Astra G hulvaton tyhjäkäynti
Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti
On juurikin termostaattikotelossa se lämpötila-anturi. Sinipunainen ja ruskea juhdin. Sama anturi antaa tiedon mittaristolle. Kannattaa asiallisesti uusia johtimet, eli kunnon liitos ehjään kohtaan ja rispaantunut osuus kokonaan pois.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti
Joo, täytyy se tossa jossainvaiheessa korjailla, auto kuiteskin pelaa ihan moitteetta muuten. Varmaan samalla uusin sen liittimenkin, kun niitä muistaakseni jostain netistä vielä löytää. Mutta se anturin poisottaminen, se tulee olemaan varmaan aika kinkkinen projekti, ku se on alkuperäinen ja aivan varmasti hapettunut tiukkaan. Kierteet kotelossa voi olla entiset irroituksen jälkeen.Robertx kirjoitti:On juurikin termostaattikotelossa se lämpötila-anturi. Sinipunainen ja ruskea juhdin. Sama anturi antaa tiedon mittaristolle. Kannattaa asiallisesti uusia johtimet, eli kunnon liitos ehjään kohtaan ja rispaantunut osuus kokonaan pois.
Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti
Ok. Ainakin Yleiselektroniikasta saa sopivia liittimiä ja saa niitä Motonetistakin. Anturia ei välttämättä tarvitse vaihtaa... vika voi olla vain liittimessä tai johtimissa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti
Mähän voisin mitata sen anturin, jostain kaiketi löytyy ne resistanssiarvot siihen ?Robertx kirjoitti:Ok. Ainakin Yleiselektroniikasta saa sopivia liittimiä ja saa niitä Motonetistakin. Anturia ei välttämättä tarvitse vaihtaa... vika voi olla vain liittimessä tai johtimissa.
Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti
Voit mitata. Resistanssiarvot löytyvät foorumilta... olen ne joskus sinne johonkin topicciin postannut. Etsimiseen saattaa mennä aikaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti
Oisko tämä ? http://opelclubfinland.fi/viewtopic.php ... o#p2229045Robertx kirjoitti:Voit mitata. Resistanssiarvot löytyvät foorumilta... olen ne joskus sinne johonkin topicciin postannut. Etsimiseen saattaa mennä aikaa.
Ohje on 1.8 koneeseen, mut ilmeisesti on sama anturi tuossa 1.6 16V koneessa.
Löyty heti, ku hain sinun kirjoittamista viesteistä.
Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti
Tuo on ainakin hyvin lähellä oikeaa, ellei juuri oikea. Oletettavasti tosiaan sama anturi.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti
Hei, semmosta kysyttävää tuli, et niitä antureita on kahenlaisia, valkoinen ja musta. Ymmärsin näin, että se valkoinen on nimenomaan tuohon X16XEL koneeseen, pitääkö paikkaansa ?
Ja sitä piti vielä sanoa, että luin vikakoodit ja se antoi koodin 1405, eli EGR herjaa jotain. Täytyy viilalla putsata se kara ja jollain tökötillä se koko venttiili.
PS: Löysin siihen lämpötila-anturiin sen liittimen elektroniikkakaupasta, ja saa peräti kullatuilla liittimillä, hommaan sen ja johdot, ni hyvä tulee.
Ja sitä piti vielä sanoa, että luin vikakoodit ja se antoi koodin 1405, eli EGR herjaa jotain. Täytyy viilalla putsata se kara ja jollain tökötillä se koko venttiili.
PS: Löysin siihen lämpötila-anturiin sen liittimen elektroniikkakaupasta, ja saa peräti kullatuilla liittimillä, hommaan sen ja johdot, ni hyvä tulee.
Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti
Oletettavasti pitäisi olla valkoinen anturi tuohon X16XEL - koneeseen.
Egr:n asentoanturi herjaa väärästä asennosta. Se venttiili ei ole ikuinen... eli voi olla se asennonosoitin kypsä tai sitten jumittaa kara.
Joo... kullatut liittimet ovat hyvät.
Egr:n asentoanturi herjaa väärästä asennosta. Se venttiili ei ole ikuinen... eli voi olla se asennonosoitin kypsä tai sitten jumittaa kara.
Joo... kullatut liittimet ovat hyvät.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti
Joo, mut selvis sekin, että on saatavilla myös sininen anturi, joka korvaa molemmat, mustan sekä valkoisen, joten valitsen sen sitten.Robertx kirjoitti:Oletettavasti pitäisi olla valkoinen anturi tuohon X16XEL - koneeseen.
Egr:n asentoanturi herjaa väärästä asennosta. Se venttiili ei ole ikuinen... eli voi olla se asennonosoitin kypsä tai sitten jumittaa kara.
Joo... kullatut liittimet ovat hyvät.
Ja putsasin sen karan ja pistin tiukemmin kiinni, oli nähtävästi vuotanut pakokaasuja se EGR tiivisteestä, ku oli nokeentunut siitä ympäriltä. Hitusen ehkä tuntui ajo erinlaiselta sen jälkeen.
Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti
Ok. Tiedän kyllä, että löytyy sininenkin anturi.
Selvä, ehkäpä sitten auttaa vuodon korjaaminen.
Selvä, ehkäpä sitten auttaa vuodon korjaaminen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti
Vastaisuuden varalle heitän tämän linkin tänne, josta muutkin voivat hyötyä. Eli, tilasin kyseisen liittimen kyseiseltä sivulta, pitkän googlettelun jälkeen vasta selvis, että liitin on Boschin Compact-sarjan liitin:
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 37731-171/
Hinta ei ollu kallis ja löyty noilla kullatuilla päilläkin. Ainut huono puoli kyseisessä kaupassa oli se, että on pakko ostaa tavaraa vähintään 10 eurolla, joten otin sit siihen kutistesukkia mukaan ja kulmamallin suojakumin liittimeen. Fiksuinta on varmaan kierrättää se uusi johto jakopääkopan edestä, normaalisti se kulkee sieltä venakopan päältä, jakopääkopan takaata, kuuman koneen päällä.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 37731-171/
Hinta ei ollu kallis ja löyty noilla kullatuilla päilläkin. Ainut huono puoli kyseisessä kaupassa oli se, että on pakko ostaa tavaraa vähintään 10 eurolla, joten otin sit siihen kutistesukkia mukaan ja kulmamallin suojakumin liittimeen. Fiksuinta on varmaan kierrättää se uusi johto jakopääkopan edestä, normaalisti se kulkee sieltä venakopan päältä, jakopääkopan takaata, kuuman koneen päällä.
Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti
Hyvä linkki. Halpa todellakin. Noinhan se on fiksuinta tehdä. Kannattaa sitten johtimien liitoskohdat tosiaan suojata kutistesukalla.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti
Robertx kirjoitti:Hyvä linkki. Halpa todellakin. Noinhan se on fiksuinta tehdä. Kannattaa sitten johtimien liitoskohdat tosiaan suojata kutistesukalla.
Näin vähän kans aattelin ja tuleepahan siistikin samalla. Tinaamalla kytken johdot toisiinsa ja samoin liittimet kiinni, ni ei pääse hapettuma niihin iskemään kovin äkkiä sit uudelleen.
Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti
Vähän lisää infoa näihin tyhjäkäyntihommeleihin. Vaihdettuani tuon lämpötila-anturin, tyhjäkäynti ei nyt mitenkään älyttömästi parantunut, mutta lämpötilamittari alkoi toimimaan hyvin.
Eilen tein sen homman, että otin kaasuläppäkotelon irti, kun olin täältä lueskellut, että siellä oleva pieni huohotuskanava tukkiutuu ajan myötä. Päätin siis sen tarkistaa ja puhdistaa kotelon. Ja kannatti, tukossahan se kanava siellä oli ja oli muutenkin hyvin öljyinen kauttaaltaan koko kurkku. Länsiautosta onneksi sain tiivisteen kaasuläppäkotelon --->I<--- imusarjan väliin, 4 €, muuten ois jääny homma tekemättä. Samalla tuli vaihdettua tyhjäkäyntimoottori, kun se oli alkuperäinen ja mennyt lopullisesti jumiin (neula ei enää käsin vetämällä/painamalla liikkunut mihinkään, mutta uudessa liikkui helposti).
Käynti parantui huomattavasti, kaasun toiminta parantui ja moottorin tehokäyrä muuttui tasaisemmaksi. Mutta, edelleen satunnaisesti jotain pientä välillä tuntuu (pätkäisyjä, nykimistä, pienellä kaasulla käynti vähän vielä huojuu, ym, ym), eli seuraavaksi varmaan tulee sitten vaihdettua uusi sytytyspuola. Täytyy siitä sitten kertoa vaikka lisää myöhemmin.
Eilen tein sen homman, että otin kaasuläppäkotelon irti, kun olin täältä lueskellut, että siellä oleva pieni huohotuskanava tukkiutuu ajan myötä. Päätin siis sen tarkistaa ja puhdistaa kotelon. Ja kannatti, tukossahan se kanava siellä oli ja oli muutenkin hyvin öljyinen kauttaaltaan koko kurkku. Länsiautosta onneksi sain tiivisteen kaasuläppäkotelon --->I<--- imusarjan väliin, 4 €, muuten ois jääny homma tekemättä. Samalla tuli vaihdettua tyhjäkäyntimoottori, kun se oli alkuperäinen ja mennyt lopullisesti jumiin (neula ei enää käsin vetämällä/painamalla liikkunut mihinkään, mutta uudessa liikkui helposti).
Käynti parantui huomattavasti, kaasun toiminta parantui ja moottorin tehokäyrä muuttui tasaisemmaksi. Mutta, edelleen satunnaisesti jotain pientä välillä tuntuu (pätkäisyjä, nykimistä, pienellä kaasulla käynti vähän vielä huojuu, ym, ym), eli seuraavaksi varmaan tulee sitten vaihdettua uusi sytytyspuola. Täytyy siitä sitten kertoa vaikka lisää myöhemmin.