Hei,
Monenlaista tekstiä on tullut luettua, mutta kertokaa Te viisaammat. Pitääkö ajon jälkeen Turbo konetta pitää tyhjäkäynnillä pitkään päällä, vai ei ollenkaan. Kyseessä on siis 2003 Vectra 2.0 T wagon.
Teki tuolla motarilla tänään, kun ajoin hiukka lujempaa (120 rajoitus) pari kymppiä enemmän mittarissa. Alkoi palaa jäähdytysnesteenmäärän valo. Ei muutako konepelti ylös ja vettä masiinaa. Höyry nous sieltä ja haisi hiukka palanut muovi.. Paluumatka 130 km ajoin rauhallisesti ja tarkistin nesteen kotona; kaikki ok.
Mitäköhän tossa saattoi tapahtua, toivottavasti ei pahempaa damagea. Auttakkee ukkoa
Vectra 2.0T tyhjäkäynti ajon jälkeen
Kyllä auto motarinopeudesta pysäytettynä haisee melkein aina sellaiselle "kuormitetulle".
Ootkos pitänyt talvella autoa tolpassa, jossa on sähkö koko ajan päällä ?
Nimittäin jostain syystä ainakin vaimokkeen bemuun sai lisätä menneinä talvina 0,5-1 litra jäähdytysnestettä, kun auto oli koko työpäivän tolpassa kiinni ja sähköt siis kokoajan päällä.
Viime talvena ei joutunut lisäämään, mutta nykyisessä työpaikassa ei tolppapaikkaa olekaan...
Eiks turboautoja oo hyvä aina vähän jälkikäyttää.
Ootkos pitänyt talvella autoa tolpassa, jossa on sähkö koko ajan päällä ?
Nimittäin jostain syystä ainakin vaimokkeen bemuun sai lisätä menneinä talvina 0,5-1 litra jäähdytysnestettä, kun auto oli koko työpäivän tolpassa kiinni ja sähköt siis kokoajan päällä.
Viime talvena ei joutunut lisäämään, mutta nykyisessä työpaikassa ei tolppapaikkaa olekaan...
Eiks turboautoja oo hyvä aina vähän jälkikäyttää.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
Jeps, tolpassa oon pitänyt töissä päivän ja aamun kotona. No kiitti vastauksesta kuiteskin! Täytyy alkaa tyhjäkäyttää reissujen jälkeen.palehti kirjoitti:Kyllä auto motarinopeudesta pysäytettynä haisee melkein aina sellaiselle "kuormitetulle".
Ootkos pitänyt talvella autoa tolpassa, jossa on sähkö koko ajan päällä ?
Nimittäin jostain syystä ainakin vaimokkeen bemuun sai lisätä menneinä talvina 0,5-1 litra jäähdytysnestettä, kun auto oli koko työpäivän tolpassa kiinni ja sähköt siis kokoajan päällä.
Viime talvena ei joutunut lisäämään, mutta nykyisessä työpaikassa ei tolppapaikkaa olekaan...
Eiks turboautoja oo hyvä aina vähän jälkikäyttää.
en ole asiantuntija, mutta eikö nämä jälkijäähdytyshommat ole aataminaikaista tekniikkaa? nykyturboille riittää ptäkä rauhallista ajoa ja vaikka hetki tyhjäkäynnillä ennen sammutusta.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
deore kirjoitti:Kun ottaa huomioon nykyisen ilmastotilanteen yms. ympäristöseikat niin tuollainen sähkönkäyttö lähentelee rikollisen rajaa..
Millä sitä muuten jäähdytettäisiin kuin rauhallisella ajolla ja tyhjäkäynnillä ?exitusletalis kirjoitti:en ole asiantuntija, mutta eikö nämä jälkijäähdytyshommat ole aataminaikaista tekniikkaa? nykyturboille riittää ptäkä rauhallista ajoa ja vaikka hetki tyhjäkäynnillä ennen sammutusta.
E39 M5
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]
[url=http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=119774]