2.8T ja jakoketju
2.8T ja jakoketju
Onko niin, että 2007 mallissa jakoketjun kiristin on mekaaninen ja vanhemmassa mallissa hydraulinen?
Kestääkö uudempi versio jotenkin pidempään ja mikä niissä olikaan vaihtoväli vai tarvitseeko vaihtaa ollenkaan?
Kestääkö uudempi versio jotenkin pidempään ja mikä niissä olikaan vaihtoväli vai tarvitseeko vaihtaa ollenkaan?
Re: 2.8T ja jakoketju
Kysymys koskee siis vectran konetta.
Re: 2.8T ja jakoketju
Hydrauliset 3kpl ovat kaikissa malleissa.
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Re: 2.8T ja jakoketju
Ok. Mikä muutos tehtiin ketjuun?siis 2007 malliin, ja mikä sen vaihtoväli on?
Re: 2.8T ja jakoketju
Ketjut muuttuu -07. Vanhemmissa sellainen o rengas ketju tjsp. -07 ja uudemmat ilman laakerointia(siis ne nokille menevät ketjut, alaketju sama kaikissa, siellä on kolme ketjua). Ei ole vaihtoväliä määrätty, mulla hyppäs ketju 117tkm kohdalla(-07 eli uudempi jakopää mulla) ja muutama vena vinossa. Eikä pitänyt mitään ääniä tai varoitellut muutenkaan ennenku hyppäs.
Itse en kauheesti yli 100tkm ajaisi ketjuilla.
Itse en kauheesti yli 100tkm ajaisi ketjuilla.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 2.8T ja jakoketju
Joo ja vectra tbo
Minkäverran ajettuna vectra sinulle tuli? Ymmärtääkseni pidit tiheämpää öljynvaihtoväliä kuitenkin.
Jatkaen tästä koneesta ollut muualla foorumilla juttua,
Perus moottorihan on holden ja turbo tekniikka saabin.
Holdenilla kovemmat öljyluokitukset.
117-285tkm on kestäneet jakopäät ennen hyppäämistä minun tietooni. Itse varmaan hipostelisin huippuöljyjä ja poksauttaisin jakopään kuitenkin 250tkm jälkeen. Ei kannata ajaa tiheämmälläkään (15tkm) huoltovälillä yli 200tkm ketjulla.
Minkäverran ajettuna vectra sinulle tuli? Ymmärtääkseni pidit tiheämpää öljynvaihtoväliä kuitenkin.
Jatkaen tästä koneesta ollut muualla foorumilla juttua,
Perus moottorihan on holden ja turbo tekniikka saabin.
Holdenilla kovemmat öljyluokitukset.
117-285tkm on kestäneet jakopäät ennen hyppäämistä minun tietooni. Itse varmaan hipostelisin huippuöljyjä ja poksauttaisin jakopään kuitenkin 250tkm jälkeen. Ei kannata ajaa tiheämmälläkään (15tkm) huoltovälillä yli 200tkm ketjulla.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 2.8T ja jakoketju
Ensimmäisissä moottoreissa kaikki ketjut "o-rengasketjuja" (ämerikassa)vectraTBO kirjoitti:Ketjut muuttuu -07. Vanhemmissa sellainen o rengas ketju tjsp. -07 ja uudemmat ilman laakerointia(siis ne nokille menevät ketjut, alaketju sama kaikissa, siellä on kolme ketjua). Ei ole vaihtoväliä määrätty, mulla hyppäs ketju 117tkm kohdalla(-07 eli uudempi jakopää mulla) ja muutama vena vinossa. Eikä pitänyt mitään ääniä tai varoitellut muutenkaan ennenku hyppäs.
Itse en kauheesti yli 100tkm ajaisi ketjuilla.
Sitten muuttui alaketju "telaketjuksi" (ekat mosat opelin kopassa)
Jonka jälkeen kaikki 3 ketjua kyseisiä "telaketjuja"
Nykyään en tiedä minkälaisia ovat mutta tuskin ovat päässeet ongelmasta kokonaan eroon vieläkään.
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Re: 2.8T ja jakoketju
66tkm ajettu oli ennen kuin mulle tuli. Silloinkin vaihdeltu öljyjä useemmin kuin se 30tkm. Itse pidin max vaihtovälinä 10tkm mutta eihän se auttanu kun ne ketjut venyy kuitenkin1,2sorsa kirjoitti:Joo ja vectra tbo
Minkäverran ajettuna vectra sinulle tuli? Ymmärtääkseni pidit tiheämpää öljynvaihtoväliä kuitenkin.
Jatkaen tästä koneesta ollut muualla foorumilla juttua,
Perus moottorihan on holden ja turbo tekniikka saabin.
Holdenilla kovemmat öljyluokitukset.
117-285tkm on kestäneet jakopäät ennen hyppäämistä minun tietooni. Itse varmaan hipostelisin huippuöljyjä ja poksauttaisin jakopään kuitenkin 250tkm jälkeen. Ei kannata ajaa tiheämmälläkään (15tkm) huoltovälillä yli 200tkm ketjulla.
