon nokassa vaiko ei?"
Täällä johdot ja venttiilit paikoillaan ,ainoastaan se toinen aukko siis tukittu itse tekemällä alumiini tiivisteellä (pitäis kyllä tsekata onko se olut tölkki viritys kestänyt)
"Onkos teillä EGR:n tulpanneilla se itse venttiili paikoillaan johdon nokassa vaiko ei?"
Täällä johdot ja venttiilit paikoillaan ,ainoastaan se toinen aukko siis tukittu itse tekemällä alumiini tiivisteellä (pitäis kyllä tsekata onko se olut tölkki viritys kestänyt)
Re: Opelin 2.2l mylly, huono?
Niinpä, siis tuo on vaihtoväli niille iridium- tulpille. Tavalliset sytytystulpat ovat sitten lyhyemmällä vaihtovälillä.
Olut- / siideritölkin hyvin ohut alumiini palaa yleensä puhki muutamassa kuukaudessa. Suosittelen kyllä vähintään 1 mm vahvuista metallitulppaa... jos on pehmeästä metallista (alumiini tai kupari) niin kenties vielä paksumpaa.. Kannattaa tosiaan tarkistaa.
Olut- / siideritölkin hyvin ohut alumiini palaa yleensä puhki muutamassa kuukaudessa. Suosittelen kyllä vähintään 1 mm vahvuista metallitulppaa... jos on pehmeästä metallista (alumiini tai kupari) niin kenties vielä paksumpaa.. Kannattaa tosiaan tarkistaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i