C20LET pakosarjan tiiviste, virranjakajan osia ja lambda
C20LET pakosarjan tiiviste, virranjakajan osia ja lambda
Kävin kysyyn Länsiautosta kyseiseen moottoriin pakosarjan tiivistettä. Lupasivat noin viikon sisällä tulevaksi. Tänään olin menossa hakeen, vajaan viikon myöhemmin kuin mitä luvattiin. Kaveri sano ettei ole tullu ja rupes selvittämään asiaa. Siinä tohinassa tuli ilmi että GM ei edes enään tee kyseiseen moottoriin kyseistä tiivistettä!
Mistä nyt tehdään tiiviste? Tunexilta en viellä kysyny. Tuntuu vähän uskomattomalta. Toisaalta tuon auton kohdalla tuntuu kaikki olevan mahdollista.
EDIT: Jos kyseisen tiivisteen saa Motonetistä, niin kannattaako ostaa? Kai se yhtälailla kestää?
EDIT 2: Motonetin sivuja selailin ja sieltä osu silmiin virrajankansi ja pyörijä. Niissä ei yllätys yllätys mainittu Turboa ollenkaan ja kysymys on seuraava: Käykö 2.0 16V virranjakajan kansi ja pyörijä C20LET moottoriin? Onko siitä haittaa jos korvaa alkuperäsen lambdan nelikarvasella boschin lambdalla?
Mistä nyt tehdään tiiviste? Tunexilta en viellä kysyny. Tuntuu vähän uskomattomalta. Toisaalta tuon auton kohdalla tuntuu kaikki olevan mahdollista.
EDIT: Jos kyseisen tiivisteen saa Motonetistä, niin kannattaako ostaa? Kai se yhtälailla kestää?
EDIT 2: Motonetin sivuja selailin ja sieltä osu silmiin virrajankansi ja pyörijä. Niissä ei yllätys yllätys mainittu Turboa ollenkaan ja kysymys on seuraava: Käykö 2.0 16V virranjakajan kansi ja pyörijä C20LET moottoriin? Onko siitä haittaa jos korvaa alkuperäsen lambdan nelikarvasella boschin lambdalla?
Volvo 242 L -77 2.3 T & Volvo 940 -98 2.3 T
Opel Calibra -92 4x4 Turbo
EX - Toyota Carina -89 1.6 GL Lippalakki
Opel Calibra -92 4x4 Turbo
EX - Toyota Carina -89 1.6 GL Lippalakki
juu turboon ei enää saa opelilta tiivistettä,mut paikallisesta varaosa putkasta käyt hakemassa tai vaikka motonetissä C20XE:n tiivisteen,siinä on samalla lailla peltinen se ulkopuoli kuten C20LETin tiivisteessä.
Toi LETti on aika tarkka kipinästä ja noi tarvike romut ei pelaa yhtään,ite kokeilin kahta eri tarvike jakajaa/pyörrintä kumpikaan ei toiminut kun ahdot meni yli puolen barin.
laitoin sit takas vm:1992 valuisen jakajan kannen ja kovasti vielä pelas.
orkkis jakajankansi noin 150eur,pyörrin jonkun kympin
Mikäs sen turbon kohtalo oli???
Toi LETti on aika tarkka kipinästä ja noi tarvike romut ei pelaa yhtään,ite kokeilin kahta eri tarvike jakajaa/pyörrintä kumpikaan ei toiminut kun ahdot meni yli puolen barin.
laitoin sit takas vm:1992 valuisen jakajan kannen ja kovasti vielä pelas.
orkkis jakajankansi noin 150eur,pyörrin jonkun kympin
Mikäs sen turbon kohtalo oli???
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Motonetistä tulee tolle LET:ille tarkotettu tiiviste. Kävin kysyyn toisesta paikallisesta puljusta niin sieltä saa huomiseks. Otin molemmista kun kuitenkin kone laitetaan muttereiks jossain vaiheessa. Täytyis viellä hommata kaikki muut tiivisteet moottoriin.Jartsa kirjoitti:juu turboon ei enää saa opelilta tiivistettä,mut paikallisesta varaosa putkasta käyt hakemassa tai vaikka motonetissä C20XE:n tiivisteen,siinä on samalla lailla peltinen se ulkopuoli kuten C20LETin tiivisteessä.
Toi LETti on aika tarkka kipinästä ja noi tarvike romut ei pelaa yhtään,ite kokeilin kahta eri tarvike jakajaa/pyörrintä kumpikaan ei toiminut kun ahdot meni yli puolen barin.
laitoin sit takas vm:1992 valuisen jakajan kannen ja kovasti vielä pelas.
orkkis jakajankansi noin 150eur,pyörrin jonkun kympin
Mikäs sen turbon kohtalo oli???