Linkistä kuvia -07 jakopäästä ja mun surullinen stoori: https://opelclubfinland.fi/viewtopic.ph ... 3%A4%C3%A4
OPC Inkkuja kun oon kattellu niin todella monessa noin 100tkm ajetussa ketjut vaihdettu.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: 2.8T ja jakoketju
Tuo kilometri määräkin vaihtelee joillaki kilahtaa ennen 100tkm joillaki myöhemmin. Mun omalla oli ajettu 280tkm kun ostin ja vikavalo paloo jo ostettaes ja ajoin oston jälkeen vielä 2tkm ennenkun otettiin remonttiin se ja olihan ne venyny mutta ei liikaa niin että pomppas.. Ja huoltokirjassa ei mitään merkintöjä että olis ennemmin vaihdettu.
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
Re: 2.8T ja jakoketju
Tämäkin olisi hyvä kun jossain oikeasti olisi se faktatilasto näistä "jakoketju" ongelmista.
Opelhan ei näitä pidä mitenkään tyyppivikana, koska niitä ilmestyy suhteellisen harvoin.
Onko nyt vaan kyse siitä, että koska remontti maksaa paljon niin siitä pidetään meteliä?
Onko jollain arviota tms. kuinka monta autoa on käynyt pajalla ketjun vian takia? Esimerkillä. 1/100, 1/500 000
Opelhan ei näitä pidä mitenkään tyyppivikana, koska niitä ilmestyy suhteellisen harvoin.
Onko nyt vaan kyse siitä, että koska remontti maksaa paljon niin siitä pidetään meteliä?
Onko jollain arviota tms. kuinka monta autoa on käynyt pajalla ketjun vian takia? Esimerkillä. 1/100, 1/500 000
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 2.8T ja jakoketju
2/10 mutta niistä takuuaikana 2/100
Tämä siis oma arvaus arvio
Tämä siis oma arvaus arvio
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 2.8T ja jakoketju
Yleistä jakoketjuasiaa vuodelta 2014:
Alan edustajat toteavat, että valtuutetussa merkkihuollossa huolehditaan siitä, että valmistajan kyseiselle autolle laatimaa huolto-ohjelmaa noudatetaan ja ajoneuvo toimii moitteetta.
"Auton elinkaari ei ole sama huoltamattomalla tai valmistajan huolto-ohjelman mukaisesti huolletulla autolla", Autoalan tiedotuskeskuksen tiedotteessa todetaan.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/autoala ... n-oma-vika
Hyviä kommentteja siellä.
Alan edustajat toteavat, että valtuutetussa merkkihuollossa huolehditaan siitä, että valmistajan kyseiselle autolle laatimaa huolto-ohjelmaa noudatetaan ja ajoneuvo toimii moitteetta.
"Auton elinkaari ei ole sama huoltamattomalla tai valmistajan huolto-ohjelman mukaisesti huolletulla autolla", Autoalan tiedotuskeskuksen tiedotteessa todetaan.
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/autoala ... n-oma-vika
Hyviä kommentteja siellä.
Re: 2.8T ja jakoketju
Luin ton saman jutun. Jakoketjuhan toimii öljynpaineella, joten oleellista on että siellä on velliä koneessa. Toki jos on viallinen, niin mekaaniseen osaan ei paljon oikeat öljyt auta. Mutta uskon tuohon, että hyvä öljyväli ja muutenkin järkevä ajotyyli pitää auton ehjänä.
Mutta aika vähän täällä foorumilla kukaan niistä ketjuista valittaa.
Toki muutama juttu löytyy, mutta uskon silti että täällä on enemmän z28net koneella olevia joilla se on täysin ehjä ja toimiva.
Mutta aika vähän täällä foorumilla kukaan niistä ketjuista valittaa.
Toki muutama juttu löytyy, mutta uskon silti että täällä on enemmän z28net koneella olevia joilla se on täysin ehjä ja toimiva.
Re: 2.8T ja jakoketju
Silloin kun kyselin jakopään vaihdolle hintaa yllätyin siitä että joka korjaamo josta Porissa kysyin oli tehnyt 2.8 mottiin muutaman jakopään vaikka yhtään autoa en tiedä mihin olisi se täällä tehty.
Mun mielestä moni ei vaan kerro että on jouduttu korjaamaan ja laittavat auton kiertoon ettei tarvi kallista hommaa uudelleen teettää. Tästä syystä myös jätetään huoltokirjasta helposti pois se maininta remontista, sanotaan vaan että ketju on huoltovapaa.
Eli jos ei ole autolla uudesta saakka ajanut ja huoltokirjassa ei ole merkintää jakopääremontista niin se ei tarkoita etteikö sitä olisi jo voitu tehdä...
Mun mielestä moni ei vaan kerro että on jouduttu korjaamaan ja laittavat auton kiertoon ettei tarvi kallista hommaa uudelleen teettää. Tästä syystä myös jätetään huoltokirjasta helposti pois se maininta remontista, sanotaan vaan että ketju on huoltovapaa.
Eli jos ei ole autolla uudesta saakka ajanut ja huoltokirjassa ei ole merkintää jakopääremontista niin se ei tarkoita etteikö sitä olisi jo voitu tehdä...
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: 2.8T ja jakoketju
Nii just. Toi on varmaan myös noin. Yleensä vain vioista puhutaan ja kehuista vaietaan. Lähinnä siksi ihmettelin kun siitä kohkataan ja pelotellaan. Ja kun yrität etsiä tietoa niin ei siitä kovin moni puhu. Toki englantilaisilta foorumeilta löytyy tietoa myös. Mutta jotenkin hankala muodostaa kuvaa oikeasti vian laajuudesta.