20NE ja käyntihäiriö
-
- 'Admiral'
- Viestit: 223
- Liittynyt: 16 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Rovaniemi
20NE ja käyntihäiriö
Tere
Minulla on 20NE koneella oleva Ascona C. Auto pelaa hienosti kun jättää tyhjäkäyntimoottorin pistokkeen irti, mutta erikoinen pätkiminen ja tyhjäkäyntikierrosten humpaaminen alkaa kun kytkee tyhjäkäyntimoottoriin liittimen kiinni. Liitin rti auto pelaa hienosti, mitä nyt tietenkin tyhjäkäyntikierrokset on reilunlaiset. Mistä voisi olla kyse? Tyhjäkäyntimoottori on uusi eli siinä ei pitäisi olla vikaa.
Minulla on 20NE koneella oleva Ascona C. Auto pelaa hienosti kun jättää tyhjäkäyntimoottorin pistokkeen irti, mutta erikoinen pätkiminen ja tyhjäkäyntikierrosten humpaaminen alkaa kun kytkee tyhjäkäyntimoottoriin liittimen kiinni. Liitin rti auto pelaa hienosti, mitä nyt tietenkin tyhjäkäyntikierrokset on reilunlaiset. Mistä voisi olla kyse? Tyhjäkäyntimoottori on uusi eli siinä ei pitäisi olla vikaa.
Re: 20NE ja käyntihäiriö
Jotenkin 2.0ne ja käyntihäiriö ei vaan sovi yhteen. Viisaammat voi jatkaa.
Kadett GSI Cabrio 2,0-87 (kesä-auto )
Subaru Impreza gc8-99
Subaru Outback 2.5-07
Subaru Forester 2.0-12 (vaimon)
Subaru Impreza gc8-99
Subaru Outback 2.5-07
Subaru Forester 2.0-12 (vaimon)
Re: 20NE ja käyntihäiriö
Kenen valmistajan tk-moottori se uusi on? Ei kai Topran?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: 20NE ja käyntihäiriö
jos on topran niin ei voi toimia
Kadett GSI Cabrio 2,0-87 (kesä-auto )
Subaru Impreza gc8-99
Subaru Outback 2.5-07
Subaru Forester 2.0-12 (vaimon)
Subaru Impreza gc8-99
Subaru Outback 2.5-07
Subaru Forester 2.0-12 (vaimon)
-
- 'Admiral'
- Viestit: 223
- Liittynyt: 16 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 20NE ja käyntihäiriö
Tilasin Saksasta Löwe-merkkisen. Minulla on samanlainen C Ascona varaosa-autona ja kokeilin ennen uuden Tyhjäkäyntimoottorin tilaamista myös toisella Bosch-merkkisellä, mutta tuntuisi sama vika toistuvan. Auto saattaa pelata 20km ihan ok, mitä nyt pientä aaltoiltua tasakaasuajossa. Sitten pintakaasulla yhtäkkiä rytkäsee niin että kierroslukumittari käy nollassa ja sekunnin päästä käy taas normaalisti. Toisinaan rötäys sytyttää myös moottorin vikavalon.
Samantien kun nyppää tk-moottorilta piuhan irti niin käy tasasta, mutta korkeaa ~1200rpm tyhjäkäyntiä. Tuolloin ei myöskään rytki eikä tasakaasu aaltoile.
Samantien kun nyppää tk-moottorilta piuhan irti niin käy tasasta, mutta korkeaa ~1200rpm tyhjäkäyntiä. Tuolloin ei myöskään rytki eikä tasakaasu aaltoile.
Re: 20NE ja käyntihäiriö
Jos vikavalo on kerran palanut, niin oletko lukenut vikakoodit? Mitä vikakoodeja ilmeni?
Oletan, että sulla on siellä 1- tai 2-kärkitulpat? Onko ne milloin vaihdettu?
Tulpanjohdot?
Virranjakajan kansi ja pyörijä?
Oletan, että sulla on siellä 1- tai 2-kärkitulpat? Onko ne milloin vaihdettu?
Tulpanjohdot?
Virranjakajan kansi ja pyörijä?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
-
- 'Admiral'
- Viestit: 223
- Liittynyt: 16 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 20NE ja käyntihäiriö
Minkälainen näissä vanhuksissa on vikakoodinluku ja millä aparaatilla niihin pääsee käsiksi? Haluaisin kyllä jotain perusteluja miksi sytkäpuoli toimii kuin enkeli kun tk-moottorin piuha on irti. Jos sytkäosat on huonot niin kyllä auto rykisi sitten kokoajan tk-moottorin kanssa tai ilman.
Termostaatti jää auki eikä lämmöt tahdo tulla keskelle, mutta noinkohan on vaikutusta...meneekö auto varaohjelmalla jos tk-moottorin pistoke on irti eli ohittaisi jonkun anturin tms. Ja kytkettynä tuo anturi antaisi katkonaista infoa?
Termostaatti jää auki eikä lämmöt tahdo tulla keskelle, mutta noinkohan on vaikutusta...meneekö auto varaohjelmalla jos tk-moottorin pistoke on irti eli ohittaisi jonkun anturin tms. Ja kytkettynä tuo anturi antaisi katkonaista infoa?
Re: 20NE ja käyntihäiriö
Tämän keskustelualueen alussa on kiinnitetty topic "kuinka luen vikakoodit".
