Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Merkkiliikkeestä tai Automuovilta saa alkuperäisen tyhjäkäyntisäätimen. Missään nimessä ei kannata ostaa uutta moottoriohjausyksikköä. Romikselta tai Ebaystä saa halvemmälla... n. 250 euroa. Lisäksi moottoriohjausyksikön voi kenties korjauttaa.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Tommi6
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Kesä 2007, 14:59
Paikkakunta: Soini

Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Tommi6 »

Eli mikä mukamas nuissa tarvike tyhjäkäyntisäätimissä yms. osissa on sitten on erilaista verrattuna "alkuperäisiin" jos nei kerran toimi niinkuin niiden oletettavasti pitäisi toimia ?. Eikös kuitenkin nuo tarvike osien valmistajatkin toimita samoja osia suoraan autotehtaiIlle.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Vaikea sanoa, mikä on ero. Voi olla, että liike on erilainen. Ainakin laadullisia eroja on.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Tommi6
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Kesä 2007, 14:59
Paikkakunta: Soini

Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Tommi6 »

Kokeilin sitä alkuperäistä tyhjäkäynnin säädintä tänään autoon paikoilleen, ja sillä alkuperäisellä säätimellä kierrokset pysi hieman yli 200 rpm, joten mistähän sitä vikaa lähtisi korjamaan ?.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Käytitkö akun miinuskenkää pidempään irti vaihdon jälkeen. Sitä kannattaa kokeilla. Edelleen se imuvuoto on mahdollinen. Kannattaa tarkistaa vielä uudelleen.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
hanra
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Elo 2012, 00:29

Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja hanra »

Onko se kaasutinyksikön ja imusarjan välinen tiiviste tällainen kuin tuossa kuvassa toinen ylhäältä? Onko hankala vaihtaa...pitänee purkaa yhtä sun toista edestä? Anopin auto tässä ois tarkotus saada taas rullaamaan..tyhjäkäyntianturi ja lambda vaihdettu. Oireet passais tuon imuvuodon kanssa yhteen...auto kulkee muuten kuin Lamborghini mutta tyhjänäynnillä kierrokset nousee sinne 1400-1500rpm tasolle, jonka jälkeen moottorivalo syttyy. Yleensäkin valo tuntuu syttyvän vain liikennevaloissa eli kun on auto käynnissä paikoillaan.

Niin tää on 1.6 astra vm97 eli F... ja kasiventtiilinen.

Kuva
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Jos auto on 1 - pistesuihkutuksella varustettu, niin sitten ei ole tuossa tiivistesarjassa sitä tiivistettä.

http://s622.photobucket.com/albums/tt30 ... kotelo.jpg

1-pistesuihkutuksella varustetussa kaasuläppäkotelon ja imusarjan välinen tiiviste on tuossa kuvassa numerolla 22. Lisäksi läppäkotelon puolessavälissä on tiiviste... numerolla 16.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Tommi6
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Kesä 2007, 14:59
Paikkakunta: Soini

Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Tommi6 »

tätä minun käytössäni olevaa 1.6 l (X16SZR) moottorilla varustettua astraa vaivaa edelleen tämä hulvaton joutokäynti, olen vaihtanut kaasuläppäkotelon ja imusarjan välisen massa tiivisteen jo kertaalleen, ja olen myös vaihtanut sen tyhjäkäynti säätimen 2 kertaa tässä lyhyen ajan sisään, sytystulpat ja polttoaineen suodattimenkin vaihdoin yhdessä välissä kun tämä kyseinen auto nyki aina välillä, ja tyhjäkäynninsäätimellekkin olen tehnyt sopeutuksen, mutta aivan turhaan tein sopeutuksen tälle tyhjäkäynninsäätimelle, nimittäin edelleen kierrokset tahtovat olla siellä 2000 rpm tuntumassa, välillä jopa hieman ylikin. Tänään kun kävin paikallisesta korjaamosta kysymässä että voisivatko he tehdä tämän auton tyhjäkäynnille mitään niin sanoivat tästä että viittaa aika vahvasti moottorinohjainlaite vikaan, ja sanoivat että kannattaisi soittaa merkkiliikkeeseen, soitin sinne merkkiliikkeseen ja kysyin että mitä mahtaisi maksaa moottorinohjainlaitteen vaihto + työt, niin sanoivat että moottorinohjainlaitteen vaihto maksaa 528 euroa ja tähän sitten n. 100 euron työt vielä päälle = reilun 600 euron homma, olisikohan tälle olemassa mahdollisesti hieman halvempaa vaihtoehtoa ?.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Robertx »

http://www.ebay.co.uk/sch/sis.html?_kw= ... +ASTRA+1.6

http://www.ecuelectronics.co.uk/product ... EC-F-.html

Tilaat tuollaisen ECU kitin ja vaihdat itse. Ecuelectronicsilta on muutama foorumilainen tilannut. Tuossa ei ollut hintaa, mutta varmaan sen saa kysymällä.
Auton tiedot pitää tuonne lähettää , jotta saat juuri autoosi sopivan ECUn.
Lähetyksessä on ECU , ajoneston vastaanotin(virtalukon ympärillä) ja avaimien sirut.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Tommi6
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Kesä 2007, 14:59
Paikkakunta: Soini

Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Tommi6 »

Voikos tuota ecua korjata, ilman että joutuisi uusimaan koko ecun ?.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Eiköhän sen korjatakin voi, mutta joudut ottamaan irti ja lähettämään jp_ollille tuonne :
http://www.sercap.fi/

Eli kysy tuolta.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Tommi6
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Kesä 2007, 14:59
Paikkakunta: Soini

Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Tommi6 »

mikähän komponentti ecusta on menossa / mennyt kun auto oireilee tällä tavoin ?.
Obelix'97
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 148
Liittynyt: 17 Joulu 2012, 14:15

Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Obelix'97 »

Kaivan vähän tätä "kivikautista" topiccia ylös. X16XEL G-Astra oireilee pikkasen, kierrokset välillä putoaa sieltä 950-900 alueelta 750-700 paikkeille, pikkasen ravistellen ja vain lämpimänä. Kaiketi voin alkaa etsiä vikoja vastaavista paikoista, joista on mainittu tässä topicissa ?

Tyhjäkäyntimoottoria putsattu ja voideltu vuosittain, EGR tukittu kuparipellillä, venttiilille tehty reikä normaalia liikkumista varten ja toinen kanava siis tukittu, niinku pitääkin. EGR ei muuten ole mitään herjannut, paitsi pitkillä matkoilla, jolloin vikavalo syttyy ja sammuu, ku vain käynnistää auton uudelleen.
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Imuvuodosta tuskin on kysymys. Aloittaisin tarkistamalla moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturin... sen anturin, joka antaa eculle tiedon.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Obelix'97
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 148
Liittynyt: 17 Joulu 2012, 14:15

Re: Astra G hulvaton tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Obelix'97 »

Robertx kirjoitti:Imuvuodosta tuskin on kysymys. Aloittaisin tarkistamalla moottorin jäähdytysnesteen lämpötila-anturin... sen anturin, joka antaa eculle tiedon.
Onko se juurikin se anturi, joka tulee siihen termostaattikoteloon ? Sen johto on meinaan hitusen rispaantunut (teipillä korjannut sitä) ja mittaristossa ei lämpötila näytä nousevan yhtään pakkasilla. Termari on vaihdettu vuosi sitten uuteen, joten mittariviisarin nousemattomuus ei sen syytä ole, nesteet kyllä kiertää oikealla tavalla ja lämpiää jne, jne.
Vastaa Viestiin