C-Corsan vaihdevivusto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Tylsä Rautasaha
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Joulu 2007, 16:39

C-Corsan vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja Tylsä Rautasaha »

On -01 mallisesta Corsasta vaihdevivusto menny rimpulaksi, vissiin on vähän niinkuin tyyppivika näissä ollu kun on insinöörit menneet vanhan hyvän vivuston suunnittelelmaan uusiksi.
Nyt niitä varaosavaihtoehtoja on monta, Opelin alkuperäinen korjaussarja (134€) "siihen tulee niitä vipuja" sano varaosamyyjä, tilasin sen ja ainakin käyn kattomassa mitä sisältää. Sitten on korjaussarja (33€) jota saa Pirkanmaan Osa-Shopista joka ei vastaa puhelimeen, ja Sumujen Saarilta pystyis tilaamaan Vauxhallin osana uuden vivuston (joka näyttää kuvassa semmoiselta "kunnolliselta" kuin esim. A-Vectrassa) hintaan £45,jotain.
Tämänhetkisen korjaussarjan rakenne koostuu nippusiteestä joka pitää vivuston kasassa.
Houkuttelisi tilata tuo Vauxhallin vivusto hinnan takia mutta en ole 100% varma sopiiko se. Vaihdekeppihän on keskellä väärältä puolen ajettavissa autoissakin.

Varmasti monilla on tätä ongelmaa ollut, olisko kellään hyviä kokemuksia jostain? Eihän tuo 134€ nyt maata kaada ja alkuperäinen osa sopii takuuvarmasti ja on varmaan yhtä huonokin kuin tehtaalla asennettu, mutta tuolla rahalla saa aika paljon esim. keskiolutta =D.
nanna
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Kesä 2009, 11:48

Re: C-Corsan vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja nanna »

kannattako harkita vaihtoehtoa,et ostaisi käytetyn laatikon jos ehjä vivusto,niin jäis sit laatikko varaosiksi,taitaa saada alle satasella niitä,,KAI????
Tylsä Rautasaha
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 31 Joulu 2007, 16:39

Re: C-Corsan vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja Tylsä Rautasaha »

Vastaan tässä nyt sitten itse itselleni. Ostin sen alkuperäisvaraosan, tulipahan samalla tuettua valtion taloutta arvonlisäveron muodossa. Mutta niille, joilla on sama ongelma ja haluavat päästä halvemmalla, linkin http://www.vauxallparts.co.uk/index.php ... ct_id=2249 mukaiset palikat sopii, varaosanumero on sama. Hintaan £45,61 + postikulut. Jää varmaan reiluun puoleen Suomen Opelin hinnasta.

Tämmöistä se on näinä globalisaation aikoina.
ooppelidude
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Touko 2012, 10:26

Re: C-Corsan vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja ooppelidude »

Nostetaanpa vanha topicci esille :D
Ostin tuollaisen opel agilan 2000 vuoden 1.2 ecotecillä, eikö tässä ole c-corsan kone+loota, vaihteet 1 ja 2 ei mene kunnolla päälle, lisäksi myös 5 vaihde on paikallaan ollessa vaikea kytkeä päälle.
Kokeilin täällä muissa malleissa esitettyä "nippuside" kikkaa sinne vaihdekepin pallonivelen ympäreille enkä huomannut erikoisemmin eroa.
Eli mitä tuolta on mennyt? onko tuo vivusto sökö? kuin tuossa aiemmassa viestissä kysyjällä onko tuo paha homma vaihtaa?
ooppelidude
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Touko 2012, 10:26

Re: C-Corsan vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja ooppelidude »

Tänään säädin kytkinvaijeria tiukemmalle, poljin tuntuu nyt paremmalta, edelleen vaihteet takkuaa kävin lisäksi marmoritiskiltä kyselemässä korjaussarjaa tuohon agilaan, ei saa oli vastaus.
Yksittäisiä osia saa vivustoon, mutta en tiedä mikä tuolta on mennyt. Voiko huono kytkin aiheuttaa tuollaisia oireita??
ooppelidude
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Touko 2012, 10:26

Re: C-Corsan vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja ooppelidude »

jatkan tätä yksinpuhelua vaihdoin laatikkoöljyt perjantaina tuohon agilaan, tuli ihan jäätävän näköiset "kaakaot" ulos laatikosta ruskeaa öljyä jossa ei varmaan mitään voitelua ollut jäljellä.
Vaihteet menee nyt aika hyvin päälle. Mutta kepissä on vaihde päällä välystä jonkin verran. Eikö kukaan osaa sanoa, mitä tuolta vivustosta pitäisi vaihtaa?
ooppelidude
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Touko 2012, 10:26

Re: C-Corsan vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja ooppelidude »

Tarkennetaan vielä tuota vaihdehommaa auton käydessä paikallaan on 3 ja 5 vaihde hankala kytkeä päälle, ajossa vaihteet menee kohtuu hyvin päälle 2 vaihde pois lukien(jäykkä)
Vivustot sieltä kepin juuresta rasvattu ja pellin alta ne vaijerien tangot vai miksi niitä sanotaan.
Ideat alkaa olla vähissä, eikö tosiaan kukaan osaa antaa mitään neuvoja??
pienetkin neuvot otetaan vastaan
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: C-Corsan vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

1, tarkista sokkatappi laatikon haarukasta.
Korvaa esim pultilla tarvittaessa.

Ei ole agilan vivustoa tullut tutkittua.
Suzuki R-wagon on koriltaan ja tekniikka B/C corsaa
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
ooppelidude
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Touko 2012, 10:26

Re: C-Corsan vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja ooppelidude »

Rasvasin ohuemmalla öljyllä tuon vivuston nyt toimii kevyemmin, edelleen on paikallaan 3,4 ja 5 vaihde hankala kytkeä.
tuo 1.2sorsan neuvoma haarukka on sellainen potikka johon molemmat vaijerit tulevat kiinni siinä oli yksi tappi
joka tuntui, että olisi ollut vähän välystä vaihde oli vapaalla.
tässä linkki samankaltaiseen laatikkoon: https://vergusauto.ru/goods/MKPP-F12-Opel-Agila-A-1-0-1 tuosta näkee sen potikan.
tuossa agilassa on f12 laatikko.
Eli aiheuttaako tuo kyseinen tappi väljystyessään ongelmia ja onko tuo korvattavissa esim. pultilla?
yritin katsella sitä, mutta en hoksannut miten se lähtee irti.
ooppelidude
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Touko 2012, 10:26

Re: C-Corsan vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja ooppelidude »

Lisätään tarkennusta: kylmällä koneella vaihteet menevät päälle myös paikallaan.
Ajossa menevät kyllä hyvin päälle, mutta paikallaan pistävät vastaan menevät kyllä päälle, kun käyttää vähän enemmän voimaa.
lisäksi jonkun muun vaihteen kautta menevät päälle myös lämpimänä.
Voikohan tiensä päässä oleva kytkin aiheuttaa moista?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: C-Corsan vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Irroittaako kytkn kunnolla?
Kokeillut painaa kytkintä ihan pohjaan?

Ja ihan normaalia että aamulla ekana joutuu esim 1 tai pakin laittaa kakkosen kautta päälle.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
ooppelidude
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Touko 2012, 10:26

Re: C-Corsan vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja ooppelidude »

Kyllä kytkin tuntuisi irrottavan ei se ainakaan tunnu luistavan, pitäiskö tuota kytkinvaijeria yrittää säätää tiukemmalle/löysemmälle?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: C-Corsan vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Jos sr on vaijerilla niin voi kiristää.
Painelaakeri ei saa vastata asetelmaan.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
ooppelidude
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Touko 2012, 10:26

Re: C-Corsan vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja ooppelidude »

tuo agila on vaijerilla, pitää kokeilla huomenna vähän tiukata tota vaijeria ja katsoa mitenkä käy kirjoittelen sitten lisää.
ooppelidude
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 13 Touko 2012, 10:26

Re: C-Corsan vaihdevivusto

Viesti Kirjoittaja ooppelidude »

Tänään säädin tuota kytkinvaijeria tiukemmalle, mutta ei mene edelleenkään kunnolla 3,4 ja 5 paikallaan ollessa päälle.
Mutta esim. 1 vaihteen kautta menee kaikki päälle. kytkin ottaa noin puolivälissä.
Vastaa Viestiin