Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Valvolinen kehittämä MultiLife™ lisäaineistus vähentää öljyvuotoja, saostumien ja lietteen muodostusta sekä kitkaa. Se palauttaa moottorin tiivisteiden elastisuuden ehkäisten öljyvuotoja, kehittynyt kulumisenesto- ja kitkaa-alentava lisäaineistus pidentää moottorin käyttöikää. Hapettumisenestolisäaineistus ehkäisee viskositeetin nousua ja epäpuhtauksien muodostusta.
Mobili tai Castrol eivät näyttäneet ainakaan suoraan lupaavan samaa? Toki tiiviste yhteensopivuus varmasti löytyy kaikista, mutta miten sitten on ero tuossa että Maxlife lupaa jopa elvyttää tiivisteiden elastisuutta. Tiivisteiden öljyvuotoja ehkäisemällä voi saada öljynkulutustakin laskettua.
guume kirjoitti:Näytti Tokmannin hyllyssä olevan Eurol öljyä Dexos2 ja muutenkin Gm:n laatuvaatimukset täyttävää, hinta noin 27€ 5litran pönttö, onkohan tuota kukaan kokeillut?.. Motonetista saa kylläkin ehkä varmempaa GM:n omaa 5w30 Dexos2 hinnalla 22,90 5litraa..
En kyllä laittaisi ainakaan GM:n dexos2 öljyä... melkein yhtä huonoa "kuraa" kuin GM:n long life... sopii lähinnä dieseleihin.
Castrolin Magnatec tai Mobilin New life... jompaakumpaa.
Mikähän tuosta GM:n dexos2 5w30 -öljystä tekee huonoa kuraa, hinta vai kenties youtubevideot?
Olen käyttänyt sitä paria poikkeusta lukuunottamatta n. 200tkm ajan, vaihtovälinä minulla on ollut 10-15tkm. Auto on pelannut vallan mainiosti, ei kuluta öljyä ja lähtee kylmänäkin käyntiin talvella. Pari vaihtoväliä on mennyt Castrolin Magnatecillä, mutta mitään poikkeavaa suuntaan tai toiseen en tuona aikana havainnut.
Eipäs ole Roope vielä kertonut mikä tekee GM:n dexos2 5w30 longlife-öljystä kuraa? Voisihan sitä vaivautua perustelemaan jos vaivautuu haukkumaankin. Ko. voiteluainetta lorahti taas koneeseen viime viikolla öljynvaihdon yhteydessä vajaat viisi litraa.
Itse olen käyttänyt c 2.0t vectrassa GM omaa 5w30 . Tokmannissa 20€ 5l ja vaihtovälin pidän 10-15tkm maks ja on hyvin koneessa pysynyt, eikä ole ylimääräisiä ääniä kuulunut.
tursas kirjoitti:Näytti olevan Tarjoustalossa 5 W - 50 4 L Full Syntethik 14,95, pitää huomenna valuttaa koneeseen... , kai se siellä pysyy...
Heh, jos ei 5w-50 öljy pysy niin jotain on jo pielessä Aloin itsekin harkitsemaan samaa, kun enemmän/vähemmän vuototaipumusta tässä secotecissä tuntuu olevan. Ei mitään vakavia toistaiseksi, mutta sen verta että jälleen alkaa venttiilikopan tiivisteen välistä kostua...no kesti se uusi tiiviste siellä pari vuotta, mutta mitä sinne väliin laittaisi jotta olisi pitkäikäisempi? Mietin jo että vetäisikö kuuman kestävää tiivistemassaa...?
wst kirjoitti:Heh, jos ei 5w-50 öljy pysy niin jotain on jo pielessä
Valitettavasti se ei mene ihan noin. Noin laaja-asteisista öljyistä etenkin nuo halvat on enemmän muovia kuin öljyä ja ne pilkkoontuu käytössä. Tarkoittaa että jonkin aikaa käytössä olleena 5W-50 onkin muuttunut jopa 5W-30:iä vastaavaksi liruksi.
Se on kyllä totta, erot nousee esiin kun öljy ikääntyy. Vaikka taitaa nykyaikaiset laatustandardit ottaa jo jotenkin huomioon öljyn ikääntymistäkin. Kaikista halvimmilla öljyillä lienee kuitenkin hyvä varotoimi tihentää vaihtoväliä hieman.
Tulin hankkineeksi Mobil 1 5w-50, minkä pitäisi olla niin laadukasta jotta voi huoletta ajaa normaalin vaihtovälin läpi asti
Kingiläistä 5W-40 suoraan fixus-myymälästä.
Moottoreina X16XEL, 300tkm ei syö öljyä, X16XEL 235tkm ei syö öljyä ja X18XE 330tkm ei savuta, mutta muuten ruiskii hiukan sieltä täältä.
Halvalla öljyllä pärjää, tai itse ainakin toistaiseksi pärjännyt.
japi80 kirjoitti:Kingiläistä 5W-40 suoraan fixus-myymälästä.
Moottoreina X16XEL, 300tkm ei syö öljyä, X16XEL 235tkm ei syö öljyä ja X18XE 330tkm ei savuta, mutta muuten ruiskii hiukan sieltä täältä.
Halvalla öljyllä pärjää, tai itse ainakin toistaiseksi pärjännyt.
Pärjäähän sitä edullisillakin öljyillä, jos vaihtoväli ei ole kovin pitkä.
japi80 kirjoitti:Kingiläistä 5W-40 suoraan fixus-myymälästä.
Moottoreina X16XEL, 300tkm ei syö öljyä, X16XEL 235tkm ei syö öljyä ja X18XE 330tkm ei savuta, mutta muuten ruiskii hiukan sieltä täältä.
Halvalla öljyllä pärjää, tai itse ainakin toistaiseksi pärjännyt.
Pärjäähän sitä edullisillakin öljyillä, jos vaihtoväli ei ole kovin pitkä.
10-15tkm vaihtoväli, riippuu kuinka jaksaa vaihdella.