Kiristysmomentteja
Re: Kiristysmomentteja
voisko tätä lukita johonkin?
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Re: Kiristysmomentteja
eikai ny kannata lukita ku tänne voinee lisätä momentteja.. lisään ku kerkeen. myös diesel momentit.exclusive kirjoitti:voisko tätä lukita johonkin?
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Re: Kiristysmomentteja
tarkoitinkin nyt lähinnä että tämä topicci olisi ensimmäisellä sivulla vaikkei kukaan olisi lisännytkään mitään vähäänaikaan_Jape_ kirjoitti:eikai ny kannata lukita ku tänne voinee lisätä momentteja.. lisään ku kerkeen. myös diesel momentit.exclusive kirjoitti:voisko tätä lukita johonkin?
Saab 9-3 2.0T biopower stage2 (käyttis)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Volvo 940 OM606 (projekti)
Volvo 240 2.0 8v -83 (Projekti)
Nissan micra 2.0 -85 (jm kilpuri)
Re: Kiristysmomentteja
Eli topicci vinkit ja vihjeet osioon.Nykyään vähemmän kai,mutta päivityksiä momentteihin tullut paljonkin.Tuo ohc alun alkanen 6 vaiheinen kansikiristyskin lämmityksineen nopeutettu 3 astevaiheeseen esim.exclusive kirjoitti:tarkoitinkin nyt lähinnä että tämä topicci olisi ensimmäisellä sivulla vaikkei kukaan olisi lisännytkään mitään vähäänaikaan_Jape_ kirjoitti:eikai ny kannata lukita ku tänne voinee lisätä momentteja.. lisään ku kerkeen. myös diesel momentit.exclusive kirjoitti:voisko tätä lukita johonkin?
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Re: Kiristysmomentteja
jepjep. oon samaa mieltä että tää sais olla tän alueen ylimpänä kuten "Takavetoisten tekniikanvaihdot"
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Re: Kiristysmomentteja
Vikat koneistamon tiedot ohc c20ne
25nm ja 3 X60.Vartin lämpö ja 60.
Käytännnössä 4 x 60 kylmänä suoraan,eli hieman tiukempi lopputulos kun 3x90.
Autodataahan niiltä sai,mutta uusin ainakin.
E,vedin ite 3 x60, ja vähän aikaa kasailin muuta, ja sit vikan n60 ast.
25nm ja 3 X60.Vartin lämpö ja 60.
Käytännnössä 4 x 60 kylmänä suoraan,eli hieman tiukempi lopputulos kun 3x90.
Autodataahan niiltä sai,mutta uusin ainakin.
E,vedin ite 3 x60, ja vähän aikaa kasailin muuta, ja sit vikan n60 ast.
Kadett köntys ja "Tyttö" .
terokimmo=kaikkien kirjotusvirheidenäiti.Sori kirjoituksen laatu...
Re: Kiristysmomentteja
Lisätkää ihmeessä momentteja niin saadaan tästäkin tehtyä taulukko jossain vaiheessa.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Re: Kiristysmomentteja
x25xe:
1. 25nm
2. 90°
3. 90°
4. 90°
5. 15°
poimittu tuolta:
http://www.vvon.co.uk/downloads/Vectra_ ... 20data.pdf
1. 25nm
2. 90°
3. 90°
4. 90°
5. 15°
poimittu tuolta:
http://www.vvon.co.uk/downloads/Vectra_ ... 20data.pdf
Re: Kiristysmomentteja
20xe:
Vakiotiivisteellä:
1. 25nm
2. 65°
3. 65°
4. 65°
Cometicin tiivisteellä:
1. 34nm
2. 56nm
3. 79nm
4. 100nm
Poimittu tuolta:
http://www.sbdev.co.uk/Info_sheets/TORQ ... %2016V.htm
Vakiotiivisteellä:
1. 25nm
2. 65°
3. 65°
4. 65°
Cometicin tiivisteellä:
1. 34nm
2. 56nm
3. 79nm
4. 100nm
Poimittu tuolta:
http://www.sbdev.co.uk/Info_sheets/TORQ ... %2016V.htm
Re: Kiristysmomentteja
saisko x20xev koneen kaikki kiristys momentit?
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Kiristysmomentteja
Sitä saa mitä tilaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Kiristysmomentteja
osaisko kukaan auttaa? eli opel vectra 1,8i Merit -95 vuosimallia, niin mikä on kannenpulttien kiristysmomentit ja kiristysjärjestys?
Re: Kiristysmomentteja
Momentit tuolta aiempaa tästä topicista :
1.8 ja 2.0 (2.0 alkaen 1987)
-Vaihe 1: 25 astetta
-Vaihe 2: 60 astetta lisää
-Vaihe 3: 60 astetta lisää
-Vaihe 4: 60 astetta lisää
-Vaihe 5: (lämmityskäytön jälkeen) 30 astetta lisää
Järjestys :
http://s622.photobucket.com/albums/tt30 ... jestys.jpg
1.8 ja 2.0 (2.0 alkaen 1987)
-Vaihe 1: 25 astetta
-Vaihe 2: 60 astetta lisää
-Vaihe 3: 60 astetta lisää
-Vaihe 4: 60 astetta lisää
-Vaihe 5: (lämmityskäytön jälkeen) 30 astetta lisää
Järjestys :
http://s622.photobucket.com/albums/tt30 ... jestys.jpg
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Kiristysmomentteja
Onko tuo Omena Bn 2.2 L kannen momentit nuo mitä tuossa ed mainittu.. kun tarttis semmosen vetästä momenttiin vkloppuna?
Re: Kiristysmomentteja
Omega B:n Z22XE , eli 2.2 - litraisen bensiinimoottorin sylinterikannen momentit eivät ole nuo edellä mainitut.
Omegan DOHC2 - tyyppiseen moottoriin sylinterikannen kiristys menee seuraavasti:
25Nm + 90 astetta + 90 astetta + 90 astetta + 15 astetta .
Vastaavat X25XE:n kiristysmomentteja.
Omegan DOHC2 - tyyppiseen moottoriin sylinterikannen kiristys menee seuraavasti:
25Nm + 90 astetta + 90 astetta + 90 astetta + 15 astetta .
Vastaavat X25XE:n kiristysmomentteja.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i