Infotainment CD600 ihmetyksen aiheita

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
vhautamaki
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 08:00

Infotainment CD600 ihmetyksen aiheita

Viesti Kirjoittaja vhautamaki »

Torstaina tuli ihka uusi Opel Astra tähän taloon. Todella tyytyväinen olen ollut autoon Golffin -12 farkun jälkeen. Mutta asiaan..

Ongelmana olen tuon radion kanssa törmännyt seuraaviin:
1. Käytössä iPhone 6, linkitetty bluetoothin kanssa. Osoitekirjan haki välittömästi ja pääsin selailemaan noita yhteystietoja. Kun soitan emännälle, näkyy näytöllä nimi ja puhelinnumero. Kun emäntä soittaa minulle, näkyy vain numero. Yhden kaverin kanssa testattiin, niin näkyy nimi kumminkin päin ja taas toisen kaverin kanssa näkyy vain tuo numero. Onko ideoita mistä ihmeestä voi johtua. Kävin noita yhteystietoja läpi ja ne pitäisi olla luotu täysin samalla tavalla.

2. Yritin säätää käynnistysäänenvoimakkuutta pienemmälle radion puolella, niin 13 kohdalla ilmoittaa "raja saavutettu". Eikö tuota todellakaan saa pienemmäksi?

3. Kun yhdistin iPhone 6:n kaapelilla usb-liitäntään, puhelin kertoi jotain tähän suuntaan: "Infotainment käyttää jotain ohjelmaa, mitä sinulla ei ole asennettu. Ladataanko?". Painoin tuossa, että ladataan. Kuitenkin netistä johtuen en päässyt koskaan lataussivulle ja nyt jäi kaivelemaan, että mikä tuo olisi voinut olla? Oletteko itse asennelleet jotain ohjelmia, jotka pelaavat auton kanssa yhteen? Ei ole nimittäin itselle tullut vastaan. :nerd:
FinBastard
OCF Member 2015
Viestit: 569
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:14
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Infotainment CD600 ihmetyksen aiheita

Viesti Kirjoittaja FinBastard »

Voisiko ykköskohtaan olla syy esim. +358 joidenkin numeroiden edessä tai sen puuttuminen?
vhautamaki
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 08:00

Re: Infotainment CD600 ihmetyksen aiheita

Viesti Kirjoittaja vhautamaki »

FinBastard kirjoitti:Voisiko ykköskohtaan olla syy esim. +358 joidenkin numeroiden edessä tai sen puuttuminen?
Tuon kokeilin, mutta ei vaikutusta.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Infotainment CD600 ihmetyksen aiheita

Viesti Kirjoittaja Nible »

vhautamaki kirjoitti:Torstaina tuli ihka uusi Opel Astra tähän taloon. Todella tyytyväinen olen ollut autoon Golffin -12 farkun jälkeen. Mutta asiaan..

Ongelmana olen tuon radion kanssa törmännyt seuraaviin:
1. Käytössä iPhone 6, linkitetty bluetoothin kanssa. Osoitekirjan haki välittömästi ja pääsin selailemaan noita yhteystietoja. Kun soitan emännälle, näkyy näytöllä nimi ja puhelinnumero. Kun emäntä soittaa minulle, näkyy vain numero. Yhden kaverin kanssa testattiin, niin näkyy nimi kumminkin päin ja taas toisen kaverin kanssa näkyy vain tuo numero. Onko ideoita mistä ihmeestä voi johtua. Kävin noita yhteystietoja läpi ja ne pitäisi olla luotu täysin samalla tavalla.
Onkos numero useamman nimen takana? Aiheuttaa ainakin jossain puhelimissa ongelmia.

Saako tuon radion soittamaan jotenkin mp3:sia muistitikun juuresta eli toisinsanoen kaikista kansioista. Nyt kun tikulla on vajaat 700 kappaletta, ja ne on jaolteltuina levykohtaisiin kansioihin. Ja miten tuon saa unohtamaan mihin sillä tikulla jäätiin, kun näyttää muistavan vaikka käyttää toista tikkuakin välillä kiinni.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
EMPSI
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Syys 2013, 20:26

Re: Infotainment CD600 ihmetyksen aiheita

Viesti Kirjoittaja EMPSI »

Moro!

Mulla on kuukauden vanha Mokka CD600 kanssa. Puhelimena on Samsung Note 3. Toimii Seuraavasti.

- Musiikin toisto puhelimesta toimii ja biisiä pystyy vaihtamaan ratista ja radiosta.
- Puheluun pystyy vastaamaan ratista/radiosta
- Puhelin synkkaa tekstiviestit ja puheluhistorian
- Puhelin ei synkkaa yhteystietoja
- Ei pysty soittamaan kuin valitsemalla yhteystieto puhelimesta suoraan.
- USB:n sanoo olevan "Windows Vista device"!
- Parituksen poisto kummastakin laitteesta ei auta.

Koeajossa samanlainen mokka moottoria lukuunottamatta, silloin sama puhelin toimi mainiosti.

Olin yhteydessä huoltoon ja sovittiin että vien sinne ja katsotaan onko radioon uudempaa softaa. Menee varmaan ens viikolle.

Kerron sitten miten kävi.
EMPSI
'Agila'
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Syys 2013, 20:26

Re: Infotainment CD600 ihmetyksen aiheita

Viesti Kirjoittaja EMPSI »

Ongelma ratkaistu.

Syy oli puhelimessa ja johtui Androidin Lollipop -päivityksestä joka sai bluetotthin sekaisin. Ongelma koskee useiden valmistajien Androidpuhelimia. Itse ratkaisin ongelman seuraavasti. (Muista varmuuskopioida puhelin!)

Näin ongelma korjaantui Samsung Note 3:ssa.

- Puhelin pois päältä
- Käynnistä niin että pidät yhtäaikaa painettuna koti- vola ylös- ja virtanäppäintä -> puhelin boottaa palautusvalikkoon
- Valitse clear cache tai empty cache, en muista kummin oli, kuittaa virtanäppäimellä, valinta volanäppäimellä.
- Valitse reset to factory settings tai jotain sinnepäin.
- Puhelin puuhailee aikansa ja sitten tulee uudelleenkäynnistys joka kestää pitkään.

Tämän jälkeen bluetooth toimi ja yhteystiedot ja niissä liitteenä olevat kuvat siirtyivät.

En ota mitään vastuuta tämän ohjeen toimivuudesta muilla. Huomaa että factory resetin jälkeen pitää monet appsit ja niiden asetukset kuten sisäänkirjaustiedot laittaa käsin takaisin.
Vastaa Viestiin