Täytyy ensin tutkia toi virranjakajan kansi ja sitten hutkia enemmän. Ehkä siinä ei olekkaan mitään vikaa... Kamalan hintanen orkkiksena. Mikä nyt tohon Turbomoottoriin ei olis.
Vanha Turbo on viellä autossa kiinni, ehkä huomena otetaan irti. Katotaan sitten että kuinka pahasti se on halki ja mistäpäin yleensäkkin. VectraTBO:lta sain vähän ajetun ahtimen, joka odottaa tallissa paikalleen laittamista.
Volvo 242 L -77 2.3 T & Volvo 940 -98 2.3 T
Opel Calibra -92 4x4 Turbo
EX - Toyota Carina -89 1.6 GL Lippalakki
Opel Calibra -92 4x4 Turbo
EX - Toyota Carina -89 1.6 GL Lippalakki
Kyllä mullakin toimi ihan hyvin se motonetin v-jakajankansi vaikka kaikki sitä sano et ei toimi. Ja tuon orkkiksen hintaan ostaa kyllä muutaman noita tarvike kansia joten kai niillä yhtä pitkään pääsee kuin orkkiksellakin
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Lainataanpa topiccia..
Eli semmoinen kysymys, että eikö turbo calibran vakio ahtimen ja downpipen välissä ole mitään tiivistettä? Kävin opelilta kysymyssä, eikä niiden varaosa luettelo ainakaan näyttänyt tiivistettä siihen..?
Eli ostin turbon käytettynä, enkä irrottanut downpipea itse, jos joku ihmettelee miksi kysyn..
Eli semmoinen kysymys, että eikö turbo calibran vakio ahtimen ja downpipen välissä ole mitään tiivistettä? Kävin opelilta kysymyssä, eikä niiden varaosa luettelo ainakaan näyttänyt tiivistettä siihen..?
Eli ostin turbon käytettynä, enkä irrottanut downpipea itse, jos joku ihmettelee miksi kysyn..
Opel Kadett GSI 2.0 16v turbo -88 & Opel Kadett GSI Cabriolet 2.0 8v -89 & Ford Taunus 2.0 8v turbo -73 & Opel Insignia 2.0CDTI 4x4 -15
On siinä sellainen kartio metallitiiviste jollaisia löytyy esim nelipyttysten etuvetosten alkuputken ja katin/välipöntön välistä, erikokoisena tietysti.
Ja taas nähtiin marmoritiskin ammattitaito
Ja taas nähtiin marmoritiskin ammattitaito
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Joo, tuon tiivisteen tiesin.. Semmonen löytyy kuulema esim. ekegreniltä suoraan hyllystä jopa. Mutta onko tiivistettä aikasemmin, (turbon ja sen downpipe(lambda on siinä) palan välllä) Tai eipä tuota osaa downpipeksi ehkä voi sanoa...
Opel Kadett GSI 2.0 16v turbo -88 & Opel Kadett GSI Cabriolet 2.0 8v -89 & Ford Taunus 2.0 8v turbo -73 & Opel Insignia 2.0CDTI 4x4 -15
Jaa tarkoitit sitä. Siinä ei ole mitään tiivistettä, ne on koneistettuja pintoja molemmat eli pitäisi olla tiivis. Mä ainakin käsitin downpipella sen alkuputken...dakett kirjoitti:Joo, tuon tiivisteen tiesin.. Semmonen löytyy kuulema esim. ekegreniltä suoraan hyllystä jopa. Mutta onko tiivistettä aikasemmin, (turbon ja sen downpipe(lambda on siinä) palan välllä) Tai eipä tuota osaa downpipeksi ehkä voi sanoa...
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Ok, näin voi olla, mutta kiitos tiedosta.. nyt pääsee sitten kadettia taas kasailemaanvectraTBO kirjoitti:Jaa tarkoitit sitä. Siinä ei ole mitään tiivistettä, ne on koneistettuja pintoja molemmat eli pitäisi olla tiivis. Mä ainakin käsitin downpipella sen alkuputken...dakett kirjoitti:Joo, tuon tiivisteen tiesin.. Semmonen löytyy kuulema esim. ekegreniltä suoraan hyllystä jopa. Mutta onko tiivistettä aikasemmin, (turbon ja sen downpipe(lambda on siinä) palan välllä) Tai eipä tuota osaa downpipeksi ehkä voi sanoa...
Opel Kadett GSI 2.0 16v turbo -88 & Opel Kadett GSI Cabriolet 2.0 8v -89 & Ford Taunus 2.0 8v turbo -73 & Opel Insignia 2.0CDTI 4x4 -15