Asconan tapauksessa onnistuu hyppyjohtosysteemillä.
Tuli mieleen moottorin lämpötila-anturi, onko vaihdettu tai varmistettu toimivuus?
Varmaksi en sano mutta eikös tyhjäkäyntisäädin ole kylmällä koneella jatkuvasti auki ja koneen lämmettyä vain hiukan tyhjäkäynnillä.
Asconan tapauksessa onnistuu hyppyjohtosysteemillä.
Tuli mieleen moottorin lämpötila-anturi, onko vaihdettu tai varmistettu toimivuus?
Varmaksi en sano mutta eikös tyhjäkäyntisäädin ole kylmällä koneella jatkuvasti auki ja koneen lämmettyä vain hiukan tyhjäkäynnillä.
On se kova...
-
- 'Admiral'
- Viestit: 223
- Liittynyt: 16 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 20NE ja käyntihäiriö
Pari päivää sitten otin jäähdytinnesteen lämpötila-anturin (siis siitä termostaattikotelosta, ei kai näissä muualla lämpöanturia olekkaan?) varaosa-autosta, puhdistin sen ja laitoin paikalleen. Samalla uusin anturin johtoon uuden liittimen kun oli niin hapettunut. Jotain muuttui eli nyt auto lähtee ilman kaasun painamista kylmänäkin käyntiin ja toimii jokseenkin oikein kun moottori vähän lämpenee. Ongelmia on edelleen varsinkin heti startin jälkeen ilmenevä tasakaasun kiusallinen nykiminen ja pieni aaltoilu maantien pinta/tasakaasu osuuksilla.
Anturin vaihto ei vaikuttanut lämpömittarin toimintaan eli edelleen lämmöt jää reilusti alle normaalin käyntilämmön eli tuolta osin vanhakin anturi näytti oikein.
Anturin vaihto ei vaikuttanut lämpömittarin toimintaan eli edelleen lämmöt jää reilusti alle normaalin käyntilämmön eli tuolta osin vanhakin anturi näytti oikein.
Re: 20NE ja käyntihäiriö
Siinä kotelossa taitaa olla kaksi anturia 2napanen eculle ja 1napanen mittarille olihan se anturi samanvärinen kun varaosa luettelot taitaa antaa erivärisiä (eri vastus arvolla) mutta itsellä ollu sinisiä kaikki
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Re: 20NE ja käyntihäiriö
Katso vielä termostaatti jos on kesä malli niin lämpömittari ei nouse enenpää.
Kadett GSI Cabrio 2,0-87 (kesä-auto )
Subaru Impreza gc8-99
Subaru Outback 2.5-07
Subaru Forester 2.0-12 (vaimon)
Subaru Impreza gc8-99
Subaru Outback 2.5-07
Subaru Forester 2.0-12 (vaimon)
-
- 'Admiral'
- Viestit: 223
- Liittynyt: 16 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 20NE ja käyntihäiriö
Minulla on molemmissa Asconoissa vain yhdet anturit paikallaan termostaattikoteloissa. Varaosa-autossa anturi oli siellä kotelon sivussa jakopään puolella ja käyttö Asconassa se oli siinä kotelon päällä. Anturin väriä en huomannu kattoa. Molemmissa moottoreissa on kyllä paikat kotelossa kahdelle anturille, mutta esim. ylimääräisiä johtoja ei näy roikkuvan missään.
Termostaattivika onkin jo tiedossa, mutta kotelon kannen pultit on hapettunu koteloon kiinni sillä intesiteetillä että ne menee poikki jos koittaa irrottaa. Kohta on jakopäänremmin vaihto niin vaihdan koko sen alumiinisen vesipäädyn sinne sylinterinkannen päähän samalla. Vika ei kuitenkaan johdu termostaatista sillä ongelmat ilmenee nyt nimenomaan heti kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Termostaattivika onkin jo tiedossa, mutta kotelon kannen pultit on hapettunu koteloon kiinni sillä intesiteetillä että ne menee poikki jos koittaa irrottaa. Kohta on jakopäänremmin vaihto niin vaihdan koko sen alumiinisen vesipäädyn sinne sylinterinkannen päähän samalla. Vika ei kuitenkaan johdu termostaatista sillä ongelmat ilmenee nyt nimenomaan heti kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Re: 20NE ja käyntihäiriö
Se termari voi olla auki koko ajan. Tai sitä ei ole lainkaan. Niitäkin on tullu vastaan. Vesi kiertää koko ajan ja kone käy kylmänä.
Kadett GSI Cabrio 2,0-87 (kesä-auto )
Subaru Impreza gc8-99
Subaru Outback 2.5-07
Subaru Forester 2.0-12 (vaimon)
Subaru Impreza gc8-99
Subaru Outback 2.5-07
Subaru Forester 2.0-12 (vaimon)
-
- 'Admiral'
- Viestit: 223
- Liittynyt: 16 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 20NE ja käyntihäiriö
Jos kaikki on moottorissa kunnossa niin jäähdytinnesteen lämpötilalla ei saa vaikuttaa moottorin toimintaan. Nyt tällä on selvästi joku hätä. Kokeilen viikonloppuna lukea vielä vikakoodit jos sieltä jotain paljastuisi.
Re: 20NE ja käyntihäiriö
Tarkista ilmamäärämittarin hiilipinta. Aiheuttaa nykuttämistä kun mitattu ilmamäärä katkoo.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)