C20LET pakosarjan tiiviste, virranjakajan osia ja lambda

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Turbo 242
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 292
Liittynyt: 10 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

C20LET pakosarjan tiiviste, virranjakajan osia ja lambda

Viesti Kirjoittaja Turbo 242 »

Kävin kysyyn Länsiautosta kyseiseen moottoriin pakosarjan tiivistettä. Lupasivat noin viikon sisällä tulevaksi. Tänään olin menossa hakeen, vajaan viikon myöhemmin kuin mitä luvattiin. Kaveri sano ettei ole tullu ja rupes selvittämään asiaa. Siinä tohinassa tuli ilmi että GM ei edes enään tee kyseiseen moottoriin kyseistä tiivistettä! :-?

Mistä nyt tehdään tiiviste? Tunexilta en viellä kysyny. Tuntuu vähän uskomattomalta. Toisaalta tuon auton kohdalla tuntuu kaikki olevan mahdollista. :lol:


EDIT: Jos kyseisen tiivisteen saa Motonetistä, niin kannattaako ostaa? Kai se yhtälailla kestää?

EDIT 2: Motonetin sivuja selailin ja sieltä osu silmiin virrajankansi ja pyörijä. Niissä ei yllätys yllätys mainittu Turboa ollenkaan ja kysymys on seuraava: Käykö 2.0 16V virranjakajan kansi ja pyörijä C20LET moottoriin? Onko siitä haittaa jos korvaa alkuperäsen lambdan nelikarvasella boschin lambdalla?
Volvo 242 L -77 2.3 T & Volvo 940 -98 2.3 T
Opel Calibra -92 4x4 Turbo
EX - Toyota Carina -89 1.6 GL Lippalakki
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

juu turboon ei enää saa opelilta tiivistettä,mut paikallisesta varaosa putkasta käyt hakemassa tai vaikka motonetissä C20XE:n tiivisteen,siinä on samalla lailla peltinen se ulkopuoli kuten C20LETin tiivisteessä.

Toi LETti on aika tarkka kipinästä ja noi tarvike romut ei pelaa yhtään,ite kokeilin kahta eri tarvike jakajaa/pyörrintä kumpikaan ei toiminut kun ahdot meni yli puolen barin.

laitoin sit takas vm:1992 valuisen jakajan kannen ja kovasti vielä pelas.

orkkis jakajankansi noin 150eur,pyörrin jonkun kympin

Mikäs sen turbon kohtalo oli??? :wink:
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Turbo 242
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 292
Liittynyt: 10 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Turbo 242 »

Jartsa kirjoitti:juu turboon ei enää saa opelilta tiivistettä,mut paikallisesta varaosa putkasta käyt hakemassa tai vaikka motonetissä C20XE:n tiivisteen,siinä on samalla lailla peltinen se ulkopuoli kuten C20LETin tiivisteessä.

Toi LETti on aika tarkka kipinästä ja noi tarvike romut ei pelaa yhtään,ite kokeilin kahta eri tarvike jakajaa/pyörrintä kumpikaan ei toiminut kun ahdot meni yli puolen barin.

laitoin sit takas vm:1992 valuisen jakajan kannen ja kovasti vielä pelas.

orkkis jakajankansi noin 150eur,pyörrin jonkun kympin

Mikäs sen turbon kohtalo oli??? :wink:
Motonetistä tulee tolle LET:ille tarkotettu tiiviste. Kävin kysyyn toisesta paikallisesta puljusta niin sieltä saa huomiseks. Otin molemmista kun kuitenkin kone laitetaan muttereiks jossain vaiheessa. Täytyis viellä hommata kaikki muut tiivisteet moottoriin.

Täytyy ensin tutkia toi virranjakajan kansi ja sitten hutkia enemmän. Ehkä siinä ei olekkaan mitään vikaa... Kamalan hintanen orkkiksena. :o Mikä nyt tohon Turbomoottoriin ei olis. :lol:

Vanha Turbo on viellä autossa kiinni, ehkä huomena otetaan irti. Katotaan sitten että kuinka pahasti se on halki ja mistäpäin yleensäkkin. VectraTBO:lta sain vähän ajetun ahtimen, joka odottaa tallissa paikalleen laittamista.
Volvo 242 L -77 2.3 T & Volvo 940 -98 2.3 T
Opel Calibra -92 4x4 Turbo
EX - Toyota Carina -89 1.6 GL Lippalakki
J_R
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 268
Liittynyt: 05 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: E-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja J_R »

