Rekordiin OHC + 4v loota

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mantautinen
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 19 Marras 2005, 13:33
Paikkakunta: Seinäjoki

Rekordiin OHC + 4v loota

Viesti Kirjoittaja Mantautinen »

Elikkäs tarkoitus olisi laittaa E-Rekordiin Omegan 20SE ja nelivaihteinen loota pikkulohko-oohooseen muokatulla kytkinkopalla.

- Käsittääkseni Rekordissa on öljypohjan patti eri päässä kuin Mantassa, eli meneekö Omegan öljypohjalla kone suoraan paikalleen?

- Kumpi vauhtipyörä sopii suoraan tuon lootan kanssa, etuvedon vai Omegan?

- Ja onko Rekordin ja Mantan nelivaihteisissa sama kiinnitys kardaanille, ts. onko sama laittaako Mantan/Conan lootan vai Rekordin?

Nämä ny ensinnä vaivaavat mieltä...
eiku...
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Omegan pahka passaa suoraan resorttiin. Mikset laita Omegan laatikkoa?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Ei ole väliä minkä lootan sinne laittaa kardaani passaa kaikkiin nelivaihteisiin lukuunottamatta diesel e-rekordin laatikkoa siinä on sama kardaaninboori kuin getragissa.
Vaihteensiirtovivut on myös erilaiset e-reksan lootassa.
Avatar
Mantautinen
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 19 Marras 2005, 13:33
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Mantautinen »

Omegan laatikkoa en oo laittamassa, että vältyn kardaanin muokkaamiselta ja eipä se kovin hyväkään loota ole.. Kun tulee lisää voimaa ja massia, on vaihteisto tarkoitus vaihtaa OHC-getragiin. Näinhän tää homma on sit melkein plug-and-play... :D
eiku...
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Näin on. :peukku:
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

kevään aikana on tarkoitus mitottaa ohc ja cih kaavelit, muodostaa näistä toimiva kuva ja jakaa sitä pientä korvausta vastaan. (saa itse leikkauttaa ja kierteyttää)

Tolla sovitteella siis se sama mitä muutama foorumilla liikkunut jo tehnyt, normi getrak ohc:n perään.

projektin etenemistä voi kysellä puhelimella: 045-1329486 tai sähköpostilla: vilderi@yahoo.com
Avatar
Mantautinen
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 19 Marras 2005, 13:33
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Mantautinen »

Noh niin! Täytyy pitää mielessä tuo laippahässäkkä... Ja mitenkäs tuo vauhtipyörän tilanne oli risulaatikon kanssa?
eiku...
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Vauhtipyörä mahtuu kun ottaa kaikki vahvikkeet pois 1.3 kopasta..

http://image.nettix.fi/extra/partimg/59 ... 6d1d95.jpg

tossa kuvakin aiheesta, siitä tajuu?
Avatar
Mantautinen
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 89
Liittynyt: 19 Marras 2005, 13:33
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Mantautinen »

Niin, se oli siis mielessä että kumpi vp omegan vai etuvetelehtijän.. Tuon kytkinkoppahomman tiesinkin..
eiku...
Vastaa Viestiin