Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12644
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Ei b-vectrassa oo mitään korin ohjainlaitetta (bcm)
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Tuo vaikuttaa jo melkoisen hankalalta , kun on osia monesta eri autosta. Ei välttämättä ohjelmointi enää onnistu noin vain. B-Vectrassa ei tosiaan ole BCM- moduulia.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Menee mielenkiintoiseksi...
Mitähän Boxia op com lueskelee kun luetaan kori -> ajonesto osiota? Ollaanko silloin virtalukon sirunlukijan vai keskuslukituksen boxin sisällä?
Tosiaankin tarkoitus on vaihtaa kaikki tarvittava toisesta ajoneuvosta viallista ecua myöten jonka jälkeen saisin ohjelmoitua korjatun ecun tilalle.
Onko mittaristossa älyä jonka takia sekin tulisi vaihtaa?
Mitähän Boxia op com lueskelee kun luetaan kori -> ajonesto osiota? Ollaanko silloin virtalukon sirunlukijan vai keskuslukituksen boxin sisällä?
Tosiaankin tarkoitus on vaihtaa kaikki tarvittava toisesta ajoneuvosta viallista ecua myöten jonka jälkeen saisin ohjelmoitua korjatun ecun tilalle.
Onko mittaristossa älyä jonka takia sekin tulisi vaihtaa?
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12644
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Ajonestimen ohjainlaite on se lukija siinä virtalukon ympärillä.
Siinä on kiinni silloin ja yrittää parittaa sitä moottorin ecun kanssa.
Jos sulla on moottorin ecu ,lukija ja siru samasta autosta niin et tarvii mitään ohjelmointeja.
Mittaristoa ei tarvitse vaihtaa.
Siinä on kiinni silloin ja yrittää parittaa sitä moottorin ecun kanssa.
Jos sulla on moottorin ecu ,lukija ja siru samasta autosta niin et tarvii mitään ohjelmointeja.
Mittaristoa ei tarvitse vaihtaa.
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Hyvä.
Osat mitkä vaihdan niin siinäkin on ecu rikki. Osien mukana tulee Secure pass koodi. Toivottavasti tässä ei mene mikään pieleen jotta saisin vaihdettua korjatun ecun tilalle.
Osat mitkä vaihdan niin siinäkin on ecu rikki. Osien mukana tulee Secure pass koodi. Toivottavasti tässä ei mene mikään pieleen jotta saisin vaihdettua korjatun ecun tilalle.
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Osat saapuivat tänään. Ohjelmointi onnistui heti ensi yrityksellä kun koodi oli oikea. Tosin homma piti tehdä vaux comilla kun op comiin ei ilmestynyt kaikkia valikoita.
Asentamani vakionopeudensäädin toimii myös mutta ilman merkkivaloa.
Asentamani vakionopeudensäädin toimii myös mutta ilman merkkivaloa.
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Kiitos tiedoista tilasin Ebaystä carbrog ohjelman jolla sain luettua ooppelin security coden auton ecusta ja nyt nollasin ecun vanhalla rikkinäisellä eculla.ja asensin sitten uuden korjaamolta ostamani ecun tilalle.eli ongelma tuleekin nyt siinä että en saa uutta ecua toimimaan tai ohjelmoitua vaikka minulla on nyt molempien autojen security koodit koska sitä uutta ecua ei ole nollattu siinä autossa mistä se on otettu.eli riittääkö nytten jos saan ostamani ecun cimin vielä siitä samasta autosta eli onko se tämä ratin jälkeen tuleva vilkku/pyyhkijä viiksi mötikkä vai pitääkö minun nyt mennä tietokoneen kanssa sen auton luokse mistä se on otettu ja nollata se ecu siinä opcom ohjelmalla )) huohhh omia tämä nyt vaikeaksi tehty.hehh
- M lampinen
- OCF Member 2024
- Viestit: 2150
- Liittynyt: 28 Tammi 2011, 17:28
- Paikkakunta: mikkeli
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Eikö nollannnu se uusi ecu autossasi siihen vaihto ecuun kuuluvalla koodilla?Huokaus kirjoitti: ↑10 Loka 2018, 19:43 Kiitos tiedoista tilasin Ebaystä carbrog ohjelman jolla sain luettua ooppelin security coden auton ecusta ja nyt nollasin ecun vanhalla rikkinäisellä eculla.ja asensin sitten uuden korjaamolta ostamani ecun tilalle.eli ongelma tuleekin nyt siinä että en saa uutta ecua toimimaan tai ohjelmoitua vaikka minulla on nyt molempien autojen security koodit koska sitä uutta ecua ei ole nollattu siinä autossa mistä se on otettu.eli riittääkö nytten jos saan ostamani ecun cimin vielä siitä samasta autosta eli onko se tämä ratin jälkeen tuleva vilkku/pyyhkijä viiksi mötikkä vai pitääkö minun nyt mennä tietokoneen kanssa sen auton luokse mistä se on otettu ja nollata se ecu siinä opcom ohjelmalla )) huohhh omia tämä nyt vaikeaksi tehty.hehh
sen jälkeen vasta koodaus oman autosi koodilla.