Mulla on kiinni nuo motonetin virranjakaja, pyörijä ja boschin tulpanjohdot, niin ainakin noilla pelas n.1barin paineilla ihan hyvin.
Calibra C20LET 4WD -93
Mondeo ST200 Turnier -00
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Kyllä mullakin toimi ihan hyvin se motonetin v-jakajankansi vaikka kaikki sitä sano et ei toimi. Ja tuon orkkiksen hintaan ostaa kyllä muutaman noita tarvike kansia joten kai niillä yhtä pitkään pääsee kuin orkkiksellakin :lol:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
dakett
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 352
Liittynyt: 30 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Perttula

Viesti Kirjoittaja dakett »

Lainataanpa topiccia..

Eli semmoinen kysymys, että eikö turbo calibran vakio ahtimen ja downpipen välissä ole mitään tiivistettä? Kävin opelilta kysymyssä, eikä niiden varaosa luettelo ainakaan näyttänyt tiivistettä siihen..?
Eli ostin turbon käytettynä, enkä irrottanut downpipea itse, jos joku ihmettelee miksi kysyn..
Opel Kadett GSI 2.0 16v turbo -88 & Opel Kadett GSI Cabriolet 2.0 8v -89 & Ford Taunus 2.0 8v turbo -73 & Opel Insignia 2.0CDTI 4x4 -15
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

On siinä sellainen kartio metallitiiviste jollaisia löytyy esim nelipyttysten etuvetosten alkuputken ja katin/välipöntön välistä, erikokoisena tietysti.

Ja taas nähtiin marmoritiskin ammattitaito :whack:
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
cm-cali
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 07 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Juu ja ite metsästin kanssa tuota tiivistettä joskus Opelilta ja kun tiiviste tuli niin myyjä vaan totes että vanhoista citikoista löytyy samanlainen.. Olisko ollu BX. :lollis:
dakett
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 352
Liittynyt: 30 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Perttula

Viesti Kirjoittaja dakett »

Joo, tuon tiivisteen tiesin.. Semmonen löytyy kuulema esim. ekegreniltä suoraan hyllystä jopa. Mutta onko tiivistettä aikasemmin, (turbon ja sen downpipe(lambda on siinä) palan välllä) Tai eipä tuota osaa downpipeksi ehkä voi sanoa... :roll:
Opel Kadett GSI 2.0 16v turbo -88 & Opel Kadett GSI Cabriolet 2.0 8v -89 & Ford Taunus 2.0 8v turbo -73 & Opel Insignia 2.0CDTI 4x4 -15
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

dakett kirjoitti:Joo, tuon tiivisteen tiesin.. Semmonen löytyy kuulema esim. ekegreniltä suoraan hyllystä jopa. Mutta onko tiivistettä aikasemmin, (turbon ja sen downpipe(lambda on siinä) palan välllä) Tai eipä tuota osaa downpipeksi ehkä voi sanoa... :roll:
Jaa tarkoitit sitä. Siinä ei ole mitään tiivistettä, ne on koneistettuja pintoja molemmat eli pitäisi olla tiivis. Mä ainakin käsitin downpipella sen alkuputken...
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
dakett
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 352
Liittynyt: 30 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: Perttula

Viesti Kirjoittaja dakett »

vectraTBO kirjoitti:
dakett kirjoitti:Joo, tuon tiivisteen tiesin.. Semmonen löytyy kuulema esim. ekegreniltä suoraan hyllystä jopa. Mutta onko tiivistettä aikasemmin, (turbon ja sen downpipe(lambda on siinä) palan välllä) Tai eipä tuota osaa downpipeksi ehkä voi sanoa... :roll:
Jaa tarkoitit sitä. Siinä ei ole mitään tiivistettä, ne on koneistettuja pintoja molemmat eli pitäisi olla tiivis. Mä ainakin käsitin downpipella sen alkuputken...
Ok, näin voi olla, mutta kiitos tiedosta.. nyt pääsee sitten kadettia taas kasailemaan :D
Opel Kadett GSI 2.0 16v turbo -88 & Opel Kadett GSI Cabriolet 2.0 8v -89 & Ford Taunus 2.0 8v turbo -73 & Opel Insignia 2.0CDTI 4x4 -15
Vastaa Viestiin