-04 Signum turbo bensa ja ilmaus
-04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Noniin, mites se sii menee?
Termari vaihettu ja kone lämpii mut pari putkee kylmään ja lämmöt nousee tappii?
T. Panu
pleitor@gmail.com
Kouvola
0407269170
Termari vaihettu ja kone lämpii mut pari putkee kylmään ja lämmöt nousee tappii?
T. Panu
pleitor@gmail.com
Kouvola
0407269170
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Pari putkee?
Ei nuo yleensä vaadi erityistä ilmausta. Kaataa nestettä koneeseen ja käyttää lämpimäksi.
Onko paisariin tuleva pikkuletku auki?
Ei nuo yleensä vaadi erityistä ilmausta. Kaataa nestettä koneeseen ja käyttää lämpimäksi.
Onko paisariin tuleva pikkuletku auki?
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Ok, ei vaan tunnu toimivan. Alan jo epäillä tukosta jossain?
Siihen tulee 2 pikkuletkuu, sormen paksusii ja ovat päällekkäin. Mietinkin sitä, että toisestahan pitäis ruikkaa kokoajan kun käynnissä? = kiertää.
Siihen tulee 2 pikkuletkuu, sormen paksusii ja ovat päällekkäin. Mietinkin sitä, että toisestahan pitäis ruikkaa kokoajan kun käynnissä? = kiertää.
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Nehän on äkkiä testattu ku ottaa irti ja tööttää paineilmaa molempiin.
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
oisko vesipumppu sökö jos ei nesteet kierrä
-
- 'Admiral'
- Viestit: 278
- Liittynyt: 04 Heinä 2011, 21:28
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Kyllä mä lähtisin hakemaan vikaa sieltä termarin suunnalta, jos mihinkään muuhun ei ole koskettu.
Mondeo mk4, 2.5t, Opel Kadett C - 79
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
Exä. Astra G 1,8 Caravan -00 Edition 100 X18XE1
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Herää tietenkin kysymys, miksi termostaatti on vaihdettu?
Eihän termostaatin tiivistekaulus unohtunut laittaa?
Systeemi ilmaa itse itsensä, joten termostaatin vaihdon jälkeen ei tarvita mitään eritysitoimenpiteitä sen suhteen.
Eihän termostaatin tiivistekaulus unohtunut laittaa?
Systeemi ilmaa itse itsensä, joten termostaatin vaihdon jälkeen ei tarvita mitään eritysitoimenpiteitä sen suhteen.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
-
- 'Senator'
- Viestit: 408
- Liittynyt: 12 Loka 2004, 03:00
- Paikkakunta: Lpr
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Akun vieressä olevassa letkussa on ilmausruuvi.
Manta B 2.0T/Vectra A 4x4 Tbo/Zafira A Opc
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Virallisen ohjeen mukaan mitään ilmaustoimenpiteitä ei ole. Paisuntasäiliön kautta vain täytetään (hiljalleen) järjestelmä n. 20mm säiliön ylämerkin alapuolelle. Ja se siinä.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
-
- 'Senator'
- Viestit: 408
- Liittynyt: 12 Loka 2004, 03:00
- Paikkakunta: Lpr
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Joo turha se on käyttää ilmausruuvia jos sellainen on.
Manta B 2.0T/Vectra A 4x4 Tbo/Zafira A Opc
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
joo ilmausruuvista ilmat pois niin jo rupee kiertää.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
En ole edes ajatellut tai löytänyt omista B207=Z20NET ja Z22YH koneista tuota ilmasruuvia. Kaipa se siellä sitten on, mutta ei minulla ole ollut sille käyttöäkään vaikka molempiin koneisiin olen termostaatit vaihtanut.
Tähän turbokoneeseen vaihto oli turha, kun luulin hitaan lämpöjen nousun johtuvan tästä, mutta sehän onkin ominaisuus. Lisäksi omassani automaattilaatikon öljynjäähdytin hidastaa lämpenemistä.
Sitä vastoin tuohon directiin (lähes sama perusmylly) termostaatin vaihto ei ollut turha. Se kävi hiukan alilämpöisenä.
Huolto-ohjeen mukaan ei tosiaan tehdä mitään muuta kuin täytetään hiljalleen järjestelmää paisuntasäiliön kautta. Tämän jälkeen autoa käytetään vaihtelevilla kierroksilla niin kauan että termostaatti aukeaa. Annetaan jäähtyä ja tehdään lopullinen täyttö paisuntasäilöön. Näin olen toiminut molempien autojen kohdalla ja homma sujunut ilman mitään "ilmavaivoja".
Tähän turbokoneeseen vaihto oli turha, kun luulin hitaan lämpöjen nousun johtuvan tästä, mutta sehän onkin ominaisuus. Lisäksi omassani automaattilaatikon öljynjäähdytin hidastaa lämpenemistä.
Sitä vastoin tuohon directiin (lähes sama perusmylly) termostaatin vaihto ei ollut turha. Se kävi hiukan alilämpöisenä.
Huolto-ohjeen mukaan ei tosiaan tehdä mitään muuta kuin täytetään hiljalleen järjestelmää paisuntasäiliön kautta. Tämän jälkeen autoa käytetään vaihtelevilla kierroksilla niin kauan että termostaatti aukeaa. Annetaan jäähtyä ja tehdään lopullinen täyttö paisuntasäilöön. Näin olen toiminut molempien autojen kohdalla ja homma sujunut ilman mitään "ilmavaivoja".
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Tärkeää: Jäähdytysjärjestelmä ilmataan käyrässä alaletkussa olevan ilmausventtiilin avulla.
Lukee ohjeessa.
Lukee ohjeessa.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Ei muuta kuin siitä sitten vaan ilmaamaan.
Kumma vain, ettei Saabin WIS (sama moottori) eikä Haynness ei Opelin eikä Saabin tuota ole hoksannut kertoa
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
- Paska Omena
- OCF Member 2024
- Viestit: 3301
- Liittynyt: 13 Kesä 2010, 01:02
- Paikkakunta: Vaasa
Re: -04 Signum turbo bensa ja ilmaus
Jostain syystä Saabin letkussa sitä ilmausnippaa ei ole mutta Opelissa on. Ja siihen päälle vielä mahdolliset vuosimallikohtaiset erot.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97