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi+Turvakoodin selvitys.
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Voi joutua vähän kikkailemaan jossain tapauksesa että saa "uuden" ecun nollattua kohde autossa vaikka on molempien security code kun esimerkiksi C Corsassa nollaus tehdään BCM kautta ja ei onnistu ihan siitä vaan jos eivät ole samaa paria mutta on tehtävissä kun hetken miettii missä järjestyksessä etenee.M lampinen kirjoitti: ↑10 Loka 2018, 20:21Eikö nollannnu se uusi ecu autossasi siihen vaihto ecuun kuuluvalla koodilla?Huokaus kirjoitti: ↑10 Loka 2018, 19:43 Kiitos tiedoista tilasin Ebaystä carbrog ohjelman jolla sain luettua ooppelin security coden auton ecusta ja nyt nollasin ecun vanhalla rikkinäisellä eculla.ja asensin sitten uuden korjaamolta ostamani ecun tilalle.eli ongelma tuleekin nyt siinä että en saa uutta ecua toimimaan tai ohjelmoitua vaikka minulla on nyt molempien autojen security koodit koska sitä uutta ecua ei ole nollattu siinä autossa mistä se on otettu.eli riittääkö nytten jos saan ostamani ecun cimin vielä siitä samasta autosta eli onko se tämä ratin jälkeen tuleva vilkku/pyyhkijä viiksi mötikkä vai pitääkö minun nyt mennä tietokoneen kanssa sen auton luokse mistä se on otettu ja nollata se ecu siinä opcom ohjelmalla )) huohhh omia tämä nyt vaikeaksi tehty.hehh
sen jälkeen vasta koodaus oman autosi koodilla.
Ajossa: Vectra OPC-07, Astra K CNG -18, Astra H TwinTop -07, Kadett B -66, GT -70
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
Projektina: 2x Corsa B GSI -94, Kadett GSI 2.0 -86
ex: Inkku OPC, Corsa D/E OPC, Inkku 2,0cdti, Meriva OPC x2, Vectra C2 2,8t, Vectra C1 cdti, Astra H GTC cdti, Astra F GSI
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Siis ymmärsinkö nyt oikein että lyön nytten uuden ecun paikalle omaan autooni sitten nollaan sen ecun security codella ja sittten vasta ohjelmoin sen uudestaan oman autoni security codella?sorry olen vaan niin tietämätön tässä asiassa.ja niin hän sanotaan että harjoitus tekee mestariksi ja aina oppii jotain uutta:)
- M lampinen
- OCF Member 2024
- Viestit: 2150
- Liittynyt: 28 Tammi 2011, 17:28
- Paikkakunta: mikkeli
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Juurikin näin kokeile että saatko nollatua sen uuden autossasi.ja sen jälkeen koodattua autoosi.
Jos ei niin sit tuo tepon kertoma juttu bcm kautta kikkailua.mutta jos auto astra niin pitäisi onnistua ilman bcm kikkailua.
Jos ei niin sit tuo tepon kertoma juttu bcm kautta kikkailua.mutta jos auto astra niin pitäisi onnistua ilman bcm kikkailua.
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi+Turvakoodin selvitys.
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Juu kyllä on astra kokeilen sen heti huomenna kerron sitten miten kävi ja kiitoksia jo etukäteen neuvoista.
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
No niin elikkä kyllä sain sen jotenkin toimimaan nytten ja ajon eston pois päältä.mutta auto ei starttaa aina ja silloinko ei starttaa niin pensa mittarin viisarikin laskee nolliin.mut jos ottaa akun kengän irti ja räpsii sitä akun napaan virrat päällä ni johan starttaa taas.outoa tuo ja sit vika koodeja tulee noin 13-20 kpl. ja moottori valo pallaa antaa poistaa ne mutta sitten syttyy se keltainen autokuvake missäjakoavain kekellä sit viat tulee takaisin sammuttaessa ja uudelleen startatessa.ja yhtä vika koodia ei anna ollenkaan nollata joka on u2106-70 ja tuon vika koodin takia palaa yhtä mittaa se keltainen autokuvake missä jakoavain keskellä.koska sitä nollatessa kuvake meinaa sammua.mutta kun ei anna vaan nollata sitä.elikkä näin helppo tapaus tuo ooppeli hehh
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12644
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
U2106 CAN-väylällä ei yhteyttä TCM:n kanssa (vaihteiston ohjausmoduuli)
Onko sulla siellä konfiguraatio oikein vaihteiston osalta?
Onko sulla siellä konfiguraatio oikein vaihteiston osalta?
Re: Vinkki: vaihda itse moottorin ohjausyksikkö (ECU)
Kylläpä se nyt ahistaa, ECU tosiaan ilmeisesti automaatista; variantti manual/auto engine ECU:ssa.
Näinhän voi käydä kai myös kittien kanssa.
Näinhän voi käydä kai myös kittien kanssa.