Opel Astra G 1.6 ecotec -03 tyhjäkäyntihäiriö lämpöisenä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
nikopasi
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 12:31

Opel Astra G 1.6 ecotec -03 tyhjäkäyntihäiriö lämpöisenä

Viesti Kirjoittaja nikopasi »

Kyseessä tosiaan Opel Astra g 2003 1.6 ecotec Z16XEP

Autoa on nyt tutkittu ja hutkittu ja vikaa ei löydetä. Pian loppuu järki itseltä. Löytyisikö vielä vinkkejä joltain muulta?

Autoa vaivaa siis tyhjäkäynti lämpöisenä: kylmänä käynnistyy ja käy tyhjäkäyntiä normaalisti, joka kerta kun auto on käynyt lämpöiseksi (termostaatti aukeaa suurinpiirtein) niin tyhjäkäynti alkaa vaeltamaan 1000-2000 kierroksen välillä. Mitä enemmän asetat kuormitusta (valoja, takalasinlämmitintä, penkilämmitintä, puhallin-nopeutta, kytkintä pohjaan jne... ) kierrokset jäävät ns. jumiin 2000 kierroksen paikkeille ja heti kun otat kuormituksen pois niin taas vaeltaa. joka kerta sama juttu.

Moottorin vikavalo on palanut aikasemmin: nollattu eikä pala tällä hetkellä. Sytytyskatkoksia.
Tulpat vaihdettu.

Tehtyjä toimenpiteitä:
-tulpat vaihdettu
-uusi egr
-uudet imusarjan tiivisteet
-egr kanavan puhdistus
-kaasuläppä vaihdettu (käytetty tosin) (ei ole tehty mitään sopeutustestiä) ei eroa vanhalla ja uudella (sama vika)
Itse en keksi enää muutakuin että moottoriohjainlaitteessa on vikaa? Metroautosta kysytty uuden hinta 1240 e ohjelmoituna. Kyseinen ohjainlaite Actronics 12211330
Onkohan noissa ollut vikoja? Kysykää jos unohdin jotain tärkeää. Toivottavasti joku on törmännyt samaan :D
ahkio
'Senator'
'Senator'
Viestit: 561
Liittynyt: 04 Huhti 2011, 08:50

Re: Opel Astra G 1.6 ecotec -03 tyhjäkäyntihäiriö lämpöisenä

Viesti Kirjoittaja ahkio »

Olisiko tuossa ketjusssa vastaavanlaista vikaa? En koko ketjua lukenut ja vastaaavanlaisia saattaa olla muitakin!
viewtopic.php?f=4&t=265484&hilit=humppaa
nikopasi
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 12:31

Re: Opel Astra G 1.6 ecotec -03 tyhjäkäyntihäiriö lämpöisenä

Viesti Kirjoittaja nikopasi »

sinne suuntaan mutta ei oikeastaan täysin samaa eikä oikein mitään tietoa minulle.. ja nuo oli kaikki eri kone mallilla.. täytyy vähän koittaa vielä perehtyä. ei anna luonto periksi luovuttaa eikä huvittaisi romuttaa autoa jolla ajettu 170 000. en ole kyllä koskaan vastaavaan törmännyt.
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1523
Liittynyt: 14 Helmi 2006, 20:07
Paikkakunta: Alahärmä

Re: Opel Astra G 1.6 ecotec -03 tyhjäkäyntihäiriö lämpöisenä

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Tää kuulostais jonkin verran sun ongelmalta, ja syy on ollut huohotinjärjestelmässä, ja korjaantunut vaihtamalla venakopan kansi.

http://www.astraownersnetwork.co.uk/arc ... 31993.html
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
nikopasi
'Agila'
Viestit: 5
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 12:31

Re: Opel Astra G 1.6 ecotec -03 tyhjäkäyntihäiriö lämpöisenä

Viesti Kirjoittaja nikopasi »

okei, kiitos. täytyy tutkia tämä ketju vielä ja lähteä tarkisteleen omasta autosta tätä juttua. ensimmäisenä mun täytyy hommata tulkki joka kääntää tekstin mulle. ei oo kyllä ees englannin vertaa kielipäätä.. eiköhän semmonen ole kuitenkin saatavilla. mutta kiitos shamrock tästä vaihtoehdosta!
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Opel Astra G 1.6 ecotec -03 tyhjäkäyntihäiriö lämpöisenä

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Tässä on vastaava suomeksi:
Kirjoittaja Robertx » 19 Maalis 2012 10:09
Venttiilikopan kannen vaihto liittyy MAPin toimintaan.
Kenttäapuohje: 2266
Vika: Moottori Z16XE1/LET/LER/XEP/XER/Z18XER - Viheltävä ääni
Mallit: Moottorit: Versio:
Astra-G 2003...2005,Astra-H 2004...2008,Zafira-B 2005...2008,Meriva 2006...2008,Corsa-D 2007...2008,Vectra-C 2006...2008,Signum 2006...2008 Z16XEP,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z16LET| Z18XER,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z18XER,Z16XEP| Z16LET,Z16LEL| Z16LER,Z16XEP| Z18XER,Z18XER
Valitus: Asiakas valittaa moottorista kuuluvasta viheltävästä äänestä, joskus vikakoodit P0105 (MAP-anturi) ja P0170 (polttoaineseos) ovat tallentuneet ECU:hun.
Syy: Murtunut paineilmakalvo venttiilikoneiston kannen sisällä.
Tuotanto: Parannetut osat on otettu tuotannossa käyttöön alkaen moottorinumerosta 20MV7706 (13. lokakuuta 2008).

Apuohje:
Jos asiakas valittaa asiasta, irrota öljyn mittatikku tai
öljyntäyttökorkki. Jos viheltävä ääni katoaa, vaihda
venttiilikoneiston kansi. Jos autossa on MAP-anturi,
imusarjan absoluuttinen paine voidaan tarkistaa myös Tech 2:lla.
Joutokäynnillä ja ilman kuormitusta sen pitäisi olla
32 - 38 kPa.
Ryhmä: J - Moottori
Vikaryhmä: 01 - Murtunut tai repeytynyt,14 - Ääntelyä tai värinää
Vikakoodi: P0105,P0170

Moottoriin ei imetä alipainetta ja imusarjasta ei todellakaan tule / pääse öljyä palotilaan.
Huohotinjärjestelmän vika aiheuttaa painetta kampikammioon ja tällöin öljyä pääsee männänrenkaiden ohi palotilaan.

Kannattaa tarkistaa , onko öljyn mittatikun kautta imua.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Vastaa Viestiin