Rekord Olympia 1956 moottorin osia

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
RBaggio#10
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Kesä 2019, 11:25

Rekord Olympia 1956 moottorin osia

Viesti Kirjoittaja RBaggio#10 »

Tervehdys,

Olen uusi opelisti ja tallissa nyt löytyy vuoden 1956 Rekord Olympia.

Tarve olisi originaali osille: katkojan kärjet, kondensaattori, virranjakajan pyörijä sekä kansi, nokkaketju, rattaat ja tiivisteet.

Onko kellään tietoa mistä näitä voisi lähteä metsästämään? Kaikki apu olisi tarpeen!
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Rekord Olympia 1956 moottorin osia

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
RBaggio#10
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Kesä 2019, 11:25

Re: Rekord Olympia 1956 moottorin osia

Viesti Kirjoittaja RBaggio#10 »

Toimivatko tuonne samat tunnukset?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Rekord Olympia 1956 moottorin osia

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
sepse
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 3376
Liittynyt: 12 Helmi 2007, 21:42
Paikkakunta: Harjavalta / Brushpower

Re: Rekord Olympia 1956 moottorin osia

Viesti Kirjoittaja sepse »

Jos sulla on autossa oikea moottori -jakopää on toteutettu yhdellä fiber rattaalla ja sen parina olevalla teräs rattaalla .Vuosimalli on leimattu moottorin numeroon -jos numeroa ei ole paikalla on Opelin toimittama puolimoottori jos koneessa on vaihdettava öljynsuodatin se on tuoreemmasta 63 vuosimallista -niitäkin näkee .
Tiivisteistä sen verran että melkein kaikki on toteutettu korkki tiivistein (paitsi kannentiiviste) ihan nekin jotka uudemmissa on stefat , eli kampiakselin tiivistykset jakopään tiivistykset pyörän laakerien tiivisteet - ei siinä mitään mutta alkuperäis sarjoissa - niissä joita vielä kalliilla löytyy ovat kaikki korkkitiivisteet kutistuneet kuivuessaan alimittaisiksi . Niiden alkuperäis mittoihin saanti lienee vaikeaa / helpompi tehdä öljyn kestävästä kumista .
Keräsin vuosikausia kaiken mahdollisen koska omistin vielä viime syksyyn asti Opel Olympia 55 sekä Opel Olympia Rekord 56 autot - myin pois mutta voin vihjata uudelle omistajalle jos hän haluaa myydä jotain tosi isosta osa kasasta .
Tiesitkö että vuosi malli on ns suuntaa antava Opel teki silloin aina loppu vuodesta jo seuraavaa mallia eli 56 rekisteröity saattaa olla joko 56 tai 57 .
Tuolla sivulla näet mitä omistat https://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Olympia_Rekord .
Nettiautossa on ollut pitkään myynnissä 56 malli jonka ulko kuoressa on todella paljon vääriä osia vaikka toisin väitetään -näissähän on sitten eri listat ihan vierekkäisissä vuosimalleissa tuossa autossa on sotkettu kaikkea eri malleista mm Amazon taka heijastimet yms ja sisustassa kaikkee fuulaa .
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 :roll:
Vastaa Viestiin