Astra F ja V6-moottori - 11.9 moottoripainot selvitetty

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3586
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Astra F ja V6-moottori - 11.9 moottoripainot selvitetty

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Tästä on pari kertaa aiemminkin monet haaveilleet, mutta onko kukaan moista tekniikanvaihtoa viime aikoina toteuttanut tai kysynyt konttorilta tietoa. Eli C20XE->vertailumoottorista C25XE / X25XE.

Olisi mukava saada semmoinen tietotaito topic, jossa kaikki lailliseen (jos mahdollista) katsastukseen liittyvät asiat olisivat samassa topicissa.

Moottorin tilavuuden suhteen laskukaavat täällä: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... e&start=45

Onko tuota moottorin painon ongelmaa saatu ratkaistua? C20XE:n verrattuna V6 koneen paino menee tiedettävästi yli 20% sallitun painonlisäyksen. Aiemmin oli pähkäilty, että jos V6:n painoa verrataan johonkin xx kiloa painavaan dieselmoottoriin, niin voisi pysyä rajoissa. Mutta voiko tekniikanvaihdossa hyödyntää vertailumoottoriksi kahta eri moottoria?? Epäilyttää hieman :-? Edit: Vai saako sittenkin, kuuleeko Levanen? :)
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

voi hyödyntää toista moottoria painon puolesta mutta painaako joku f astran diesel moottori paljonkin enemmän kuin nuo xe:t ja ne:t?
Todennäköisesti väärässä.
Snowman
'Senator'
'Senator'
Viestit: 940
Liittynyt: 28 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki City

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Tähän vain vastaisin että, erooko kadetti jotenkin astrasta?? :roll:
Omasta mielestä ei ollenkaan , muutenkun että se vain on facelift kadetista, tekniikka yms samat kuin vanhassa.

Että HAKU vain käyttöön, niin löytyy faktaa.
BMW E46 318 Touring "2.8"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3586
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Oli haku käytössä. Mitään faktaa ei Astran osalta moottorin vertailupainosta löydy. Eli nyt kaivataan painavimman dieselmoottorin massaa ja moottorikoodia. Ei nyt lähdetä sille linjalle, että joku on joskus sattunut yhden auton leimasta läpi saamaan. Hyvä juttu kylläkin tuo, että jos/kun kahteen koneeseen saa noita prosenttirajoja verrata.
Snowman
'Senator'
'Senator'
Viestit: 940
Liittynyt: 28 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki City

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Jaa-a, kadetti meni kyllä läpitte ihan niin että, äijät katto konttorilla vain etuaksilan painoja ja sano että kyllä sen sinne saa ja jäi jopa hieman pelivaraakin. Ja tämähän ei ole ekakerta, on näitä muitakin mennyt läpi ihan heittämällä. Se on nyt kiinni vain siitä, että se auto pitääs saada ensinnäkin siihen malliin että se kone on keulilla.

Ja sen sanon että, diesel koneen paino ei riitä millään korvaamaan tuota +20% vaan sekin jää tuosta kutosen painosta vielä vaikka kuinka. Diesel muistaakseni painoi non 136kg ja 20XE painoi jotain 126kg kun taas tuo V6 painaa 176kg.
BMW E46 318 Touring "2.8"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

sitä minäkin mietin että mikään muuhan noita ei estä laittamasta mutta tuo moottorin paino menee yli sen sallitun prosentti määrän vaikka etuakselipaino ei menekkään
Todennäköisesti väärässä.
Jope
OCF Member 2016
Viestit: 2490
Liittynyt: 01 Touko 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tuo kuutosen paino hieman ihmetyttää, koska heitin lohkon sisuskaluineen (öljypumppu, kampura, veivit ja männät) vaakaan ja muistaakseni se oli n.70kg? Eli muista moottorin osista tulisi yli 100kg, joka tuntuu kyllä aivan utopistiselta ajatukselta... Tietty vauhtipyörästä tulee yli 15kg mutta aiemmin on mietitty, onko tuossa ilmoitetussa painossa myös vaihdelaatikko mukana? Eli onko kukaan punninnut täydellistä konetta?

Tuo painohomma riippuu tosiaan täysin konttorista ja suikkalakin mielenalasta. Jos menet kysymään asiaa ja vastaukseksi tulee: "unohda koko homma, liikkuu se sillä 2 litraisellakin ihan tarpeeksi", niin vaihda konttoria. Itsellä kävi tuuri ja asiallinen inssi löytyi jo neljänneltä konttorilta :) Maahantuojalta ei sitten tipu mitään lausuntoja / todistuksia yms. papereita tai itse asiassa tässäkin homma riippuu yhden ainoan ihmisen mielialasta :( Se nyt on vaan niin kuin entisellä ilotytöllä eli toiset saavat ja toiset ei.

