Opelixzi kirjoitti:Katin jälkeinen lambda näyttää käytännössä koko ajan rikasta seosta (700mv). Voltit painuvat nollaan kyllä moottorijarrutuksessa. Ennen kattia olevan lambdan voltti taas vaihtuu 0,1-0,9 niin kuin kuuluukin. Jotain kummaa tuossa mielestäni silti on vaikutti mihin vain. Selvinnee kun saa osan vaihdettua. Pitää se bensanpaine silti mitata kun kerkeää.
2. Lambda vaihdettu. Sen verran voltit muuttuivat että nyt tasakaasulla ajaessa uudella lambdalla näyttää laihaa 100mv. Persdynolla tuntuisi että satunnainen nykiminen vähän vähentyi. Ei kuitenkaan mitään selvää vaikutusta ollut tälläkään.
Bensanpainekin tuli tossa mitattua. Tyhjäkäynnillä paine on 3.8bar eli vähän enemmin kuin pitäisi. Pitää vielä ajonaikana mitata kun sattuu sopiva apukuski paikalle pitämään mittaria. Paine pysyi hyvin joten vuotoa ei ole näissä suuttimissa ole jotka ovat tosin melko uudet. Mittaushaarasta on sekin hyöty nyt että saa vaikka ruohon leikkuriin siitä laskettua benssaa.
On kyllä kumma vehje. Sinällään nyt toiminta on kyllä ollut aika normaalia mutta pitää vielä tarkkailla tulppia. Jos kolmos pytyn tulppa näyttää edelleen sille että siihen on sulanut alumiinia niin jotain olisi vielä yritettävä korjauksen eteen.
Mitä ne korjausarvot nyt tarkoittavatkaan niin ne ovat tällä hetkellä:
Idle speed fuel trim 6.6ms (tämä oli siinä youtube videossa kyllä sama, liekö sitten normal)
Partial load fuel trim -46% (tämä on ollut iso luku kahdessa muussakin autossa mutta en tosin muista onko niissä miinusta vai plussaa)
Full load fuel trim vaihtelee edelleen -50..+50 väliä noin niinkuin laidasta laitaan kerralla. (kahdessa muussa autossa tämä on ollut selvästi paikallaan mutta ei nollassa.)
Vaihto eculla (mikä kai on ehjä, mutta ainakin varmasti resetoitu) ei alkuun edes pystynyt ajamaan kun oli seokset niin pielessä. Tästä voisi ehkä karkeasti päätellä että perusasetuksilla jolla auton pitäisi toimia ei ole mahdollisuutta edes alkuun ajaa ennen kuin korjausarvot kehittyvtä kohdilleen.
Tällä hetkellä vaihdettu / kokeiltu:
-Maf, Vdo
-Suuttimet, Vdo
-Puola, Valeo
-Molemmat lambdat Bosch
-Tulpat
-VAihto eculla kokeiltu