Snowman kiteytti homman tiivistettynä yhteen lauseeseen
Se on nyt kiinni vain siitä, että se auto pitääs saada ensinnäkin siihen malliin että se kone on keulilla.
Snowman
'Senator'
'Senator'
Viestit: 940
Liittynyt: 28 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Seinäjoki City

Viesti Kirjoittaja Snowman »

8)

Näihän se on.
BMW E46 318 Touring "2.8"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3586
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Jope kirjoitti:Snowman kiteytti homman tiivistettynä yhteen lauseeseen
Se on nyt kiinni vain siitä, että se auto pitääs saada ensinnäkin siihen malliin että se kone on keulilla.
Pikku riskillä leimalle :o Ja sitten vaihdetaan takaisin vajaasylinteristä, jos suikkalakit heittäytyy hankalaksi?? Tätä juuri tarkoitin, että haluaisin nyt tietoa, jolla leimaus ei ole kiinni pelkästään inssin vaimon pääkivuista...

Löytyykö minkäänlaista edes likimain virallista tietoa moottorien painoista?
Avatar
1st Opel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 439
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja 1st Opel »

Snowman kiteytti homman tiivistettynä yhteen lauseeseen Lainaus:
Se on nyt kiinni vain siitä, että se auto pitääs saada ensinnäkin siihen malliin että se kone on keulilla.
Eiköse tämä nyt ole sitä perse edellä menemistä puuhun. Eikö sitä kannattaisi ekaksi tehdä selvitystä ja käydä konttorilla setvimässä asiat niin on elämäkin paljon helpompaa. Harmaita hiuksia on varmasti luvassa ja paljon, jos menee vaihtaa motin ilman selvityksiä.
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1695
Liittynyt: 29 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Eikös täläkin foorumilla pyöri eräs jamppa jolla on v6 f astra?JANHE nimimerkillä pyörii täällä.Kysäseppäs siltä asiaa.Muistaakseni kyseinen auto oli joskus gti lehen esittelyssä.
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Jope kirjoitti:Tuo kuutosen paino hieman ihmetyttää, koska heitin lohkon sisuskaluineen (öljypumppu, kampura, veivit ja männät) vaakaan ja muistaakseni se oli n.70kg? Eli muista moottorin osista tulisi yli 100kg, joka tuntuu kyllä aivan utopistiselta ajatukselta...
itse ihmettelen myöskin tuota, omasta mielestä se ei voi painaa mitenkään noin paljon eli 176kg, pakko tuossa on olla vaihdelaatikon paino mukana. 140kg varmasti lähempänä oikeaa kuin 176kg

Jos esim vertaa bmw:n m50b25 moottoriin joka on suora kutonen ja valurauta lohko niin sekin painaa ilman laatikkoa vain 136kg ja se on kooltaan iso kone.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4422
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja ?! »

ite oon punninnu 2.5 v6:sen(a vectra) kaikkine apulaitteineen(myös ilmastoinnin kompura) ,koneenkorvat ja pakosarjat kiinni,nii oisko ollut 202kg .tämä automaatin "vauhtipyörällä"
TobyR
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1836
Liittynyt: 23 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Astra F ja V6-moottori

Viesti Kirjoittaja TobyR »

Wesku79 kirjoitti:Tästä on pari kertaa aiemminkin monet haaveilleet, mutta onko kukaan moista tekniikanvaihtoa viime aikoina toteuttanut tai kysynyt konttorilta tietoa. Eli C20XE->vertailumoottorista C25XE / X25XE.:)
Jyväskylässä on 2 v6 farkku Astraa ja molemmissa on vertailumallina c20xe eli GSI.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

JJ kirjoitti:
Jope kirjoitti:Tuo kuutosen paino hieman ihmetyttää, koska heitin lohkon sisuskaluineen (öljypumppu, kampura, veivit ja männät) vaakaan ja muistaakseni se oli n.70kg? Eli muista moottorin osista tulisi yli 100kg, joka tuntuu kyllä aivan utopistiselta ajatukselta...
itse ihmettelen myöskin tuota, omasta mielestä se ei voi painaa mitenkään noin paljon eli 176kg, pakko tuossa on olla vaihdelaatikon paino mukana. 140kg varmasti lähempänä oikeaa kuin 176kg

Jos esim vertaa bmw:n m50b25 moottoriin joka on suora kutonen ja valurauta lohko niin sekin painaa ilman laatikkoa vain 136kg ja se on kooltaan iso kone.
Niin ja suora CIH kutonen painaa saman verran. :o :o :o :o Olisko painot sekasi?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin